DAH TENGOK FILEM VICHILCLE 19 DAN ENEMY OF THE STATE, APA ITU JENAYAH BERPROFILE TINGGI MELIBATKAN PIHAK ATASAN?

aku saja je nak bagi tau, yang filem ini walau simple ia tetap menjadi satu impak yang bernas supaya kita berfikir, jenayah dan peras ugut serta perasuah perprofile tinggi memang ada di setiap negara, dah dah melibatkan kakitangan dan pegawai kerajaan yang berstatus jawatan tinggi.

namun jenayah berprofile tinggi ni kadang-kadang payah orang biasa nak faham!! siasatannya cukup dasyat!! erm.. sama juga kalau korang tengok filem enemy of the state korang akan faham.. hehe



dah tengok ke-2 filem ini? kasi tonton ye.. heheh

sebenarnya aku bukan nak sembang apalah, cuma ceritanya ada disini, berkenaan pembunuhan berprofile tinggi yang berlaku terhadap Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim pada april 2013 yang lepas!!


PETALING JAYA: Polis akan menyiasat sebarang petunjuk yang berkaitan dengan kes pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata polis akan menggunakan apa jua maklumat termasuk kemungkinan bahawa pembunuhan itu dikaitkan dengan sindiket penyeludupan kereta di Langkawi.

"Kami tidak menerima maklumat itu.

"Namun, polis akan menggunakan maklumat tambahan sekiranya ia benar," katanya pada sidang media selepas merasmikan Forum Pencegahan Jenayah: Undang-undang semasa dan langkah-langkah untuk mencegah jenayah kekerasan secara berkesan" di sini, Sabtu.

Beliau berkata demikian bagi mengulas dakwaan anak Shaharuddin bahawa bapanya menerima ugutan bunuh sebelum kematiannya.

Anaknya, Mohd Akhtar, mendakwa bapanya menyiasat satu sindiket penyeludupan kereta di Langkawi sebelum mati ditembak pada 26 April lalu.

Dr Ahmad Zahid berkata, siasatan masih dijalankan.

"Saya meluahkan rasa simpati terhadap keluarga Shaharuddin.

"Saya meyakinkan mereka bahawa polis akan menangkap individu yang bertanggungjawab," katanya.

Shahruddin berkhidmat di jabatan tersebut lebih 30 tahun di mana beliau digelar sebagai 'Mr Clean' kerana sentiasa komited dalam menjalankan tugasnya.

Beliau ditembak dua lelaki bermotosikal semasa dalam perjalanan ke pejabatnya, ketika kereta yang dinaikinya berhenti di persimpangan lampu isyarat dari Lebuh Sentosa ke Lebuh Wawasan.

2 ulasan:

DATUK SERI ZAHID HAMIDI BIKIN P WAYTHA MOORTHY MENYOROK BAWAH MEJA!!

hindraf tetap hindraf, buatlah baik macamana pun, dia ketuk balik kepala kita, bak kata orang buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali, kalau percaya bulat-bulat kepada ngo yang dulunya pernah bikin onar kepada kerajaan, jadi orang cakap lu pikior le sendiri!! hehe

adakah penjenayah dan pembunuh, pihak polis kena berhemah, contoh, kalau nak serbu, bagi salam, siap berkias lagi bahasa kepada penjenayah, siap cakap jangan lari ye, kami nak masuk serbu ni, wei ada akal ke idak manusia-manusia yang tak faham ni!! huk aloh..


Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (gambar) hari ini mengeluarkan kenyataan keras kepada bekas pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) Hindraf P Waytha Moorthy  berhubung tindakan pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menembak mati lima suspek penjenayah di Pulau Pinang.

Ahmad Zahid dalam ucapan perasmian semasa "Forum Pencegahan Jenayah: Undang-undang semasa dan langkah-langkah untuk mencegah jenayah kekerasan secara berkesan" di Petaling Jaya menegaskan, pemimpin berkenaan harus melepaskan jawatan kerajaan jika kenyataan yang dikeluarkannya masih "bersifat seperti NGO."

Tegasnya lagi, dalam usaha memerangi jenayah, penjenayah seharusnya tidak menerima simpati umum.

