Sabtu, 27 Julai 2013

TUN M PUN DAH BERBULU DENGAN KEADAAN PEMIMPIN MELAYU YANG AKAL DEKAT KASUT!!

ni lah masalah masalah tetap masalah, bila masalah dibiarkan menjadi masalah yang sangat besar, maka ia akan jadi malapetaka, jadi apa yang tinggal nanti di negara kita ini, melayu hanya ada pada papan tanda, maka jadi bangsatlah kita duduk di negara sendiri apabila pemimpin melayu sendiri menjadi pembawa bangsat tu, jadi aku sarankan sedar-sedarlah wahai pemimpin melayu, jangan kau nak ego dengan jawatan yang ada sekarang, 5 tahun tu tak lama, kalau tak de perubahan, umno hanyalah jadi pembangkang paling pengecut selepas pru14 nanti? nak ke wahai pemimpin umno yang nak jadi dayus? nak? kalau nak korang playsafe la lagi, bila otak tak leh nak fikir dan korang letak ego korang tu sebesar batu gunung, rakyat ada batu sebesar bulan mengajar korang, wei.. fikirlah, fikir, jangan jadi bodoh la wahai pemimpin melayu!! hati orang melayu dah berbekas sangat-sangat dah ni berkenaan isu guru besar, isu blogger porno menghina ramadan dan paling terbaru filem komunis yang bakal ditayangkan ogos nanti!! serius berbekas makan dalam beb hati orang melayu sekarang dengan sikap pemimpin tertinggi ds najib dan tpm muhyiddin yassin!! apa nak jadi ni?


tun m seorang negarawan yang sangat hebat mindanya, tetapi apakan daya pemimpin tak ikut cara dia berfikir, konon fikiran tun m dah tak releven, hormati orang lama, dia lebih tau, dan dia faham apa isi hati orang melayu, so sad!!

JOM BACA APA TUN M KATA, HARAP SETEPEK KENA KAT MEREKA

Ungkapan kata ini diluahkan oleh Mantan Perdana Menteri dan Mantan Presiden UMNO dalam satu sesi dialog tertutup bersama NGO KelabCheDet semalam (26/7/2013) di pejabat nya.

“Mereka akan sokong tanpa bersoal jawap lagi apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin UMNO walaupun yang dilakukan itu merosak kan parti” tambah nya.

“Ahli UMNO sudah tidak berkualiti lagi,apa tidak nya jika ramai orang yang berpendidikan tinggi dan berpelajaran dihalang masuk kedalam UMNO” kata nya.

“Jika ketua bahagian itu guru besar misal nya dia akan cuba halang orang yang kedudukan taraf dan pangkat yang lebih tinggi dari masuk menjadi ahli kedalam bahagian nya, jika orang itu guru biasa baru lah di luluskan, begitu seterus nya cik gu pula enggan orang yang lebih berpendidikan dari nya untuk masuk , lama lama yang ada orang yang tiada kualiti dan pendidikan, nak cari calon jadi menteri pun tak ada kerana yang sedia ada semua nya tidak berkelayakan”

“Orang orang  yang dihalang masuk ini akan kemudian nya masuk kedalam parti lawan dan bersaing dengan pemimpin UMNO ini, itu sebab nya retired general, pensyarah semua masuk kedalam parti lawan” ujar nya.

“Dulu waktu saya jadi Presiden  MT UMNO berdebat sampai pukul 4 pagi , isu Musa Hitam didebatkan malah mereka berhujah sehingga saya akur dan keputusan yang berpihak kepada Musa Hitam dengan kehendak Majlis mahu menghantar wakil memujuk Musa”

“Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan nya malah keadaan bertambah buruk”.

“Akibat perpecahan perpecahan Melayu orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat Perdana Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang”.

“Lihat sahaja isu EC yang di serah kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk kepada desakan kerana kedudukan kita tidak  begitu kuat begitu juga lah dengan ISA dan isu keselamatan, ini semua sebab pemimpin nak jaga hati lawan”

“DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana di fikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi”

1Malayisa tidak dijelaskan dengan betul,ia bermaksud lain pada pihak lain pada orang cina ia bermaksud semua sudah sama melayu dan cina, pada orang melayu ia bermaksud tiada lagi sekolah cina dan sebagai nya”

“Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitivity, tapi malang nya mereka lah yang didengar oleh pemimpin”

“Pemuda UMNO sekarang  tidak semacam dulu” ujar Tun, ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang melayu.

“Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam” kata nya lagi.

 “Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya” jelas Tun Mahathir.

“Saya di datangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib , malah ada diantara nya  mencadang kan DS Najib di langgar”.

Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yang berjumpa dengan nya merasa kan melayu tersisih kerana DS Najib terlalu tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokong nya terutama nya orang cina.Malah mereka ini sangat di layan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokong nya.

Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan melayu untuk di layan.

Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis yang berkata benar kepada DS Najib akan keadaan dibawah kerana mereka seperti di kata bukan lagi ahli yang berkualiti selain hanya mahu mengampu dan memberi kabaran baik sahaja.

Tun Mahathir juga turut menyatakan bahawa apa yang kita ada harus berkongsi bersama mereka , tapi apa yang puak itu ada tidak pernah dikongsi bersama orang melayu.

Kini GLC dan beberapa perkara lain harus ada peruntukan untuk orang bukan melayu, sedang itu sahaja yang melayu ada.

