Khamis, 26 Disember 2013

PEMILIK FACEBOOK YANG NAK MEMBERONTAK CARA EKTRIMIS DAH DI TANGKAP!!

nang bu tinang kui bo ti kui.. sekali si penghasut nak riot cara ektirmis ni penganggur rupanya, teruk tul pr ni tak bagi gaji kat mamat ni, kah kah kah kah kah... kerana niat diri binasa!!


PEMILIK FB HASUT GULING KERAJAAN DITAHAN:

Suspek pemilik akaun facebook, Asmaelz Hadzeny II yang membuat kenyataan berbaur hasutan mengajak orang ramai untuk menyertai sebuah perhimpunan untuk menggulingkan kerajaan telah ditahan hari ini, 26 Disember 2013 pada jam 11.00 pagi di Saratok, Sarawak.

Penganggur yang berusia 25 tahun itu dalam proses untuk dihantar ke Kuala Lumpur bagi membantu siasatan.

Kes akan disiasat di bawah Seksyen 124C Kanun Keseksaan iaitu cubaan melakukan sesuatu aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen.

CP DATO’ HADI HO
PENGARAH JABATAN SIASATAN JENAYAH POLIS DIRAJA MALAYSIA

17 ulasan:

  1. Di tahan pun dapat naik kapal terbang. Tapi lepas ni dapat juga makan nasi bungkus 'makanan anjing' dalam lokap. Padan muka...!!!!

    BalasPadam
  2. untung la dia, keh keh keh keh,

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah kah kah kah... tapi tak dapat la layanan seperti raja pembohong di malaysia ni... kena kasi katil dan tilam empuk nanti takut sakit tulang belakang. Bergomol dengan chinadoll hilang pulak sakit belakang tu.. hehe

      Padam
  3. lebih baik korang buat demo mendesak Ajuburi Laknatullah tu bersumpah laknat menafikan meliwat sepol...

    BalasPadam
    Balasan
    1. uisshhh.. ulama tak kasi bersumpah la...lagi pun bersumpah ni mana ada dalam al-quran. Kalau pemimpin PAS bersumpah tu sebab ikut sabda nabi N.Ajis....

      Jangan main sumpah-sumpah tau, nanti jadi sesumpah... hehe

      Padam
    2. Jadi, siapa bunuh Altantuya? Dan kenapa?

      Sepanjang tujuh tahun, tidak ada sesiapa yang bertanggungjawab terhadap kematian Altantuya Shaariibuu. Dan tidak ada siapa pun tahu mengapa si cantik warga Mongolia itu dibunuh pada Oktober 2006.
      Keputusan Mahkamah Rayuan hari ini tidak berjaya menutup fail pembunuhan misterinya.
      Malahan, keputusan membebaskan bekas ketua inspektor Azilah Hadri dan bekas korperal Sirul Azhar Umar membangkitkan lebih banyak soalan.
      Siapa bunuh dia? Mengapa?Dia ditembak mati dan bahan letupan C-4 dikatakan digunakan untuk meletupkan mayatnya hingga berkecai, tetapi kedua-dua komando polis itu berkata mereka tidak ada akses terhadap bahan letupan itu. Jadi, apa yang berlaku? Adakah orang lain terbabit?
      Dia datang ke negara ini, tetapi tidak akan rekod imigresen dengan namanya. Adakah dia menggunakan pasport lain? Bolehkah pihak berkuasa menjelaskan perkara ini?
      Semua persoalan ini mungkin boleh terjawab jika saksi seperti DSP Musa Safri dipanggil memberi keterangan.
      Pihak pendakwaan tidak memanggilnya dan mahkamah rayuan hari ini membenarkan rayuan itu kerana saksi material tidak dipanggil untuk memberi keterangan, termasuk Musa.
      Musa mungkin boleh memberi keterangan apa yang membantu penganalisis politik, Abdul Razak yang memintanya supaya dapat mengelak diri daripada Altantuya.
      Penterjemah itu pernah menjadi kekasih Abdul Razak tetapi kemudian memburunya dan menyebabkan Abdul Razak terpaksa mendapatkan perkhidmatan penyiasat persendirian P Balasubramaniam untuk memerhatikan Altantuya. Apabila Altantuya muncul pada malam malang 18 Oktober 2006 itu, polis menangkapnya dan itu adalah kali terakhir wanita itu dilihat hidup.
      Seterusnya yang berlaku menggemparkan politik Malaysia. Abdul Razak ditahan kerana ada kaitan dengan pembunuhan itu dan kedua-dua polis komando Azilah dan Sirul kemudian didakwa atas pembunuhan Altantuya.Kaitan antara mereka ialah Musa, yang ketika itu pegawai khas kepada timbalan perdana menteri dan menteri pertahanan, Datuk Seri Najib Razak.

      Padam
    3. selama satu setengah tahun ni aku menanti sepina 'yang dikeluarkan' oleh pihak pendakwa Perancis terhadap Najib. Dikatakan sejak dari bulan Jun tahun lepas sepina itu telah dikeluarkan. Tapi pelik, kemana pulak pergi hilangnya sepina yang 'terbang' dari Perancis tu??? Mungkin bukan di'terbang'kan... barangkali mungkin dihantar menggunakan katak yang terpaksa 'melompat' dari Perancis ke Malaysia. Betul tak ANUS 10:01ptg???

      Padam
  4. Tahniah polis...orang yang macam tu jangan diberi peluang kali kedua, mat sabu bila lagi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdullilah, ade juga anjing yang suka menyalak nakkan mat sabutoh di tangkap....

      Padam
  5. Sedap bontot kata kerajaan yahudi bn....pemimpin yang berzina dan main bontot tu lah sebenar anjing yahudi dan pemimpin syiah anjing yahudi tu yang perlu dihsncurkan......padan sangat muko ko....kasi ajar anjing ni

    BalasPadam
  6. Dah agak dah mesti menyalak punya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan.., anjing kurap macam ko memang suka menyalak. Kalau tak guna nama batu api, guna nama anon yang suka bertulisan CAPS LOCK, tapi dua-dua dari orang yang sama juga, ye tak anjing kurap?? Hahahaha

      Padam
    2. Pandai pon anjing ni menjawab.....terima kasih jing.....M

      Padam
    3. batu api --> anjing??? Kah kah kah kah kah kah

      Padam
  7. salin dan tampal27 Disember 2013 7:09 PG

    Azan Safar Dibebaskan, Himpunan TURUN 31.12.13 Diteruskan

    Pemimpin Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) Azan Safar berkata sisasatan polis ke atasnya tidak menghalang beliau untuk meneruskan kempen '2014 Tahun Sengsara Rakyat' melalui perhimpunan besar di Dataran Merdeka pada malam 31 Disember. 

    Azan, yang dibebaskan polis selepas ditahan selama 20 jam semalam turut mempersoalkan tindakan berkenaan, serta tuduhan “serkap jarang” ke atasnya, kerana didakwa terlibat dalam usaha untuk menggulingkan kerajaan. 

    Adakah dengan memperjuangkan hak dan suara rakyat supaya bebanan kos sara hidup mereka diturunkan, maka, saya digelar penjenayah berat dan diserbu sebagai seorang penjenayah? 

    Hakikatnya, saya menyeru masyarakat turun dan menyatakan sokongan mereka supaya kerajaan tidak mengambil ringan dan memandang enteng masalah beban kos sara hidup rakyat menjelang 2014. 

    Di manakah salahnya?,” katanya lagi dalam kenyatannya, yang mengimbau semula detik-detik ketika beliau ditahan sepasukan anggota polis semasa sedang makan di Kampung Baru, Kuala Lumpur pada malam Isnin. 

    Beliau turut menegaskan bahawa TURUN sama sekali tidak terlibat dengan satu lagi perhimpunan yang dipromosi sebagai "Himpunan Guling Kerajaan", juga pada malam tersebut. 

    TURUN sentiasa menghormati sistem demokrasi berparlimen di negara kita," katanya. -mk 

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi ketua sebagai batu loncatan untuk menjadi MP, bukannya benar-benar nak perjuangkan nasib rakyat. Contoh dah ada, tengok apek jadi ketua anti-Lynas tu cukup la... sape namanya, lupe pulak aku.. Wong An Jing?? Wong Ba Tack??.. ah.. lebih kurang camtu la..

      Padam
  8. Wong An Jing? Wong Ba Tack?.. Hahaha

    BalasPadam