Sabtu, 28 September 2013

GUA ANTI CINA DAP!! SO WHAT?? TAHU TAK KORANG AGENDA MEREKA NAK UBAH SEJARAH TANAH MELAYU NI?? LAGI NAK JILAT??

kalau ada melayu yang sanggup menjilat dap, aku sarankan korang pergi berubat lah, rasanya mandrem setan dap tu dah ketara merasuk korang, tu pasal, apa dap buat untuk menjahanamkan kesatuan orang melayu, korang suka, siap puji lagi, bhagal, nak kata sekolah tinggi-tinggi, tapi otak letak kat vuntut, ada faham... sedarlah dap adalah musuh orang melayu, agenda mereka cukup bahaya untuk kita, tapi tulah, selagi pas jilat sampai bersih tuan dap tu, selagi tulah dap makin jadi big bos, apa tak reti malu ke kalau pas, orang melayu kata jadi keldai dap??

sanggup jual kati semua sekali, asalkan kuasa kita pegang, pi latantakkan semuanya, umno kita perlu kita tumbangkan, golongan ini tidak akan peduli nasib anak bangsa dan agama, mereka memperalatkan orang pandai, jadi pesan aku sedar-sedarlah, dap adalah perosak!!


AWAS DAP NAK UBAH SEJARAH TANAH MELAYU!!

Pada 15 September lalu, akhbar Nanyang Siangpau memaparkan pendapat tulisan individu bernama Phang Sin Cai yang mahu 'selarikan' sejarah orang Cina di Tanah Melayu.

Hujahnya tentang sejarah dapat mengeratkan hubungan dan perpaduan rakyat tentunya sesuatu yang baik untuk negara tetapi terdapat beberapa ayat membawa maksud tersirat yang diselitkan penulis dan boleh mengundang persoalan tujuan sebenar artikel itu dikongsi kepada umum.

Sin Cai membuat hujah persatuan Cina perlu 'menyelaraskan rekod sejarah' untuk tatapan generasi muda Cina khususnya di sekolah-sekolah vernakular, umpama rekod sejarah yang diajar di semua sekolah kini salah dan perlu 'diubah suai'.

Antara perkara yang menimbulkan persoalan termasuk cubaan penulis ini mengetengahkan 'pejuang daerah Setiawan' ketika isu Chin Peng mahu 'pulang' ke kampung halamannya itu menjadi perdebatan ramai.

Isu 'pejuang daerah' turut dikaitkan dengan penubuhan 100 tahun persatuan Cina, Sejarah Cheng Ho yang dikatakan menjangkau 600 tahun dan Bukit Cina, Melaka yang 'dikunjungi' jutaan pelancong dari China setiap tahun.

Adakah pendapatnya itu secara halus mahu menguatkan agenda segelintir pihak mahu menukar status orang Cina di negara ini juga sebagai kaum Bumiputera?

Ada yang akan katakan ini cuma 'terlebih sensitif' terhadap pendapat seorang individu Cina tetapi penulisannya tentang pepatah 'tiada orang Cina, tiada bandar', beserta petikan kata-kata Tun Dr. Mahathir Mohamad yang didakwanya menyokong pepatah itu membuatkan artikelnya itu berubah nada.

Jika benar ini antara cara halus mengubah sejarah untuk 'menjadikan' orang Cina sebagai bumiputera, maka nyata dengan sengaja ia mengabaikan fakta bumiputera hanya untuk penduduk kepulauan Nusantara (Malay Archipelago) dengan sejarah cara hidup serta penempatan ribuan tahun, bukannya mereka yang berhijrah ke rantau ini 'ratusan' tahun dahulu.

Cubaan mengubah status orang Cina sebagai 'pribumi' juga umpama satu penghinaan kepada kaum Cina yang memegang teguh bahasa, budaya dan tradisi nenek moyang mereka yang diwarisi daripada sejarah lebih 2,000 tahun tamadun China.

Pengarah Institut Peradaban Melayu, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) merangkap Ketua 1 Gabungan Persatuan Penulis Nasional (Gapena), Profesor Datuk Dr. Abdul Latiff Abu Bakar melihat usaha meletakkan orang Cina sama seperti bumiputera sebagai aneh.

