Sabtu, 11 Mei 2013

ni siapa punya kerja ni baling cat kat billboard bang non ni?

lokasi katanya di pulau pinang, marah betul orang yang baling cat ni ye, kesimpulannya, orang cina dah angin ke atau ramai dikalangan orang melayu dah naik menyampah gila dah? kalah dah lah, apa lagi mau? apa kata dia pi bangunkan permatang pauh tu? ni asyik ajak orang memberontak je kerjanya,

sedar-sedarlah ye wahai rakyat malaysia, kita lagi berapa tahun je lagi nak raikan negara kita ni sebagai negara maju pada tahun 2020, tak kisah lah anda pakatan ke, anda barisan ke, kita bangunkan sama-sama negara ni sampai berjaya jadi negara maju, hidup aman, semua kaum bersatu, ni kalau jadi yang bukan-bukan siapa susah? kita juga yang susah...

kalah menang tu standard lah... mana-mana pun.. terima je lah kenyataan...




ps: entah le labu.. hehe

sumber klik sini

KALAH KE TAK?


CUMA MSG INI PERLU DISAMPAIKAN KEPADA PENYOKONG PAKATAN..

DAH KALAH KALAHLAH, UDAH-UDAHLAH TU, KITA SAMA-SAMA BANGUNKAN NEGARA NI JOM, BAGI AMAN, BAGI SEMUA DAPAT MANFAAT, UDAH-UDAHLE TU, KALAU NAK SANGAT JADI PM, TUNGGU JELAH PRU14, BOLEH?

Jumaat, 10 Mei 2013

nampak sangat bang non ni ada masalah overlimit mental!!

dah macam-macam dah si bedul bang non.. aku rasa baik bawa berubat la kot, dah makin kronik aku tengok dah.. dah la azmin yang disayangi mengkritik dia dengan selamba badak je masa sidang media pagi tadi, dah ni nak ajak rakyat ikut cakap dia pun dah tak kemana, nak jadi pm pun punah ranah!

bawa-bawa bertaubat jelah bang non, jadi pensyarah ke, majoriti tak mau angko jadi pm la, orang cina pun pening sebab kena tipu keliling da dengan ekau.. hehe.. so udah-udah le tu ye..


kamon bang non, terimalah kekalahan yo.. orang dah jolik dah.. tau ka..

sumber : klik sini

ini semua poyo!!

apa nak percaya ker hal ni, kepoyoran pkr, leh percaya ker, keh keh keh, lepas tu ada kata 'mesra bn' mau tersembur air teh tarik baru minum ni, keh keh....

selingan lagu xpdc,

"ooo mak ooo bapak, dunia nak terbalik, orang pergi ke bulan, pakai kereta lembu, pergi bukit belacan, mandi air susu"

ps: siapa percaya dia kurang vitamin c

Khamis, 9 Mei 2013

patutla azmin angin dengan anuar ibrahim! ni kot antaranya puncanya?

memang lahabau. anak haram, kepala bana, full stop!!

dengan melayu lain kata-katanya, dengan cina lain pulak kata-katanya, ni apa semua ni? nak jual kati negara ni ke camne? siul lah!!

harap siasat juga kebenaran dan kesahihan hal ini... bagi aku this to much anuar ibrahim!!!


ps: lu fikirlah sendiri bro!!

MEREKA MENANG SAH! ORANG LAIN TAK SAH, TIPU! GILA BADAS!

kadang-kadang aku rasa puak-puak pakatan rakyat yang kalah dalam pilihanraya 13 ni adalah jenis otak yang ada masalah rasanya haha.. tak leh terima kekalahan, apa dia ingat dalam 13 juta pengundi tu sah mengundi diaorang ke camne, adakah ini juga dipanggil mental disorder (kalau salah ejaan ini kasi tau, english den fail, haha)


ps: hehehe.. lantak kome le yeop!

siapa makcik ni? jeng jeng jeng

liciknya, uish, aku pun rasa cukup licik agenda puak-puak dap ni, mereka cukup hebat dalam propaganda sampai ramai dikalangan orang melayu terlena dibuai mimpi..

