Sabtu, 23 Februari 2013

aduhai.. longlai beb!! dah keluar umno pulak.. di kg tasek bakong!!! adus :(

dah-dah masa macam ni pulak nak keluar parti pulak.. alahai.. kalau frust pun takyah lah sampai 1 kampung ikut sekali.. payah ni weh.. ades..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


kesimpulan yang aku nak cerita adalah hal kebenaran.. bukannya orang keluar umno.. tetapi keluar pas dan dah tak percaya dah dengan parti pas.. semakin hari semakin ramai orang pas keluar parti.. senang je dah tok guru dia hina orang yang menerima br1m sebagai ayam dan lembu.. so far ajaran dari tok guru ni dia lain macam sikit.. dia keluar apa sekalipun dari mulut dia, sesetengah yang taksub terus anggap ia sungguh mulia.. tetapi yang boleh berfikir waras, dan tak menganggap tok guru sorang ni jenis yang cerdik akalnya dan tidak langsung mengikut ajaran Islam sebenar (ajaran Islam cara tok guru, anggap siapa sokong umno adalah Islam sekular)... ai dah teruk betul cara Islam bawaan pas.. nate..

dan macam biasa cecei pas kata ini orang umno yang masuk umno.. hehe..

Seramai 78 ahli dan penyokong tegar Pas menyertai UMNO selepas kecewa dengan kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan penerima bantuan Kerajaan Pusat dengan `haiwan.'

Kesemua mereka yang berasal dari Kampung Tasek Bakong, Padang Licin dan Tok Pelanduk di sini turut menyatakan kecewa terhadap pemimpin-pemimpin Pas yang didakwa gagal mempertahankan kesucian agama Islam di negara ini terutama dalam isu kalimah Allah.

Borang keahlian mereka telah diserahkan kepada Ketua UMNO Rantau Panjang, Datuk Abdullah Mat Yasim dalam Majlis Selamat Tinggal Pas di Kampung Tasek Bakong di sini malam tadi.

Rahmah Che Noh, 53, ketika ditemui berkata, dia telah lama menjadi ahli Pas namun kenyataan Nik Abdul Aziz itu membuatkannya kecewa dan merasa sangat terhina.

"Saya sudah 15 tahun dalam Pas, sepanjang masa itu tiada apa-apa pun bantuan yang diberikan, apabila Kerajaan Pusat beri bantuan beliau pula menghina kami.

"Saya rasa kecewa, kesal dan sangat marah apabila tok guru menghina sesama Islam dia seperti tidak tahu kita adalah sesama manusia," katanya.

Penyokong tegar Pas, Noh Awang, 78, yang telah menjadi ahli parti itu sejak 1950-an turut menyatakan rasa marah dengan sikap pemimpin Pas yang dakwanya semakin melupakan perjuangan agama parti itu.

"Sudah begitu lama saya menyokong Pas. Banyak isu yang timbul tetapi sokongan saya kepada Pas dari muda sampai tua tetapi sejak isu kalimah Allah baru-baru ini, bahu saya terasa sudah senget ke arah UMNO.

"Sekarang timbul pula kata macam haiwan, kenapakah tok guru bandingkan sebagai haiwan, tidak patut dia cakap begitu, sepatutnya dia lebih merendah diri dan tunjuk teladan baik kepada penyokong di bawahnya," jelasnya.

Noraini Dollah, 25, berkata, Nik Abdul Aziz tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan itu lebih-lebih lagi beliau sendiri tidak memberi apa-apa bantuan kepada rakyatnya.

"Saya ini orang muda pun terkejut dengan kenyataan itu. Tidak sepatutnya sesama Islam dihina sebagai haiwan lebih-lebih lagi beliau sendiri tidak buat apa-apa," ujarnya. - UTUSAN

ps: ada juga memberi komen, utusan yang korang percaya.. thah thah utusan dah bayar semua orang kampung ni.. hehehe... erm, paling best ada yang kata masa pilihanraya ni lah yang orang yang berlakon jadi orang pas masuk umno.. kih kih.. jadi sawan dah cecei.. apa dia ingat parti dia terlalu mulia kot.. hehe... yang kelakar tahap cipan, utusan diaorang boikot, tv3 pun diaorang boikot, tapi baca juga utusan, tengok juga buletin utama... hahahaha, sama juga dengan br1m, kata haram kalau amek, tapi muka-muka hamlau dok kutuk siang malam ni lah yang beratur first dok pi ambil dulu.. wakakakakakakakaka....

apa!! sambutan majlis tahun baru cina anjuran mca kurang orang datang??? masalah ni...

??????? biar betul.. adus..

dap selalu kata, merekalah parti teragung yang memang orang cina tetap menyokong mereka 100%... tetapi sejak impak maksima dan gerak kerja bn selangor, diterajui umno, mca dan mic serta parti-parti komponen lain serta ngo-ngo menjalankan kerja yang sentiasa dilihat dan dipandang oleh rakyat selangor.. kita boleh lihat kedatangan orang ramai ke majlis anjuran bn.. di lokasi ini dulu tempat dap dan pkr buat function, terbaek mca... kita kasi gegar... apa ingat selangor ini tempat mutlak pkr, dap dan pas ke..

Majlis Rumah Terbuka BN & MCA Selangor sempena Tahun Baru Cina 2013 yg diadakan di dewan Hokkien Klang meraikan penduduk2 sekitar telah dimeriahkan lagi dgn kehadiran presiden MCA dr Chua Soi Lek & Senator Dato' Donald Lim Siang Chai. datin Wong Fong Leng drpd kepimpinan MCA PJS turut hadir meraikan bersama penduduk setempat....


 presiden MCA dr Chua Soi Lek & Senator Dato' Donald Lim Siang Chai


 presiden MCA dr Chua Soi Lek & Datin Wong Fong Leng




ps: kebangkitan rakyat untuk menentang regim khalid gagap... pru 13 nanti kita satu keluarga undi bn... ingat ye...