"Jika ada seorang tokoh yang pernah ketuai NGO, dan jadi anggota pentadbiran memberi komen negatif, berhenti dari kerajaan, duduk dalam NGO semula," kata ahli Parlimen Bagan Datoh itu.

"Dalam perkara ini jangan kita ada simpati kepada penjenayah," tegasnya.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri  Waytha Moorthy, yang juga merupakan bekas pemimpin Hindraf dilaporkan media berkata beliau tidak percaya berlaku tembak menembak antara pasukan polis dengan suspek, sebaliknya mencadangkan mereka ditembak pada jarak dekat.

Ahmad Zahid, yang juga Naib Presiden Umno itu bagaimanapun ketika ditanya pada sidang media adakah kenyataan itu dikeluarkan merujuk kepada Waytha Moorthy hanya berkata: "awak faham-faham sendirilah."

Beliau juga sebelum ini dilaporkan menasihati Waytha Moorthy supaya tidak mengeluarkan kenyataan bercanggah dengan dasar yang ditentukan kerajaan.

"Beliau jangan ingat yang beliau masih pemimpin badan bukan kerajaan, beliau bukan pemimpin Hindraf lagi, jangan campur tangan kerja polis," kata Ahmad Zahid dipetik laporan media. -24 Ogos, 2013.

ps: satu nada keras yang bukan cara playsafe yang biasa pemimpin umno buat, tahniah datuk seri zahid hamidi!!

3 ulasan:

PELABURAN DI SELANGOR MEROSOT!! KHALID GAGAP SALAHKAN BANG NON!!

NAK SALAHKAN UMNO, TAK LOGIK, BUKAN UMNO YANG JAGA SELANGOR, NAK SALAHKAN DAP, UISH BERANILAH, KANG KENA SAILANG DENGAN ABANG-ABANG BESAR DAP, NAK SALAHKAN PAS, ERM, BOLEH KOT, TAPI PAS PUN BLUR SEKARANG NI DI SELANGOR, hehehe..

PELABURAN DI SELANGOR JATUH MERUNDUM!! INI SEMUA SALAH???? hehe

uist.. jatuh teruk tu.. keh keh, mesti dalam harakah, keadilan daily dan malaysia kini akan cover up story ni secepat mungkin, malu oii.. hahaha

nyot nyot, biar betul pr ni, kata power ekonomi rumah urut? hehe.. nyot nyot nyot

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... merundum?????

ps: sembang kencang kata pr lah terer tarik pelaburan, abah diaorang, tu pasal cukap pintu naik, dia macam bisnes la, nak power kena banyak sales, ni... ades.. sembang kencang!!!

4 ulasan:

METALLICA PUN HORMAT BENDERA MALAYSIA!! MEREKA PUN FAHAM INI ADALAH TANAH MELAYU!!

juak-juak ketempea pr, mungkin hangin 1 badan sebab, mesti mereka kata pihak penganjur paksa anggota metallica yang buat konsert rabu lepas pengang bendera malaysia, beb, orang luar reti hormat bendera malaysia, kepala pak tongko budak-budak muda pr yang tahun lepas dok jadi vodo konon nak tukar bendera yang ada sekarang kepada bendera baru, atuk diaorang.. hehe..

ajaran pr, kalau boleh jamban pun akan ditukar kepada jamban berdiri kalau boleh, budak-budak mentah senang la korang leh cong dah mereka senang ikut perkara sengal, jadi buat-buat pemikir pr, buat kerja elok sikit, jangan nak langgar apa saja demi kuasa, ok? hehe

terbaek metallica, hangin beb juak-juak mecei pr.. hahaha..





ps: pr pemikiran mereka dah ke laut.. hehe

4 ulasan:

HARAM JADAH TAHAP BANGSAT SYIAH!! GUNA GAS BERACUN BUNUH ORANG AWAM!!

bachul punya syiah syaitan, dengan tentera fsa kau takut nak lawan berdepan, guna cara kotor dalam berperang, pengecut tahap najis, tentera syria menggunakan gas beracun untuk memerangi tentera penentang fsa, tetapi yang menjadi mangsa adalah orang awam, terutama kanak-kanak.

Ya Allah kau balaslah dengan kuasaMu dengan balasan paling teruk kepada tentera syiah yang kejam!!

ayuh tentera fsa anda boleh lakukan, kalahkan tentera syaitan syria, anda akan peroleh kemenangan, Allah maha mengatahui!!


ps: syiah adalah musuh yang nyata selepas zionis dan freemason!!

0 ulasan:

BILA HIMPUNAN BERSHIT!! PAK MAUN PUAK HIJAULAH PALING RAMAI!! TAPI DI PUTRAJAYA SIANG TADI MEREKA TAK MUNCUL!!

biasalah puak-puak pak tongko, asal kafir beri arahan cepat ajer diaorang kumpul sampai satu kampung diaorang datang, jihad lawan umno katanya, bersih1.0 - 3.0 bukan main hebat segerombolan tentera amal puak hijau berdemo dan tunjuk power, rempuh polis, geng-geng hijau lain siap terbalikkan kereta polis dan macam-macam lah beb...

tetapi, hari ini titik sejarah buat umat Islam, di mahkamah rayuan di putrajaya, pihak gereja yang nak sangat gunakan kalimah Allah, dan Alhamdulillah permintaan mereka di tolak, syukur..

Mahkamah Rayuan hari ini membuat keputusan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan dan majlis agama Islam berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.

Keputusan itu dibuat oleh panel tiga hakim diketuai Datuk Seri Abu Samah Nordin yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Hakim Datuk Rohana Yusuf.

menjadi tanda tanya, kemana perginya hero-hero dari puak hijau yang kurang lebih patut berada sekali siang tadi, buanglah sikap politik 24 jam tu, ini melibatkan maruah kita umat Islam, tetapi apakan daya, hanya ustaz nasharuddin sahaja yang ada, yang lain kena ikut arahan abang besar dap, kang datang kang mau gaduh besar lak dengan bos bos dap dan pkr, almaklumlah puak hijau ni kan semua kena kemam sudah tulurnya.. haha

patutla tak datang seko pun pemimpin pas yang lain, ceh

tahniah yang hadir pada siang tadi memberi sokongan.. 


ps: semua kerana politik, poodah la pas.. ikutlah sampai ke kubo dap dengan pkr tu weii.. habis lu orang jual kati nanti!!

5 ulasan:

MEREKA KATA MENTERI PERTAHANAN KITA BACUL TAK HANTAR TENTERA DI MESIR!! siri ke-2

sebelum ni aku ada share berkenaan sebab apa malaysia tak membantu rakyat mesir dan syria berperang!! mecei-mecei akal 10% memang sengal, keh keh.. diaorang ingat aset tentera kita macam tentera US, RUSSIA, CHINA... kah kah.. gila sengal kalaulah pr termenang pru yang lepas, dan menteri pertahanannya adalah pemimpin pas, keh keh keh mapuh.


1. Ada beberapa perkara yang harus difikirkan oleh mereka yang bermimpi nak menjadi penyelamat dunia anda mahu Malaysia menghantar askar ke tempat-tempat bergolak di serata dunia.

2. Kalian harus menghalalkan pembelian Aircraft Carrier yang berjumlah sekurang-kurangnya 4 Billion. Hampir sama mahal dengan kos pembinaan menara KLCC yang berjumlah RM 4.8 Billion.

3. Kepada para penyelamat dunia yang kuat berfantasi yang tidak mengetahui apa itu Aircraft Carrier ini maka bukalah telinga dan dengar. Aircraft carrier merupakan kapal pengangkut yang bertindak melancar dan mendaratkan jet-jet pejuang milik negara.

4. Aircraft Carrier juga bertindak sebagai unit pangkalan pusat di lautan untuk tentera yang mahu menyerang. Kiranya jarak untuk jet pejuang dengan lokasi serangan akan dekat.

5. USA merupakan negara yang paling banyak mempunyai air craft carrier dengan jumlah yang mencecah 10 buah manakala Itali berkedudukan di tangga kedua dengan 2 buah. Berkongsi kedudukan dengan sebuah aircraft carrier ialah India, Sepanyol, Russia, China, Perancis, Brazil dan Thailand.

6. Kenapa saya bilang amat mustahil untuk Malaysia menyerang Mesir dan menghantar jet-jet peribadinya ke sana? Jawapannya senang sahaja. Jarak antara Malaysia dan Mesir.

7. SU-30MKM milik Malaysia hanyalah 3,000 km sedangkan jarak antara Malaysia dan Mesir pula lebih daripada 6,500 km. Kemampuan pesawat Malaysia untuk tiba ke Mesir adalah MUSTAHIL.

8. Tolong beritahu saya negara mana yang rela menempatkan dan menjadi base sementara untuk Malaysia untuk menyelenggara dan mengisi minyak ketika dalam perjalanan ke Mesir nanti?

9. Tolong beritahu saya negara mana yang sudi membenarkan pencerobohan ruang udara mereka ketika pesawat-pesawat Malaysia memasuki negara mereka dalam perjalanan ke Mesir?

10. Ada belasan negara yang menjadi anjing USA yang akan menembak sahaja anak-anak Melayu kita yang membawa pesawat tersebut dan akhirnya, belum sampai ke Mesir, kita akan tumbang di pertengahan jalan. Kenapa golongan penyelamat dunia tidak boleh berfikir seperti ini?

11. Bercakap mengenai kekuatan tentera pula, ada statistik yang saya mahu kongsikan dengan kalian. Kepada golongan FANTASI PENYELAMAT DUNIA. Statistik ini akan membandingkan kekuatan military tentera Malaysia dan Mesir.

12. Mari kita cakap mengenai Tank yang dimiliki oleh tentera Mesir. Mesir mempunyai 4,487 tank. Mempunyai 9646 jumlah Armored Fighting Vehicle. Bandingkan dengan Malaysia, yang hanya mempunyai 69 buah. 1229 Armored Fighting Vehicle. Itu sekadar dua perbandingan sahaja dan nisbahnya adalah menceca 1:10 perbandingan dua unit dalam bahagian darat.

13. Ketika Malaysia mahu menaiktarafkan askar-askar kita, kalian juga bising, menyebar fitnah konon kapal selam tidak boleh selam walhal Lim Guan Eng sudah pun menaiki kapal selam tersebut.

12. Kemudian, kalian menyebarkan kisah bahawa kerajaan bodoh membeli kapal selam kerana tidak mempunyai kelebihan langsung dalam peperangan, konon kapal selam adalah besi buruk.

13. Tetapi kalian lupa tentang Perang Falklands antara British dan Argentina merebutkan Pulau Falklands pada 1982. Kapal Selam British yang bernama HMS Conqueror memainkan peranan yang sangat besar dalam Perang Falklands sehinggakan kerajaan junta tentera yang dipimpin oleh General Leopoldo Galtieri akhirnya menerima malu yang sangat besar.

14. Antara bukti kehebatan kapal selam ialah pada perang dunia kedua iaitu di mana IJN Shinano, sebuah aircraft carrier terbesar di dunia ketika itutenggelam pada penghujung perang akibat torpedo kapal selam AS.

15. USS Saratoga (aircraft carrier) pula tersadai berbulan-bulan akibat ditembak dengan torpedo dari kapal selam Jepun, kapal perang termaju dan tercanggih AS ketika itu iaitu USS North Carolina lumpuh selama dua bulan selepas terkena tembakan torpedo kapal selam Jepun.

16. Bayangkan pembelian kapal selam yang begitu memainkan peranan besar dalam peperangan pun kalian dah bising melalak bagaikan bayi yang mahukan susu ibunya, kalian masih berani bersuara menghentam kerajaan kerana tidak menghantar tentera ke sana?

16. Kalian memikirkan peperangan ini sesenang kalian bermain game Red Alert 3, Starcraft atau pun DoTa, tetapi ketahuilah bahawa sebenarnya ianya lebih daripada itu. Kalian pernah dengan mengenai Konvesyen Geneva di mana semua negara tertakluk dalam perjanjian yang dimeterai dalam perjanjian ini? Para fantasia penyelamat dunia tidak kenal pun itu semua.

