Sabtu, 20 April 2013

penamaan calon di politeknik shah alam pagi tadi!!! Abdul Halim calon BN DUN Seri Setia!!

antara gambar-gambar penamaan calon di politeknik shah alam, meriah tak terkata, hampir 1000 penyokong hadir dalam memberi semangat kepada calon-calon bn di parlimen kelana jaya...

BARISAN NASIONAL boleh juarai rakyat.. percayalah... yang lepas biarkan lepas.. sekarang buka buku baru... bn adalah terbaik, 1 MALAYSIA... jangan biarkan pr menjadi angkuh selamanya... tempur dan gempur... ayuh

kita sokong Datuk Abdul Halim Samad calon BN DUN Seri Setia























ps: peluang bn cerah.. kena kerja keras... ayuh bertempur rakan-rakan demi kemenangan bn..!!!

[wajib baca] Nota daripada seorang sahabat di Universiti Medina kepada Bersih 3.0

apa itu kesedaran? yup ramai kata kesedaran itu akan hadir jika satu malapetaka teruk berlaku terhadap negara, dan menjadi mangsa adalah melayu-melayu yang dulu konon dialah hero menyokong pr.. aku percaya kesedaran mereka akan hadir... percayalah... insaflah..



Bismillah....

Sebelum bersungguh-sungguh ingin menghapuskan korupsi pada pemerintah, rakyat harus menghapuskan korupsi pada diri mereka sendiri. Berapa ramaikah rakyat yang mengabaikan solat namun mengharapkan pemimpin seperti Umar Abdul Aziz? Berapa ramaikah rakyat yang menipu dalam urusan perniagaan namun mengharapkan pemimpin yang jujur dalam harta negara ? Berapa ramaikah rakyat yang sangat kedekut dalam bersedekah namun mengharapkan mereka mendapat harta negara dengan saksama ? Berapa ramaikah rakyat yang melanggar undang-undang keselamatan jalanraya namun mengharapkan mahkamah yang telus? Berapa ramaikah rakyat yang tidak peduli terhadap mesej kenabian lalu mengharapkan pemimpin yang memimpin dengan jalan kenabian ?

Sebelum rakyat bising mereka ditipu oleh Kerajaan, semak dulu adakah rakyat sudah berlaku jujur dalam urusan mereka dengan kerajaan. Masih ada lagikah rakyat yang tipu ketika 'punch card' di tempat kerja. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'office hour' dengan meng'ular'. Masih ada lagikah rakyat yang ambil M.C tanpa ada apa-apa keuzuran. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'claimn' untuk out station. Masih ada lagikah rakyat yang gunakan harta pejabat untuk kegunaan peribadi. Jika rakyat masih tipu kerajaan, maka tidak pelik kerajaan juga akan tipu rakyat.

Telah menjadi Sunnatullah bahawa kaum-kaum yang zalim itu diperintah oleh orang yang zalim.

Firman Allah: “Dan (penduduk) negeri itu telah Kami binasakan ketika mereka berbuat kezaliman.” (Surah Al Kahfi, 18: 59)

Al-Walid ath-Tharthusi rahimahullah berkata, “Sehingga sekarang masih terdengar orang-orang berkata, “amalan- amalan kalian adalah pekerja-pekerja kalian”, sebagaimana kalian sekarang ini; maka seperti itulah kalian akan dipimpin."

Di dalam al-Qur’an terdapat ayat yang semakna dengan perkara ini.

“Dan demikian kami jadikan sebahagian orang-orang yang zalim itu menguasa sebahagian yang lain disebabkan apa-apa yang mereka (masyarakat) usahakan.” (Surah Al-An’am, 6: 129)

Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan (berkenaan ayat tersebut)

“Tiada orang yang zalim pun melainkan ia akan diuji dengan orang yang zalim. Dijadikan dari kalangan orang-orang yang zalim, mereka dikuasai oleh orang- orang-orang yang zalim lainnya Sebahagian mereka dihancurkan dengan sebahagian lainnya, dan sebahagian mereka disiksa dengan sebahagian lainnya, sebagai balasan atas kezaliman mereka.” (Rujuk: Shahih Tafsir Ibnu Katsir, Terbitan Pustaka Ibnu katsir, jil 3, m/s. 430)

“Wahai rakyatku! Bersikap adillah kepada kami! (Bagaimana mungkin) kalian mahukan dari diri kami sebagaimana yang dilaksanakan oleh Abu Bakar dan Umar, sedangkan kalian tidak pun mengerjakan sebagaimana apa yang mereka amalkan?!” (Siraj al-Muluk, m/s. 100-101).

Pemimpin itu asalnya adalah seorang Rakyat. Zalimnya seorang Pemimpin disebabkan zalimnya seorang Rakyat, begitu juta sebaliknya

*****Fikir fikirkan lah....setakat mana amalan kita sebelum kita mengharapkan amalan baik dari Pemerintah?

1. Sudahkah kita membayar zakat dengan telus
2. Sudahkah kita mendidik anak dengan didikan islam
3. Sudahkah kita menjalankan amalan Rukun Islam dengan sempurna
4. Sudah kah kita membantu kaum keluarga seperti di syariatkan
5. Sudahkah kita menjadi anak atau abang lelaki yang bertanggung jawab
6. Sudahkah kita solat 5 waktu sebelum bercakap hal agama
7. Adakah kita bertanggung jawab terhadap Mak Bapak dan kaum keluarga
8. Adakah kita menjadi jiran mengikut ajaran islam

Dan banyak lagi....Tanya lah diri kita setakat mana amalan kita? sebelum bercakap mengenai islam dalam negara?

ps: ayuh rakan-rakan kita pesan kepada semua, undi bn.. aku percaya undi pr kita semua akan hadapi keadaan paling teruk dalam hidup dalam masa 2-3 tahun lagi.. aku percaya hal-hal tak betul akan terjadi... ayuh bangun dan tempur pr habis-habisan.. ini adalah negara kita tercinta... pertahankan..!!!!

emel paling pedas dari seorang yang berani membelasah otak pencacai!!! terbaek..


dari fb ips...

komen ini ditulis oleh seseorang yang dah simpan lama dah dekat pencacai pr, sebab memang betul pun.. pencacai pr patut di ajar paku buah keras... baru ada akai..


"Salam semua.. Saya cuma nk share salah satu komen seorang 'rakyat' Malaysia yg sgt professional & rasional...
"Klu setakat nak tngk Youtube...tngk page facebook..tak payah nak tunjuk hero kat sini...ingat..4 tahun BN pegang terengganu...hi ghway ade...masjid kristal ade...jalanraye lawa..lampu sane sini...kebersih an terjage...panta i lawa...semua cukup dan lengkap...yg lain jage ape dapat...skang ni sebok nak amik putrajaya...tak sedar diri...orang lain kerje keras...orang lain bersusah payah...orang lain yg berusaha utk tinggalkan amanat dan hasil usaha...dia pulak dok sibuk memekik " KITA TAWAN PUTRAJAYA " macam berok...rasuah ke...ape ke...ade rakyat kebulur mcm kat afrika tu...takde kan..ade korang sume balik kerje tengah2 malam tetibe kene tembak tak tentu pasal...ade....

takde kan...ni 4 tahun aman...keluar jail...selangor barai....Sabah kene serang...Polis ngan askar buat kerje pun kene bahan ckp belakon...ape la...orang lain kaye...pakai kerete besar...sebab ape...diorang jual bontot ke...tak kan...diorang kerje keras...belaja rajin2...pointe r tinggi kat uni...sbb tu ptptn tukar jadi biasiswa...ni tak...blajar tak seberape...dapa t duit ptptn beli motor la...belanje awek laa..bukan nak buat beli buku...bile exam..sibuk ckp buku takde...fine..k erajaan bagi bantuan buku....dah bagi vaucer....sebok plak nak pegi cash kan...bile kene tangkap...menga muk...pastu pakai vaucer...

pegi kedai buku...beli bende merepek2...come on laa...jgn la jadi bangang sangat...tolong laa...jgn buat malu org melayu...cina india tngk sume gelak besar la wehh...bile tngk tauke2 cine pakai bmw...ferrari.. tau cakap...cine skang ni potong line...sume business sapu....mane tak sapu...contoh.. .bengkel cine ngan melayu...hari ahad pun bukak tau...ini tak...hari jumaat dah tutup pukul 12...alasan...s emayang jumaat...ape ko semayang jumaat sampai hari ahad...ingat sikit wahai bangsa2 melayuku sekalian...buka mata...buka minda...buka hati...nak idup senang...bukan dengan maki hamun and kutuk kerajaan...nak hidup senang..bukan suruh kerajaan bagi kawen free...nak idup senang...bukan suruh kerajaan turun harge minyak,kerete,m oto...bukan...n ak idup senang...kerje. ..belaja...oran g lain kerje siang malam...dari pakai viva...skang ni alza dengan vw polo lg...lecterer aku...

bangge doe tngk dia...siang malam kerje...tak sampai 2 thn pun usaha...skang ni...bangge dengan vw polo dia...aku pun tumpang bangge tngk dia...jadikan dia pedoman..sbb ape..usaha...us aha tangge kejayaan...buka n nye dok terpekik " TURUN KAN HARGE KERETE....TURUN KAN HARGE MOTO...TURUNKAN HARGE MINYAK...DULU KERETE MURAH...MOTO MURAH...MAKANAN MURAH "...ehh bahalol...skang ni tahun 2013....klu ko nak compare ngan tahun 1998....same mcm ko umur 20...lumbe lari ngan atok ko umur 80...FIKIR LOGIK LA...tolong laa...bosan sangat dengar bende2 ni.....tumbang umno la..tumbang bn la...tumbang najib laa....ehh...um no klu takde...sape yg nak merdekakn negare kite...nenek ko ke...tak kan...fikir2 kan la kepade sesiape yg terase...dah malas nak cakap...mulut lazer..bile orang cakap kat sini...ade yg komen...lu orang mana...turun kite setel luar...

lu MACAI...lu jilat kaki najib...anjing bn...ehh...klu kitorang ni mcm tu...korang yg sokong fanatik gile2 kat parti lain tu ape...nak kitorang panggil ko ulama ke ape...ehh...klu betul la sokong parti ulama....klu betul la sokong islam...nak ikut care islam...tak kan tok imam sendiri MAKI HAMUN mase KUTBAH BROOOO....kutba h tuuu...mase solat jumaat tuuu...DALAM MASJID BROOO...boleh pakai perkataan BANGSAT...BODOH ...islam kejadah bro...pegi tngk kutbah terakhir Nabi Muhammad bro...takde pun maki hamun...takde pun Nabi Muhammad cakap..." ISRAEL CELAKE...ISRAEL BODOH...ISRAEL BANGSAT"...takd e bro...

baik aku takyah semayang jumaat duduk kedai minum kopi brooo...lagi kurang dose aku daripade duduk dlm masjid...dengar pak imam maki2 orang ...double dose bro...fikir kat situ la...bukan aku nak maki2 melayu...tak... aku orang melayu...aku sayang malaysia...sbb tu aku ckp...ini nasihat...bukan nak cari gado....klu ade yg tak paham jugak...aku tak tau la nak ckp ape...care baik dah cakap....nak care kasar...fine... dah pakai care kasar...lepas ni nak ckp care ape lagi...tak tau la...harap2 semua yg bace ni...tenangkan hati...fikir dalam2..betul ke ape yg kite buat..betul ke tindakan kite maki hamun...ape kite dapat...fikir2 kan lah wahai sahabat2 ku...salam.. :)" betul kan kawan2?"

P/S renung-renungkan...

ps: lu fikirlah sendiri...

Jumaat, 19 April 2013

pengurus bank yang main ugut staff supaya undi dap.. kalau tak....

wah bukan main langsi ini orang.. apa dia ingat kepala bana undi boleh ikut cakap dia ke cane.. kepada insan bernama melayu... aku nak korang faham.. apakah sebenar dalam kepala otak korang bila korang mengagungkan dap..??? hamlau la.....

belum dapat kuasa.. dah main ugut-ugut.. kalau dah menang... agak-agak apa akan jadi?? ni lah masalahnya orang melayu tak sedar siapa dap...


DAP dan Pakatan Rakyat kelihatan amat terdesak untuk menang dalam PRU kali ini. Walaupun tuduhan-tuduhan liar dilemparkan terhadap UMNO dan Barisan Nasional, khususnya yang membabitkan PDRM dan ROS, ternyata punca dan masalahnya adalah daripada DAP sendiri. Namun seperti biasa, berbanding menyalahkan diri sendiri mahupun mengakui kesalahan mereka, DAP sebaliknya menjadikan pihak lain sebagai kambing hitam baca seterusnya flying kick

ps: bila dap dapat kuasa.. maka padan muka kaulah melayu... pui

bila nurul izzah disanjung tinggi di lembah pantai!!! aku hairan kesedaran orang melayu!!!

maksudnya kesedaran orang melayu... free free.. mentaliti orang yang sukakan percuma.. percuma boleh membantu segalanya.. alangkah malangnya melayu tidak sedar, bukan sekali parti ini mengkelentong mereka, malah tertipu dengan janji yang tuan besar pkr akan jadi pm pada 16 september 2008, kesedaran... yup kesedaran...

orang tua pernah berpesan, tidak rasa menyesal sekiranya tidak kena pada batang hidung sendiri.. masa tu nak menyesal.. aku rasa tak perlulah.. Allah dah beri sikit demi sedikit kebenaran.. tetapi kita tolak.. kita hamun mengatakan ahhh itu semua dusta... kerana menyanjung manusia yang boleh dipertikaikan akidahnya... betullah juga pada akhir zaman... untuk menceritakan kebenaran.. ibarat memberi najis kepada orang cerdik... kita berdoa sahajalah.. mudah-mudahan Allah membantu kita umat melayu.... jangan mudah terpedaya...

jangan jadi lebai malang... maka malanglah keturunan kita selamanya...

apa anda lupa dia cakap apa????



walau ini di katakan ramai, malah orang melayu Islam anggap.. ahhhh ini fitnah terhadap dia.. so tak pelah.. kita dah diberitahu.. 

ramai sangat manusia susah benar faham apa itu kebenaran... kesian dato nong chik

apa pulak kata bapak dia.. selamber badak.. tetapi kesedaran orang?? nop itu adalah fitnah terhadap dia.. gila sungguh mentaliti orang melayu sekarang ini... sungguh sedih :(


ps: aku risau malaysia nanti ni di terbalikkan Allah sebagaimana kaum-kaum terdahulu kerana kebodohan diri sendiri...jadi.. fikir-fikirkan.. Allah penentu segalanya... dialah maha mengatahui...

lagi dalaman bn bergolak!!! kemain suka pekakas pr!!!

hal ini tidak sama sekali dikeluarkan dalam portal malaysia kini, keadilan daily serta harakah. sebab kalau keluar juga nescaya akan kena kitailah editornya.. hehe.. takkan korang tak faham.. hal bn bukan main seronok mereka sembang kata dah berpecah lah, macam-macam, tetapi hal ini di tutup rapat baik punya... oi pkr... pigidah!!

adun machang gelarkan mr anuar ibrahim "bapa kronisme pkr"


Marah benar bekas ADUN Machang Bubuk, Tan Hock Leong setelah nama beliau DIBUANG dari senarai calon untuk mempertahankan kerusi yang dimenangi pada PRU 2008 ... TANPA SEBARANG ALASAN.

PENGASAS PKR Pulau Pinang sejak tahun 2005 ini akhirnya mengumumkan keluar dari parti dan bertanding atas tiket BEBAS, dan mendakwa PKR sebagai parti LADANG TERNAK KRONISME untuk anak-beranak Anwar Ibrahim dan Azmin Ali yang hanya meletakkan calon-calon kesayangan.

Sebelum itu, Ketua PKR Pasir Salak Ahmad Taufik Hassan menjadi MANGSA KRONISME dan bertindak keluar daripada parti itu kerana tidak bersetuju dengan pemilihan calon mengikut kuasa veto Azmin.

Anehnya ... Kedua-dua bekas PKR ini akhirnya digantikan dengan calon dari Selangor dan bukan anak tempatan walaupun mendapat bantahan dari akar umbi parti. Barangkali PKR negeri dah BANKRAP calon.

Kemelut PKR semakin teruk apabila PAPAHOMO bergaduh dengan JAMBUHOMO dalam meletakkan calon-calon yang MAMPU mengekalkan kuasa dan kepentingan masing-masing dalam pemilihan parti akan datang, BUKANNYA untuk bertanding dalam pilihanraya umum ke-13 ini. baca seterusnya gelombang wangsa maju


ps: ini lah dia bapa segala bapak pun kronisme.. tapi menyalahkan bn mengamalkan kronisme... politik yang diamalkan pkr adalah mereka semua betul orang lain semua salah.. patutlah ramai macai jadi ngok ngek.. kerana dah anggap pkr parti hebat sepanjang zaman... pui

[edisi panas] HAL INI TAKKAN KELUAR DI HARAKAH ATAU KEADILAN DAILY!!!

bukan apa, selama 5 tahun kerajaan haprak pr memerintah, mereka berbangga hanyalah simpanan rm2 billion.. habis aset-aset orang melayu di jual kati, pentadbiran konon telus, cukai pintu naik 20%, air percuma bukan semua dapat... kesian kat orang yang tinggal di flat-flat... sewa tapak pasar malam pun naik, dulu lokasi tertentu mana ada charge untuk parking sekarang dah ada....

semua kerana nak sedut darah rakyat.. kata sembang telus memanjang... jalan-jalan di sekitar selangor mai pakat pi tengok, terutama di subang usj.. lubang sana sini, banjir kilat dulu tak pernah terjadi, sekarang bukan main senang air naik bila hujan lebat (banjir kilat di puchong, kajang, pjs)... rumah urut, pak lebai pas kemain syok duk tutup cerita hal ni, sedangkan di kuala selangor yang dulu masa pemerintahan bn, mana ada beb pusat-pusat rumah urut camni... sekarang bersepah...

itu satu hal. di shah alam, sampai kelab malam pun siap ada tu... macam harama jadah pr ni... masalahnya macai pas lah paling bongkak kata mereka kata selangor negeri paling Islamik... yelah ceramah je lah mampu.. himpun ramai-ramai.. konon Islamik tetapi hakikat.. kuasa Islam dan melayu hanya no-2 je.. tak faham-faham.. pui... judi, pelacuran kau senyap kan aja.. kerana dap ku sayang.. nate...


hanya bangga dengan terbinanya jamban.. pui

yang aku nak bercerita adalah BERKENAAN MENIFESTO AKU JANJI BARISAN NASIONAL YANG SANGAT TERBAEK.. harap rakyat selangor sedar.. bn mampu tunaikan janji.. dari pr yang kata menifesto itu bukan janji.. jadi KITA PILIH BN..

SENARAI AKU JANJI BN DI SELANGOR...














banyak manfaat oi.. harap bn menang lah di selangor... amin

ps: kepada yang nak sabotaj bn pada pru13 ni, pikirlah 2-3 kali, sebelum ni bukan main kita bantai pr, tetapi kerana tak puas hati sanggup kita gadai maruah kerana hal-hal calon.. tolonglah.. kalau dalam perang, kita hanya menang pertempuran tetapi kita kalah dalam perperangan... itu lagi memualkan... jadi kita menangkan bn... pr bukan kuat, mereka lagi banyak masalah.. jadi inilah masanya.. ayuh!!!

Khamis, 18 April 2013

[edisi pitam] dataran shah alam dipenuhi 10,000 orang kerana mendengar menifesto pakatan rakyat!!!

aku dah rasa pening lalat, dah rasa macam nak pitam pun ada.. ye lah aje gile beb.. bukan sedikit yang hadir.. itu anggaran je, katanya hampir 30,000... perghhh.. gile gempak... maknanya pakatan rakyat berhak angkuh.. sebab mereka lagi power dalam menarik orang ramai ke majlis mereka... phewww..

hehe macam biasala.. ni gambar hiasan da... hehe

sebenarnya gambarnya di bawah ni.. amacam, agak-agak koranglah, siapa yang goyang???? hehe..





Anda boleh menipu orang sekali, tetapi anda tidak boleh menipu orang berkali-kali. Itulah falsafah atau kata-kata hikmah yang selalu kita dengar. Jam menunjukkan pukul 9.00 malam. Majlis bermula sejak Maghrib lagi. Pelbagai acara terhidang namun majlis tetap suram.

Tidak seperti pembentangan Akujanji Janji Ditepati Barisan Nasional semalm yang dihadiri ribuan orang semalam, majlis pembentangan "Manifesto Bukan Janji" Pakatan Haram gagal mengamit kehadiran Rakyat Selangor. Rakyat Selangor sudah muak? Rakyat Selangor tidak sanggup ditipu lagi?

baca seterusnya cucu tok selampit

ps: ada mata lihat, ada telinga dengar, ada mulut diam, bila undi jangan lupa undi bn.. itu yang penting...

kerajaan pr buat semua sempurna.. ini buktinya..!!!


bila banjir kilat, mesti ada sebab, dan sebab paling utama dikatakan adalah kerakusan kerajaan selangor mengorek pasir di sungai-sungai di selangor... yang menjadi hairan bin ajaib, pekakas-pekakas tetap menyalahkan umno... tak ke bahlol namanya.. hehe


ps: gila tanah pr ni.. hehe, gila menjahanamkan alam sekitar.. apa pun tak boleh!!!

my massa