KEPIMPINAN PAS - MENJADI HARAM BILA SOKONG ANUAR JADI PERDANA MENTERI!! PANAS!! PANAS!!

pernah diberitahu oleh rakan pas, dia kata, takkan sesekali akan bagi anuar jadi pm, aku tanya balik, ai kan dah dipersetujui, dia jawab

"giler, takkan kau sanggup nak malaysia ni ada perdana menteri yang ada skandal video lucah"

tersenyum aku, ades, maksudnya memang nyatalah yang dalaman pas takkan izinkan anuar ibrahim menjadi pm, habislah kau nuar, dalam diam kepimpinan pas sah menolak kau.. hehe... sebenarnya pas dah berbulu dah, kepimpinan pas tau, pas dah diguna cukup-cukup macam bola oleh pkr dan dap.. 


Mesyuarat tertutup di antara Pas dan PKR Ahad lalu mempertikaikan kerelevanan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicalonkan menjadi Perdana Menteri, sekiranya Pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya dalam Pilihanraya Umum ke-13, lapor Amin Iskandar, Penolong Pengarang Berita Malaysian Insider.

Menurut portal itu, satu sumber dalaman memberitahu The Malaysian Insider bahawa persoalan tersebut timbul selepas kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang Sabtu lalu yang berkata Pas tidak teragak-agak meninggalkan PR sekiranya pakatan tersebut merugikan orang-orang Melayu dan Islam.
“Pemimpin tertinggi Pas itu mengatakan ‘haram’ bagi Anwar untuk meminta jawatan perdana menteri.

“Kemudian seorang pemimpin tertinggi PKR menjawab, Anwar tidak pernah meminta jawatan sebagai perdana menteri sebaliknya rakyat yang mengangkatnya dan ini sudah dipersetujui oleh Pas dan DAP semenjak pilihan raya umum 1999,” kata satu sumber PR yang tidak mahu dinamakan.
Menurut laporan portal itu, satu pertemuan telah dilakukan di antara pemimpin tertinggi PAS dengan Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah bagi menjemput bekas menteri kewangan itu untuk menjadi perdana menteri sekiranya PR berjaya mendapatkan majoriti kerusi parlimen selepas pilihan raya akan datang.

Isu siapa bakal perdana menteri menjadi topik hangat apabila dua minggu lalu Majlis Syura Ulama Pas dilaporkan menolak pencalonan Anwar sebagai PM dalam sebuah perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota majlis tersebut. 

Pada November tahun lalu, Ustazah Izzah Masturah Binti Eshmaeel, Ahli Jawatankuasa Ulamak Pelapis PAS (Pusat) turut mendedahkan sikap Dewan Ulama Pas terhadap Anwar sebagai PM.
“Berhubung dengan kritikan bahawa Dewan Ulamak telah menongkah arus kerana Pakatan Rakyat sebenarnya telah bersetuju untuk melantik Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia akan datang, masyarakat diajak untuk menilai sejauh manakah kebenaran dakwaan wujudnya persepakatan di kalangan Pakatan Rakyat bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahimlah Perdana Menteri Malaysia akan datang. 

“Berdasarkan maklumat yang diperolehi, sebenarnya belum ada satu ketetapan rasmi yang diambil oleh Pakatan Rakyat berhubung isu ini. Ini bermakna kenyataan bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri akan datang yang digembar-gemburkan selama ini hanyalah pandangan peribadi yang dilantunkan oleh DAP, KEADILAN dan turut juga disambut oleh beberapa pimpinan PAS. 

“Akhirnya pandangan yang pada asalnya bersifat peribadi dan bukannya hasil keputusan rasmi Pakatan Rakyat telah berubah menjadi seakan-akan satu pegangan muktamad bagi Pakatan Rakyat sehingga masyarakat Malaysia secara umum turut terkeliru dan turut berkeyakinan bahawa isu Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri adalah hasil kesepakatan seluruh kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

“Sebenarnya pandangan untuk melantik Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri masih boleh untuk dipertimbangkan. Namun untuk memuktamadkan pandangan ini sebagai satu-satunya pandangan yang mesti dipegang tanpa melalui perbincangan meja bulat adalah satu usaha yang tidak wajar kerana ini akan menatijahkan satu kesilapan fakta dan akan menutup ruang perbincangan terhadap isu siapakah Perdana Menteri akan datang. 

“Oleh itu, tidak pelik disuarakan pendirian bahawa individu yang paling layak untuk menjadi Perdana Menteri akan datang sekiranya Allah memberikan keizinan adalah Dato’ Seri Tuan Guru Presiden PAS sendiri,” dedahnya.

ps: aku senang je, pas keluar je dari pakatan tu, lepas tu aku percaya, lagi ramai akan bersama kamu..

sumber my massa

CERAMAH ZULKIFLI NORDIN BIKIN PANAS MALAM TADI DI SHAH ALAM!!!

sekarang bukan masa nak kita lembut-lembut dan ikut sangat rentak pihak pas, pkr dan dap.. kita tak perlu percaya dengan dakyah dari mereka kerana mereka jaja cerita fitnah yang standard digunakan untuk modal pilihanraya.. jadi melayu Islam jangan mudah anda terpedaya dengan persepsi pakatan rakyat..!!!






ps: melayu sudah sedar.. tetapi ada juga melayu yang memang nak jadi pekakas anuar ibrahim, pengikut pas semua tau siapa anuar ibrahim tapi kerana "umno perlu dijatuhkan" mereka tak peduli kalau anuar ibrahim yang ada skandal moral tu jadi perdana menteri... sungguh memalukan umat Islam..huh..

