Sabtu, 21 Disember 2013

lawak lesen perniagaan naik 400% di selangor

hak hak hak.. uish.. ni kira arahan dari siapa ni nik nazmi? sound tepet ye, alah mb kesayangan orang pr selangor ni ingat dia nak dengar ke luahan orang? kah kah... anggap je apa nik nazmi merungut ni macam drama yang dah ada skrip ye, alah macam tak biasa pulak pesen pr ni kan.


ni lagi satu spisis tegar macai pr yang nak cover tuan besar mb, keh keh keh.. wah.. dia spin sampai perseketuan pulak yang kena, macam hampes, biasalah pesen macai pr, pusing keliling mesti dia nak hantam kerajaan.


kesasauan ini terjadi kerana mb nak naikkan caj lesen perniagaan yang sangat tinggi, hanya di selangor, jilat ye macai pr, jilat bagi licin, sruppp... brekkkk..


ps: hal di selangor semua macai pr senyap membisu!! poodah!!

Jumaat, 20 Disember 2013

kalau macam ni kita gelarkan dia bapak segala tol!! kah kah kah

bukan main seronok pekakas pr dok maki hamun pasal tol, selepas rafizi cari pasal dengan memfitnah kata tol konsesi plus akan menaikkan harga tol, dah pulak kantoi sebab hal tu nyata hanya mainan rafizi, tetapi kerana kebodohan rafizi nak upkan syarikat mana yang bernaung yang ada share dengan tol-tol yang ada, sekali pkns pun ada da share, kah kah.. jadi menggong kejap si rafizi.

jom kita tengok realiti sebenar siapa bapa pembangunan tol di malaysia, kah kah kah.. macam harem!!

Khamis, 19 Disember 2013

dalam perang politik, ini dinamakan "black ops" tergamak orang pr buat taktikal keji ni ek!!

cara begini senang nak baca!!, impaknya nak buat orang marahkan umno, burukkan umno, sanggup buat apa saja demi idea dari mastermind paling bangsat, sanggup mainkan kalimah Allah demi black ops paling jahat abad ini, setelah cara black ops keji juga dibuat pada prk sungai limau, gunakan patung kaki kudung untuk menghina arwah ustaz azizan, malah cara begitu nak buatkan orang marah dengan umno.

aku sarankan kepada siapa yang buat ini, bertaubatlah, percayalah taktik perang kotor akan memakan diri, takkan mungkin umno nak buat perkara paling bodoh dan bebal? ini semua gerenti dari puak pr, kena ingat dalam pr golongan sesat ramai, rosak otak pun ramai, mereka akan guna apa saja demi cita-cita mereka untuk menjahanamkan kerajaan bn, aku faham, aku pernah jumpa orang pr yang sangat fanatik, fanatik yang tersangat ekstrim, malah bila mereka mengagungkan cara ekstrim, ia akan terjerumus kepada cara ekstrimis.

harap boleh report polis, melampaui batas beb cara black ops ni


ps: bertaubat la wei, nak perang politik buat cara etika sikit, takkan nak guna perang kotor kot, bodoh la wei mastermind pr ni, tidur tak lena lah kau.. Allah melihat!

AMBIL IKHTIBAR APA TERJADI DI TANAH ARAB!! KITA KAT SINI TUNGGU MASA JE!!

SELALUNYA MELAYU URBAN DAN MELAYU ZUHUD TIDAK SAMA SEKALI MEMPERDULIKAN HAL INI, KERANA BAGI MEREKA, KEZUHUDAN DAN KEURBANAN MEREKA ITU MENJADI TITIK TOLAK KE ARAH MALAYSIA BARU, YANG MENJERUMUS KEPADA HAK ASASI MANUSIA, HAK SAMA RATA, MEREKA SETUJU AJA KALAU KIASU NAK APA SAJA, GOLONGAN SESAT DAN LGBT NAK HAK SAMA RATA, JANJI HATI PUAS MUSUH POLITIK DI HAPUSKAN!

JOM KLIK VIDEO INI, KLIK SINI


ps: buat orang melayu zuhud dan urban, adakah puas jiwa dan raga ketika maruah agama dan bangsa anda di tapak kaki kafir, what the stupid of macai... puih

Rabu, 18 Disember 2013

di malaysia gerakan ini dah buat sejak dulu lagi!! cuma sekarang mereka agak kuat!!

dalaman parti besar melayu pas dan umno juga tau, mereka membaca, mereka memerhati, mereka melihat, tetapi apakah mereka ambil tahu?

gerakan terancang untuk bunuh terus kuasa orang melayu dah digerakkan oleh dap, tapi masalahnya golongan liberal dalam pas, sangat kuat menyokong, game mereka cukup cerdik, cara mereka memang taktikal, senang sahaja, cara menaikkan kemarahan rakyat dengan memfitnah kerajaan Islam sekarang ni dah di buktikan di tunisia, mesir, malah negara-negara arab yang lain dah termasuk dalam agenda mereka.

sekarang ni malaysia mereka dah lakukan sebaik mungkin pada pru13 yang lepas, dari propaganda, perhimpunan bersih, fitnah bangla, blackout, semua itu menzahirkan supaya rakyat membenci kerajaan, taktikal warfare cara kotor ini boleh menguntungkan pihak mata satu, iaitu freemason!! zionis aka yahudi israel!!

tetapi Allah tidak mengizinkan mereka menang pada pru13 yang lepas, kerana syukur alhamdulillah orang melayu secara majoriti menolak cara rakus mereka berpolitik dan membuat onar, jadi apakah next stage perancangan mereka lagi terancang? harap kita dibarisan kerajaan barisan nasional, umno terutamanya, kuatkanlah barisan tentera maya kita, bukan kita bergaduh sama sendiri, itupun antara game yang dibuat oleh golongan mata satu ni, hati-hati!!


ps: bercerai kita roboh, bersatu kita kuat, ingatlah tanah ini tanah bertuah.. biarkan melayu zuhud dan urban dengan jilatannya kepada zionis dap, kita yang ada sekarang, impaknya kita kena sedarkan golongan yang hanyut dengan pancaroba buatan zionist terhadap negara kita!!

APA BETUL KERAJAAN NEGERI SELANGOR PUN DAPAT SHARE DENGAN KENAIKAN TOL?


Bukan niat kami untuk mempertahankan sesiapa. Malah keuntungan berbillion RM syarikat konsesi Tol pun sesen kami tidak pernah merasa. Kami cuma merasakan adalah sangat tidak adil orang ramai meletakkan punca kesalahan di atas bahu UMNO dan BN semata-mata.

Pertama sekali, sedarkah anda bahawa pakatan pembangkang kini menguasai secara 2/3 DUA negeri paling KAYA di Malaysia, iaitu Selangor dan Pulau Pinang?!! Mengapakah tiada siapa yang mempersoalkan apa yang mereka lakukan untuk memastikan kos hidup rakyat tidak terus terbeban?!! Ada MACAI yang bagi alasan, Kerajaan Pusat yang berkuasa penuh, Kerajaan Negeri ikut sahaja. Pada kami, ini barulah standard yang sepatutnya ditunjukkan sebagai MACAI. Tiada ilmu dan tidak mahu berfikir menggunakan otak!

Tahukah anda semua, hampir separuh daripada syarikat konsesi yang bercadang mahu menaikkan kadar Tol merupakan kroni dan 'GLC' Kerajaan Negeri pembangkang sendiri, terutamanya Selangor?!! Jadi, mengapakah Kerajaan Selangor tidak mahu membayar sahaja pampasan kepada syarikat-syarikat konsesi tersebut bagi mengelakkan kadar tol dinaikkan demi rakyat?!! Malah, bukankah mereka juga yang kuat berkempen mahu menghapuskan TOL sebelum PRU-13 yang lalu?!! Jadi, kenapa tidak beli sahaja konsesi-konsesi TOL tersebut, sepertimana yang mereka lakukan kepada Alam Flora, dan sediakan lebuhraya percuma di seluruh Selangor?!!

Bukankah mereka juga yang berkokok rizab dan hasil negeri mereka yang terbanyak di Malaysia kerana kononnya bebas rasuah?!! Bahkan mereka juga mampu menaikkan gaji dan elaun MB dan ahli EXCO mereka sehingga mencecah 300%?!! Kenapa tidak guna sahaja lebihan rizab dan hasil negeri yang bebas penyelewengan itu untuk rakyat Selangor yang telah memberikan mereka undi?!! Kata "Hasil Negeri untuk Rakyat" bukan?!!

Perkara ini tidak akan berlaku kerana Kerajaan Selangor yang ada kini bukanlah benar-benar berniat mahu membela rakyat. Mereka hanya menggunakan sentimen rakyat bagi mengekalkan kuasa dan terus mengaut hasil. Jika tidak, sudah tentu PKNS dan anak-anak syarikat Kerajaan Negeri bertungkus lumus menyediakan pelan bagi memastikan lebih ramai anak Selangor mampu memiliki rumah sendiri selain mengawal nilai hartanah di negeri tersebut. Tetapi kini, cuba senaraikan berapa banyak projek perumahan rakyat di bawah agensi pembangunan Kerajaan Negeri pembangkang. PKNS kini lebih dikenali dengan projek-projek perumahan MEWAH mereka.

Pulau Pinang tidak usah ceritalah, Singapore In The Making. Tetapi mengapa mereka tidak dipersoalkan, walhal mereka lebih mewah dan kononnya kaya dengan hasil negeri? Mengapa MACAI yang sama mendabik dada mengatakan Kerajaan Negeri Pembangkang lebih baik ekonominya, tetapi tidak menyatakan satu pun usaha konkrit untuk mengurangkan kos hidup rakyat? Semuanya kerana percaya dengan kenyataan dangkal bahawa "Kerajaan Pusatlah yang mengawal segalanya"...

Ini baru kami buka tentang TOL dan hartanah, belum lagi cerita tentang petrol dan harga kereta. Bukankah Anwar sendiri yang berjanji mahu menurunkan harga petrol?!! Kenapa tidak diturunkan di negeri-negeri pembangkang?!! Ada MACAI yang kata Kerajaan kawal harga petrol. Ini satu kenyataan BODOH dari manusia yang berfikiran singkat. Faktanya, Kerajaan hanya mengawal harga SILING di pam. Dan jikalau Kerajaan Negeri pembangkang mahu menurunkan harga petrol, tambah sahajalah SUBSIDI sedia ada daripada Kerajaan PUSAT!!!

Macam mana Kerajaan pusat tidak dapat berbuat apa-apa apabila Kerajaan Selangor "tolong" membayarkan RM 11 bil air semua rakyatnya, maka perkara yang sama juga boleh dilakukan ke atas bil elektrik, petrol dan harga kereta! Sebagai contoh, apabila seorang rakyat Selangor mahu membeli kereta, mungkin beliau perlu menyediakan dokumen yang membuktikan beliau seorang rakyat Selangor, bagi mendapatkan diskaun khas yang akan ditanggung oleh Kerajaan negeri. Kenapa gaji dan elaun MB boleh dinaikkan, tetapi perkara-perkara seperti ini tidak mahu dilakukan?!!

Jangan hanya pandai mempersoalkan janji dan manifesto BN, walhal anda sendiri tidak mengundi BN dan kuat menyokong pembangkang. Bila berlaku kenaikan perkara-perkara asas kos hidup ini, persoalkanlah kembali janji parti yang anda sokong!!! Kami sendiri mempertikaikan secara bersemuka dengan para pemimpin BN tentang peranan mereka dalam memastikan rakyat tidak susah.

ps: katanya kerajaan selangor akan menghalang kenaikan tol konsesi kepunyaannya, keh keh keh, dah kena balun, buka pekung, baru nak buat kenyataan, yamakachowhai.. kah kah kah

gambar-gambar lawak!! jom layan!!

layan gambar lawak la pulak ye, otak dah kejung asyik politik dan politik!!






jom layan video ni kah kah kah kah kah cam hampes!! kah kah kah kah
lepas di goda, dia disambar petir, kah kah kah kah kah

Selasa, 17 Disember 2013

KALAU TAK SPIN BUKAN MEDIA PR!! FITNAH DAN PR BERPISAH TIADA!!

isu tol, kesian pak menteri ni kena taji, tapi pak menteri kena alert lah dengan wartawan pembangkang ni, terutama cina sepet berak tak cibuk ni, mereka ni kalau dok spin cukup tera, yang percaya spin cerita ini orang melayu juga, kadang-kadang kesian, pak menteri tak cakap hal tu, tapi media mereka ambil itu sebagai bola tanggung untuk menjadikan ia satu isu sangat panas berdentum!! what a badigol spisis of macai!!


ps: walau apa pun, penasihat pm memang nak jahanamkan bn, sekian!!

Isnin, 16 Disember 2013

NAMPAK GAYANYA PR NAK KENAKAN TOL PLUS TAK MENGENA!! KAH KAH KAH, SHIYAL TUL!! !!

hehe, pepun tol pihak swasta ye naik, realitinya naik di selangor yang banyak gilos tolnya, pendapat aku, setelah diberi muka kepada kiasu di selangor, bila tol naik kerajaan negeri pun ada share gak, gaji mb selangor naik, exco naik, adun naik, gaji naik mendadak, jadinya taktikal nak tarik sumber $$$ kena cerdik, dan bilamana hal ini terjadi, kerajaan pusat kita jadikan kambing hitam, keh keh...