17. Kita bukannya negara yang mempunyai kuasa veto seperti USA, China dan Russia yang sesenang menyerang negara lain tanpa PBB mampu berbuat apa-apa. Ada sesiapa di sini mampu beri jaminan bahawa Malaysia mampu menahan serangan balas daripada negara-negara bersekutu kerana telah memasuki campur urusan sesebuah negara?

18. Anda kena ingat isu di Mesir merupakan isu dalaman sesebuah negara. Andai kita masuk campur urusan negara itu, kita telah melanggar undang-undang dunia! Kita hanya boleh bertindak andai PBB mahu menghantar tentera pengaman.

19. Bila mana itu berlaku, Malaysia tidak pernah ketinggalan menghantar askar mereka membantu saudara seagama dengan kita. Somalia, Bosnia, Afghanistan, dan Lubnan sekadar contoh.

20. Siapa yang menyelamatkan tentera USA di Somalia dahulu? Siapa yang dijulang oleh rakyat Bosnia di eropah sehinggakan anak-anak yatim diserapkan ke dalam masyarakat Melayu di Malaysia? Siapa yang menghantar komando secara senyap membantu rakyat Bosnia kalau bukan Malaysia?

21. Mahu berperang pun memerlukan perancangan yang teliti, bukan terus membabi buta bersandarkan sentiment. Perang Yarmuk, Perang Uhud, Perang Badar, Perang Khaibar sekadar contoh peperangan dalam Islam yang saya bangkitkan. Nabi Muhammad S.A.W merancang taktikal, Khalid Al-Walid memikirkan strategi peperangan. Sultan Muhammad Al-Fateh menganalisis. Bukan terus menyerang bagai orang gila.

22. Ya, ALLAH akan membantu hambanya. Tetapi andai hambanya tidka berusaha, apakah ALLAH akan menukar takdir dan nasib hambanya? Tidak! Itu janji ALLAH. Analoginya senang, anda sekadar berteriak takbir sebelum menjawab soalan peperiksaan anda, apakah anda merasakan anda akan mendapat keputusan yang cemerlang anda tidak belajar? Tidak bukan?

23. Hayati kata-kata Sun Tzu di yang harus ditelan oleh setiap orang, belajar daripada manusia genius di bawah, ada beberapa yang saya rasa sesuai dengan artikel ini.

24. ““Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win”.

25. “Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat.”

26. “The greatest victory is that which requires no battle.” Ungkapan terakhir ini harus diselami oleh kita. Kita memenangi kemerdekaan negara kita tanpa peperangan dan begitu juga dalam menyelesaikan kemelut di Mesir.

27. Apakah kalian merasakan bahawa konflik di sana akan reda atau bertambah buruk apabila kita masuk campur? Fikir-fikirkan. Guna hak miranda sebelum hak bersuara.

ps: bila kita berkawan dengan orang akal 10%, maka kita mesti terikut dengan mereka, jadi taknak jadi sengal 24 jam anda dilarang berkawan dengan mecei pr.. keh keh keh.. jangan mara aaa..

sumber klik sini

8 ulasan:

fesyen tahap jamban dari jepun!!

jepun memang tak nafikan pelik-pelik sikit pesennya, bangsa mereka rajin, beretiqa, hormat orang, kalau perempuan pula, manja, ades, dikatakan jepun mengalami kemerosotan kelahiran bayi, erm, dekat sana nak dapat seks secara bebas sebebasnya no hal, tak yah kawen pun tak pe, seronok je, sampai ada mesin yang boleh berjimak di dalamnya, sampai macam tu moral orang jepun.. huhu..

ni pesen nak tunjuk barang pompuan le ni, agak-agak kalau pakai kai sini boleh buat eksiden tak? keke





ps: nak mampuih rasanya pakai camni.. kekeke..

2 ulasan:

geng 04 ancam berperang dengan polis?

hehe.. dekat india, polis sana rasuah tok sah cerita lah, salah guna kuasa jangan sembang la, tu pasal samseng ke, mafia ke lagi kuat dari polis, macam maxico, polis kalau lebih-lebih dengan kegiatan dadah dekat sana, siap, tak esok lusa, tak dapat ketua polis, mereka cari keluarga polis.

kerana polis tembak mati seramai 5 orang disyaki pembunuh upahan, maka geng-geng 04 bakal membalas dendam. ini MALAYSIA la dei, polis malaysia bukan anak ayam yang samseng-samseng ni boleh cari pasal, kita tunggu dan lihat apa benar mereka nak lancarkan perang dengan pihak polis?

KEPADA PIHAK POLIS, JANGAN BAGI MUKA!!




ps: war on crime!! INI TANAH TUMPAH DARAHKU!!

14 ulasan:

PENJENAYAH DAN PEMBUNUH UPAHAN MENJADI SEMAKIN PANAS!! - PIHAK POLIS LANCARKAN PERANG HABIS-HABISAN!!

aku setuju, pada awalnya masa kejadian tembak menembak yang kerap berlaku baru-baru ini, ramai jadi tak keruan sampai ada terfikir, kang aku ke jadi mangsa, mana tau orang tak puas hati, bayar rm1000 je katanya boleh tamatkan nyawa orang!! phew!!

mana tau kot-kot ada terhutang ke, ter ter, mana mana lah, orang nak senang cerita guna khidmat pembunuh upahan, settle cerita, murahnya nyawa, tetapi harus di ingat, ini malaysia, polis malaysia adalah polis paling terbaik di dunia, unit risikan mereka jangan kau pandang enteng beb!! sekejap je, itu kehebatan polis kita, yang ramai dalam polis siapa? dah tentu orang Islam melayu, jadi pihak barat mengiktiraf kehebatan polis, berbanggalah.

so aku setuju dengan strategi pihak polis yang melancarkan perang habis-habisan untuk mengawal jenayah yang semakin ketara, pernah aku tulis sebelum ini, adakah kejadian jenayah berat berlaku di atas strategi halus pihak secret hand nak burukkan malaysia, kena ingat dalam setahun pelancong datang ke malaysia bukan sedikit, puluhan juta datang, so ini berkait rapat dengan maruah negara, jadi sekiranya jenayah semakin tak terkawal, nama malaysia yang buruk, dah dah ds najib juga yang kena..

TABIK SPRING!!


ps: WAR ON CRIME!! FIGHT FIRE WITH FIRE!! hehe

4 ulasan:

BINCANGKAN - edisi gambar kereta proton!!

siapa kata kereta proton tak kuat? siapa kata? hehe.. jangan main-main, berbanggalah dengan kereta proton!! buatan anak tempatan,

sumber gambar di facebook!!

ps: gempak siut haha, ini savvy lah

4 ulasan:

NIZAR LAMBAI MERAPU DAH!!

hehe, merapu dah balaci dap sorang ni, hehe...


ps: lambai, lambai.. tata tata

11 ulasan:

WA TAPAU SEBAB INI PLEE.. - LAGI GAMBAR SPISIS MENAPAU DI RUMAH TERBUKA HARI RAYA...

tala hai la, ini kan plee apa kisah, wa punya keluarga kat lumah mau makan juga, haiya... malu? haiya malu? apa itu malu? wa tatak memahami nyer adui!!

YES
YES
YES

HATI WA MANYAK SHINANG.. HAHA

sumber gambar di facebook

ps: gambar di snap semasa rumah terbuka tun mahathir semalam, hehehe... perangai, apa nak buat, diaorang ni kan makan binatang tu.. kalau makan pun faham-faham jelah.. haha... tapi bukan semua macam ni, ada yang reti adab, tapi yang tak reti adab biasalah, sekolah kat mana, tinggal kat mana, bercampur dengan siapa.. hehe..

5 ulasan:

neelopa buatkan jantung den gugur!! ehek!! (gambar)



ramai jadi tak keruan kau.. kekekeke


ps: pengsan!!