AYUH KAWAN-KAWAN KITA UNDI BN.. undi pas ibarat anda menjual kati maruah agama Islam walau mereka sembang merekalah pejuang agama Islam tetapi dap berdehem, telur kecut.. hehe..

sumber rakyat merah kuning

forum air anjuran kerajaan selangor di sec 19 shah alam!!! saksikanlah....

kali ini farum air untuk rakyat dianjurkan kerajaan negeri selangor berlansung di sec 19 shah alam, serius full pack juga katanya.. dan ramainya mencecah

1. 1000 orang
2. 500 orang
3. 100 orang
4. 50 orang

hehe... dan kalau kita lihat gambar dibawah kita patut takrifkan sendiri apakah program macam ni yang dibanggakan oleh pencecei.. keh keh... alasan mereka pasal isu air... bn nak bina logi langat tu adalah kerana nak kayakan kroni bn.. hehe.. tapi kenyataan nya regim pkr nakkan syabas supaya boleh jual kati dan buat simpanan berbillion-billion.. hehe..

Kehadiran yang mendukacitakan telah membatalkan hasrat Rafizi Ramli dan Nurul Izzah yang sepatutnya hadir untuk berucap di dalam program itu.



ps: hehe pemimpin pakatan dah pening, diaorang takkan sesekali akan dengar lagu dari najwa latip, kosong kosong kosong... hahaha... KITA UNDI BN, AJAK KELUARGA ANDA YANG LAYAK MENGUNDI  UNDI BN... INGAT UNDI BN

sumber shah alam rebels

kali ini serius boleh gugur jantung kalau pencecei tau!! jangan baca...

harap tolonglah cecei.. tolong lah.. sebab kali ini betul boleh tercabut serban nanti.. aku dah pesan ye.. harap jangan anggap aku tak bagitau.. hehe..

ok sebelum tu masih ingat tak nizar lambai aka meraban yang pernah keluarkan kajian dari dia atau dari pihak war room pas rasanya.. hehe dia kemain suka twett kan isu ini.. sampai dia rasa aku dah berjaya bagi kacau dekat orang-orang umno.. mungkin dia kata macam tu lah..

ok kajian mengatakan pakatan rakyat akan menang besar... kajian yang nizar lambai kobarkan.. cecei sebut yes 2 kali boleh.. hehe.. yes yes yes.. haha..

wah tahniahlah pr dah menang banyak kerusi ye nizar, bangga den.. hehe

ini adalah cara taktikal perang cyber yang dimainkan oleh pakatan rakyat.

di unit risikan politik PKR sebagai satu taktik ‘winning psychology’ yang dilakukan oleh pembangkang bagi menjatuhkan semangat juang penyokong BN, menaikkan moral penyokong pembangkang dan menarik undi pengundi yang masih belum menetapkan pilihan mereka. Hakikatnya mereka resah dengan pelbagai isu yang timbul dan juga kegagalan mereka menyatukan saf kepimpinan di bawah satu payung Pakatan yang masih tidak berpakat.

dan ini pula diambil dari gambaran yang dapat daripada seorang sahabat di dalam pakatan pembangkang. Mereka mendakwa, pakatan pembangkang sudah mulai goyah. Ini adalah pendapat sebenar kajian yang dilakukan Pakatan Pembangkang, (kajian mereka sendiri tu, ai tak marah ke anuar ibrahim ni)


Yang paling resah adalah PAS, parti yang selama ini konsisten bertanding di 66/67 kawasan dijangka akan kehilangan 5 kerusi terutamanya di Kedah dan Kelantan. Ini adalah kerana dua negeri ini dikenali sebagai pengundi Melayu/Islam yang amat sensitif dengan isu agama. Kesilapan Presiden PAS yang bersetuju dengan penggunaan Kalimah Allah dalam Bible memakan diri. Ramai daripada pengundi tegar di kawasan ini mempersoalkan halatuju perjuangan Islam PAS.

DAP pula diketahui sebagai tidak begitu teruk berubah kedudukan. ini kerana DAP adalah sebuah parti yang secara turun temurun ‘bermain selamat’ dengan hanya bertanding di kawasan bandar dan kawasan Majoriti Cina. Jika parti ini bertanding di kawasan Melayu sudah tentu mereka telah dikuburkan hidup-hidup. Setakat ini, Kajian memperlihatkan DAP dijangka kehilangan 4 kerusi terutamanya di Selangor dan Kuala Lumpur. Kedudukan ini tidak merisaukan sangat kerana mereka tahu mereka tetap menguasai majoriti kawasan bandar besar.

Parti yang dijangka akan kehilangan paling banyak kerusi adalah PKR. Sebagai sebuah parti yang mempunyai angan-angan tinggi, mereka dijangka akan bertanding tidak kurang 90 kerusi. Namun, daripada jumlah 31 parlimen yang mereka menangi tahun 2008 akan tinggal hanya 15 kerusi. 16 kawasan akan kembali kepada BN atas beberapa isu yang melanda pembangkang khasnya isu Anwar. Rakyat sudah hilang kepercayaan kepada pemimpin yang sensasi dan banyak masalah ini. Selain itu, corak pengundian juga berubah. Jika 2008 memperlihatkan kebanyakan undi yang diterima pembangkang adalah undi emosi atau paparan kemarahan/kekecewaan/kesedihan/ akibat calon mereka tidak dipilih dan beberapa isu lain, kini rakyat mulai sedar bahawa pembangkang lebih teruk daripada BN. Isu-isu penyalahgunaan kuasa di Selangor misalnya yang berkaitan isu curi pasir, ladang babi di Sepang, Isu kegagalan tadbirurus UNISEL, Isu Talamgate dan sebagainya memberikan kesan negatif kepada pembangkang khususnya paling teruk PKR.