Menurut beliau, fakta sejarah dan Perlembagaan sendiri boleh menyangkal keras usaha pihak terbabit kerana status bangsa, Raja-Raja Melayu, bahasa dan agama telah pun ditafsirkan.

"Orang Melayu contohnya, penting dalam sejarah asal Tanah Melayu dan warisannya diiktiraf Perlembagaan. Mustahil untuk mereka sangkal fakta ini mahupun untuk samakan (Bumiputera) dengan bangsa lain.

"Orang Melayu penduduk asal, ada sistem politik, pentadbiran kukuh dengan Raja, Bendahara, Temenggung dan sebagainya daripada rumpun kepulauan Melayu sementara orang Cina, peniaga yang berasal dari China, kelompok dari benua lain," katanya.

Beliau menjelaskan, bilangan penduduk Cina tidak ramai dan tidak memberi kesan dalam pentadbiran Tanah Melayu ketika itu dan hanya pada abad ke-19 barulah ramai orang Cina berhijrah ke sini sehingga membentuk kelompok sendiri dan menguasai ekonomi.

Tambahnya, orang Cina ketika itu dibawa masuk penjajah untuk membantu ekonomi orang Inggeris dan selepas merdeka, mereka mewarisi penguasaan ekonomi negara.

"Ketika kita dijajah, hanya ada Residen British dan pembesar Melayu, tiada pentadbir Cina. British juga hanya berunding dengan Raja-Raja Melayu dalam pentadbiran.

"Kumpulan penentang (komunis) di zaman Jepun juga bukan berjuang untuk negara tetapi mahu menyebar ideologi komunis dan membentuk negara republik dengan menghapuskan sistem Raja-Raja Melayu. Hanya MCA yang turut serta ke arah kemerdekaan," dakwanya.

Beliau berpendapat usaha mengubah status orang Cina sebagai bumiputera hanya untuk memporak peranda sejarah negara yang akhirnya akan membawa kepada pengiktirafan komunis dan Chin Peng.

Baginya, golongan tersebut bukannya mahu menegakkan demokrasi berperlembagaan tetapi mahu mewujudkan Republik Malaya dengan alasan hak asasi dan 'demokrasi bebas'.

Abdul Latiff menganggap tuntutan itu tidak rasional, dibuat golongan nasionalis sempit serta berharap tiada yang berkompromi dan menolak terus cubaan mengubah tafsiran bumiputera kerana ia boleh menghancurkan negara.

Beliau juga melihat orang Melayu yang menyokong agenda tersebut hanya untuk tujuan politik demi menarik undi orang Cina secara bermusim dan tidak akan berkekalan.

"Terima hakikat ada beza antara penduduk asal dan yang bukan, Perlembagaan menjaga pengiktirafan ini kerana tidak mahu pribumi tersia-sia di bumi sendiri.

"Pribumi sudah terima mereka dan berikan kerakyatan, maka mereka juga perlulah hormat apa yang sudah ditetapkan dalam Perlembagaan," jelasnya.

Ketua Kluster Sejarah Warisan dan Sosiobudaya Majlis Profesor Negara (MPN), Profesor Datuk Dr. Zainal Kling pula menyarankan pihak yang mahu 'menulis semula' sejarah orang Cina di negara ini menerima dahulu yang buruk bersama yang baik, bukannya membuat tafsiran sendiri.

"Lahir di sini tidak memberikan hak kerakyatan, oleh itu tidak boleh kata penderhaka seperti Chin Peng sebagai pejuang. Jika mahu selaras sejarah, kena terima asas utama mereka bukan pribumi dan datang dari wilayah lain.

"Banyak juga fakta dalam sejarah yang kita tidak tulis seperti penjahat-penjahat berbangsa Cina yang kononnya pelombong, golongan gengster, pelacur, tauke penindas buruh Cina dari tanah besar China dan banyak lagi. Mereka kena terima fakta ini sama, bukan yang baik-baik sahaja," ujarnya.

Beliau turut mendakwa ideologi komunis dikembangkan di Tanah Melayu sebelum merdeka kerana mahu membalas dendam terhadap Jepun yang menakluk sebahagian wilayah China pada 1931 dan bukannya untuk perjuangkan kemerdekaan negara.