6 ulasan:

APA TERJADI DI MESIR AMAT MEMILUKAN!! SECRET HAND BERJAYA DAN MEREKA GELAK BESAR!!

kadang-kadang aku rasa, apa terjadi di mesir itu adalah permainan yang di rancang, yang jadi mangsa orang awam juga, pihak tentera kita memang faham, hati kering, tiada perasaan, tu pasal kalau bunuh pun itu makanan mereka, jadi rakyat dalam negara pun belasah je lah, kejam belakang kira, dah macam tentera syria, tentera syria kita tau dari syiah, mesir? sesama sunnah berperang bagai, kejam gila.. tetapi perspektifnya.. adakah kita faham?

di katakan pendemo-pendemo yang dibunuh oleh tentera mesir adalah orang awam, nak tanya mana pergi separa tentera dari ikhwan muslimin, mereka ada senjata, bagaimana strategi mereka yang terang-terang membahayakan orang awam? itu tidak pasti, kita doakan terbaik untuk mereka!!

yang nyata negara Islam di tanah arab semakin huru hara!! golongan zionis gelak gempita, puak syiah gelak tepuk perut!! yang jadi mangsa muslim sunnah!!

agak kasar kata-kata ustaz ini, tetapi ada kebenarannya,

dalam keadaan di mesir, puak hijau di sini kemain suka, mereka nak kaitkan apa terjadi di sana dan tuduh malaysia tak buat apa-apa? apa malaysia je ke negara Islam? puak-puak yang dahagakan modal politik main serbu tanpa kajian.. mereka kata kenapa tak gunakan kereta kebal, kapal perang, jet pejuang membantu rakyat mesir? erm ni idea dari ustaz kawen 3 ni la ni, suka natangkan orang.. alah ustaz tu.. hehe.. tapi hakikat sebenar dia tak faham, main sedap mulut je, ohh lupa puak-puak ni memang gitu, akal 10%.


jom kita baca penjelasan, kalau kita dok ikut cakap puak-puak hijau ni kita pun akan akan jadi akal 10%

KENAPA MALAYSIA TIDAK MENGHANTAR BANTUAN KETENTERAAN KEPADA NEGARA ISLAM YANG DALAM KRISIS?

Bercakap mengenai dakwaan bahawa kenapa kita tidak menghantar jet pejuang kita untuk menolong mereka di Mesir misalnya, kenapa tidak menghantar kereta kebal kita misalnya untuk menolong rakyat Palestine, kenapa kita tidak menghantar askar-askar kita untuk menolong kaum Rohingya. Saya rasa ini adalah pemikiran mereka yang dunggu akalnya. Kenapa saya bertanya demkian? Mari, saya ajak kalian untuk berfikir.

Dalam isu ini, bukan jet pejuang kita yang menjadi persoalan tetapi bagaimanakah kita mahu menghantar jet tersebut tanpa ditembak oleh negara lain kerana menceroboh ruang udara mereka sebelum sempat sampai ke Gaza dan negara-negara yang berkaitan? Pernah dengar tak mengenai Air Invasion, Sea Invasion, DAN Land Invasion? Kalau kita hantar jet pejuang kita, menceroboh ruang udara negara-negara yang akan kita lalu ketika melintasi negara-negara lain, sudah pastinya kita akan ditembak oleh roket mereka. Tak perlu sampai Israel pun sebab perbuatan bodoh hasil cadangan beliau.

Malaysia tak ada aircraft carrier dan tak ada satu negara Islam pun didunia yang mampu membina aircraft carrier ni. Ohh, kamu tahu ke aircraft carrier ni apa ? Hehehehe... Untuk pengetahuan ustaz, aircraft carrier adalah nama dalam bahasa Inggeris untuk ‘Kapal Pengangkut Pesawat’. Bentuknya seperti gambar di atas.

Nak tahu ini kapal apa? Inilah aircraft carrier bertenaga nuklear, Kelas Nimitz. Tahu berapa harganya? US$4.5billion.

Negara yang mempunyai aircraft carrier yang paling banyak ialah Amerika Syarikat dengan 11 aircraft carrier manakala 9 negara lain sekadar menmpunyai dua atau 1 sahaja aircraft carrier. Hanya ada 10 sahaja negara di dunia yang mempunyai aircraft carrier. Dan Persekutuan Rusia pun hanya mempunyai dua sahaja, kelas Admiral Kuznetsov.