macam-macam persepsi buruk di tuduh, nak palitkan keburukan yang maha dashyat terhadap kerajaan, dan sekarang hakikat naik, kita ajar melayu urban dan kiasu dibandar apa erti terima kasih!! maaf, setelah macam-macam bagi, undi melayu urban dan melayu zuhud serta kiasu tidak sama sekali diberikan kepada bn di selangor, kan selangor kaya, hambek!!! kalau bn perintah rasanya lain ceritanya, boleh lagi kawtim, so anda yang pilih.

kena sedar, sekarang ni kerajaan nak bantu melayu dan bumiputra dana berniaga dan membantu menambah pendapatan, selain itu kerajaan nak bantu melayu di desa habis-habisan, yang susah, InsyaAllah ada bantuan untuk mereka, melayu urban dan melayu zuhud takkan kisah hal ini, kepada melayu-melayu original dan bumiputra, sarankan pergi ke mana-mana pihak kementerian sediakan untuk dana berniaga dan dana beli rumah serta apa-apa lagi bantuan yang kerajaan nak bagi kepada kamu, rajinkan diri je ke kementerian berkaitan, kepada melayu urban dan zuhud anda boleh minta kepada dap, kerajaan selangor yang kaya nak mampos tu. hehe...


SAH, TIADA KENAIKAN TOL PLUS

Pihak pengurusan PLUS Malaysia Berhad mengesahkan bahawa syarikat konsesi lebuhraya terbesar itu tidak akan bercadang menaikkan kadar tol di semua lebuhraya kendalian syarikat itu pada tahun hadapan (2014), seperti yang dihebohkan baru-baru ini.

Menurut Pengarah Urusan PLUS, Dato' Noorizah Abd Hamid, syarikat konsesi itu memahami tekanan kos hidup rakyat dan tidak berhasrat menaikkan kadar tol di semua lebuhraya PLUS dalam tempoh terdekat.

"Kenaikan konsesi PLUS tidak akan berlaku kerana belum tiba masa ia diteliti. Jadi kenaikan yang diwar-warkan mungkin melibatkan konsesi lebuhraya lain, tetapi bukan PLUS," ujar beliau ketika diajukan soalan berkaitan kenaikan kadar tol.

Beliau turut menambah bahawa PLUS sedang mengkaji mekanisme untuk menurunkan kadar tol semasa kepada kadar tol baru yang lebih rendah.

Penstrukturan semula tol semasa PLUS pada masa hadapan bakal memberi kelebihan kepada pengguna apabila mereka akan menikmati penjimatan antara 10 - 50 peratus berbanding kadar tol semasa.

Ketika ini, PLUS mengendalikan lima lebuhraya meliputi Lebuhraya Utara Selatan (PLUS), Lebuhraya Lingkaran Tengah (ELITE), Linkedua (Lintasan Kedua Malaysia Singapura), Lebuhraya Butterworth-Kulim (KLBK) dan Jambatan Pulau Pinang.

ps: kata kiasu sangat kaya, hehe.. kena ingat game ini saja dibesarkan!!

penampakan kenderaan misteri? jom tengok lor!!

layan jela, asyik dok layan politik je, kepala jadi hank da!!

15,000 hadir demo cukai pintu!! gasak la umno!!

aku, aku, tergamam, ingat demo ni biasa-biasa je, sekali hah, berbelas ribu hadir, dari macai biasa sampai ke macai luar biasa hadir, terjelir lidah mereka berdemo, kata dbkl gila haram kejam naikkan cukai pintu, tapi cukai pintu kerajaan pr selangor naikkan mereka kata ok, kami punya halal, kalau bn haram, ada faham!!

kekeke.. politik cara macai pr dah ketandusan idea, mereka naik ok, dbkl naik haram, hahaha.. ok tak? ok la ni orang panggil wal haram bagi kamu, wal halal bagi aku, kah kah kah.. gaji mb selangor dan exco serta adun-adun di selangor semua naik, jadi mereka buat game tol yang banyak kat selangor ni kerajaan perseketuan yang naikkan, beban kepada rakyat, gila haram game jibrauk pesen pr mainkan, mereka naik halal, kita naik haram, fugima lu lah!!

hakikikat demo cukai pintu dalam 500 orang je yang hadir!! kah kah kah kah kah eh siallah





MAI KITA BACA APA ORANG KUAT NUO NI DULU, BETUL APA DIA CAKAP. KEH KEH KEH..


ps: bak kata orang, apa saja yang kat kerajaan nampak semua tak betul, alah biasalah, kerajaan bukan perfect, tetapi pembaik ubah kerajaan dengar, bukan buat bodoh macam pr, pr lagi kuat menipunya!!