Kegagalan MB Selangor menunaikan banyak janji juga memberikan kesan. Dakwaan beliau ‘itu hanya manifesto, bukan janji’ membakar perasaan ramai pengundi yang berasa tertipu terutamanya golongan ibu tunggal, warga emas dan sebagainya yang dijanjikan bantuan.

Kedudukan terkini ini juga menimbulkan keresahan ramai di dalam PAS. Puak Anwarinas kita lihat masih belum membuka mulut dalam sebarang isu. Golongan Ulama telah menunjukkan sikap dan tidak menyokong Anwar menjadi PM. Manakala Pemimpin tertinggi seperti Nik Aziz dan Hj Hadi kejap ke hulu kejap ke hilir dalam membuat kenyataan. Ini menguatkan bukti bahawa mereka dalam keadaan tidak tentu arah!

ps: pendapat aku kadang-kadang ini cara mereka nak guna taktikal the art of war, kita kena faham bila cara strategi ini berjaya.. maksudnya mereka dah berjaya membuatkan pejuang bn leka... yup ini strategi war room mereka... dan kita geng2 bn kuatkan lagi bekerja.. dan kita lawan sampai lebam... 

sumber klik sini

Jumaat, 22 Februari 2013

terbakar!! program kerajaan selangor penuh orang datang dewan!! sekalung tahniah ye :)

sebenarnya aku malas nak komen, tapi bila difikirkan baik aku puji lah sikit, sebab gile kau weh, kira kedatangan orang penuh dewan, sampai dikatakan jalan jem dimasa program anjuran kerajaan selangor ini berkenaan forum air... bermula dari 18-28 februari 2013... mau pening beb ds najib tengok camni... aku tengok pun, ades, cuma nak ucap sekalung tahniahlah kepada cecei yang taksub kepada pkr terutamanya.. korang patut berbangga sebab bila mana program anjuran kerajaan selangor, orang yang hadir cukup ramai, tahniah!! tahniah!! bravo bravo..

perghhh ramai beb, giler lah.. tapi nak bagi tau ni program bn.. hehehe

dan dibawah ini, adalah program yang berlangsung.. dan kita kena lihat.. dari sudut pandangan mata ghaib baru kita dapat rasakan ia memang sungguh ramai dengan orang yang kalau tengok penuh sampai ke luar.. tapi dari sudut mata ghaib lah.. kalau dalam dunia nyata anda akan melihat kerusi lagi banyak dari orang hehe.. maksudnya apa yang dilakukan oleh kerajaan selangor ini amatlah gagal.. rakyat dah mula sedar permainan kepala bana dari pemimpin pakatan rakyat yang isu air telah membuatkan rakyat berbekas dalam hati.. masa susah tak de air, seko dari pemimpin nak jengok dan tolong.. tapi bila dah settle barulah terhegeh-hegeh nak buat program.. kata syabas lah yang punca sebenar.. ek ala.. wei orang dah muak, faham tak maksud muak....

wah wah.. ramainya...

 siap ada makan-makan, bestnya.. yum yum

 kata mereka program belum start da.. kata mereka lah.. hehe

eh eh kalau belum start kira speaker yang bercakap tu kira dia apa tu.. kira majlis dah start le tu.. hehe..

ps: kesimpulannya anda boleh huraikan... hehe... pencecei anda patut sebut yes yes yes... ai tak nak.. kenapa? buatlah.. sebab kan ramai ni... 


kajian terbaru!! sah pakatan rakyat menang pru13!! wajib baca!!!


erm ni dah kira berita panas... sampai aku terkejuit beruk bila dapat tau ni.. mau pengsan..kajian itu mengatakan sokongan pakatan rakyat sekarang adalah 59% & dan bn 41%, yang bagi sms tu adalah orang pas cawangan sungai buloh, baru je aku dapat msg tadi ni... keh keh keh... takut tak.. muahahaha...

tapi tulah tu sms yang aku rasa poyo je, sumber kajian tu dari umcedel. ai takkan korang tak tau, universiti malaya tu lubuk pakatan da, dari zaman reformasi 1998 lagi itulah lubuk untuk diciptakan robot anuar ibrahim sampai sekarang... kenapa tak percaya ker?

yang bawah kajian ni mereka tak percaya.. sebab anggap, ahhh ini bohong... hehehe alat umno... cit..!!!


tu dia aih, bila kajian yang dibuat oleh Economist Intelligence Unit (EIU) meramalkan Barisan Nasional (BN) akan memenangi pilihan raya umum ke-13 (PRU13) berdasarkan kepada rekod pencapaiannya yang baik, agenda pembaharuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak serta kepimpinan ekonomi beliau yang berjaya.

maka geng geng pencecei mana boleh tengok kalau apa saja berkenaan bn menang ke atau bn mendapat pujian ke.. mereka-mereka semua anggap ia dah dikawtim oleh umno, dan paling best kalau memihak pada mereka wah bukan main dijaja bagai kera dapat pisang beb.. muahahaha... suka kemain..

realitinya menurut kajian Economist Intelligence Unit (EIU), Jika dibuat perbandingan dengan pencapaian Dato'Seri Najib Tun Abdul Rakzak Perdana Menteri Malaysia , EIU mendapati bahawa terdapat jurang yang terlalu luas corak pemerintahan antara UMNO (BN) dan Pakatan Pembangkang sekiranya Pakatan Pembangkang berjaya memerintah Malaysia.
Sebagai contoh, menyediakan pendidikan menengah percuma akan menyebabkan kerajaan berbelanja RM43 bilion, dengan memansuhkan duti kereta akan mengurangkan perolehan cukai sebanyak RM4.6 bilion setahun.

baca seterusnya talk with hand

tidak disangkal lagi bn dah buktikan yang sentiasa bekerja untuk rakyat.. dan nak bezakan track record dari pakatan di selangor pun dah semua orang tau, sebab mb khalid gagap bagi tau menifesto bukan janji, dan paling hebat pun dia boleh bagi vaucer rm100 jom shopping, itu pun bukan semua dapat... itulah yang terjadi di selangor...

dan banyak lagi janji tak tertunai.. adakah kerajaan macam pakatan rakyat kita nak percaya mereka memerintah perseketuan? lupakan jelah ye... mereka pandai cakap, cakap dan cakap.. cari salah orang, cari kelemahan orang, tapi bila dikritik kelemahan mereka, mereka tuding jari dekat oang lain... kejadahnya...

SIAPA DALANG DAN SIAPA TANGAN HALUS ISU DI LAHAD DATU? PANAS!! PANAS!!

jeng jeng jeng.... jeng jeng... kena bagi lagu suspen sikit.. aku sendiri jadi hairan, isu waris kesultanan sulu yang dengan tetiba je nak tuntut sabah, siap bawa tentera bersenjata lagi, kalau terperasan hal ini, semuanya kerana dah dekat pilihanraya.. cuma aku tertanya-tanya... pemimpin pakatan rakyat sekarang dok bakar line yang katanya ATM terlampau berlembut... korang perasan tak game ini.. yang banyak dok bakar-bakar line adalah pemimpin muka perompak pakatan rakyat lah.. sebab apa... mereka nak sangat kalau berlaku pertumpahan darah.. isu ni gerenti boleh 90% pakatan rakyat menang bersih pru13 nanti... itu lah gamenya... cerdik? yes cerdik....

BILA KORANG FAHAM APA ITU "THE GAME OF SHADOW" korang akan mengerti, taktikal ini sentiasa menjadi untung besar kalau ia betul-betul terjadi... nasib pakar-pakar dari KDN dan ATM mengamalkan cara berdiplomasi dahulu, tak perlu ada tumpah darah dan segala apa masalah boleh diselesaikan...

dikatakan juga tangan-tangan ghaib ini telah dikantoikan oleh berita luar negara iaitu REUTERS.. dan menjadi persoalan tu.. jeng jeng jeng... muka dah jadi biru seko-seko pemimpin haram jadah pakatan.. dan ayat terkeluar dari mulut si ketua penipu tu...

"Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Institut Rakyat oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini. - anuar ibrahim bakal perdana menteri malaysia

gelabah? pucat? terkantoi? itu tidak pasti lah..


dan pernah dilaporkan oleh blog my massa yang tian chua ada membuat pertemuan dengan nur misuari 4 bulan yang lepas... jeng jeng jeng....

Nampaknya apa yang dibocorkan oleh sumber dalaman PKR memang benar. Kini Askar Sulu mencari pemimpin pembangkang menjanjikan sesuatu kepada mereka. Perkara ini telah dilaporkan oleh agensi berita antarabangsa, Reuters.

Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.

sumber my massa

apakah permainan cara kotor dah bermula? perang pru13 semakin panas... semakin pening kepala dibuatnya bila macam-macam berlaku... *Kalau tiada angin, masakan pohon boleh bergoyang?

nampak gayanya orang ampang tolak hassan ali!! ceramah beliau gagal!!!

aduhai, camne ni.. apa nak jawab ni. hal ni buatkan ramai dikalangan pencecei tegar gelak pecah perut, ada yang senyum sorang-sorang, ada yang bertepuk tampar dengan rakan-rakan sepencecei yang lain. kerana dikatakan ceramah hassan ali di ampang gagal sama sekali.. huh.. aku hanya mampu garu kepala.. adus...

macam biasa gambar ini sekadar hiasan... hehe

dan macam biasa juga dalam blog aku ni, ayat permulaan saja je nak bagi klimaks yang tertinggi buat rakan-rakan pencecei yang otak mereka belum lagi dicuci bersih walau berjela kebenaran hadir untuk mereka berfikir.. realitinya ceramah hassan ali gerenti akan full pack dengan orang, datang berpusu-pusu dengar ceramahnya, beliau kalau menaji pkr, dap dan pas boleh berdesing kepala cecei ooo.. katalah pencecei datang juga mendengar, mau dengan tak sengaja air hidung berserta darah keluar dengan sendirinya... hehehehe...

jom kita lihat betapa ramai orang hadir ke ceramah jom tolak pakatan rakyat di ampang malam tadi... 






ps: kesimpulannya rakyat selangor dah mula muak, muak dan menyampah dengan cara pakatan rakyat memerintah.. KITA KUBURKAN PAKATAN RAKYAT PRU13 NANTI..


TERIMA KASIH TUAN GURU NIK AZIZ!! TERBAEK!!!

KARPAL SINK KATA
"nik aziz membuatkan rakan pakatan rasa sungguh kiciwa"

ANUAR IBRAHIM KATA
"saya rasa itu pendapat peribadi beliau" dalam hati (demmit kau orang tua mulut tak jaga huh)

MAT SABU KATA
"saya tak fikir beliau berkata begitu, ini semua mainan umno" dalam hati (kepala hotak kaulah nyusahkan betul)

LIM GUAN ENG KATA
"ini tidak menceleminkan apa yang di kehendakinya pun oleh pakatan rakyat" dalam hati (thewww ini olang manyak hansap)

MAHFUZ OMAR
"memang br1m adalah rasuah, tu sebab orang boleh launch dengan saya tengah hari ini" dalam hati (betul-betul bagi sakit jiwa betul ini orang tua lah)

sebahagian dari kata-kata pemimpin pakatan rakyat yang mungkin berbulu dengan ayat-ayat sadis dari tuan guru nik aziz berkenaan BR1M, dikatakan penerima BR1M adalah haiwan.. tu dia aih.. punya terpelanting otak cecei bila baca stament dari tuan guru nik aziz.. sebab merekalah paling ramai menerima BR1M ni.. haha


tegamak atuk menyamakan penerima BR1M macam tu.. sob sob.. uwaaaaaaa...


ps: apalah nasib orang susah dan ingin dibantu.. 

Khamis, 21 Februari 2013

debat zulkifli nordin - noh omar nyata gagal beb!!! boleh kira dengan jari kedatangan penduduk batu 3 shah alam!!! huhuhu...

adus, macamana ni, setakat macam ni je datang, boleh krem beb otak dibuatnya, apa nak buat dah itu yang orang mampu kumpulkan, harap cecei gembiralah hendaknya, dan paling penting ajak rakan-rakan yang mencecei macam anda sebarkan ye.. sebab aku serius dah jadi pening lah.. boleh buat umno ketaq lutuit ooo cecei.. tahniah ek!!!

tapi tulah ni bukan gambar sebenar.. hehe..

ok saja je bagi ayat sadis, nak bagi puak-puak kera melompat dulu, ui rugi tak dengar apa yb zulkifli belasah pakatan oo.. mau tercabut serban pak lobai kuyyup bila dengar yb zul ceramah.. hehe.. 

Bertempat di Padang Jawa,  Shah Alam di bawah DUN Batu Tiga, dua hari lepas, tidak kurang daripada 2,500 orang hadir mendengar ceramah yang diberi nama "Debat Rakyat Zul Nordin vs Noh Omar". 






terima kasih dari blog cts

wah awek pakai seksi ni pun sokong atuk nik aziz tau!!

wah, tak de sesiapa dari geng-geng taksub nik aziz kasi kaunseling kat awek ni dengan mak dia rasanya.. tak tutup aurat ni, mana boleh, selalu kalau penyokong umno je tak tutup aurat, ayat biasa yang selalu keluar dari mulut pencecei lah bila dok kutuk orang umno,  macam-macam tohmahan keluar ooo, kita nak cakap apa da, soalan dari aku, pencecei tak teringin ke berkenalan dengan awek ni? hehehehe.


ps: hehe.. pepun come sokmo awek kelate... i loke!!!

sumber my massa

SAH HARUN DIN TINGGALKAN PAS!!

kalau lah benar harun din akan keluar pas.. aku rasa mau terduduk nik aziz, mau jadi sasau hadi awang dan paling teruk adalah pencecei yang akan jadi tak keruan sampai kalau jumpa orang semua nak dimarahkannya nanti...hehe


Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din tampil mengeluarkan dirinya dan ahli Pas yang tidak bersetuju penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian dalam Bible Bahasa Melayu kerana beliau antara pimpinan Pas yang lantang bersuara menentangnya.

Naib Presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Noordin berkata, sebagai orang yang tinggi pengetahuan agama, Haron Din wajar memisahkan diri daripada parti itu jika didapati ia menyimpang dari akidah.

Katanya, Haron Din wajar berbuat demikian kerana beliau juga telah mengambil ketetapan bahawa isu kalimah boleh memesongkan akidah umat Islam sekiranya diteruskan sebagaimana diputuskan Majlis Sura Ulama Pas.

“Beliau menegaskan bahawa perkara itu tidak boleh, Majlis Syura Ulama Pas iaitu sebuah badan tertinggi dalam parti juga memutuskan atas dasar akidah, bukannya politik.
“Haron Din selama ini yang menyedarinya tidak betul, jadi beliau perlu pimpin ahlinya untuk keluar,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau berkata demikian mengulas keputusan Pakatan Rakyat (PR) yang tetap berpegang kepada keputusan Majlis Pimpinan PR membenarkan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible Bahasa Melayu dengan menggantikan perkataan God.

Keputusan berkenaan dibacakan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari lalu sebelum Majlis Syura Ulama Pas membuat keputusan menentang penggunaannya.

Mengulas lanjut, keadaan ini sebagaimana Nabi Muhammad SAW yang memimpin umatnya meninggalkan Makkah ke Madinah apabila gagal kerjasama dengan golongan musyrikin.

Katanya, beliau menyedari kesusahan yang dialami Haron dalam menentang hal ini secara bersendirian.

“Kita perlu memberikan sokongan kepada beliau. Tengok bagaimana Ustaz Nasha (bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa) melaluinya berseorangan,” katanya.
Sementara itu, mengulas berkenaan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang berulang kali memperkatakan PR tetap dengan pendirian 8 Januari itu, beliau yang juga seorang peguam pernah mengendalikan kes qazaf Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan sebagai pengamal undang-undang, “Karpal jangan mengajar rakyat langgar undang-undang”.

“Sebagai peguam, ingin saya ingatkan Karpal Singh bahawa adalah satu kesalahan bagi orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah mengikut Enakmen Syariah negeri-negeri yang dibuat berdasarkan Perkara 11 (4) Perlembagaan.

“Untuk Selangor, Enakmen Jenayah Syariah menetapkan 32 perkataan termasuk Allah, wahyu, rahmat dan lain-lain yang tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.
“Jadi Karpal sebagai peguam sepatutnya tidak mengajar orang melanggar undang-undang,” katanya

ps: pas adalah satu parti yang dap dan pkr sangat perlukan untuk pecahkan undi melayu, melayu dah berpecah teruk sekarang ni. hanya kita berserah kepada Allah, dialah yang menentukan bagaimana keadaannya selepas pru13 nanti.. adakah kuasa melayu ada lagi atau sah kita semua akan jadi singapura ke-2.. 

sumber klik sini

MAU KALAH BN KALAU RAFIZI RAMLI BERANI BUAT KEMPEN INI!!!

hehe.. tersebutlah kisah, si mecei-mecei anuar ibrahim iaitu pakar strategi dia lah siapa lagi, rafizi ramli yang aww yo oo tu.. dulu dia kempen nak turunkan harga kereta, eh eh, harga kereta belum lagi turun, si zuraidah mak lampir tu ada berapa ketul beb kereta mewah.. kayo kayo, bayangkan kalau harga kereta turun, mau bersepah orang pakai bmw, merc, ferrari, audi.. hehe.. mentaliti puak-puak tonggong ni saja nak buat isu popular je.. tanya juga dekat selangor dan pulau pinang, ada tak seko-seko pencecei yang telo diaorang sah dikemam tu.. pi tanya atau sekadar mengambil tau, berapa banyak kerajaan ke-2 negeri ini buat rumah kos rendah... ada ke?

setahu aku lah paling murah rumah leh dapat dengan harga RM500,000 dengan 2 bilik tidur di pulau pinang, gile haram terer siut pemikiran rumah kos rendah yang diajar oleh mangkuk ayun pakatan rakyat!!! haha.. dan di datum jelatek dibina oleh PKNS dengan harga RM975,000 seunit, adakah mampu orang melayu yang rata-ratanya bergaji rm3000 sebulan, (eh macam elaun blogger pr je hehe).

jadi harap rafizi ramli dengan gaya seorang pejuang handalan pkr, hehe.. (aku tahan muntah jap) disarankan buat kempen turunkan harga rumah, boleh ka macei.. setakat nak sembang kasi orang bimbang tapi orang miskin korang tak jaga, bak sini dahi aku startlet.. apa korang faham apa makna berkebajikan, atau korang hanya tau berkebajingan.. hehe


ps: ada berani ke? keh keh keh keh, kalau ada telur kasi buatlah, kalau ada telurlah, setakat telur dah dikemam, dipulas jangan sembang la nak jaga kebajikan rakyat.. hehe

sumber wak canang

isu tembak surau di klang!! adakah dap terlibat?? sangat bahaya!!!


nampak gayanya api bila disimbah dengan minyak makin menjulang maraknya, adakah kita sebagai umat Islam di Malaysia ini tidak ada satu sikap curiga, bukan kerana apa curiga yang kita rasa tergugatkah kita bila pakatan rakyat mengambil alih pemerintahan Malaysia dan dap tunjang abang besarnya, sama je dengan selangor ni.. siapa paling kuat dan big bos? dah tentu dap..

mengikut blog my massa, emel yang di hantar oleh seorang hamba Allah berkaitan perihal surau ditembak dengan senapang angin (dalam kosmo semalam), menunjukkan ada perkara tidak kena.. bahaya, bahaya, kadang-kadang dalam minda kita sebagai orang Islam, sampai bila asyik nak kena main dengan kafir ni? sampai bila?

Orang bukan Islam yang tinggal di Taman Aman Perdana (terletak di sempadan DUN Sementa dan Meru - pecahan kaum M: 50%, C: 45%, I: 5%) yang merupakan kawasan elit dan separuh elit tidak setuju dengan laungan azan subuh dari surau taman tersebut. Tindakan pertama mereka pada Januari yang lalu adalah dengan memberi amaran agar memperlahankan laungan azan pada waktu subuh namun tidak di endahkan oleh pengerusi surau tindakan seterusnya dengan menabur paku di pintu pagar masuk ke surau dan kejadian terbaru pada 18.02.2013 Isnin selepas solat magrib sebutir peluru telah di tembak hala ke surau dan menembusi dinding cermin surau dan terkena pada rehal yang di susun di dinding tersebut dan di hadapan rehal itu adalah isteri kepada bekas ketua polis negara Tun Bakri Omar dalam keadaan jemaah kelam kabut untuk melihat apa yang berlaku, satu lagi das tembakan di lepaskan dan mengenai cermin tingkap surau, selang beberapa minit di lepaskan satu lagi das tembakan dengan menggunakan peluru penabur ke arah surau tersebut.. tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.. satu laporan polis telah di buat oleh pengerusi surau dan pihak forensik IPK Selangor telah datang untuk menyiasat kejadian tersebut. Walaupun surau tersebut mempunyai 6 unit cctv tetapi tidak dapat melihat mereka yang melakukan perkara tersebut.

ps: tu yang aku nak tanya, apakah anda tak terfikir nasib umat Islam melayu bila pakatan rakyat berkuasa? setakat nak harap pas, korang nak bangga diaorang jaga orang Islam melayu, kalimah Allah diaorang kasi jual, rumah urut bersepah diaorang zip mulut, kafir-kafir sound tepet pemimpin pas, seko dari pentabsub jadi bisu, bisu dan bisu, telur dah dipicit dan dikemam... pui

sumber my massa

lagi teruklah penyakit sawan bukit cecei bila tengok gambar ni beb!!!

kenapa, apa sebab boleh buatkan pencecei jadi sawan, malah ada yang terpaksa jadi sasau yang sangat teruk.. ini berpunca dari gambar ini lah.. gambar setiausaha majlis ulama pas menunjuk isyarat 1Malaysia.. gasak.. hehe.. sah kena kafirlah dia.. kena makilah ni.. adeh, almaklumlah mana boleh sesiapa pun yang dalam pakatan, yang bertoleransi dengan bn, mana boleh, haram..

mau pencecei tegar jadi hulk ni.. jangan dihempas laptop atau tab sudah.. keh keh keh.. dalam ajaran mereka, mana boleh satu pun entiti berkaitan bn digunakan malah tunjuk 1Malaysia pun tak boleh sebab ia adalah haram dan sah jadi ahli neraka mengikut fatwa merekalah.. tu dia aih.. haha..

gambar yang memperlihatkan Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh bersama-sama dengan Chua Soi Lek, Shahidan Kassim dan seorang blogger pro-UMNO serta beberapa orang yang lain menunjukkan isyarat 1Malaysia.

ps: kau gila kalau kau beb, pengikut pas tegar, kalau kau tersokong apa bn buat, siaplah kau sok.. tak kena maki, kena kafir, tak pun kena pulau, kau jangan main-main.. ajaran macam ni hanya pas, pkr dan dap je mampu buat.. ajaran suci mereka amalkan, ada faham.. hehe..

sumber klik sini

Rabu, 20 Februari 2013

survey di facebook yang buatkan ramai pencecei jadi sasau!!! jom tengok!!

apa kata anda, adakah mereka yang tak boleh terima kenyataan silent voter ini adalah jenis buta tuli.. keke.. tak boleh terima kelemahan dari pakatan rakyat itu sendiri, pas dengan masalah mereka, pkr dengan masalah mereka dan dap pulak dengan kiasu mereka...

di page sayangi selangor, ramai giler macei dok komen dan rasa mereka lah paling ramai, tetapi mengikut servey ini, ramai silent voter yang sah sokong bn dan menyalahkan pakatan rakyat kerana janji tidak ditunaikan masa pilihanraya dahulu.. hehe.. punya teruk sawan diaorang beb.. kalau korang tengok, dah macam orang gila khinzir.. hahahaha


ps: kadang-kadang lawak giler doh, tak leh terima kenyataan yang silent voter ni memang ke arah bn, majoriti melayu lah, yang muda-muda cina rasanya tak kot.. mereka tetap dengan dap.. so bila mengundi nanti bn lawan dap.. hehe.. 

wah ngo 'R' berjaya tarik 5,000 mahasiswa dalam program mereka!! habislah bn..

habislah, cecei.. korang berdiri dan sebut yes 3 kali ye,

yes
yes
yes

betul apa, dashyat juga peranan ngo 'R' ni.. ramai giler mahasiswa datang ooo.. sampai penuh dewan, kat luar belum dikira lagi tu.. memang power, nik aziz tersenyum lebar ni.. mau ramai cecei akan hebahlan hal ini sebab kalau ramai begini jangan haraplah bn nak rampas kelantan, kata cecei sorang tulah.. aku senyum je.. hehehe..

tu dia, kemain suka abang tu ha.. hehe

jom tengok ramai gile manusia hadir ke program ngo 'R' tu.. hehe


ps: ui mana boleh, tak mungkin, rasa tak betul rasanya.. eh eh.. tak pun ni sabotaj ni.. hehe.. dengar kobarnya bunting untuk program ini digantung banyak tu, tapi kalau gantung banyak pun bunting tu, setakat macam ni kedatangannya, alamat tumpo yeop... hehe

baca seterusnya my massa

STATUS FB DARI PEMUDA PENYOKONG KUAT PAS!! yo yo je!!

erm yela.. kau jelah Islam.. bila dibuka isu pasal rumah urut di selangor, semua bagi jawapan ke laut dan tak mampu nak berikan fakta.. hehe.. asik-asik jawapan ohh bn dulu lagi banyak rumah urut, bila tanya berapa banyak lesen yang bn luluskan masa zaman khir toyo.. seko dari diaorang tak mampu nak jawab.. hehe.. muda-muda nak cerita pasal dakwah.. dah terus anggap diri lagi Islam dari orang lain.. erm ai ajaran pas memang dia ajar penganut dia macam tu.. almaklumlah kunci syurga tok guru dia dah bagi.. hehe..

kepincangan dalam pas mereka nak cover, mereka kalau boleh nak tutup sebaik mungkin..dan paling best mereka tak langsung anggap fakta sebenar itu sebagai dalil kuat untuk mereka percaya.. ai macam ni kalau maksiat depan mata yang orang dia sendiri buat, mau dia tuduh ahhh ni umno punya konspirasi...


ps; bila posting syok sendiri, inilah jadinya, menganggap umno/bn tak Islam langsung katanya..hehe..

cybertrooper pakatan dibayar rm3000 sorang, tapi ini je hasil fitnah yang kantoi!!!

wah, dah tersebar yang cybertrooper pakatan dapat sorang rm3,000 patutlah dok canang cerita fitnah macam buat makan mee goreng.. sekejap je siap.. tapi yang malangnya, di jaja fitnah, lepas tu kantoi... buat membazir duit je.. duit fitnah tu dok bagi anak bini makan.. keke.. macam gampang...

facebooker pakatan yang kejanya dok sebar cerita fitnah, kantoi melantun-lantun.. hehe.. katanya dekat thailand kerajaan sana tak mengenakan tol.. highway mereka free.. haha.. tapi yang ni kira camne..


ps: yang tol tu kira tak sengaja bina tu.. hehehe.. sumber klik sini