Nabi sendiri mengajar kita untuk berperang menggunakan strategi, bukannya melulu macam cadangan MELEIS yang akan memberikan semua hak yang diperlukan pentadbiran Amerika Syarikat untuk merogol kedaulatan tanahair kita yang tercinta ini. Nabi tak akan dapat menawan Kota Khaibar, kota yang menjadi rebutan Rom dan Parsi daripada umat Islam kalau tanpa strategi dan taktikal, bukannya nabi suruh kita melulu berani mati. Begitu juga dengan sekarang, kita harus membuat analisis dan strategi untuk menyerang. Tanpa analisis, anda hanya turun untuk mati dalam peperangan. Jom kita buat analisis. Analisis itu ialah salah satu taktikal perang.

Hayati bagaimana Sultan Muhammad Al-Fateh mahu menawan Kota Konstatinople, bukan sehari dua perancangan. Sudha banyak raja-raja sebelum ini yang tewas dan tidak berjaya menawan kubu kuat umat Kristian itu. Apakah kita melulu untuk pergi menyerang? Tidak! Sultan Muhammad Al-Fateh memastikan askar-askarnya menjadi antara yang terhebat dengan latihan demi latihan. Bahkan bukan dengan itu sahaja, baginda turut melengkapkan askarnya dengan teknologi canggih seperti Meriam yang dicipta oleh rakyat Byzantine yang memeluk Islam. Sultan Muhammad Al-Fateh membuat kajian demi kajian mengenai kelemahan-kelemahan kota yang disebutkan.

Mengenai isu Mesir, tahukah yang berlaku di sana adalah isu dalaman? Apabila kita masuk campur, maka ini bermakna kita mencabul kehormatan negara demikian. Kita bukannya negara seperti USA yang mempunyai kuasa VETO. Kita hanya boleh masuk tanpa diserang oleh tentera-tentera bersekutu PBB melalui tentera pengaman yang akan dibentuk oleh PBB sendiri. Apabila ini berlaku, tahukah anda bahawa Malaysia tidak pernah terlepas dalam membantu umat Islam?

Tentera pengaman di Bosnia, Somalia dan Lubnan misalnya, siapakah yang negara yang menjadi wira menyelamatkan umat Islam bahkan menyelamatkan tentera USA dalam pertempuran? Malaysia! Siapakah yang mengajar anak-anak Bosnia ilmu pentgetahuan mengenai dunia bahkan akhirat? Malaysia! Siapakah yang menghantar pasukan komando Khas ke Bosnia untuk membuat kerja 'kotor'? Malaysia!

Tolonglah fahami bahawa JIHAD itu bukan BERMAKSUD, ANDA "BERBOGEL" memasuki negara orang lalu mengajak berperang! Ya, tentera Islam memenangi peperangan dengan bantuan ALLAH. Tetapi ingatkah kalian janji ALLAH bahawa ALLAH tidak akan membantu sesuatu bangsa andai bangsa itu tidak mengubahnya?

Tentera Islam dulu berperang bukan dengan semangat sahaja, tetapi TEKNOLOGI DAN AKAL! Pedang lengkung yang digunakan oleh umat Islam mampu memotong BENANG SUTERA! Akal fikiran nabi Muhammad, Khalid Al-Walid dan Sultan Muhammad Al-Fateh merancang taktikal dalam peperangan itu membantu umat Islam!

Tolong! Saya seru kita jangan jadi MEREKA YANG RENDAH IQ! Anda bijak! Saya tahu! Gunakan akal sebelum bercakap mengenai satu perkara!

sumber dari fb Helmi Effendy

ps: perang mereka ingar main sedap arah2 tanpa tujuan dan perancangan.. kita mana tau beb, dalam diam komando terbaek kat malaysia ni berjihad di syria.. kita mana tau.. masa perang bosnia dulu tun mahathir yang orang panggil firaun tu arahkan di beri bantuan senjata kepada penentang tentera serbia!! jangan guna akal 10% payah ooo kekeke..

5 ulasan: