Khamis, 12 Disember 2013

SYUKURLAH MELAYU MASIH SABAR!! SABAR YANG DISIMPAN RAPI, AMIN

makin ganas kaisu pulau pinang mendajal ekonomi orang melayu, makin biadab mereka nak menghalau melayu di pulau pinang supaya target pulau pinang menjadi singapura no-2 menjadi kenyataan, melayu get out, this is chinese land!! da faham?

disebalik kejayaan cina kiasu di pulau pinang, adalah kerana bantuan melayu zuhud dan melayu urban yang tonggong lagi bebal yang rasa, alah dap buat camtu sebab peniaga tak de lesen, ok, tak de lesen ye, sebenarnya bersepah peniaga kaki lima berbangsa kiasu berniaga tanpa rasa bersalah, tidak langsung diambil tindakan, yup mereka ini merancang cara yahudi untuk menghalau melayu, adakah melayu masih tak sedar, aku rasa korang ludahlah pas, korang kencinglah kat bendera pkr, mereka inilah punca melayu teraniaya!! cibai kau!!


Dua peniaga gerai makan di Persiaran Gurney Georgetown kecewa apabila Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) meroboh gerai makan yang terletak di halaman rumah mereka di Georgetown hari ini tanpa notis pemberitahuan.

Ramlah Ahmad, 75, berkata pada kejadian 10 pagi itu dia terperanjat apabila lebih 20 pekerja MPPP meranapkan gerai yang diusahakan bersama anak lelakinya, Mohamad Zambri Mohd Said, 36, dan gerai jirannya.

"Saya berniaga di sini sudah lama sejak tahun 1980-an...gerai kami dok dalam kawasan halaman rumah bukannya kacau ruang pejalan kaki depa mai roboh sat sahaja apa pun tak tinggal," katanya kepada pemberita di Georgetown hari ini.

Ibu tunggal itu berkata gerai itu menjual sarapan pada sebelah pagi dan menyediakan pelbagai masakan bergoreng pada sebelah malam.

Dia tidak menyangka berniaga di halaman rumah adalah kesalahan dan tidak pernah menerima aduan atau surat amaran daripada mana-mana pihak berhubung aktiviti perniagaannya.

Ramlah mendakwa kerugian hampir RM10,000 apabila perabot, bumbung, dan peralatan elektrik di dalam gerai itu rosak dan berkata perniagaan itulah satu-satunya punca pendapatannya.

"Kalau diberi notis kami boleh bersiap sedia, buat rayuan kepada kerajaan negeri paling kurang pun bagi peluang kami pindahkan apa barangan yang patut," katanya.

Seorang lagi peniaga, Mohd Fairus Saad, 33, berkata dia telah enam tahun berniaga makanan di situ dan pernah memohon tapak perniagaan daripada MPPP namun permohonannya tidak diluluskan.

Katanya tindakan MPPP meroboh gerainya hanya memburukkan keadaan kerana dia dan jirannya sentiasa memastikan kebersihan persekitaran premis mereka memandangkan kawasan berkenaan menjadi tumpuan orang ramai.

"Sisa gerai yang kena roboh ni siapa nak kemas? Kami memang tak terdaya lagi. Hancur rasa hati apabila tengok apa yang kita usahakan bertahun-tahun musnah begitu sahaja," katanya.

Sementara itu Yang Dipertua MPPP Datuk Patahiyah Ismail gagal dihubungi untuk memberi penjelasan berhubung isu berkenaan.

- Bernama

6 ulasan:

  1. Padan muka kamu melayu!

    BalasPadam
  2. Sial punya cina dap! Melayu yang jilat punggun dap pun sama sial! Nati bila dap dah naik kepala nak jadikan pulau pinang mcm singapork jangan salahkan umno pulak ya! Salahkan kebodohan sendiri yang jilat bontot cina pui! Ada stgh pembangkang yang salahkan kerajaan sebab bagi singapork dekat cina asal dia mcm ni la dulu ada melayu yg terpedaya...malang btol...

    BalasPadam
  3. bagi je pulau pinang tu pada cina, kalau singapore boleh bagi kat cina, tak kam pulau pinang xboleh?....kan melayu malaysia baek dan penyabar sangat2

    BalasPadam
  4. Persoalan yang timbul kenapa pemimpin Melayu mendiamkan diri? Kenapa kita harus membiarkan cina rasis ini memijak kita? Pulau Pinang adalah Tanah orang Melayu,perlukah kita berdiam diri saja?

    BalasPadam
  5. bila cina dah ramai cam gitu la. boleh percaya kemanabpergi pelancung cina yg ribu2 tak keluar dari msia sejak 2005 shj pergi. boleh difikir kenapa banci penduduk 2010 para pembanci maklum sukar utk membanci rumah2 cina. boleh bayangkan jika mrk berkuasa dgn sekelip mata mrk dpt taraf rakyat msia dan dpt mengundi maka. percaya atau tidak demografi msia yg ada pd hari ini. di mana kekuatan org melayu disitu la mrk akan attack dahulu

    BalasPadam
  6. salin dan tampal13 Disember 2013 6:46 PG

    Kalau dengan orang cina, orang melayu memang sabar sangat2, tapi kalau dengan bangsa dia sendiri.............




    Isu Mat Sabu Syiah: KDN Tiada Bukti, Hanya Bawa Cakap-cakap Orang

    KDN: Kagumi Khomeini, satu contoh Mat Sabu berfahaman Syiah Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mendedahkan 10 bukti penglibatan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dalam kegiatan Syiah yang kebanyakannya melibatkan perjuangan pemimpin besar revolusi Islam Iran Ayatollah Ruhullah Musawi al Khomeni. 
    Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, Mohamad adalah orang yang disebut Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini. "Penama yang menjadi subjek dalam kenyataan Ahmad Zahid sebelum ini adalah Mohamad.

    Beliau pernah menggesa umat Islam mencontohi kepimpinan Islam berdasarkan cara Imam Khomeini melalui tulisan di Harakah pada Julai 2008. "Beliau juga menyatakan kekaguman kepimpinan perjuangan Khomeini yang mana banyak mencorakkan kepimpinan beliau melalui ucapan pada Jun 2011," katanya dalam satu sidang media di Putrajaya hari ini. Ahmad Zahid berkata di Pulau Pinang hari ini, bukti-bukti untuk menyokong tuduhan Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu terlibat dalam aktiviti Syiah akan didedahkan hari ini. Apabila ditanya jika pengumuman tersebut adalah mengenai dakwaan ke atas Mohamad, dia berkata, "Ia tentang perlibatan beliau dalam aktiviti Syiah". Abdul Rahim berkata, Mohamad ketika mengulas perutusan sempena Hari Natal 2008 telah menggunakan pendekatan ulama Syiah iaitu Imam Khomeini sebagai terma rujukan meraih sokongan politik dan agenda perpaduan seperti mana diterbitkan Harakah pada Disember 2008. 

    Katanya, Timbalan Presiden Jati Datuk Aidit Ghazali dalam satu wawancaramenjelaskan Mohamad merupakan ikon Syiah dan Timbalan Presiden PAS itu gagal menafikan kaitannya dengan ajaran itu. "Mat Sabu secara terang-terangan memuji Setiausaha Agung Syiah Sayyid Hassan Nasrullah dan mengaku beliau dan isterinya kerap bertemu dengan pemimpin Syiah berkenaan lebih daripada empat hingga lima kali. "Berdasarkan maklumat, beliau juga didapati telah membuat lawatan ke sebuah masjid Syiah di Kampung Aluar, Wilayah Satun, Selatan Thailand pada 2011. Kunjungan dilakukan ke atas pemimpin Syiah dan menghadiri majlis ramah mesradi sana," katanya. 

    Abdul Rahim berkata lagi, Mohamad beberapa kali menghadiri kelas pengajian di sebuah rumah di Bukit Merah pada 2011 yang dikendalikan oleh dua orang ustaz berfahaman Syiah bertugas di sekolah agama di Gunung Semanggol, Perak. Katanya, berdasarkan temuramah bersama sahabat Mohamad selama hampir 20 tahun, C N Afghani, beliau berkata Mohamad kerap kali melawat Iran dan pernah terlibat dengan program penghantaran pelajar Malaysia ke Qom. "Dalam satu temubual bersama Dr Abdul Aziz Hanafi pada 11 Disember lalu, beliau menjelaskan bahawa Mat Sabu pernah melafazkan selawat sebagai mana yang diamalkan penganut Syiah pada satu ceramah PAS di Arau pada 2005. "Tuan Guru Abd Rahim dari Pendang, Kedah menjelaskan Mat Sabu seorang penganut Syiah kerana pemimpin itu beberapa kali pernah dilihat menunaikan solat menggunakan sebiji batu leper yang sinonim dengan penganut Syiah," katanya. Mohamad Radzi berkata KDN, polis serta agensi kerajaan lain seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan jabatan agama Islam negeri akan terus bekerjasama membendung gerakan Syiah di Malaysia. Katanya, KDN bertanggungjawab terhadap aspek keselamatan negara manakala Jakim bersama jabatan agama Islam negeri akan melihat dari aspek akidah dan penguatkuasaan di peringkat negeri," katanya. -TMI

    BalasPadam