Selain itu, beliau memaklumkan sejarah menunjukkan orang Cina menjadi tali barut Portugis menyerang Melaka dengan memberi tongkang mereka kepada tentera penjajah dan membantu British hingga berjayanya Perjanjian Pangkor.

"Mereka kena terima semua fakta ini dahulu, janganlah buat tafsiran sendiri, ambil sejarah yang baik sahaja," jelas Zainal.-25/9/2013 -Utusan

ps: lagi mau jilat? insaf-insaflah wahai melayu penyokong dap, pi tenung muka anak bini, mak ayah, adik, cuba fikir apa akan jadi kalau kita di bawah kuasa dap? ce fikir beb!!

TU PASAL AKU CUKUP MENYAMPAH DENGAN PR!! NATE!!

bila si teoh beng hock mati, wahh bukan main pegang sepanduk, pegang lilin, tunduk hormat, semua ada, konon mereka nak hormati kematian tragis beng hock!!

tapi semua heran, malah macai-macai jibrauk yang selama ini sanggup mati bersama mereka, garu kepala, terutama pengikut pas, mereka jadi pelik, jadi sangat misteri...

ini lah dia orang panggil semua menda untuk kepentingan politik, sebat, kalau tak.. no way!!



ps: kepada melayu-melayu dalam pr, korang buka mata, buangkan sikap benci 24 jam kamu tu terhadap kesatuan kita!! bersatulah kita!!

TU SEBAB KITA KENA BERSATU!! TENGOK APA JADI DENGAN NASIB PENIAGA KECIL MELAYU!! PAS DAN PKR MANA SUARA KORANG??

tu sebab kita kena bersatu wahai orang melayu, persetankan sikap melayu liberal yang menjilat telo dap sampai bersih, keluhan peniaga kecil melayu yang ditindas, apa agaknya yang dapat pemimpin pas dan pkr buat? dan apa agaknya stament dari mereka si pemimpin melayu yang lagak nak jaga melayu kononnya? macam biasa...

1. salahkan umno
2. salahkan umno
3. salahkan umno

sampai bila-bila pemimpin pas dan pkr akan jadi dayus, mereka nak jaga melayu? dei lu orang kasi kangkang, jilat lah wei!! maaf aku terpaksa menggunakan ayat-ayat sadis, sebab nak bagi melayu-melayu yang dok di awangan, fikir, layakkah pas dan pkr ni menjaga orang melayu sebaik mungkin?


ps: dap tetap rasis!! anti melayu, anti Islam, lagi nak jilat??

Jumaat, 27 September 2013

BARU TERBUKA MATA KAU KIASU!! MULIANYA HATI POLIS TRAFIK INI!!

bukan semua polis itu teruk, dan yang teruk ada lah cacai.. yang suka buat fitnah terhadap anggota polis, macam-macam tohmahan dia buat, mungkin amoi ni dah terbuka hati dia yang sebelum ini asal nampak polis, aa jahat, malay always same, tapi bila ada seorang anggota polis trafik yang mulia membantu dia, baru dia tau... harap dia sedar kan kawan-kawan dia yang 24 jam anggap asal polis, ahh jahat, tak betul!! 

buat abang polis ini, salute bertingkek-tingkek!! patut dapat anugerah ni!! siapa sokong?


Dramatic event. Front tire punctured at Federal Highway just before after work rush hour. Stopped at the emergency lane to change the flat tire myself with only a 4-way lug wrench and a car jack. Such a difficult feat for a girl, as the nuts on the tire were absolutely screwed tight. 

Sweating crazily in my sweater for it was a hot day, and being all stressed out by being blared at by car horns. Just when I was in the car trying to cool off, a police officer on a bike stopped to check on me. Told him that I had a flat tire, and he helped me change it with just those two tools. 

The spare tire out of air, he then escorted my car via his big patrol bike to the nearest petrol station to pump air. Once there, we found that the spare tire had problems too, and he again escorted me to another petrol station with a tire shop, even running a red light and stopping oncoming traffic at a U-Turn junction to let me pass. (*Walao eh awesome dao) 

This is really an angel in a uniform disguise. What would I have done without this police officer? I wish that all police officers have an excellent attitude like him, offering the BEST service to Malaysian citizens. 

Absolutely in gratitude for his service, and I'm proud of him! May God bless you greatly, Mr Police! I forgot to take down your identification badge number, but I'll never forget your face and your kind deeds. Terima kasih! 

(PS: I really forgot to take down his badge number and name because everything happened so fast, that I didn't even have time to wipe my own hands! This photo was an impulse took.)

dari facebook amoi tersebut klik sini

MEMANG SAH MINYAK AKAN NAIK 10 SEN MALAM NI, GASAK LA WEI!!

sebelum anda mempercayai berita jibrauk tu, baik anda tampar diri sendiri dulu, dan selamkan muka anda ke dalam baldi yang penuh dengan air, tak caya cuba, sah anda akan rasa eh eh.. aku di dalam alam khayalan rupanya tadi.

sedarlah, sebab pembangkang tidak akan senang duduk, mereka akan buat apa saja untuk membahankan kerajaan bn, membangkitkan amarah rakyat, supaya rakyat percaya, macam black out masa pru lepas, mat bangla 40k, semua itu fake, tapi masalahnya yang belajar pandai-pandai pun percaya bulat-bulat, itu lah masalahnya.

aku harap kerajaan akan ada satu unit radikal yang buat viral dan balas balik kat pr, cilahanat tul, sampai orang yang ok dengan bn dah jadi marah-marah dengan bn.

jom kita baca apa kata menteri kita


ps: tapi nasihat aku buat pak menteri yang berkaitan juga, jangan tetiba last minit tarik hand brake, mau kondem geng-geng cybertrooper bn nak jawab isu ni kang, ada yang kata dari petronas lah info ni, ada kata ini memang kena naikkan kerana matawang kita dah jatuh, ai macam-macamlah, tapi aku hanya terfikir, tektik ini di buat kerana nak malukan pm ds najib yang berada di usa sekarang ni.

sampai tahap begitu dendam kesumat terhadap Allahyarham ustaz azizan, MasyaAllah!! Islam apa mereka bawa?

senang cerita, dah berkawan dengan dap, dah bersetubuh dengan dap, dah diresapi syiah pulak tu, sampai rakan seperjuangan meninggal dunia pun mereka tak ziarah, dimanakah nilai-nilai agamawan yang di bawa oleh segelintir mereka ini, di atas pentas ceramah, sembang berapi mereka lagi Islam dari orang lain, tapi kerana ada perselisihan faham, kerana dendam membuak-buak mereka-mereka ini tidak sikit pun hadir ketika pengkebumian jenazah ustaz azizan semalam!!

aku serius, kelau beginilah cara mereka, aku percaya, tahap kebencian orang dengan pas makin meluap-luap.. attitude out!! jilatlah dap sampai kiamat!!

Al Fatihah

Terkilan dengan keadaan semalam, sewaktu Ustaz Azizan meninggal dunia. Dimana Adun dan ahli parlimen, Pas Kedah yang lain? Di hospital tidak kelihatan langsung muka mereka, semasa di masjid juga tidak nampak. Apakah mereka hanya tunggu dikubur untuk jenazah dikebumikan?

Paling Mc tak boleh terima, diwaktu kami orang UMNO terkejut dengan pemergian Ustaz Azizan, ada penyokong Pas yang ketawa dengan pemergian Allahyarham. Bercakap telefon dan menyampai berita pemergian Allahyarham dengan senyum sengih, serupa ia satu berita gembira. Kenapa ya?

ps: di akhir zaman, manusia yang memperalatkan agama demi kepentingan perut mereka tumbuh macam cendawan!!

baca seterusnya klik sini

ADAKAH INI AJARAN TAHAP TERTINGGI DARI PAS LIBERAL????? FITNAH TAHAP LEVEL KE 18 NI WEH!!

lepas baca status facebook macai sekunder bebal ini, mengucap panjang aku weh!! apakah gila sengal sanggup buat fitnah sampai gini?

apakah sifat kebencian meluap-luap terhadap umno, sampai level syaitan dajjal melemparkan fitnah begini, masyaAllah.. berpolitik, politik juga, kalau sampai tahap gini lah cara nak berpolitik, baik mandi air taik, hirup lendir kahak sambil tersenyum.

makin gila pemikiran puak-puak liberal dalam pas sekarang!! ish ish!!


ps: jenis hari-hari makan tai ini macam lah kawan!! rosak rosak

Khamis, 26 September 2013

AL FATIHAH!! PERGINYA SEORANG PEMIMPIN YANG BERJIWA PERPADUAN!! MOGA ROHNYA DI CUCURI RAHMAT!! AMIN..

takziah saya ucapkan buat keluarga ustaz azizan. moga rohnya di cucuri rahmat, amin,

Al Fatihah


ps: walau berlainan ideologi sekalipun, beliau tetap saya hormati kerana dalam diri beliau cukup sayangkan perpaduan.

MELAYU DI SINGAPURA BERSATU MEMBELASAH KIASU YANG BIADAB!!

bila bersatu, bila di hina, di keji oleh kiasu, kita rumpun melayu memang automatik bersatu, ajar apa makna adab!! ya di singapura sana melayu tiada kuasa, tetapi, kesatuan melayu adalah di seluruh nusantara... apakah anda tak gemar di panggil melayu? tak pe tiada siapa yang akan heran anda tak suka jadi melayu...

KISAH INI BERLAKU DI SINGAPURA APABILA SEORANG BUDAK MELAYU YANG INGIN MELINTAS JALAN, TIDAK DIBERI LALUAN OLEH PEMILIK KERETA FERRARI BERBANGSA KIASU, PERKATAAN SO WHAT TU TELAH BUATKAN KIASU NAIK ANGIN KONONNYA MENGHINA KERETA FERRARI DIA, DAN KIASU TERSEBUT TELAH MENGELUARKAN KATA-KATA BIADAB!! SO JADINYA!!


JOM TENGOK VIDEONYA DI SINI KLIK MY MASSA

Rabu, 25 September 2013

BAGAIKAN SYAITAN DI PANAH PETIR, PERANGAI SEGELINTIR ORANG YANG MENGAKU ISLAM INI YE.. KISAH BENAR!!


sembang kau lebih Islam dari orang lain, sembang kau saja yang betul dari makhluk yang wujud di muka bumi ini, tapi bila abang besar dap berdehem, tunduk mentikus, demi cita-cita politik kalut, jual pun jual lah, apa de hal, apa nak kisah, yang penting umno kita tumbangkan.

mentaliti ini dah terbiasa kalau anda bercakap dengan jebon-jebon pr, tak kisah kau liberal ke, kau komunis ke, kau lgbt ke, kau rasist ke.. nak jual agama ke, ahhh persetankan, janji hati puas, janji cita-cita politik kita tercapai, apa nak heran kalau kita pakai kopiah, pakai serban, orang memang akan anggap kita lebih Islam dari orang lain..

itu lah dia dajjal akhir zaman, hal ini tetap berlaku selagi mereka tak pegang tampuk kuasa, hati dah terlalu keras dengan dendam kesumat.

ini lah terjadi pada 6 september 2013 yang lepas bersamaan 30 syawal 1434 hijrah, ketika khutbah jumaat, kepanasan mahkluk jibraun yang kepanasan ibarat di bakar dalam ketuhar ketika khutbah jumaat yang di sampaikan oleh khatib pada jumaat 30 syawal 1434 hijrah..

ADAKAH KITA SANGGUP MENJADI PENGKHIANAT ISLAM APABILA RELA NAK GADAIKAN KALIMAH ALLAH KEPADA ORANG KRISTIAN, INGAT INI DI MALAYSIA, BUKAN DI ARAB, INDONESIA SEKALIPUN, CARA DAN PERSPEKTIF CUKUP BERBEZA!!

Cuba bayang para parasit dan pelesit yang sedang khusyu' menutup mata melayari bahtera naum mereka tiba-tiba dikejutkan seperti halilintar membelah bumi mendengar khutbah seperti dibawah ini yang petikan sebahagiannya seperti berikut (teks penuh dilampir dibawah):


"Apa yang sangat mendukacitakan kita lagi ialah ada segelintir orang Islam yang langsung tidak sensitif berkaitan perkara ini, malah menganggap ini adalah hanya isu kecil serta sanggup mencadangkan supaya pengunaan kalimah-kalimah Islam termasuk kalimah Allah SWT dibenarkan penggunaannya oleh orang yang bukan Islam. Inilah contoh perbuatan mereka yang mengkhianati agama Islam dan meletakkan kepentingan peribadi melebihi kepentingan agama Islam.

dari blog zul nordin KLIK SINI

GASAK LA KAU MAT YO.. DAH JADI BAHAN KAW-KAW KAT INTERNET!!

lepas ni tak pastilah mat yo nak letak muka kat mana? mau kena strok kot nanti kah kah, no respek orang dah, satu malaya kasi hantam sama entea punya bini.. tak kisah lah kau kerabat ke, kat siapa ke, orang tua kasi hormat sikit, ada adab ke idak? jangan jadi badas kerana nak tunjuk bagus konon anda seorang isteri pemain bolasepak popler? popler ke? keh keh

kerana ramai marah, dan ada yang dah buat gambar yang nak pekenakan mat yo dah.. haha.. sendiri mau ingat la brader... bak kata orang jangan jadi dayus.. lepas aku tengok video tu, aku tak respek sama mu mat yo...


tak leh blah aku tengok gambar ni wei hahaha

jom tengok video parody yang mengejek isteri mat yo, hahaha.. gasak la haih.. haha


ps: badas badas.. haha..

CERITA INI, BOLEH DIKATAKAN PALING EKSTREME BAGI YANG NAK TAU SIAPA PEMIMPIN UMNO YANG DOT DOT TU!! SIRI KE-4

ini macam meniaga orang lagi untun dari meniaga unta!! wow!!

kalau diikutkan mereka ini adalah puaka yang merosakkan semua sekali, terutama rakyat malaysia, jenis yang pentingkan diri sendiri, pedulikan orang lain, berlakon baik sikit, kawal selia secara abang besar ( taiko), siapa tak dengar kata, masak lah, ya itu cara mereka... siapa lagi...

BERMULANYA HARI KEBINASAAN DAP

Hari ini saya akan terus menulis berkenaan dua orang suruhan setia Dinasti Lim dan permulaan kebinasaan kepada DAP.

Sebaik sahaja calon-calon yang menang dalam pemilihan CEC diumumkan, Lim Guan Eng dengan segera memanggil mesyuarat CEC yang pertama. Di mana dalam mesyuarat itu Lim Guan Eng sekali lagi dipilih oleh ahli CEC sebagai Setiausaha Agung.

Mesyuarat berkenaan turut dihadiri oleh Vincent Wu iaitu calon yang menang di tangga ke 6. Kenapa perlu saya timbulkan nama Vincet Wu akan saya jelaskan nanti.
Selepas selesai Kongres Kebangsaan tersebut keadaan menjadi kecoh apabila pihak media dan orang ramai mempertikaikan ketiadaan seorang pun wakil kaum melayu dalam CEC. Ianya mengesahkan dakwaan sebelum itu bahawa DAP adalah sebuah parti chauvinis cina.

PAS dan PKR juga turut tertekan keputusan itu. Mereka juga turut memberi tekanan kepada DAP jika isu itu dibiarkan berterusan ianya bakal menyusahkan mereka mendapat sokongan kaum melayu dalam pilihanraya umum ke 13.

Tekanan yang berterusan diterima selama bermingu-mingu membuatkan Lim Guan Eng tidak tahan. Akhirnya Lim Guan Eng memanggil dua orang suruhannya, Tony Pua dan Anthony Loke untuk melakukan sesuatu bagi memastikan wakil kaum melayu berada dalam CEC.

Apabila tugas itu diserahkan kepada dua orang tersebut Lim Guan Eng berfikiran semuanya akan selesai dengan mudah kerana dua orang itu sering digambarkan sebagai pakar strategi yang paling hebat. Sebaliknya dua orang itu membawa kebinasaan yang jauh lebih besar kepada DAP.

Apa kebinasaan yang mereka buat saya akan kongsikan dengan anda dalam dalam siri akan datang.

sumber klik sini

ps : siri demi siri, harap rakan-rakan sebarkan, komunis bergerak ini ada rancangannya, bangsa melayu mereka pura-pura baik je, dah dapat kuasa.. siap lah.. mereka sailang habis-habisan!!

Selasa, 24 September 2013

pemimpin pas memberi penghormatan terakhir kepada abu chin peng di thailand!! ce ce ce.. jual kati nampak bang!!!

jadi kesimpulannya, apa pas buat ini, adalah kerana saja je nak bagi bakar hati orang melayu, so far dalam diam pas semakin di tolak, yes yes, haha.. kita nak cakap apa lagi beb, dalam pas, ulama mereka sepak terajang, tapi golongan otak liberal, di angkat sebagai otaimer!! keh keh.. makin bercelaru perangai puak-puak ini ye, yang garu kepala, pengikut mereka, mesti ada kata, apa dah gila nak mampus pemimpin pas ni?

seteruk umno, walau dituduh macam-macam, tak de de nak jual kati maruah macam ni, ehh lupa, melayu berhaluan kiri kan ada!! jadi.. tak hairanlah sikap pemimpin pas macam ni, mat sabu kan ada kata, dia rela makan babi dengan dap dari makan ayam dengan umno.. pheww... benci punya pasal babi pun babi lah!!

semakin rosak!! rosak yang teruk, makin membarah, tunggu masa pas akan di bom kan oleh golongan mereka sendiri!! ingat geng-geng pro ulama dah terketab gigi menahan marah dah dengan golongan liberal dan syiah yang ada dalam pas!!

GELENG KEPALA AKU WEI!! HAHA.. INI MACAM PUN ADA!!


ps: game game politik yang makin pelik di lakukan oleh pemimpin pas!! gila babi betul.. haha

Isnin, 23 September 2013

ABBY NI NAK POPULAR JE!! CARA MACAI aka PEKAKAS JIBRAUN NAK MINTA PERHATIAN!!

sebenarnya kalau tengok jenis-jenis macai pekakas jibraun dari pr, memang pesen gini, bercakap mereka je lah yang betul walau mereka sah baru korek taik idung lepas tu makan, masin katanya!! sebab apa jadi gini? mereka ni nak perhatian, perhatian supaya orang selalu berkunjung ke twitter/fb/blog mereka..

salah sorang macai aka ustazah celop, abby abadi, alah dari dulu lagi memang style dia memang gini, bila dia buat ayat-ayat sakitkan hati orang lain, menghina orang lain, geng-geng macai pr yang lain akan mengangkat dia macam Tuhan.. keh keh.. inilah pesen sempudal badas dari golongan ego bahlul yang akan buat, buat, lagi dan lagi!!!

lagi jadi bangang lagi orang suka? ok la.. tu sebab dalam pr, golongan sama je, dari pemimpin sampai anak buah, otak pesen tetap sama, otak kat lutut!! keh keh keh


ps: lagi di layan lagi seronok dia, cilahabeng punya manusia.. haha

Ahad, 22 September 2013

SULIT!! - BOM ATOM NYARIS MELETUP DI AMERIKA PADA TAHUN 1961!!

bayangkan kalau tragedi itu terjadi, mau amerika sampai sekarang jadi separuh!! hehe..


LONDON - Sebutir bom atom milik Amerika Syarikat hampir meletup di Carolina Utara pada tahun 1961, menurut beberapa dokumen sulit yang disiarkan oleh sebuah akhbar Britain kelmarin.

Bom tersebut adalah 260 kali ganda lebih kuat daripada bom atom yang memusnahkan bandar Hiroshima pada tahun 1945.

Akhbar Guardian melaporkan laporan itu yang ditulis lapan tahun lalu, diperoleh wartawan siasatan, Eric Schlosser di bawah Akta Kebebasan Maklumat.

Laporan itu mengandungi bukti bahawa AS hampir ditimpa bencana nuklear pada Januari 1961.

Insiden berkenaan berlaku apabila dua butir bom Mark 39 terjatuh di sebuah padang dekat Faro, Carolina Utara selepas sebuah pesawat pengebom B-52 patah di udara.

Kerajaan AS berulang kali menafikan terdapat kelemahan dalam sistem persenjataan nuklearnya yang boleh mengancam nyawa rakyatnya sendiri.

Namun, dokumen itu menyebut, mekanisme sebutir bom atom berkenaan aktif tetapi peledak nuklear pada kepala bom itu gagal dihidupkan.

Sebutir bom itu boleh mengancam nyawa berjuta-juta penduduk dari Washington hingga ke Baltimore, Philadelphia dan Bandar Raya New York City.

- Reuters
Kosmos!

ps: sekrang ni pun amerika dah jatuh, ekonomi mereka tunggang langgang! tu pasal dia buat tppa tu.. new world order cara amerika!! pui