gambar ini buatkan orang cina peluk cium dengan pas!! muaah!!

biarlah, apa nak buat!! realitinya pas memang tara hal punya untuk menjadi kuli batak kepada cina, dei pas for all ma, tara faham ke..

umno je mana boleh jadi camni, sebab umno bukan kuli batak kepada cina, tapi pas je rela, kekeke... chantek pas, aku sokong, kalau leh lepas ni cuci kasi bersih tokong yang besar pulak... terbaek pas!!


ps: i sanggup buat apa saja demi cina!! yes yes, oi umno ko ado?

19 ulasan:

penemuan keris purba di ikinawa, jepun

perghh hebat penemuan ini, apakah kerajaan melayu dulu kala memang terkenal diseluruh dunia? memang aku sangat kagum, orang luar sana mengkaji misterinya bangsa kita, sebabnya bangsa kita banyak pertanyaan dan kehebatan tamadunnya, tetapi zaman sekarang melayu dah jauh berubah, jauh meninggalkan apa yang tok nenek moyang mereka usahakan, tuk nenek kita dulu membanggakan seluruh keturunan.

melayu zuhud zaman sekarang akan mengatakan, kita tak perlu melayu sangat sebab macamana pun kita tetap akan ke tanah jua, yup memang betul, kena sedar, cina berbangga dengan cinanya, jepun berbangga dengan jepunnya, india berbangga dengan indianya... apa salah kita sebagai melayu tak berbangga langsung dengan kemelayuan kita, ohh melayu urban dan melayu zuhud, what a fish la korang!!


penemuan keris purba di okinawa jepun sangat mengemparkan!!

Tajuk : Keris dan Piramid di dasar lautan Okinawa.
Artikel Oleh :  Sangtawal Sakranta.

Sebenarnya sudah lama dunia tahu berkaitan dengan penemuan sebilah keris purba di sebuah kuil purba “Enkakuji Temple”di dasar lautan Pulau Okinawa Jepun.Dunia juga sudah lama tahu tentang penemuan sebuah piramid di dasar lautan Okinawa.Sudah sekian lama juga dunia tahu gambar ukiran keris telah diabadikan di dinding candi borobudur yang diberi nama Kujang itu!

Cuba lihat laporan akhbar The Star bertarikh 26.6.2003 di bawah berkaitan keris purba tersebut yang ditemui di Okinawa ,Jepun itu :

baca seterusnya klik sini

27 ulasan:

kota grahi-kerajaan Grahi atau Jawaka di selatan thai yang cukup menggerunkan kerajaan siam sukhothai (1237-1317)

Adruja dilahirkan pada zaman di mana Grahi sedang menghadapi ancaman perang dari kerajaan Siam Sukhothai yang diperintah oleh Raja Rama Khamhaeng (1237/47-1317). Raja yang berketurunan Siam (atau Thai) ini merupakan seorang yang sangat zalim.

Kedudukan Grahi (atau juga dikenali sebagai Jawaka)
terletak di kawasan utara Semenanjung Tanah Melayu.
(Sila klik gambar di atas untuk melihat dengan lebih jelas).
Raja Rama Khamhaeng dikatakan mahu meluaskan tanah jajahannya ke arah selatan (Semenanjung Tanah Melayu) tetapi telah dihalang oleh nenda Adruja yang bernama Raja Sakranta atau Raja Aminuddin (1253-1267). Setelah Raja Sakranta mangkat, takhta kerajaan Grahi telah diserahkan kepada ayahanda Adruja yang bernama Raja Sang Tawal (Sultan Muhammad).

Sebagai Maharaja Grahi yang baharu, Raja Sang Tawal telah mengarahkan supaya dibina sebuah kota yang teguh demi menghalang tentera Siam Sukhothai dari menceroboh masuk ke Semenanjung Tanah Melayu. Setelah siap, kota tersebut diberi nama Kota Grahi.

Sejak dari usia kanak-kanak lagi, Adruja dikatakan pandai menunggang kuda dan bermain senjata seperti kelewang. Meskipun perilaku baginda menyerupai lelaki, namun Adruja dikatakan amat menyukai wangian kayu cendana yang telah dicampurkan ke dalam minyak wangi yang diperbuat daripada bunga melur. Ia adalah satu kesukaan khas yang menunjukkan bahawa Adruja masih ada sifat kewanitaan.

Gambar Menunjuk Kerajaan Grahi ataupon Jawaka


ps: kajian-kajian tentang sejarah melayu dan kerajaannya patut orang muda baca dan selidik serta kaji!!

0 ulasan:

gua tak faham mengapa kiasu berani buat hal ni, siak tul!!

serius makin aku tak faham lah, apa malaysia ni memang dah kiasu ambil alih atau kita yang tak berani dengan kiasu, makin menjadi-jadi lah pulak haish, dah ni petronas di bertam, kepala batas, pulau pinang, guna tulisan cina dengan selamba badak pak mak dia dah ni, apakah ni cinasia ke apa ni, demn mit siak, oi melayu baik umno, pas dan pkr, lu meme bagi hati orang melayu sakit lah.. fugima betul!!



ps: gua rasa penasihat ds najib ni agenda dia nak jahanamkan melayu, apa najib memang tak ambil tau ke apa ni, orang dah kritik, orang dah sakit hati dah ni, setakat mana melayu boleh sabar ni, menyirap, menyirap, siak la.. gelak besar kiasu tengok orang melayu kena main, shit!!

1 ulasan:

SEBENARNYA MALAYSIAKINI PEDAJAL GARDENIA DALAM ARTIKEL MEREKA!! MEMANG BANGSAT MALAYSIAKINI!!

SEBELUM INI, RAMAI DIKALANGAN PENGAMAL MEDIA DARI BN DAN BEBAS, AGAK TERKEJUT DENGAN TINDAKAN GARDENIA MEMBERI DANA KE MALAYSIA KINI, MALAH RAMAI YANG MARAH TAK PUAS HATI, ERM RUPANYA DISEBALIK CERITA INI, TERSELIT KEBABIAN MALAYSIA KINI SPIN CERITA DEMI MEMUASKAN TAKTIK PENIPUAN YANG MEREKA AMALKAN SELAMA INI, SIAL LAH MALAYSIA KINI NI.


Kisah Gardenia yang "MENYUMBANG DANA KEPADA MALAYSIAKINI" telah aku naikkan beberapa hari lepas kerana ketidakpuashatian aku terhadap tindakan Gardenia yang rata-ratanya mendapat sokongan Orang Melayu meyumbang kepada MALAYSIAKINI yang diketahui adalah KAKI PUTAR BELIT No 1 Malaysia. (Buktinya sekejap lagi)

Alhamdulillah selepas tulisan itu tersebar aku mendapat respon yang baik daripada pihak pengurusan Gardenia sendiri yang dengan beraninya tampil untuk memberi penjelasan tentang kekalutan yang timbul.

Cerita sebenarnya ialah "GARDENIA TIDAK MENYUMBANG DANA UNTUK MALAYSIAKINI" tetapi "GARDENIA MEMBELI LOT IKLAN" melalui "PAKEJ SUMBANGAN DANA".

baca seterusnya di sini KLIK

2 ulasan:

SYUKURLAH MELAYU MASIH SABAR!! SABAR YANG DISIMPAN RAPI, AMIN

makin ganas kaisu pulau pinang mendajal ekonomi orang melayu, makin biadab mereka nak menghalau melayu di pulau pinang supaya target pulau pinang menjadi singapura no-2 menjadi kenyataan, melayu get out, this is chinese land!! da faham?

disebalik kejayaan cina kiasu di pulau pinang, adalah kerana bantuan melayu zuhud dan melayu urban yang tonggong lagi bebal yang rasa, alah dap buat camtu sebab peniaga tak de lesen, ok, tak de lesen ye, sebenarnya bersepah peniaga kaki lima berbangsa kiasu berniaga tanpa rasa bersalah, tidak langsung diambil tindakan, yup mereka ini merancang cara yahudi untuk menghalau melayu, adakah melayu masih tak sedar, aku rasa korang ludahlah pas, korang kencinglah kat bendera pkr, mereka inilah punca melayu teraniaya!! cibai kau!!


Dua peniaga gerai makan di Persiaran Gurney Georgetown kecewa apabila Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) meroboh gerai makan yang terletak di halaman rumah mereka di Georgetown hari ini tanpa notis pemberitahuan.

Ramlah Ahmad, 75, berkata pada kejadian 10 pagi itu dia terperanjat apabila lebih 20 pekerja MPPP meranapkan gerai yang diusahakan bersama anak lelakinya, Mohamad Zambri Mohd Said, 36, dan gerai jirannya.

"Saya berniaga di sini sudah lama sejak tahun 1980-an...gerai kami dok dalam kawasan halaman rumah bukannya kacau ruang pejalan kaki depa mai roboh sat sahaja apa pun tak tinggal," katanya kepada pemberita di Georgetown hari ini.

Ibu tunggal itu berkata gerai itu menjual sarapan pada sebelah pagi dan menyediakan pelbagai masakan bergoreng pada sebelah malam.

Dia tidak menyangka berniaga di halaman rumah adalah kesalahan dan tidak pernah menerima aduan atau surat amaran daripada mana-mana pihak berhubung aktiviti perniagaannya.

Ramlah mendakwa kerugian hampir RM10,000 apabila perabot, bumbung, dan peralatan elektrik di dalam gerai itu rosak dan berkata perniagaan itulah satu-satunya punca pendapatannya.

"Kalau diberi notis kami boleh bersiap sedia, buat rayuan kepada kerajaan negeri paling kurang pun bagi peluang kami pindahkan apa barangan yang patut," katanya.

Seorang lagi peniaga, Mohd Fairus Saad, 33, berkata dia telah enam tahun berniaga makanan di situ dan pernah memohon tapak perniagaan daripada MPPP namun permohonannya tidak diluluskan.

Katanya tindakan MPPP meroboh gerainya hanya memburukkan keadaan kerana dia dan jirannya sentiasa memastikan kebersihan persekitaran premis mereka memandangkan kawasan berkenaan menjadi tumpuan orang ramai.

"Sisa gerai yang kena roboh ni siapa nak kemas? Kami memang tak terdaya lagi. Hancur rasa hati apabila tengok apa yang kita usahakan bertahun-tahun musnah begitu sahaja," katanya.

Sementara itu Yang Dipertua MPPP Datuk Patahiyah Ismail gagal dihubungi untuk memberi penjelasan berhubung isu berkenaan.

- Bernama

6 ulasan:

pembohongan yang dikantoikan oleh orang mereka sendiri!! what a fish!!

anda nilaikan, kita diberi otak suruh berfikir, bukan menjilat! bukan membuduhkan minda supaya menjadi bahlol sepanjang hayat!! fikirkan, adakah tagline fitnah dan pr berpisah tiada dah menjadi tagline terbaik untuk penganut-penganut bahlol yang sentiasa menyebar cerita fitnah!! apa nak jadi?

klik untuk besar!!

1 ulasan:

CERITA INI TAKKAN MUNGKIN KELUAR DI HARAKAH!!

biasalah, inikan kiasu punya game, melayu urban dan melayu zuhud didalam pr tetap akan mengatakan, hal ini kecil aje, dap baru tukar nama je pun bukan tukar negara, ai ce ce ce, berkali-kali dah dikatakan, perangai melayu urban dan zuhud ini akan membutakan mata sahaja, sambil gelak berdekah-dekah kata padan muka kau umno.. nampak tak permainan mereka!!!

jadi kalau nama pulau pun boleh ditukar dengan cara langsi oleh ketua menteri kiasu, apa lagi akan tinggal dekat pulau pinang lagi 5 tahun dan tahun-tahun akan datang, kaduk dah naik jungjung, cacing naik ke mata, diberi betis hendak peha, apa nak buat kawan-kawan, takdir!!



Nama pulau sudah ditukar menyerupai Pulau di Taiwan
sumber dari BoikotBaranganCinaDAP

1.Datuk Jahara Hamid wakil rakyat BN kawasan Teluk Ayer Tawar, Penang telah mengemukakan soalan kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng di dewan semasa perbahasan Bajet 2014 iaitu:

2."mengapa tanah yang dimiliki 60% oleh UDA Holding Berhad telah menambah tokong tanpa kebenaran? Dan Mengapa pula Pulau Jerejak ditukar namanya kepada Mazu Island seperti meniru Taiwan iaitu Matsu Island? Mazu Island juga sekarang mempunyai satu batu besar yang diukir khas bertulisan cina berdasarkan kepercayaan Taoist sama seperti kepercayaan kuat di Taiwan"

3.Datuk Jahara Hamid juga menunjukkan gambar Ketua Menteri Lim Guan Eng bersama ahli dan sami tokong itu. Tetapi Lim Guan Eng berkata "saya tidak tahu dan tidak ingat bila gambar itu diambil dan bagaimana saya berada disana"

4.Ketua Menteri Lim Guan Eng dengan selamba menjawab:
"Saya akan menunggu dahulu laporan penuh dari orang saya iaitu Exco DAP Penang untuk menerangkan hal ini. Saya juga menafikan bahawa Pulau Jerejak telah bertukar nama menjadi Mazu Island. Walaupun di media maya sekarang terkenal dengan nama Mazu Island, tetapi ini bukan salah saya"

ps: melayu zuhud dan urban tetap akan kata lim guan eng adalah pemimpin cina yang berjiwa rakyat dan sangat baik kepada orang melayu yang patut orang umno pun sanjung!! sila bangun dan tepuk tangan semua!! yes yes yes yes!!

2 ulasan:

mat sabu buat magik, dia sudah ke keluar negara?

hehe, ala takkan zahid hamidi sound tepet kata dia penganut syiah dah merajuk bawa hati yang lara ke luar negara kot, kekeke. tak pun nak ngadu kat ulama syiah kat iran, nak dapatkan nasihat, almaklumlah mat sabu ni dia pernah puji iran, revolusi iran, puji hassan nasrallah, dan mengagungkan khomeni!

ada sumber mengatakan, tak pasti sahih ke idak, dalaman pas sendiri yang beri bukti dan bocorkan beberapa perkara untuk mengaitkan mat sabu dengan gerakan syiah, huh, aje gile.


ps: hehe, memang ingat kata mat sabu ini demi politik - lebih rela makan babi dengan dap dari makan ayam dengan najib, mampuih.. kekeke

4 ulasan:

angan-angan mereka nak takluk malaya dengan berPM kan kiasu lim guan eng!!

dah tau lama dah, malah dalam pas dan pkr pun tau, tetapi apa nak buat melayu zuhud dan melayu urban takkan peduli kisah ini, yang mereka tau, jual pun jual lah, hilang habis pun hilang lah, janji cita-cita nak mampuskan umno tercapai..

kiasu sudah pandang ke hadapan untuk mentadbir tanah keramat ini, apa lagi tinggal dekat melayu.. taktik mereka senang, gunakan melayu urban dan melayu zuhud menjadi benteng pertahanan mereka, menjadikan perbalahan antara melayu sebagai senjata ampuh untuk mengawal sepenuhnya Malaysia pada pru14 nanti, adakah melayu sedar? erm, berbalik kepada perangai melayu urban dan melayu zuhud, mereka ini hanyalah boneka yang takkan sedar, jauhi perangai mereka ini ya melayu Islam/original@@ hehehehe..


ps: bersyukurlah melayu Islam masih sabar##

3 ulasan:

SALUTE YB DUN AIR PUTIH!! SEMEMANGNYA GUA TABIK SPRING!!

siapakah beliau, beliau tak popular macam bang non, macam pemimpin pr yang lain, di sebalik kedajalan penganut ajaran pr menabur fitnah macam-macam masa musim banjir ni, tuduhan kata yb umno tak turun bantu, tak nampak muka, tak beri bantuan, malah mereka sebarkan cerita palsu untuk memburukkan umno, memang perangai dajjal setan gondol macai pr sial sekarang, dah tak de modal, jadi fitnah dan pakartun berpisah tiada!!

berbalik kepada yb air putih ini, YB  Haji Wan Abdul Hakim Tan Sri Wan Mokhtar, sememangnya salute tahap tertinggi yb bekerja dan membantu rakyat, memang yb, yb bn memang macam tu kuat bekerja, walau kena caci maki pun mereka ikhlas membantu, yb pr garu telo je berlakon sikit, lepas tu macai back up!!

dari fb arif adam
Aksi Yang Berhormat (YB) & Banjir !!!

# DUN Air Putih, Kemaman antara kawasan yang sangat terjejas teruk akibat banjir kali ini. Banyak tempat tidak dapat dihubungi melalui jalan darat. Sepanjang 5 hari 5 malam ini, saya sgt nampak kerja kuat dan keikhlasannya menolong rakyat! Alhamdulillah.....




 buat yb obama pun salute yaw, hehe

gambar hiase

ps: pekakas pr mesti kata gambar tu edit, mana mungkin kata mereka orang umno buat kerja, mereka kata yb pr je yang tersuci murni tolong orang sampai ikan melompat-lompat riang ketika yb-yb pr datang menjenguk melihat kawasan banjir, malah ada kes ular sawa boleh menjerit histeria akibat teruja melihat yb pr menunjuk muka di kawasan terjejas, gila setan power!! keh keh keh keh...

13 ulasan:

BILA LAGU RIOT BERKUMANDANG DI SINGAPURA!!

RAMAI TERKEJUT DENGAN RUSUHAN BERLAKU DI SINGAPURA, ERM BAK KATA ORANG, BILA DAH TERLAMPAU RIAK DAN BONGKAK, SATU SILAP BOLEH MEMBUATKAN LETUSAN AMARAH YANG TIDAK DAPAT DIKETAHUI..

DIKATAKAN KEJADIAN RUSUHAN ITU BERMULA APABILA PEMANDU BAS BERBANGSA KIASU TAK SUNAT MELANGGAR MANGSA WARGANEGARA BANGLADESH!! HAH JADINYA, SINGAPURA DILANGGAR RIBUAN PERUSUH!!

BILA AMUKAN BERBICARA!! HARAP TAK BERLAKU DI SINI!! BACA DISINI KLIK





3 ulasan:

mamat ni memang dah sesat, tapi biasalah di belah sana anggap dia pejuang hebat!! cit!!

biarlah, macai takkan cakap apa-apa punya, sebab mamat ni pejuang pr, kalau dia dari bn, berlori-lori sumpah seranah, malah mungkin akan ada demo besar-besaran kerana apa yang diperkatakan sangat menyesatkan

hehe, faham tak syiah tu siapa, syiah kan sah penganutnya sesat, jadi inilah buktinya, syiah dan pr berpisah tiada, tahniah!!


ps: rosak rosak!! apa nak jadi perangai cacai pr ni, merosak kan anak-anak muda~~~

37 ulasan: