bila kiasu bersikap kurang ajar terhadap penguat kuasa, melayu layu lagi!!

kalau peniaga melayu, tak delah sampai biadabnya sampai macam ni, tetapi kita tengok betapa bangsatnya puak-puak cilahanet ni, suka? seronok? mendidih darah? apalah kita mampu buat, dap kan abang besar!!

kalaulah dari sekarang melayu-melayu semua tak reti nak sedar, Allah dah tunjuk sikit-sikit perangai kiasu ni walau mereka belum menerajui kuasa sepenuhnya di malaysia, nak jilat, maaflah, orang umno tak macam orang pas, pas sanggup peluk cium kiasu sambil hirup lendir mereka kerana mereka rasa daplah paling hebat untuk di buat kawan!! bodoh!!

bangkitlah wahai umat melayu, sedarlah, ludahlah kepada mereka yang jilat cina dap.. ptuih!!



ps: pencinta dap? ya kita serahkan kepada melayu-melayu pr, yahooo..!!

16 ulasan:

adakah pas perlu meminta izin dahulu dengan dap?

jika selama ini menuduh bukan-bukan terhadap umno, sampai macam-macam ayat keluar, tuduhan sampai pecah belah umat Islam dibuatnya.. sekarang dah terbukti... ia boleh dilaksanakan oleh kerajaan negeri kelantan pimpinan pas!!

kepada pekakas, berbakol beb dosa kering menuduh bagai, mencipta episod perpecahan umat, bertaubatlah, dengan perlaksanaan hukum ini, percayalah dari umno pun memang menyokong penuh, mudah-mudahan ia akan menjadi roll model untuk semua negeri di malaysia ini, baru padan muka dap, jangan pulak dap berdehem kang lain pulak jadinya!!





si bhagal oku ni lah payah sikit nak sembang, hehehe.. pas cukup goyang dengan dia.


ps: sekarang ni kiasu dah naik tocang, hina depan-depan orang melayu, macam tanah melayu ni tanah mak bapak diaorang yang punya, kalau bertanya orang lama, mereka cukup panas hati dengan dap ni, dap lah penghasut orang cina membenci melayu, tetapi masalahnya pas, pas jilat lendir dap ni teruk sangat, macam gampunk!!!

23 ulasan:

bagaimana bandar besar ini yang terus bertukar jadi hutan masa perang dunia ke-2!! jom tengok!!

perang dunia ke2 adalah perang yang melibatkan darat, udara, laut, dan teknologi perperangan era moden berskala besar. pada zaman tersebut nyawa ibarat macam barang mainan, dikatakan seramai 50 juta umat manusia menemui ajal pada masa perang itu berlangsung, wah lau weh!!


Apa yang anda akan lihat dalam post ini adalah bagaimana Lockheed Burbank Aircraft Plant diubah dari sebuah bandar kepada  kawasan luar bandar atau dengan lebih tepat seperti kawasan hutan. Semasa WW II, Jepunterkenal dengan kecekapan mereka menyerang dari udara dan untuk mengelak serangan udara Jepun, mereka menutup bandar dengan jaring yang besar agar kelihatan seperti hutan dari pandangan udara, dan ianya adalah rekod *trompe l'oeil terbesar pernah dikrekodkan.

*trompe l'oeil adalah berasal dari perkataan Perancis yang bermaksud "menipu mata". Maksudnya disini bererti teknik lukisan yang melibatkan teknik dan perhitungan tinggi untuk menghasilkan ilusi optis untuk menipu persepsi otak terhadap image.








sumber dari blog klik sini

0 ulasan:

[SEJARAH] LETUPAN BOM DI DAYABUMI PADA PAGI 10 APRIL 1989!!

kepada budak-budak muda yang tak tau, bangunan daya bumi pernah di bom oo, jangan main-main!! jom kita baca perihal dayabumi di bom!!


Sebutir bom telah diletupkan di kompleks Dayabumi, Kuala Lumpur, pada pukul 8.30 pagi hari Isnin, 10 April 1989. Letupan yang kuat itu mencederakan 4 orang. Tragedi itu bukanlah berlaku di bahagian menara Dayabumi, tetapi ia berlaku di tingkat dua bahagian podium atau City Point yang terletak bersebelahan dengan bahagian menara tersebut. Walaupun begitu, kesan letupan itu turut sama merosakkan bahagian bawah menara Dayabumi. Hasil siasatan menjumpai beberapa biji bateri di lokasi letupan. Disyaki bom tersebut diletupkan dengan menggunakan 'timer'.


Empat orang yang cedera merupakan pekerja Daya Urus Sdn Bhd, iaitu syarikat pengurusan kompleks Dayabumi. Mereka berempat yang bertugas di bahagian penyelenggaraan lif berada tidak jauh daripada lokasi letupan dan telah mengalami luka serta lebam akibat terkena serpihan kaca, besi dan siling yang pecah dan bertebaran ketika bom itu meletup. Seorang mangsa mengalami luka ringan, manakala 3 orang lagi dimasukkan ke Hospital Besar Kuala Lumpur. Salah seorang yang cedera parah terpaksa dibedah bagi mengeluarkan serpihan-serpihan kaca yang tertusuk pada badannya.


Pada 1980-an, menara Dayabumi yang setinggi 35 tingkat merupakan mercu tanda moden bandaraya Kuala Lumpur. Ia menempatkan pejabat syarikat Petronas, Kementerian Perusahaan Utama dan Bursa Komoditi Kuala Lumpur (KLCE). Letupan bom pada 1989 itu menyebabkan seramai 3,000 orang pekerja terpaksa mengosongkan kompleks Dayabumi bagi membolehkan siasatan dijalankan. Kejutan berlaku tidak sampai 2 jam selepas letupan itu apabila pihak Daya Urus menerima panggilan telefon pada pukul 10.15 pagi yang memberitahu bahawa bom kedua akan meletup dalam tempoh 8 minit kemudian, namun panggilan telefon itu terbukti palsu.

SUMBER BLOG ARKIB NEGARA

9 ulasan:

ni lah masalahnya bila ideologi radikal dalam minda timbalan menteri ni - P Waythamoorthy!!

dia ni patut ds najib buang je, merosakkan bn adalah, sikap tak melambangkan seorang menteri, dah kena kutip baik buat kerja elok-elok, bukan semberono main kasar dan kaitkan api perkauman dan agama, bangkai punya menteri spisis kel....


Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoorthy, hari ini menyelar Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai tidak berhak mencampuri urusan Hindu.

Menggunakan kedudukannya sebagai Pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia, P Waythamoorthy, menyatakan Tengku Adnan tiada hak menyatakan apa yang tempat suci dan apa yang kuil. (“no business in interpreting what amounts to a shrine or temple”).

baca seterusnya disini klik

mana runtuhnya?

kalau dia sebagai menteri tak dapat nak nilai, aku rasa menteri ini akan merosakkan bn pada pru14 akan datang, isu kecil je, bukan runtuhkan kuil pun!! faham bahasa ke idak? saja je nak api-apikan, cilaka betul!! huh...

6 ulasan:

tu dia, macam biasa, next pm berkumandang lagi.. wakaka..

haha.. apa dia lupa pru13  pr kalah, kah kah, bang non punya eksyen oo sebelum pru lepas, kata dia lah akan jadi pm, pm yang disayangi rakyat, keh keh keh.. ai dunia-dunia...




menjadi pm boneka yang ideologinya sangat liberal, semua taruk, apa nak jadi kalau betul-betul mamat ni jadi pm, pm boneka kepada kiasu, menjahanamkan keistimewaan orang melayu, ini lah mamatnya, dulu masa dalam umno dialah fighter kepada orang melayu, tetapi sekarang kerana kuasa, dia jadi bebalisme, tak pe.. masa terus berlalu, dia lagi power atau Allah lagi power?

15 ulasan:

orang kuek rafizi keluar pkr malam tadi!! fulamak!!


takda angin, takda ribut, tetiba je dia bergoncang hebat sampai bergegar otak mendengarnya, keh keh, setelah edisi sabah yang hilang telah membuatkan pemimpin pakatan rakyat jadi sewel 10 saat, tup tap tup tap... malam tadi seramai 80 orang ahli pkr cabang pandan telah keluar parti dan menyertai umno..

pekakas pr dengan ego akan cakap, ahhh ini semua lakonan umno, sebab yang join umno tu adalah orang umno yang masuk umno.. keh keh keh.. jawapan yang biasa aku dengar lah kalau ada kes orang pr masuk umno/bn..

lantak kau lah labu, yang penting kita henyak cukup-cukup sampai lunyai pr, terutama dap, ingat kawan-kawan semua, musuh kita adalah dap.. dan kita sedarkan orang-orang melayu dari pr supaya insaflah hendaknya...kembalilah kepangkal jalan..hehe.

cerita selanjutnya klik sini

8 ulasan:

pemikiran cara baru pemimpin pas!! tu yang dap cukup sayang!!


beribu-ribu tania, bak kata orang kerana dendam politik, ko jual jual lah agama kau sendiri demi undi, demi kesinambungan politik, menerujakan cara politik baru, sampai aku dah mula rasa, pemimpin pas yang berkiblatkan liberal ini akan merosakkan pas secara total, tunggu...

beribu-ribu tania mahfut..tu yang dap peluk cium tu.. muaaahhhhh.. percayalah orang macam ni kalau apa-apa terjadi kepada anak bangsa dan agamanya, dia akan challo, diam, kecut, gigil, tak mampu bersuara, jenis manusia macam ni adalah jenis hanya nak untung politik sahaja, asalkan kuasa kekal... memang chilahanat...


ps: terpulanglah kepada kita, setahu aku kalau kita cerdik, fikirkan rasionalnya.. dap tunggu masa je, dah dapat kuasa total, masa tu kita hanya tinggal nama je, apa lagi kita tinggal? aku pernah di ceritakan seorang pakcik, kalau kiasu perintah secara total, segala keistimewaan kita sebagai bangsa melayu hilang dan pupus, nak menyesal air mata darah pun tak berguna.. so u decide wahai kawan-kawan.

6 ulasan:

PANAS!! 2 ADUN BN DI PERAK BAKAL MENINGGALKAN PARTI!! BIAR BETIK????

hehe.. baik tanya bang non, siapa yang gile karipap nyanyi lagu sabah yang hilang masa pru lepas? keke.. belum apa-apa dah adun pkr keluar parti di sabah.. kata pkr power, belum apa-apa dah jahanem.. maksudnya bang non nyanyi lagu untuk parti dia sendiri rupanya... hehe..

tapi, kerana isu paling menyakitkan hati para pekakas pr, tetiba je ada cerita yang kata ada 2 adun bn di perak akan melompat parti ke pr, keh keh keh... game ni pada mulanya macam menjadi je impaknya, tetapi, mb perak, tak melatah walau seciput pun dengan berita konon hot tu.. haha.. rupanya ada malaun yang saja nak sejukkan yang panas keadaan di sabah tu ye.. haha..

dah susut nilai bilangan kerusi pr, keh keh keh... pas juga yang pening, pkr juga yang goyang, dap juga yang gelak besar... apa lah hai.. haha..


ps: kadang-kadang melayu dalam pr ni ibarat melukut di tepi gantang.. penjilat lendir kiasu, untuk terus hidup.. memalukan..

7 ulasan:

APA BETUL INFO INI? KALAU BETUL SEPAK TERAJANGLAH AKU UCAPKAN KEPADA PAS!!

apa nak buat, dap kan abang besar dekat selangor, dah orang melayu bijak pandai kan ramai dari pr, mereka sanggup jadi balaci ma, tahniah buat pas, ei ce ce.. suka pas.. ce ce...


pas pernah kata, mereka akan jaga Islam dengan baik di negeri selangor, kerana mereka nak peluk cium kiasu, tak pe kita jilat pun jilat lah, apa dehal.. ehehe.. kang cakap lebih-lebih kang mereka jadi jebon, so biarlah kejeboan mereka dapat membuktikan kepada kita semua mereka memang terbaik... tahniah ye pas.. ei ce ce.. hehehe

Selepas Kelantan menjadi mangsa kerakusan pembinaan patung dewa terbesar, kini Selangor juga bakal menurut perintah DAP agar patung Buddha didirikan di Selangor.

Berada di kawasan berkapasiti Cina di Pandamaran, malah masih ada lagi kampung-kampung tradisional Melayu dan masjid-masjid disekelilingnya. Tiba-tiba muncul pula sebuah patung Buddha yang lebih besar dan tinggi dari binaan masjid di kawasan tersebut
. baca seterusnya jawa bernam

13 ulasan:

TU SEBAB AKU KATA DAP NI SHIYAL!! DIKAITKAN UMNO DENGAN PEMBUNUH AMBANK TU PULAK!! CIBAI!!

WOI LAHANAT DAP, APA DAH TAKDE MODAL KE HAPE CINAPET SPISIS KORANG NI WEI...

penjenayah kejam macam ini perlu di hukum sewajarnya, dan tak perlulah cinapet bhagal dari dap nak mempolitikkan hal ini, penjenayah dah pun kena tangkap, kejayaan pihak polis kerana kecekapan mereka, tak perlu cinapet nak isukan ini adalah berpunca dari umno.. aku carut sikit leh, panthek punya cinapet dap.. dah la rasis, sengal, aku nak ludah sikit leh, ok ptuih la cinapet dap.. bodoh la lu.. pui.. lagi sekali.. hehe..

 tahniah pdrm kerana kecekapan dengan menahan suspek kejam ini..

kepada mp keluang dari cinapet dap, kalau lu sok tersepak batu, kaki lu bengkak, semua salahkan umno, moyang lu lah cinapet dap, dah tak da isu ka? apa lu ingat semua perkara umno punya hal ka, lu pergi sekolah lagilah, jangan jadi bodoh macam mengkarung bukit lah.. thewww yamaka fullat...

*maaf tulisan dalam blog ini agak kasar sikit bahasanya, sebab gua berbulu dengan cinapet dap..

baca seterusnya di blog mim

13 ulasan:

tahniah pdrm, tertangkapnya pembunuh paling kejam ambank di johor!!

bak kata orang, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh juga ke tanah juga.. orang buat kejahatan, pasti akan dapat habuannya, itu realiti, pembunuh yang kejam ini, ingat malaysia boleh buat apa saja, hah ambil obat, hukuman mati menanti..


ps: jangan ada pulak peguam bhagal dari sinun tu yang kata nak membela pembunuh ini katanya hak asasi.. hehe.. bapak ea.. hak asasi.. pui.. anda kenal kan siapa 2 orang peguam paling badas tu...

5 ulasan: