Isnin, 30 Disember 2013

PENYAKIT PEKERJA KERAJAAN YANG SANGAT HAMPAS!!

KIRA KERAJAAN BN NI BAIK HATI LAGI NI, KALAULAH DAP YANG PEGANG TAMPUK KUASA, ESOK MAMAT 2 EKOR NI DAH SAH AKAN DIBERAMBUSKAN JAWATANNYA, TETAPI APAKAN DAYA, KERAJAAN BN NI DIA PUNYA TOLERANSI MAK AIH, WALAU SUMBER-SUMBER SULIT PUN CEPAT BENAR TERBONGKARNYA KERANA WUJUD MANUSIA PARASIT YANG ADA DALAM JABATAN KERAJAAN!!

NAK TANYA JUGA, APA TAK AMBIL KISAH LANGSUNGKAH PAK MENTERI YANG BERTANGGUNGJAWAB? HUISH KALAU DALAM PERANG SEBENAR NI, PERTUALANG PEROSAK DALAM TENTERA SENDIRI, DAH KENA HUKUM TEMBAK DAH NI, HAHA..

TAPI APAKAN DAYA, KERAJAAN BN BAIK SANGAT-SANGAT SEBAB TAK BERANI NAK AMBIL TINDAKAN DENGAN PEKERJA-PEKERJA KERAJAAN YANG CAP TAPAK KASUT, GAJI SEBAT, BONUS SEBAT, KERJA PUN BUKAN IKHLAS PUN, LOAN SENANG DAPAT, PUNYA SERONOK LOAN MACAM-MACAM, SEMUA SUAP, TAPI HAKIKAT DI SAILANG BAIK PUNYA, BEB RAMAI LAGI GOLONGAN YANG BERJUANG UNTUK KERAJAAN YANG BOLEH MENGALAS TUGAS PEKERJA YANG HAMPEH MACAM NI, KALAU AKU LAH AKU TUKARKAN JE DIA JAUH-JAUH DARI FAMILY, TUKAR JE KAT SARAWAK KE, SABAH KE, LETAK DEKAT PEDALAMAN, HAH BARU KAU ADA AKAL, KAH KAH KAH...


ps: apakan daya pemikir pak menteri dah dipucit telornya oleh orang pr, dengan pekerja bawahan pun tak berani nak ambil tindakan, hehehe

2 ulasan:

  1. Setuju sangat pindah kan jauh jauh.....lepas tu mesti cari sorat sokongan nak tukar balik .....

    BalasPadam
  2. salin dan tampal31 Disember 2013 8:07 PG

    Masitah Tukang Sikat Rambut Anak Firaun

    Di zaman dahulu, Firaun, Raja Mesir ada mempunyai pekerja yang bekerja untuk menyikat rambut anak-anak perempuannya. Pada suatu hari dengan kehendak Allah, terjadilah satu peristiwa yang mengukir sejarah sehingga ke hari ini. Ketika Masitah menyikat anak perempuan Firaun, ditakdirkan jatuhlah sikat itu daripada tangannya.

    Apabila Masitah datang mengadapnya, lalu Firaun pun bertanya kepada Masitah. Katanya yang berbunyi, "Apakah ada Tuhan selain dariku?"

    Masitah menjawab dengan tegas, "Tuhanku ini adalah Allah (Wajibul Wujud)."

    Mendengar jawapan itu, Firaun pun menitahkan pegawainya memujuk Masitah supaya mengubah pendiriannya atau membuangkan keimanannya itu. Setelah beberapa cara atau bermacam-macam pujukan dilakukan, namun Masitah tetap dengan pendiriannya. Malah, Masitah memberikan jawaban dengan tegas, "Allah Tuhanku dan Tuhanmu sekalian."

    Baiklah," jawab Masitah. "Akan tetapi, ada permntaan hamba yang harus tuanku tunaikan iaitu hamba mahu sekiranya kalau tuanku akan membunuh hamba, kuburkanlah hamba ini di suatu perkuburan."

    Firaun pun menitahkan hulubalangnya membawa belanga besar yang berisi minyak bagi merebus dan menghukum masitah dan anak-anaknya serta suaminya..............



    P/s;: pandai-pandai lah nak ta'wil macam mana

    BalasPadam