jom tengok gambar dibawah

siapa makcik ini yang berlakon dalam video keluaran dap untuk kempen ini kalilah semasa pru yang lalu..






ps: orang pas tak mau komen? janganlah mudah ditipu lagi rakanku.. janganlah mudah kena jual apa saja tanpa melihat keadaan sebenar, sedarlah umat Islam!

sumber klik sini

walau nampak benar bohongnya! tapi ramai pulak komen dan klik like!

perasan tak orang kita ni, kalau perkara tak betul, huh cepat je dia up to date, cepat je dia percaya, walau dalam hati tu dah kata, erm mana mungkin ia betul.. semua tipu je ni, tapi masalahnya walau dalam hati dok kata macam tu, percaya juga sebenarnya... haha

ini lah penyakit orang kita yang susah nak sembuh, percaya terus bulat-bulat!! haha..


hehe.. kan, dia kata cuma taip 1 dan lihat apa jadi, kalau logik la mana ada apa-apa pun.. hahah.. tapi tengok like dia dengan komen, amacam? haha..

Rabu, 8 Mei 2013

azmin ali nak lawan tokey ke?

ait, betul ke azmin selamba sound tepet bang non beb, aku pun tak pasti, tapi kalau baca twitter dia dah macam lain, yang bang non ni pun satu, kalah tak leh terima, lepas tu nak ajak rakyat demo tak puas hati, najib dah nak start keje dah, ai tak habis-habis, dari sebelum pilihanraya, sampai dah dapat keputusan pilihanraya tak habis-habis poyo oo nyer bang non ni!

twitter azmin yang menjadi tanda tanya!


dan dibawah ini penyokong pakatan rakyat yang hadir di stadium kelana jaya.. 

sumber gambar dari blog apa

ps: lantak le kome hea.. bn menang pun..

#BETTERNATION# KE ARAH MALAYSIA MAJU!


AMAN, KESTABILAN DAN KE ARAH NEGARA MAJU!!

LAPORAN POLIS TERHADAP UTUSAN! SIASAT JUGA MALAYSIA KINI DAN AKHBAR KIASU!


Dua laporan polis dibuat terhadap akhbar Utusan Malaysia kerana menyiarkan artikel bertajuk Apa lagi Cina mahu? yang didakwa berbaur hasutan hari ini.


Kedua-dua laporan tersebut dibuat di Balai Polis Travers, Bangsar di sini oleh masing-masing seorang pengurus dan peguam.

Laporan pertama dibuat oleh seorang pengurus, Chok Ying San, 39, yang beralamat di Bukit Kiara di sini.

Pengadu menyifatkan artikel itu cuba membakar sentimen perkauman dan permusuhan kaum di negara ini dan meminta agar siasatan dijalankan terhadap akhbar berkenaan.

Pengadu kedua pula ialah seorang peguam, Sin Yoong Ming, 43, yang beralamat di Pelabuhan Klang, Selangor.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Muhammad Azlee Lee Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan tersebut dan sudah membuka kertas siasatan di bawah Akta Hasutan 1948.

"Polis sudah membuka kertas siasatan dan menyiasat lanjut aduan tersebut," katanya.

Utusan Malaysia hari ini menyiarkan laporan muka hadapan bertajuk Apa lagi Cina mahu? yang mempersoalkan kenapa masyarakat Cina di negara ini tidak memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) walaupun mereka diberi layanan begitu istimewa oleh kerajaan BN.

Apakah itu dikira perkauman? sedangkan Malaysiakini, China Press,  terang-terang menghentam orang Melayu tidak pula dikatakan perkauman.

SUMBER KLIK SINI

Selasa, 7 Mei 2013

kepada pentaksub, udah-udahla memfitnah beb!! buat malu kan pr je nanti!!

kerana tak boleh terima kekalahan, kerana tak boleh terima kenyataan yang anuar ibrahim tak jadi pm ke-7, malah tak leh terima yang kerusi umno di parlimen lagi banyak, maka jadi sawan termaksimalah mereka-mereka itu, aku pun tak pasti.. apa lah penyakit mereka-mereka ini?

penyakit mereka ini dinamakan alketempes alketompo kuhikgostan.. atau bahasa melayunya bhagal.. hahaha..

ni satu contoh, gambar dibawah ini nak bangkitkan kemarahan orang, katanya, kerajaan bn akan naikkan harga bil letrik, erm bukan ke itu tarikh 4 hb mei 2013? hehe..

ps: ds najib tak gitu, dia bukan macam zaman gelap yang dulu tu, skrang ni zaman tsunami orang cina, lain.. 

last komen aku terhadap kebiadapan kiasu!

mungkin posting sebelum ini terjerumus kepada kebiadapan kiasu, so keluarnya gambar-gambar keterlaluan yang aku sebagai melayu terjadi emosi bila menulis, tapi takdelah sampai nak hasut orang ke arah yang tak baik

harap pihak berkenaan siasat lah komen-komen facebook yang terlampau, kami sebagai blogger hanya meluahkan keadaan sekarang yang kiasu-kiasu agak biadab! terlalu biadab, mungkin bukan semua orang cina macam tu, tapi kerana kiasu-kiasu ini lah merosakkan perpaduan, harap maklum.


ps: siap nak hasut menyerang balai polis, keterlaluan!!

house pk

Isnin, 6 Mei 2013

TUM MAHATHIR SEDIH? MEMANG INI LAH BERLAKU SEKARANG! SEDAR LAH WAHAI MELAYU!



MARILAH BERSAMA LUANGKAN MASA UNTUK MEMBACA TULISAN
TUN MAHATHIR.
MENGAPA TUN MAHATHIR SEDIH?

SAYA sedih. Bukanlah saya berharap kerana kesedihan saya akan menarik simpati sesiapa. Hanya saya ingin menyatakan perasaan saya- perasaan apabila melihat kaum bangsa saya, orang Melayu, begitu sekali tidak tahu bersyukur, begitu sekali mudah lupa, begitu sekali mudah dipengaruhi dan diperalat oleh orang lain sehingga sanggup memburukkan bangsa sendiri.
Bagi generasi yang dilahirkan selepas merdeka tentulah mereka tidak merasai sendiri kehinaan yang dialami oleh orang Melayu semasa mereka dijajah dahulu. Tetapi takkanlah mereka tidak baca sejarah bangsa mereka.
Jika mereka sudah lupa, jika mereka tidak dapat memahami pahit maung, pedih perit bangsa yang dijajah, izinkan saya yang biasa dengan tiga penjajahan bercerita sedikit berkenaan orang Melayu semasa dijajah.
Rata-rata mereka miskin, tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak terdaya mempertahan negeri-negeri mereka. Mereka terpaksa bertuankan orang putih Inggeris yang mereka terima sebagai Tuan mereka di negeri mereka sendiri. Mereka bukan tuan rumah. Mereka sebenarnya hamba rumah yang diduduki orang lain.

Orang putih, secara terbuka menyatakan orang Melayu adalah bodoh dan malas, tidak mampu menyumbang apa-apa kepada pembangunan negeri-negeri mereka. Mereka hanya layak jadi pemandu kereta dan orderly atau budak pejabat atau kerani. Mereka dianggap tidak berkebolehan melaksanakan apa-apa kerja yang dipertanggungjawab kepada mereka. Orang asing dari India dan Cina perlu dibawa masuk untuk mengatasi masalah Melayu malas dan tidak cekap.

Datang Jepun. Orang Melayu hilang jawatan perkeranian dan jawatan-jawatan rendah yang lain. Mereka terpaksa jadi penjual pisang di tepi jalan - kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.
Jika tidak tunduk serendah mungkin apabila lalu di hadapan askar Jepun, mereka dipaksa tatang ketulan batu yang besar sehingga mereka pening dan jatuh. Mereka diarah panjat pohon kelapa untuk dapat buah kelapa bagi askar Jepun. Jika gagal mereka ditempeleng dan terbongkok-bongkok meminta maaf daripada askar Jepun.
Tanpa bertanya sedikitpun akan pandangan orang Melayu sebagai pemilik negeri-negeri Melayu, Jepun menghadiahkan empat buah negeri Melayu, iaitu Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu kepada Siam, kerana membalas budi Siam.

Di bawah pemerintahan Siam, orang Melayu diarah supaya menghormati lagu kebangsaan Siam dan bendera Siam. Saya lihat sendiri seorang orang tua Melayu yang tidak turun basikalnya semasa lagu kebangsaan Siam dimainkan, ditendang di kepala oleh askar Siam apabila lagu berhenti dan ia jatuh terlentang di atas jalan. Saya dan beberapa Melayu lain tidak berani menolong orang tua yang telah jatuh. Kami bangsa yang dijajah dan boleh ditendang oleh sesiapa yang menjajah bangsa kami. Jangan siapa tolong.
Kemudian, British kembali dan raja-raja Melayu diugut akan diturunkan dari takhta mereka jika tidak tandatangan perjanjian Mac Michael supaya negeri-negeri Melayu diserah secara langsung kepada British. Dan raja Melayu pun tandatangan dan diturunkan pangkat kepada kadi besar negeri mereka.
Cadangan Malayan Union British bertujuan menamatkan negeri-negeri Melayu sebagai Tanah Melayu, milik orang Melayu. Ia akan jadi milik siapa sahaja yang mendapat taraf rakyat Malayan Union milik British.
Dalam keadaan orang Melayu begitu miskin, daif dan tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak mempunyai senjata, tidak tahu berniaga, sudah tentu mereka akan menjadi kuli dan hamba kepada orang lain yang lebih pintar, lebih cekap dan lebih kaya daripada mereka. Sudah tentu tidak akan ada Tanah Melayu, tanah tumpah darahnya orang Melayu. Mereka akan jadi bangsa yang tidak bernegara, tidak bertanahair. Tidak ada masa depan bagi mereka.
Alhamdulillah. Di saat itu mereka tiba-tiba sedar. Berkat beberapa kerat di antara mereka yang terpelajar yang tahu akan malapetaka yang menanti bangsa mereka, mereka ketepikan sikap kenegerian mereka dan kesetiaan kepada raja masing-masing atau kepada keturunan mereka. Mereka bersatu dan bangun menentang rancangan Malayan Union British. Perpaduan Melayu yang tumpat ini, pendirian mereka yang tidak berbelah-bahagi berkenaan penolakan Malayan Union memaksa British gugurkan rancangan mereka dan kembalikan negeri-negeri Melayu bersama Pulau Pinang dan Melaka yang dimiliki British kepada orang Melayu. Maka terselamatlah orang Melayu dan negeri mereka.

Malangnya sekembalinya sahaja Semenanjung Tanah Melayu ke tangan orang Melayu, maka bermulalah rebutan untuk nikmat yang datang dengan pemerintahan sendiri, khususnya untuk menjadi ahli dalam dewan-dewan negeri dan dewan undangan Persekutuan. Keahlian ini menjanjikan pangkat, elaun dan lain-lain kemudahan.
Untuk bekerja sebagai budak pejabat memerlukan kelulusan tertentu. Tetapi untuk menjadi Yang Berhormat, menteri, bahkan Perdana Menteri tidak memerlukan apa-apa sijil atau kelulusan.
Yang kecewa, yang tidak dapat nikmat yang dikejar lupa akan nikmat perpaduan dan mereka tinggalkan UMNO untuk tubuh kesatuan mereka sendiri. Dengan ini mereka akan dapat dicalon oleh parti mereka untuk bertanding dalam pilihan raya yang akan datang.
Kumpulan pertama yang menubuh parti serpihan terdiri daripada ulama dalam UMNO yang kecewa kerana permintaan mereka supaya 10 daripada mereka dicalonkan oleh Tunku Abdul Rahman ditolak olehnya dan hanya satu sahaja yang diberi kepada kumpulan ini.
Tetapi Tuhan Maha Kaya. Rata-rata orang Melayu terus menyokong UMNO yang mana ini memberi kemenangan kepada UMNO dan rakan-rakannya. Demikianlah besarnya sokongan ini sehingga British terpaksa serah kuasa kepada Perikatan ciptaan UMNO. Jika Parti Islam mendapat lebih daripada satu kerusi, nescaya kemerdekaan tidak tercapai pada 1957.
Tanpa merampas hak orang lain, pemerintahan yang bertunggak kepada Melayu berjaya membangunkan negara dan memberi kepada bangsa Melayu dan bumiputera lain pelajaran, latihan dan peluang yang tidak pernah dinikmati oleh mereka semasa dijajah.
Berkat semua ini maka terpulihlah maruah bangsa Melayu. Alhamdulillah.
Ramalan bahawa pemerintahan yang dipimpin Melayu ini akan merampas hak dan harta kaum lain tidak menjadi kenyataan. Sebaliknya pimpinan yang diterajui Melayu berjaya memajukan negara sehingga dikagumi dunia.

Semua ini terang dan nyata. Dunia akui kebolehan orang Melayu yang memimpin Malaysia. Tetapi mereka belum sampai ke tahap bersaing dengan kaum lain terutama dalam bidang perniagaan dan perusahaan.
Malangnya kejayaan yang sedikit ini telah menjadikan mereka bongkak dan tamak. Rebutan kuasa antara mereka terus berlaku dan rebutan yang berpunca kepada ketamakan individu tertentu menyebabkan perpecahan dan serpihan daripada parti utama mereka.
Mereka yang kecewa kerana gagal merebut tempat menghasut ahli-ahli dan pemimpin kerdil untuk menyertai mereka, untuk menjayakan hasrat sempit mereka merebut kuasa, terutama untuk menjadi Perdana Menteri. Untuk ini mereka membohong, menyalahtafsir agama, menyokong orang lain yang tidak suka melihat orang Melayu meraih walaupun sedikit kekayaan, kedudukan dan nikmat yang terdapat di negara ini.
Hasilnya ialah perpaduan Melayu diganti dengan perpecahan. Orang Melayu yang dahulu digeruni oleh British kerana kukuhnya perpaduan mereka, sekarang berpecah kepada tiga kumpulan kecil yang terpaksa mengemis untuk mendapat sokongan orang lain termasuk mereka yang menentang segala usaha untuk mengimbangkan kedudukan orang Melayu dengan kaum-kaum lain.
Sokongan orang lain ini tidak diberi secara percuma. Jika mana-mana daripada parti Melayu ini memenangi pilihan raya dan mendirikan Kerajaan, tak dapat tidak Kerajaan ini akan terpaksa mengikuti telunjuk orang lain. Melayu tidak lagi akan menjadi tunggak kepada pemerintahan negara yang mereka rela berkongsi dengan orang lain. Mereka akan jadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai. Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu.

Siapakah yang membawa malapetaka ini. Tak lain tak bukan malapetaka ini dibawa oleh orang Melayu sendiri - orang Melayu yang tamak, orang Melayu yang kurang pintar, orang Melayu yang mudah dipengaruhi nafsu, yang mudah dikuasai oleh perasaan benci apabila dihasut.
Orang Melayu sudah lupa akan betapa hinanya mereka semasa dijajah dahulu. Mereka tidak pun mengakui akan nikmat yang banyak yang dinikmati oleh mereka setelah merdeka dan mereka menerajui Kerajaan - Kerajaan Malaysia merdeka.

Oleh kerana lupa dan tidak bersyukur, mereka rela supaya perpaduan yang memberi kekuatan kepada mereka dimusnahkan. Mereka sanggup dipecah dan dipisah daripada kuasa yang sedikit yang ada pada mereka.

Sebab inilah yang saya sedih. Bangsa saya jelas tidak dapat menangani kejayaan. Bangsa saya mudah lupa. Bangsa saya tidak tahu bersyukur. Bangsa saya tidak tahu mengambil iktibar daripada nasib yang menimpa kaum sebangsa yang hari ini tinggal di wilayah yang dikuasai orang lain.
Jangan bersedih dan bersimpati dengan saya. Bersimpatilah dan bersedihlah dengan diri sendiri, dengan anak cucu yang akan alami masa depan yang gelap kerana kita tamak dan begitu benci kepada bangsa dan pemerintahan oleh kita sendiri.
Artikel dr Utusan

ALLAH TAKKAN BENARKAN DOA KEMUSNAHAN ORANG ISLAM YANG PAS BUAT!