“Ada kah sebarang kontrak orang cina akan serah kepada Melayu?” ujar Tun Mahathir. “orang melayu yang dapat tender dan kontrek akhir nya akan sub kepada bukan melayu juga tapi malang nya apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu.

Tun juga memberi contoh antara institiusi milik bukan orang melayu dan apa yang dibuka oleh orang melayu untuk bukan melayu sebagai contoh.

“Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib” kata Tun lagi.

“BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi buruk apa bila tidak lagi dapat memberi nya” kata Tun lagi.

“Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan kenal cara saya dan mereka undi saya, ada cara nya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulur kan wang, mereka akan ambil tetapi belum tentu mengundi” kata Tun.

“Himpunan besar besaran tidak menentukan sokongan orang cina  ujar nya.
Akhir sekali Tun berkata “Saya akan terus bersuara untuk bumiputera dan melayu, jika mereka kata saya rasis Ya saya akan kata saya rasis”.

Dalam sesi tertutup ini nama nama tertentu dengan kedudukan tertentu juga disebut oleh Tun, tetapi kerana bertaraf “sulit” dan terlalu sensitive maka tidak perlu di perjelas kan di sini.

KelabCheDet juga telah ditaklimat  oleh  Tun tentang hal hal keselamatan negara dan kedudukan politik individu UMNO serta pendapat nya berkenaan tokoh tokoh tertentu.

Pertemuan di akhiri dengan pesanan dan arahan tertentu yang mana pasti nya NGO seperti KCD akan berusha keras untuk merealisasikan nya demi kepentingan Alif Ba Ta.

sumber klik sini

ps: bangkit lah wahai pemikir dan pejuang melayu, sampai bila anda nak kena main?

secara jujur, najib gagal buatkan orang melayu terus percaya dengan umno!!

sepatutnya kita sebagai parti yang kuat tunjukkan kekuatan kita dan banggakan orang melayu, dan bila orang lain jadi kurang adab, kita tunjukkan umno lah pejuang sebenar tetapi sekarang dah jadi lain, semua majoriti pemimpin melayu hanya fikir diri sendiri, ds najib dan ts muhyiddin yassin, orang dah melihat mereka ini hanya bersendiwara menjaga melayu sahaja? jangan sampai ada orang umno yang memberontak tahap riot terhadap kebodohan pemimpin umno itu sendiri, tergamak hal-hal Islam dan melayu mereka semua diam membisu, tetapi hal bukan Islam walau kes kecil, cepat aja mereka ni ambil tau, kejadahnya pemimpin yang kata nak perjuangkan Islam, perjuangkan melayu tetapi rupanya menjadi hipokrit terhadap diri sendiri kerana mereka rasa cara playsafe dapat membantu!! shame on u la camni....

kritik tetap kritik sampai mereka-mereka ini sedar dan insaf sebab mereka semua sedang dalam khayalan syurga ciptaan mereka sendiri!! apa nak jadi dengan kamu semua wahap pemimpin melayu!! ptuih!!



ayuh rakan-rakan kita support page ini, kita tunjukkan sokongan terhadap guru besar yang teraniaya dengan manusia pemfitnah!!

ps: apa betul filem tanda putera di tangguhkan lagi tayangan dia, dan filem the village yang menceritakan komunis pula boleh ditayangkan, apa keheanya jadi dekat negara yang ramai pemimpin melayu ni beb?

Jumaat, 26 Julai 2013

bukan main senyum si penyebar fitnah ni ye!! bilalah nak kena tangkap!!

PASAL DIA KACAU BILAU DIBUATNYA, PASAL DIA ROSAK KEHARMONIAN, PASAL DIA GURU BESAR BERBANGSA MELAYU SIAP KENA UGUT BUNUH, PASAL DIA ORANG INDIA LAIN DAH RISAU SEBAB TAKUT PERKARA BUKAN-BUKAN YANG JADI, PASAL DIA JUGA SAMPAI PAK MENTERI JADI SAWAN BEBAL TERUS TANPA USUL PERIKSA TUDUH DENGAN TUDUHAN YANG TAK PATUT, PASAL DIA JUGA, SEMAKIN BERANI DAH ORANG-ORANG BERPERANGAI MACAM DIA YANG NAK SIMBAH MINYAK DEKAT API,

KEPADA PIHAK BERKUASA SIASAT DIA NI, KERANA DIA LAH SEGALANYA JADI TAK TENTERAM, HARAP KERAJAAN MALAYSIA WUJUDKAN KEMBALI ISA, BIARKAN ORANG-ORANG MACAM DIA NI RASA DUDUK DALAM TAHANAN ISA, BARU ADA AKAL, ORANG DAH BIASA HIDUP HARMONI, DIA NAK ROSAKKAN, OTAK TAKDE, YANG JADI MANGSA GURU BESAR SEKOLAH TU JUGA, OTAK SEMPUDAL PUNYA MANUSIA.


PASAL DIA JUGA SEMAKIN BERANI ORANG-ORANG MACAM DIA BUAT PERANGAI DAN BUAT ONAR DEMI PERCAYA CERITA PALSU DARI DIA, PASAL DIA JUGA MAKIN MENYENTAP-YENTAP HATI DAN MAKAN DALAM SEDALAMNYA HATI ORANG MELAYU TERHADAP SPISIS TAK BERADAB SEPERTI DIA, RAKYAT MALAYSIA TOLAK ORANG MACAM DIA NI, MENJAHANAMKAN KEHARMONIAN DAN PERPADUAN. HARAP MAKLUM!!

spisis manusia yang bodoh mempercayai bulat-bulat cerita tanpa menyiasat!! pooodahcit

ps: kepada pemimpin melayu jangan jadi boddo play safe 24jam, sampai hal-hal ni pun ada pak menteri nak jadi hero dok belasah guru besar sekolah pristana tanpa tahu hal sebenar, memalukan lepas tu pak menteri tu pun senyap, playsafe!!

FILEM TANDA PUTERA BUKAN MAIN SUSAH NAK DITAYANGKAN!! TETAPI FILEM KOMUNIS INI BAKAL DITAYANGKAN BULAN OGOS INI?

erm, biasalah beb, asalkan hal berkaitan melayu, ahh malaslah, nak cakap banyak, kang cakap lagi dan lagi, dikata rasis, dikata melampau, tetapi.. ahhhhhhhhhhhhhhhhhh.. poodah!!!

filem tanda putera bukan main susah nak ditayangkan sebab bantahan dari orang cina kerana mengatakan filem itu menayangkan kejadian 13 mei 1969, tetapi filem yang bakal ditayangkan ini, ada kaitan komunis, dan tak pasti atas dasar apa ia mudah gila diberi hak ditayangkan, kalau betullah diberi hak tayangan, memanglah lagi berbekaslah hati orang melayu lah!! tengok trailer dia pun, macam nak cerita komunis tu bukan semua jahat, demn!! OHH MALAYSIA KU!! OHH PAK MENTERIKU!! puih!!


kami nak juga filem tanda putera ditayangkan pada bulan ogos ini, jangan last minit tiba-tiba tak jadi pulak tayangan dia kerana desakan dari kiasu-kiasu, mana lah maruah pemimpin melayu ni, aku pelik betul lah kenapa semua jadi penakut nak mampus, nama je menang pilihanraya!!

harap kdn jangan bagi muka kalau ada pihak nak cerita kononnya komunis tu ok, nak pusing cerita konon komunislah yang baik, cis!!


lagi cerita my massa

ps: kiasu bila nak cerita hal rasis dia akan jadi tak rasis bila ada mangkuk-mangkuk dari atasan memback up kiasu-kiasu ini, apa nak jadi malaysia ni?

belasah dan kritik pemimpin melayu kerana mereka sekarang dalam khayalan syurga ciptaan mereka sendiri, sedangkan kiri dan kanan orang dah naik bengkek dengan perangai mereka yang dok 24jam playsafe!!

Khamis, 25 Julai 2013

GURU BESAR SEKOLAH PRISTANA TANYA, DIMANA PEMIMPIN UMNO BILA DIA TERKENA MACAM NI?


SABARLAH WAHAI SAUDARA, INI LAH REALITI DAN KEADAAN SEBENAR DI MALAYSIA, SEBELUM PRU DULU, KITA INGAT PERANGAI JEBON HANYA DIMILIKI OLEH PEMIMPIN PAS DAN PKR, YANG PAS KAKI HANGGUK KEPALA, YANG PKR SEMUA KAKI LIBERAL MINDED!

AKU PELIK KENAPA BILA UMNO BERKUASA DAN LEBIHAN KERUSI DARI 78 DULU DAN SEKARANG 88 KERUSI, MENANG BERGAYA TU, KIRA SEMUA PENGUNDI YANG MENGUNDI UMNO YAKIN DAN PASTI UMNOLAH PENJAGA TERBAIK MARUAH BANGSA MELAYU DAN ISLAM. AKU SENYUM BILA BN MEMERINTAH DENGAN GAYA SEORANG JAGUH!! MEREKA JADI ANGKUH!!

TETAPI BILA DAH BERKUASA, MASING-MASING DAH ADA JAWATAN MENTERI, MASING-MASING DAH ADA TANGGUNGJAWAB, BUKAN MAIN SOMBONG KORANG YE SAMPAI KES BESAR YANG MELIBATKAN AGAMA, SEMUANYA MAIN STYLE PLAY SAFE YANG NAK JAGA HAL DUNIAWI GILA-GILA, MASYAALLAH....

dek kerana kamu difitnah, kamu dicerca dicaci seko dari pemimpin melayu buat donno, sebab anggap itu salah kamu, so kamu tanggunglah sendiri, wahh, bukan main gila haram play safe, bukan main eksyen kata ahhh thats is not my problem!!

ikuti luahan cikgu besar yang teraniaya kerana fitnah dari mak pelajar tak bertamadun!!

LUAHAN HATI GURU BESAR ..
KUALA LUMPUR: "Mana perginya pemimpin UMNO, tidak ada seorang yang tampil membela saya," luah Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor.

Sedangkan menurut Mohamad Nasir beliau telah bekerja bertungkus-lumus untuk UMNO semasa pilihan raya lalu sehingga beliau tidak dapat memberi perhatian kepada allahyarham isterinya yang ketika itu sakit kanser.

Katanya, setelah berkhidmat sepenuh jiwa untuk UMNO, wakil rakyat di kawasan pun tidak datang mempertahankan beliau yang telah dianiaya dengan tuduhan tidak berasas.

Mohamad Nasir diarahkan bercuti seminggu setelah terkait dengan kontroversi apabila seorang bapa murid bukan Islam di sekolah berkenaan mendakwa mereka ditempatkan di dalam tandas ketika waktu rehat.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di dalam tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.

Menurut Mohamad Nasir, semua laporan polis dibuat adalah terhadap beliau yang dituduh mengambil tindakan yang tidak bertamadun.

Tambah Mohamad Nasir, beliau pada masa ini diarahkan supaya bercuti rehat seminggu dan sebarang tindakan akan diambil selepas itu.

Beliau juga telah membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama di Sungai Buloh, setelah merasakan dirinya telah difitnah. Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Laporan polis itu katanya, dibuat kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya juga menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut," katanya.

Mengulas mengenai dakwaan bapa murid berkenaan, Mohamad Nasir berkata, murid-murid ditempatkan di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu, tanpa mengira kaum atau agama.

Tambah beliau, ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.

Pada sebelah pagi pula ujar beliau, matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.

"Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya," katanya.

Bilik persalinan berkenaan, katanya, memang jarang digunakan kerana murid-murid dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Bilik berkenaan juga, katanya, mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.

ps: terserlah pemimpin kita hanya jaga perut dan kantung tekak mereka sahaja!! huhu

KEPADA PIHAK BERWAJIB SIASATLAH DENGAN SEGERA SI PENYEBAR DAN PEROSAK KEHARMONIAN INI!!

kerana semakin keterlaluan menyebar fitnah dan tuduhan yang paling tidak berasas berkaitan isu makan dalam bilik persalinan, dan paling teruk di ambil peluang oleh red bean army untuk menggoncangkan keharmonian di bulan puasa ni, lepas tu ada pulak pemimpin bodoh yang nak jadi popular dengan isu panas ini.

TOLONG SIASAT IBU KEPADA PELAJAR YANG MEMFITNAH SEKOLAH YANG MENGATAKAN MURID BUKAN ISLAM MAKAN DALAM TANDAS!!


satu laporan polis dibuat oleh guru besar sekolah pristana, sungai buloh

KUALA LUMPUR 25 Julai - Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana di Sungai Buloh, hari ini membuat laporan polis kerana merasakan dia telah difitnah.

Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Mohamad Nasir ketika dihubungi Utusan Online berkata, beliau membuat laporan polis kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut," katanya.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.

Laporan itu telah menimbulkan kemarahan pelbagai pihak.

Sedangkan menurut Mohamad Nasir, beliau telah menempatkan murid-murid di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu.

Ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.

"Pada sebelah pagi matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.

"Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya," katanya.

Ini adalah kerana kata beliau, murid-murid jarang menggunakan bilik persalinan kerana mereka dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Apatah lagi kata beliau, bilik berkenaan telah dibersihkan dan mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.

Dalam pada itu Mohamad Nasir memberitahu, beliau diarahkan supaya bercuti rehat selama seminggu dan sebarang tindakan oleh Jabatan Pelajaran akan diputuskan selepas itu. - UTUSAN ONLINE

ps: ada artikel dari Editor Makkhal Osai hina menyamakan umat Islam yang solat dan berpuasa macam anjing liar apa cerita?

Ya Allah kau insafkan lah pemimpin-pemimpin melayu di bumi bertuah ini supaya lebih bertanggungjawab menjaga Agamamu, amin....

ALVIN DAN VAVIAN DAH BEBAS!! YES YES YES!!

malas tul nak kobarkan, si penghina Islam ini di bebaskan tu, yaribba! akhirnya. alvavi di bebaskan dengan ikat jamin rm30,000 dengan syarat-syarat tambahan. untung la bukan Islam asyik menang je walau mereka hina, buat fitnah, provokasi dan macam-macam lah hai, hati orang Islam melayu berbekas lagi. simpan dalam, simpan bagi masak ye wahai orang-orang melayu, apa lagi korang tinggal kat Malaysia ni, kuasa pun dah sikit-sikit di hilangkan, Islam pun orang bukan Islam dah cerdik main kasar dah!! gua dah malas dengan ini semua! puih!!


ps: hati gua berbekas sangat-sangat! wei pemimpin melayu malulah wei! malu lah wei tak kira lah kau pas ke umno ke baik korang garu telo lagi bagus, lepas tu cium!! puih!! sakit hati tul lah!!

Rabu, 24 Julai 2013

mana logik bn menang besar di kuala besut ini semua taktik jahat spr!!

hehehe, ayat biasa bila sudah tak leh terima apa makna dan erti perkataan kalah, keh keh, apa diaorang faham tak maksud perkataan kalah?

sebelum pilihanraya kecil di kuala besut pun sebenarnya pas dah memang nak ngaku kalah dah, sebab macam-macam masalah, dengan si calon tak reti cakap lah, aish tak reti bercakap buat apa jadi calon la.. haha...

semua tu tak kisah bagi pas, yang penting mesti che long yang jadi calon, almaklumlah orang tua che long tu bukan calang fulus dia, dia bisnes man, kayo, masyuk, ekekeke... apa pas tak minta duit dekat dap ke, dap kan masyuk, erk, lupa nak tanya dap tolong ke pas? setakat tolong bagi pakai bendera semua boleh buat!! ai kesian kau pas, kesimpulannya selagi anda menghulurkan kepala anda kepada dap dan pkr. selagi itulah orang melayu susah nak percaya yang pas ni releven.

KEPUTUSAN TAK RASMI, SENANG CERITA RASMI JELAH, BN MENANG DENGAN MAJORITI MENINGKAT DI KUALA BESUT, TAHNIAH!!! MISI PAS 16-16 GAGAL!!!!

sah menang bergaya abeku, tahniah!!!

semalam juga pas bagi hadiah minyak petrol free dekat penunggang motorsikal, hehehe.. ait ikut bn ke cane, tapi yang bestnya pengundi bn ramai dok amek minyak free tu hahahaha sengal doh!!

hehehehe.. topup minyak pree der

azhar idruz pun dengan powernya turun bantu, tapi apakan daya aura dia kat kuala besut ni ibarat jual auta je.

sumber gambar blog unspinner

sampai ada yang berani cabar diri sendiri dan yakin sepenuhnya pas akan menang di kuala besut, dengan kata akan berlari bogel kalau bn menang!! hahaha

tetapi keputusan dia tetap tak memihak kepada pas, berubahlah pas, ubahlah dari politik sihat dan buang cara berpolitik sengal tu ye, sucikan hati anda di bulan mulia ini, sebab masa berkempen sebar fitnah, fitnah dah semua sebarkan macam tak kisah dosa dah, main sebat je, jangan lah memalukan umat, udah-udah le tu!! insaf-insaflah!!

pas menang majoriti di kuala besut dengan 50,000 undi..!! phew...

tolong jangan percaya, tajuk tu saja je nak bikin onar!! haha..

Menurut statistik SPR setakat ini, seramai 12,207 orang (73.93 peratus) telah membuang undi. Jumlah keseluruhan, termasuk undi awal sebanyak 911, menjadikan seramai 13,127 orang (74.24 peratus) keluar mengundi.

bn menang? atau pas menang terkejut? kita pun tak tau tunggu jelah malam nanti keputusannya.

selamat mengundi orang kuala besut!!

adakah pilihan kita tepat atau tersalah langkah? buat pengundi di kuala besut hari ini, buatlah pilihan tepat!!


ps: menang majoriti!! kompem!!

bila kena dekat melayu, awat tak siasat pak menteri? jangan cepat melatah!!

ni lah malaysia yang ku cintai, pemimpin nya majoriti melayu Islam, pada pru13 lepas mereka menang sebab undi dari majoriti orang melayu.

tetapi kes-kes berkaitan sekarang yang mungkin sensitif, bila kena dekat orang melayu, telinga pak menteri di sumbat kapas, tetapi bila hal berkaitan bukan melayu/Islam wah sepantas kilat ia akan disiasat.

pas ke umno ke kalau macam ni lah perangai dengan siapa lagi kita nak harap jaga orang melayu Islam di bumi bertuah ini, aku walau orang umno, kritik tetap kritik, sebab ini berkaitan maruah agama, bangsa dan negara, kes-kes yang nampak walau uish tak yah la besarkan, tapi hal ini membibitkan simpan dalam hati naruni orang melayu beb, apa pru14 nak orang melayu swing dan menyokong terhadap pembangkang? masa tu nak tarik undi macam-macam dah tak releven dah sebab pekung dah terbongkar! masa tu nak menyesal pun tak guna!! insaflah wahai pemimpin melayu!! udah-udah le tu dok berperangai macam ni, sedih tul aku tengok!!

kes di pulau pinang yang pakcik ini di caci oleh doktor

sumber gambar dari fb

klik kasi besar
tiada siasatan segera, ada siasatan tetapi bukan segera!! lepas tu senyap mentikus isu ini

yang kes panas macam mee segera isu makan dalam tandas kononnya, tetapi jawapan dah diberi dah pun. dan isu ini adalah isu fitnah dari mak pelajar sekolah tersebut. (patut saman je mak pelajar tersebut)

klik kasi besar
dan isu ini, sepantas kilat kena siasatan segera, tak sampai 24 jam! ini lah malaysiaku!!

ps: kadang-kadang aku sedih pemikiran pemimpin melayu yang mungkin nak tunjuk mereka lah jaga orang bukan melayu, tetapi orang melayu yang majoriti menyokong mereka dianggap takpe orang melayu tak kisah, mereka tetap bersama bn walau apa sekalipun, kalau tak jaga hati orang melayu dari sekarang, macamana nak menang pru14 nanti? kritik tetap kritik demi memperingatkan pemimpin melayu, please lah wei, kejadahnya nak play safe!

Selasa, 23 Julai 2013

MEMANG KURANG ADAB BETUL SIAPA YANG SEBARKAN CERITA FITNAH INI!!


nak tanya, sebelum bermulanya ramadhan, murid melayu pun ramai makan dalam bilik tu, so kenapa tak dijadikan isu? kesian menjadi melayu, kesian, pak menteri pun cepat aja buat kerja dengan suruh siasat dengan segera, harap siasat juga kepada siapa yang dok sebarkan fitnah terhadap apa terjadi hal ini,

AKU NAK TANYA

1. KENAPA BILA MURID-MURID MELAYU RAMAI YANG MAKAN DISITU SEBELUM BULAN PUASA SI PENYEBAR FITNAH TAK SEBARKAN?

2. HARAP PIHAK BERWAJIB CARI SIAPA YANG PANDAI-PANDAI BUAT FITNAH HAL INI, SEMAKIN MELAMPAU NAK KAITKAN HAL PERKAUMAN DAN AGAMA BERKENAAN ISU PALING TAK LOGIK INI.

3. HARAP PIHAK SEKOLAH CARILAH TEMPAT SELAIN BILIK ITU, KELAS KE APA KE, ALMAKLUMLAH, ORANG MELAYU TAK DE MASALAH, YANG BUAT MASALAH SEGELINTIR BANGSA TAK KENANG BUDI JE, SUKA CARI PASAL, BANGSA KITA SALING BERTELORERANSI WALAU DI FITNAH BAGAI... KESIAN.. KESIAN...

4. HARAP KEMENTERIAN PENDIDIKAN TIDAK MENJADIKAN GURU BESAR SEKOLAH TERSEBUT SEBAGAI KAMBING HITAM KERANA NAK TUNJUKKAN CERITA INI CIKGU YANG BERSALAH, SEBENARNYA YANG SEBAR KAN CERITA TAK BETUL YANG SALAH, CARI MEREKA!!

penjelasan cikgu di sekolah tersebut, kesian kena fitnah kiri dan kanan oleh manusia keparat di malaysia ini pui

“susah nak explain.. sebab yg tersebarnya dah terlampau negatif… sbnarnya tempat tu dibuka bg menampung keperluan pelajar yg rmai dn untuk mengelakkan murid mkn di atas lantai dan di tepi2 jln sbb tak cukup kerusi meja wktu biasa…
itu inisiatif oleh ** sebelum bulan ramadhan lg.. dan sepnjag bulan ramadhn ni, disebabkan kntin tutup, jd murid2 non muslim atau muslim yg tak puasa dibenarkan makan di dalam bilik tu..
dan bilik tu ilah bilik perslinan yg tak digunapkai sbgai bilik persalinan pun.. tk de spe mndi or berak kat situ.. cum dah lengkap dgn sinki.. jd murid blh basuh tangn, n meja dibalut, bilik berhias jugak sbb nk jdkan betul2 bilik mkan..
ada dua bilik perslinan yg dibuat tempat mkn sbb dekat dgn kantin.. tu je.. kebetulan mungkin yg banyaknya mkan ms bulan puasa ni non muslim la.. walhal kalau hari biasa tak wujud racist langsung pun… anak cikgu pun mkan dlm bilik tu..
sbb skolah ni kecil.. tp murid rmai.. so harpnye, mungkin dapat lah tambah besar lg kantin i ke lps isu ni… huhu”

ps: pada mulanya aku termarah segelintir cikgu yang mungkin berkiblatkan pakatan menyebarkan cerita thah apa-apa ini, tapi rupanya mak bapak pelajar bukan Islam yang sebarkan gambar dan berita tak patut ini!! gelak besarlah mereka-mereka yang dahagakan isu kerana telah menjadikan ini adalah isu paling panas untuk hari ini dan seterusnya, kerajaan juga kena taji kerana fitnah!! pui pui..!!

cara begini mereka banggakan!! memalukan umat jer

adakalanya cara pas memang begini, dari tok guru mereka sampai pengikut bawahan sampai yang baru berjinak-jinak terus dapat ilmu ini, iaitu memboddo kan orang yang tak menyokong mereka, hehehe.. macamana mu nak sebarkan dakwah kebenaran kalau gini cara pas oi.

punoh ranoh, tumpo, tu pasal pru lepas kerusi berapa kerat je menea.. puih


ai macam-macam, suka budak kiasu kat belakang tu kan hehehe...

APA MOTIF GAMBAR MAKAN DALAM TANDAS INI TERSEBAR?


kita kena ingat perang persepsi untuk memburukkan kerajaan senang je, perasan tak cara ini cara red bean army, memuat naik gambar yang mungkin menaikkan darah orang ramai terhadap kerajaan, beb kena faham, selepas isu pasangan porno buat lawak kurang ajar dengan ajak orang berbuka dengan ba kut teh, apa korang ingat takde dendam kesumat? mesti ada punya, so cara persepsi di lakukan untuk memburukkan kerajaan pulak! perasan tak game ini.

kita jangan cepat melatah, apa betul semua pelajar bukan Islam kena makan dalam tandas? apa yang di lampirkan di dalam gambar tu pada mulanya, kurang ajar betul, pihak sekolah mesti ada jawapan, sebab mungkin kerusi makan di susun, di letak sementara disitu, mungkin gotong royong di kantin? lantai kantin dicuci? ei mana tau, kebetulan tandas tersebut berdekatan dengan kantin, dan mungkin ini tandas guru, kerana menunggu nak disusun meja kerusi kat kantin, maka murid-murid duduk le kejap kat situ, dan malaun yang snap gambar ni, ada matlamat dia, mesti cikgu cilanat pakatan punya, nak buat cerita nak buat persepsi. itu anggapan aku la.. tapi kalau betul perkara ini pengetua sekolah ini adalah satu spisis paling cerdik pernah di lahirkan, kerajaan lagi kena, demn!!

kita tunggu dan siasat, aku dah cakap, ramai balaci pr dalam agensi kerajaan, dah-dah jadi guru, bersepah spisis pr, gaji sebat, bonus sebat, lepas tu burukkan kerajaan dengan cara paling bangsat!!

pak menteri jangan diam, mereka seboleh-boleh nak burukkan kerajaan dengan apa saja cara, ini senjata mereka, kita? still buat baik dan hulur kepala kepada musuh-musuh dalam selimut!! puih!!

masihkah kita ingat? ini perbuatan umno ke atau pas?

masa mereka dapat memerintah terengganu pada tahun 1999-2004, tuan guru haji hadilah yang menjadi menteri besar ketika itu, apakah dia tidak terfikir sekiranya cara balas dendam politik akan memberi kesan terhadap dalaman hati naluri orang terengganu? yup sudah tentu, mana mungkin orang terengganu akan lupa bila kanak-kanak yang tidak tahu apa-apa di halau dari tempat mereka belajar, jenama tadika kemas menjadi titik tolak dendam kesumat terhadap umno, so adakah cara ini di ajar oleh Islam?

itu dulu, sejarah, sejarah juga mengajar kita apa itu kebenaran, apa itu kepastian, sesungguhnya esok orang kuala besut jangan buat gila sampai memberi kepercayaan kepada pas, pas ni hal politik mereka lain macam sikit, dari baik terus bertukar bila berpolitik, aku pun pelik, tapi kalau tak berpolitik mereka ok, mereka macam biasa macam kita je, baik, tapi bila berpolitik dah macam ada satu mandrem yang kawal, jadi lain macam, sampai kalaulah kawan tu penyokong umno, ahhh ni semua.. bakal masuk neraka, mungkin bukan semua macam tu, tapi bila dah hari-hari dok cakap perkara sama, erm dah jadi darah dagingla!!

untuk orang kuala besut, undilah dengan bijak!! jangan buat eksperimen konon pas lagi bagus.


ps: satu perkara dalam minda, pas still the same, politik dendam menyala-yala dalam diri, jadi bila nak berubah!!

syiah semakin menular dengan jayanya di malaysia, tahniah!!


patutlah bila berdemo kalau sekali buat invite bersepah diaorang datang, patutlah bila hal-hal yang merosakkan ukhwah cepat je diaorang sebarkan di facebook, twitter dan blog, rupanya pengikut syiah di malaysia ni dah hampir 1 juta orang? biar betik, semua nak join syiah kerana nikah mutaah je ni, alah bukan tak tau, dah ramai dan dah kongker segalanya nanti, habislah malaysia ni.

syiah bukan boleh di buat main, jangan buat pasal, dah dapat kuasa nanti, lagi haram perangai dia dari orang kafir, ingat banyak contoh keharam jadahnya syiah di dunia arab sana, bila mereka dapat kuasa mutlak, ahli sunnah di buli secukupnya, ini peringatan kepada kita semua, hati-hati dan pihak berkuasa pantau dengan tegas dan keras dengan ajaran syiah ini.

ps: kadang-kadang dunia akhir zaman ini muncullah ramai manusia pendusta agama, jadi syiah adalah salah satunya, aku ada terbaca yang ulama syiah iran ada mengeluarkan fatwa, boleh minum air ketika berpuasa kerana untuk mengelakkan kemudaratan katanya, huk aloh!!

adakah penyakit H7N9 ciptaan manusia? uish bahaya ni!!


CHINA dikejutkan dengan serangan virus influenza A, H7N9 dan masih lagi berlarutan sehingga kini dimana paling terkini adalah 4pm hari isnin baru baru ini dilaporkan. Dengan itu kes yang di laporkan sudah meningkat kepada 104 kes dan juga 21 kematian di catatkan sejak Mac lalu.

"Susulan daripada insiden itu, pegawai tentera tempatan dengan lantang, menuduh Amerika Syarikat (AS) menjadi dalang melancarkan perang biologi ke atas negara itu.

Menerusi kenyataan dipaparkan laman blog mikro, Sina Weibo dan turut mendapat perhatian media di Asia baru-baru ini, Kolonel Dai Xu mendakwa AS telah menyebarkan virus berbahaya tersebut.

Bagaimanapun, jurucakap Jabatan Negara AS, Jason Rebholz menafikan tuduhan itu yang kononnya dianggap sebagai tidak berasas.

Ogos lalu, akhbar Global Times menyiarkan kenyataan beliau menggesa China melancarkan peperangan dengan AS atas tindakan mereka menyokong Jepun bagi menuntut Pulau Senkaku yang menjadi pusat pertikaian wilayah maritim antara kedua-dua negara tersebut.

Dalam kenyataan terbarunya, Xu turut mendakwa Pentagon kini sedang cuba menjalinkan hubungan ketenteraan lebih rapat dengan China.

Selain itu, beliau menyatakan virus H7N9 itu dicipta sebagai senjata biologi sama seperti Sindrom Pernafasan Akut Teruk (Sars) yang dibangunkan oleh AS dan menyerang negara tersebut pada 2003.

“Pada masa itu, AS sedang melakukan pencerobohan di Iraq dan mereka khuatir kami akan menggunakan peluang tersebut untuk mengambil tindakan.

Bertitik-tolak daripada itu, AS bertindak menggunakan senjata biologi untuk menentang China,” katanya.

Beliau turut mendakwa AS mahu menggunakan taktik sama ketika ini dan China sepatutnya berwaspada dan cuba menangani masalah tersebut dengan tenang.

“AS juga telah menggunakan krisis bersama Korea Utara untuk merenggangkan hubungan Beijing dengan sekutunya menerusi tawaran ‘kerjasama’ mereka.

Selain itu, Xu juga mendedahkan teori plot negara Barat untuk mengancam pihak lain dengan cara mendedahkan maklumat yang diperoleh bertujuan untuk menjejaskan reputasi sesebuah negara.

Kenyataan lantang Xu tersebut mendapat maklum balas negatif banyak pihak dan sehari selepas itu beliau sekali lagi mengemas kini status dengan mendakwa sekumpulan individu di China telah disuntik dengan ‘toksin mental’ oleh AS berikutan pendirian mereka yang terus menyokong kuasa besar terbabit.

Sementara itu, penganalisis memaklumkan lebih 945,600 pengguna blog mikro memperkatakan mengenai isu penularan H7N9 tersebut antara 8 dan 9 April lalu.

Sejak ia mula tersebar secara meluas di media, antara 1.3 dan tiga juta pengguna Sina Weibo dan QQ Weibo mengemas kini status mereka, selain memberi maklumat terkini berhubung kes tersebut.

Puluhan ribu pengguna turut menyatakan keraguan mereka terhadap pegawai perbandaran Shanghai yang menafikan kejadian itu ada kaitan dengan insiden khinzir ditemui mati terapung di Sungai Huangpu, bulan lalu.

Susulan daripada itu, ada spekulasi yang mendakwa kematian misteri lebih 16,000 khinzir di sungai yang menjadi sumber bekalan air penduduk di Shanghai tersebut mencetuskan penyebaran virus pembawa maut terbabit.

Menurut khabar angin, seorang daripada mangsa yang dijangkiti H7N9 itu adalah penyembelih khinzir.

Selesema burung itu dikatakan sama seperti wabak sebelum tetapi dengan perbezaan ketara; virus terbaru menyebabkan sukar mengenal pasti haiwan ternakan yang dijangkiti kerana ia tidak membunuh haiwan tersebut.

Difahamkan, China mengesahkan kes pertama jangkitan H7N9 kepada WHO pada 31 Mac lalu dan pihak berkuasa dipercayai mengambil masa 20 hari untuk membuat pengumuman itu

Menjelang 5 April, sebanyak 14 kes dilaporkan dan enam daripadanya membawa maut.

Pada masa ini, virus H7N9 tersebut telah tersebar ke banyak kawasan termasuk di Shanghai, Jiangsu, Zhejiang dan Anhui.

Walaupun, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) memaklumkan ia tidak boleh disebarkan oleh manusia, namun banyak pihak khuatir jika virus itu mengalami mutasi yang akan menyebabkan ia menjadi lebih berbahaya.

Pihak berkuasa China juga cuba untuk meredakan kebimbangan penduduk dengan meyakinkan kepada mereka bahawa tiada bukti menunjukkan manusia boleh menjadi penyebar virus tersebut melainkan jika mereka terdedah dengan haiwan ternakan atau burung yang dijangkiti H7N9.

Difahamkan, sampel virus itu telah dihantar ke makmal di beberapa negara termasuk Netherlands dan Britain bertujuan untuk penyelidikan bagi menghasilkan vaksin yang sesuai.

Apakah ia satu konspirasi ataupun taktik serang atau boleh di sebutkan perperangan biologi secara senyap?

sumber penpatah blogspot.com

Isnin, 22 Julai 2013

mana pergi jentera pas terengganu? buang tebiat ke camne!!


semakin hot cerita di kuala besut, ramai di kalangan orang bn pun hairan, di mana perginya pas terengganu? yang ada ramai hadir membantu che long hanyalah dari kelantan, tak habis-habis dengan logo R diaorang la kan, biasalah, royalti kena perjuangakan, nanti kalau dapat, masyuk la.

berbalik dengan che long, muka dia pun susah nak cari bila ada program yang agak besar di anjurkan pas, ait main sorok-sorok ke cane, awat? adakah kerana che long tak pandai bercakap? huk aloh, habis kalau tak pandai nak cari calon kenapa pilih dia untuk lawan 1-1 dengan bn di prk kuala besut?

ai macam-macam pas kerana kuasa.




dari sumber ini gobloq politik

maaf lama tak update blog sebab kena kidnap dengan alien!! hehe

salam

apa kabar kawan-kawan yang mungkin hari-hari duk tunggu kemana hilangnya si mr headbomb ni, apa dah merajuk ke? apa dah tak mau memblog ke, dan macam-macam spikulasi lah, hehe.. ce ce macam artis lak aku ye.. ekekeke.. tapi tak pe, hilang tu maksudnya bercuti dari memblog sekejap, setelah berhari-hari sebelum ini memblog tanpa henti.. hehehe.. so daku udah kembali!!! yearghh!!!

jadi kesimpulannya, hari rabu ni kan prk di kuala besut, terengganu, ramai kata prk ni tak meriah sangat sebab pas dah macam tak mau berserius berkempen, hehe.. alah pas kan pening, sebab kalau nak cakap terlampau yakin kang kata kompem menang di sana, tak logik juga sebab sebelum ni pru13 yang lalu, majoriti bn menang pun 2000++ gak.

BN ATAU PAS, penduduk di kuala besut faham siapa yang lebih berkhidmat untuk masyarakat dari golongan yang hanya cakap sentiasa up, sentiasa nak menang!!



ps: pas biasalah beb perangai tetap sama, still the same, so harapan nak menang di kuala besut tipis? rasanya lah kot.. hehehe