Rabu, 11 Disember 2013

CERITA INI TAKKAN MUNGKIN KELUAR DI HARAKAH!!

biasalah, inikan kiasu punya game, melayu urban dan melayu zuhud didalam pr tetap akan mengatakan, hal ini kecil aje, dap baru tukar nama je pun bukan tukar negara, ai ce ce ce, berkali-kali dah dikatakan, perangai melayu urban dan zuhud ini akan membutakan mata sahaja, sambil gelak berdekah-dekah kata padan muka kau umno.. nampak tak permainan mereka!!!

jadi kalau nama pulau pun boleh ditukar dengan cara langsi oleh ketua menteri kiasu, apa lagi akan tinggal dekat pulau pinang lagi 5 tahun dan tahun-tahun akan datang, kaduk dah naik jungjung, cacing naik ke mata, diberi betis hendak peha, apa nak buat kawan-kawan, takdir!!



Nama pulau sudah ditukar menyerupai Pulau di Taiwan
sumber dari BoikotBaranganCinaDAP

1.Datuk Jahara Hamid wakil rakyat BN kawasan Teluk Ayer Tawar, Penang telah mengemukakan soalan kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng di dewan semasa perbahasan Bajet 2014 iaitu:

2."mengapa tanah yang dimiliki 60% oleh UDA Holding Berhad telah menambah tokong tanpa kebenaran? Dan Mengapa pula Pulau Jerejak ditukar namanya kepada Mazu Island seperti meniru Taiwan iaitu Matsu Island? Mazu Island juga sekarang mempunyai satu batu besar yang diukir khas bertulisan cina berdasarkan kepercayaan Taoist sama seperti kepercayaan kuat di Taiwan"

3.Datuk Jahara Hamid juga menunjukkan gambar Ketua Menteri Lim Guan Eng bersama ahli dan sami tokong itu. Tetapi Lim Guan Eng berkata "saya tidak tahu dan tidak ingat bila gambar itu diambil dan bagaimana saya berada disana"

4.Ketua Menteri Lim Guan Eng dengan selamba menjawab:
"Saya akan menunggu dahulu laporan penuh dari orang saya iaitu Exco DAP Penang untuk menerangkan hal ini. Saya juga menafikan bahawa Pulau Jerejak telah bertukar nama menjadi Mazu Island. Walaupun di media maya sekarang terkenal dengan nama Mazu Island, tetapi ini bukan salah saya"

ps: melayu zuhud dan urban tetap akan kata lim guan eng adalah pemimpin cina yang berjiwa rakyat dan sangat baik kepada orang melayu yang patut orang umno pun sanjung!! sila bangun dan tepuk tangan semua!! yes yes yes yes!!

2 ulasan:

  1. malaysia kan baik.....singapura dah bagi pada cina pulau batu putih pon dah bagi oada cina, pulau ubin kat johor pon dah lama bagi kat cina, maka apa salah nya kalau pulau jerjak tu bagi kat cina....malaysia kan baek.....

    BalasPadam
  2. Mengangkat kafir jadi pemimpin dgn mengenepikan yg Muslim adalah ciri munafik, hanya sahaja pengesahannya Allah swt sahaja yg mengetahui, tp jelas dia menjadi muslim yg zalim, menzalimi dirinya sendiri, menciptakan alasan yg terang nyata utk Allah swt menyiksanya. Rujuk 9:23, 4:144.

    BalasPadam