PAS SEDARLAH WAHAI ORANG PAS, TIADA GUNA ANDA MERUNTUHKAN UKHWAH SESAMA KITA, BUANGLAH SIKAP MEMBENCI TU, NABI TAK AJAR MACAM TU, KALAU ADA PERMASALAHAN BERSAMA-SAMALAH SELESAIKANNYA, SEDARLAH DAP NAK GUNAKAN KITA ORANG ISLAM UNTUK MEREKA BERKUASA!


Nasihat Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam dalam urusan kepimpinan. Dari hadis dibawah ini, jelas mereka yang meminta jawatan tidak akan dibantu oleh Allah setelah mereka mendapatkannya.

Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam pernah menasihatkan kepada Abdurrahman bin Samurah :

يَا عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ سَمُرَةَ، لاَ تَسْأَلُ الْإِمَارَةَ، فَإِنَّكَ إِنْ أُعْطِيْتَهَا عَنْ غَيْرِ مَسْأَلَةٍ أُعِنْتَ عَلَيْهَا وَإِنْ أُعْطِيْتَهَا عَنْ مَسْأَلَةٍ وُكِلْتَ إِلَيْهَا

“Wahai Abdurrahman bin Samurah, janganlah engkau meminta kepemimpinan. Kerana jika engkau diberi tanpa memintanya nescaya engkau akan ditolong (oleh Allah dengan diberi taufik kepada kebenaran). Namun jika diserahkan kepadamu kerana permintaanmu nescaya akan dibebankan kepadamu (tidak akan ditolong).” H.Riwayat al-Bukhari, Sahih Bukhari no. 7146

Namun, sistem demokrasi yang dicipta oleh barat dan ditinggalkan oleh barat kepada kita menjadikan seseorang terpaksa meminta jawatan dengan manifesto yang pelbagai untuk meraih sokongan rakyat. Inilah salah satu bahana sistem demokrasi.



ps: sedarlah....

PERJUANGAN KITA SEMUA BERBALOI

TAHNIAH UNTUK BN, KEPADA RAKAN-RAKAN YANG BERTUNGKUS LUMUS DALAM MEMPERJUANGKAN MISI BARISAN NASIONAL,

WALAU SELANGOR KITA KALAH TETAPI KESELURUHAN BN MENANG MUDAH.. WALAU PADA AWAL-AWAL RASA GUSAR JUGA DENGAN SUMBER TAK RASMI, SPR PUN UMUM JAM 12 TENGAH MALAM,

SELEPAS NOMBOR 112 KERUSI PARLIMEN DAPAT, SAH BN DI UMUMKAN MENANG 2/3

TAHNIAH BN, KITA KERJA KUAT LAGI.. DAN RASANYA TAK PERLU LAGI LEPAS NI LAYAN KIASU-KIASU CINA YANG NAMPAK GAYANYA MENGUNAKAN CARA RASIST UNTUK MENANG BERGAYA!! TOLAK DAP!!


Ahad, 5 Mei 2013

cilaka punya pkr, fitnah bn konon bangla boleh mengundi, dah-dah kantoi melantun-lantun!!



permainan paling jahat oleh parti syaitan!! dah terkantoi sudah.. patutlah mainkan isu bangla dan ic kemain ganas.. tapi tak sampai 24 jam kantoi.. hehe

ni lah dia bila penyebar fitnah berluasa!! oku dituduh pengundi hantu!

apalah hai nak jadi.. apalah nak cerita banyak dengan puak-puak ni beb. nak cari sensasi yang sangat sengal kerana nak buatkan orang marah kerana konon ada bangla, nepal dan myanmar jadi pengundi hantu.. huk aloh..


meh tengok kantoinya pendajal penyebar fitnah yang kerjanya siang malam fitnah, fitnah.. ceh


ps: bibit kebahlolan mereka terserlah.. ceh

kenapa perlu sabotaj? tak perlu begini kerana emosi wahai insan-insan yang tak puas hati!! kita nak menangkan bn!!

info yang aku terima, mungkin kerana tidak dapat menahan marah atau emosi, ada insan-insan yang kecewa mungkin sanggup memfitnah calon seri setia, datuk halim samad, hari ni hari mengundi, harap tak perlu lakukan cara kotor ini untuk menidakkan kemenangan bn di seri setia,

tak perlu fitnah, tahukan anda, datuk halim sanggup buat refinance kedai dia & kereta dia gara-gara budget tak cukup untuk membantu rakyat... pengorbanan seorang pemimpin, tetapi yang buat fitnah ini tak patut buat cara kotor gini, orang seri setia tau pengorbadan datuk, walau nik nazmi selama 5 tahun berapa kali je turun padang jenguk rakyat...

sedarlah ye, kemenangan bn sangat penting, dapat tau siapa buat sabotaj-sabotaj ni, siaplah..

risalah fitnah yang disebarkan dikawasan seri setia

artikel dari sinar harian sebelum penamaan calon :

SHAH ALAM - Calon muka baharu Barisan Nasional (BN) Tengku Rethwan Mansor yang sepatutnya bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Seri Setia pada pilihan raya umum ke-13, menarik diri hari ini.
   
Timbalan Pengarah Pilihan Raya BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed berkata Tengku Rethwan telah menarik diri dan penarikan itu telah dimaklumkan kepada Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN Selangor Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak tengah hari ini.
   
"Tengku Rethwan telah menarik diri dan surat penarikan diri telah dihantar kira-kira pukul 12 tengah hari tadi.
   
"Atas sebab itu, Pengerusi BN Selangor (Najib) telah pun bersetuju mencalonkan Datuk Abdul Halim Samad (Penyelaras BN DUN Seri Setia) sebagai pengganti dan beliau (Abdul Halim) akan menghantar borang penamaan calon esok pagi," katanya pada sidang akhbar di Bangunan Umno di sini.
   
Mohd Zin telah menyerahkan watikah pelantikan sebagai calon kepada Abdul Halim pada kira-kira 3.15 petang ini.

Ketika ditanya mengenai sebab penarikan diri Tengku Rethwan, Mohd Zin bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu.
   
"Biasalah dalam pilihan raya perkara ini memang selalu berlaku, sampai saat akhir memang akan ada pertukaran calon atau penarikan diri oleh calon-calon yang bakal bertanding," katanya.
   
Sementara itu, Abdul Halim, 46, berkata pencalonannya merupakan satu penghargaan buat dirinya dan beliau berterima kasih kepada Pengerusi BN yang mempercayai kepimpinannya.
   
"Terima kasih kepada Pengerusi (Najib) dan Timbalan (Mohd Zin) BN Selangor yang melantik saya sebagai calon, saya juga mahu berterima kasih kepada mereka yang telah menyokong kerja-kerja saya.
   
"Walaupun dicalonkan pada saat-saat akhir, saya akan berikan yang terbaik dan memastikan kemenangan BN di sini (Dun Seri Setia)," katanya. - Bernama


ps: dengki, khianat, sakit hati buanglah jauh-jauh...

KENYATAAN NIK NAZMI BERKENAAN HUDUD!! KENAPA PAS DIAMKAN SAHAJA? PARAH NI!!

aku no komen, bayangkan kalau pemimpin umno yang keluarkan kenyataan macam ni?


ps: lu pikir lah sendiri, kepada pengundi di dun setia, ingatlah jangan biarkan ular mematuk anda sampai 2 kali.. kalau tak lagi 5 tahun nak tunggu..

[ALERT] PENYOKONG PEMBANGKANG DAH MULAKAN KEGANASAN ARAB SPRING DI DATARAN MERDEKA! KONVOI BN JADI MANGSA!!


KEPADA RAKAN-RAKAN BN, BERTENANG, MEMANG MEREKA KETERLALUAN SEKARANG NI.. HARAP PIHAK POLIS BUATLAH SESUATU...

video penyokong bn disuruh tanggalkan baju oleh puak-puak radikal cara kekasaran!!

KLIK SINI