Jumaat, 3 Januari 2014

ISU RAMPASAN BIBLE BERBAHASA MELAYU-YB JIBRAUK NI KATA "SAYA TAK TAHU LAH"

perangai pas, hebat, diaorang serba serbi hukum tau, tapi bila bab meng handle masalah berkenaan maruah agama Islam, dah dah di selangor ni, jadi mentibang laut yang bisu, pui.. kalaulah hal ini umno punya kes, malam ni dah ada demo baring, guling, terpekik, hero munafiq cukup ramai, tapi bila hal mereka kantoi, hah jawapan senang je, sebab penyokong tuli mereka akan kata, tak pe kami tak amek tau, itu umno punya hal..

apa nak jadi, apa nak jadi, makin teruk peranan pas dalam menjaga hal ehwal agama Islam, tak leh nak handle mereka guna ayat ni, ini semua umno yang punya pasal, penyokong poyo mereka pun, kata ya kami percaya semua ini umno punya pasal, gila sial sekarang ni perangai bahlol umat Islam yang dah dirasuk otaknya oleh kafir!!


"SAYA TIDAK TAHU", itulah antara kenyataan Sallehin Mukhyi berkenaan serbuan oleh 20 orang pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas pejabat Persatuan Bible Malaysia di Damansara semalam yang turut merampas lebih 300 naskhah Bible bahasa Melayu dan Iban.

Bila ditanya wartawan tentang penangkapan ini, maka jawapan tidak tahu terus terpacul dari mulut Exco Hal Ehwal Agama Islam, Permodenan Pertanian dan Pembangunan Desa ini. Umpamanya beliau tidak menjaga dan tidak mengambil tahu tentang segala tindakan dan apa yang terjadi dalam JAIS itu sendiri. baca seterusnya disini klik

Khamis, 2 Januari 2014

rampasan kitab bible berbahasa melayu oleh jais, dap jadi sawan guling tak puas hati!!

di sebalik cai melayu tonggong berguling, puak kristian radikal dengan selamba ada sekaton kitab bible berbahasa melayu, wah wah.. langgar titah sultan ye, bukan main berani nampak, almaklumlah, berani kerana pemimpin keldai melayu liberal ramai kat selangor ni, kerana politik kerana kuasa, memang melampau dah puak-puak cari pasal ni, dah bagi tau tak boleh, faham ke idak? nak jadi langsi? nak jadi tailong? ok ok...



ps: adakalanya cara pas bermain taktik kerana kuasa selalunya akan mendogolkan mereka ke lembah hina!!

[SEJARAH] KERAJAAN SAMUDRA PASAI-KERAJAAN ISLAM PERTAMA DI ASIA TENGGARA!!

sejarah rumpun melayu nusantara, ketahuilah kerajaan terdahulu melayu ada sistemnya, ada kekuatannya, ada kelangsungannya, ada penyatuannya, ada kelengkapannya, mengkaji sejarah lampau amatlah bagus untuk generasi melayu sekarang yang dah terpesong ke arah liberal dan plurarisme


Samudra Pasai merupakan kerajaan Islam pertama di Asia Tenggara.
Kekuasaannya meliputi seluruh wilayah Aceh & Kedah-Malaysia.
Sebelum ada Indonesia & Malaysia,orang Kedah & Aceh merupakan satu keluarga besar.Hingga tahun 1521,Kolonialisme Eropa-Portugis melakukan agresi & menghancurkan Samudra pasai.itulah salah satu sejarah,kenapa Indonesia-Malaysia di katakan bangsa serumpun kawan.

sumber : klik sini

ps: budak-budak muda harus ada kesedaran sejarah, belajar erti pengorbadan, bukan belahar erti kegulingan dan malas, kerja malas, cari makan malas, buat maksiat tera, buang segala bangsat dalam diri!! selamat dunia akhirat!!

baka-baka pertualang dah semakin ramai!! apalah nasib bangsaku

mereka bangga mereka berguling, mereka bangga kerana dapat kejutkan gergasi yang sedang tidur kata merekalah, mereka bangga walau mereka rakyat biasa tetapi mereka ada hak bersuara, dalam membantah, keluarga mereka tetap belasah BRIM, tetap hentam baucer buku, tetap sebat subsidi kerajaan bagi, manusia apakah yang patut di gelar kepada mereka?

kena ingat spisis begini dah wujud sejak 500 tahun dahulu setelah kota melaka di jajah dengan rakusnya oleh portugis, ramai tertanya, macamana kota melaka yang gagah perkasa, boleh jatuh dengan mudah?

runtuhnya kota melaka akibat dari orang melayu juga, dan ia makin tertonjol dengan adanya baka-baka pertaulang tersebut pada zaman kini.. biarkan, diamkan, meranalah badan, meranalah nasib, gelak ketawalah musuh Islam, ketawanya berdekah-berdekah.. kita? tetap tak beringat. oh bangsaku... sampai sudah masamu.

baka-baka pengkhianat ini dah semakin berani buat kepala bana sekarang ni!!




ps: dalam era moden ini, bangsa melayu kalau tak sedar, ia akan layu, selayu bunga yang kuyu, berpecah kita kerana pemimpin tak mengerti apa itu kesatuan, punah ranah kita kerana kita selalu termakan dengan doktrin kafir, sedarlah wahai melayu.

makin mengila kafir menghina agama kita, tapi anak melayu guling dekat jalan!! hampeh!!

MAKIN MENJADI-JADI, APAKAH SEMAKIN KITA BERI MUKA, MAKIN KITA BERDIAM DIRI, MAKA SI KAFIR MAKIN SELAMBA BUAT ONAR MENGHINA BAGAI AGAMA KITA?

ADA OTAK KASI FIKIR, NAK GULING PASAL BARANG NAIK, HAL DUNIAWI BUKAN MAIN KAU YE BERGULING-GULING, PEMALAS PUNYA MELAYU JUMUD DAN MELAYU URBAN, HAL AGAMA SEKO PAK MAUN TAK MAU BERDEMO, PUI..


ps: bercerai kita roboh, runtuh kota melaka akibat melayu sendiri, fikir-fikirkan

Rabu, 1 Januari 2014

SAH KITA DAH ADA PERDANA MENTERI BARU!! HEBAT!!

kerana perhimpunan guling menjadi bualan hangat malam tahun baru, malah peserta guling berjaya pulak tawan dataran merdeka, dengan ini sahlah barang-barang akan turun harga esok, dan paling penting kita dah ada perdana menteri baru.. yahooo...


tahniah cacai, tahniah, gempak tul korang ni, hehe..


Selasa, 31 Disember 2013

gambar terkini dari udara, apa betul 20,000 pendemo guling turun malam ni?

hehe.. kang gelak lebih-lebih kang rasa kesian lak kang kat macai.. tapi aku sedia menggelakkan diri, tapi aku tahan jebat, diwar-warkan dalam media mereka, contoh malaysia kini, 20,000 katanya, haha.. tapi realiti, jalan tak penuh orang pun, haha.. konon nak riot, info aku dapat segelintir dari mereka dah jadi terpingga apa nak buat, jadi kejung sebab takde arahan apa nak buat, yang mampu terjerit-jerit, yang dengar mereka jerit orang mereka juga, kah kah kah.. bodo..

gambar dari udara, terima kasih dari blog my massa


kan aku dah cakap mereka terjerit-jerit, orang-orang mereka juga dengar, kah kah kah, amacam ada guling-guling ke malam ni, kah kah kah..


ps: kah kah kah kah, ops, sory i tergelak pulak... prot...

PARANG PANJANG DAN PISAU RAMBO DI JUMPAI DI DAYABUMI? PERGHH!!

wah ni betul-betul nak riot ni, betul-betul nak guling namanya ni.. tapi pendapat aku, memang ada tak kena malam ni, mereka memang dah berniat lain dah tu, rancangan kena laksana, sebab matlamat nak memalukan negara ini ke seluruh dunia kena di jalankan malam ni juga, pihak polis dah mula spy-spy tu, jaga-jaga macai..!!

RONDAAN PIHAK BERKUASA MENJUMPAI SEJUMLAH PARANG PANJANG DAN PISAU RAMBO DI LALUAN JALAN KAKI BELAKANG DAYABUMI!!



sumber klik sini

KALAU DAH SAMPAI TAHAP MACAM NI!! MELAMPAU DAH WOI!!


mesti puak-puak pencacai tai kucin akan kata ini semua bukti polis yang buat, tak pun mesti kata, polis yang rancang semua ini, paling trill mesti polis yang tangkap 2 orang tu adalah dikalangan polis juga yang menyamar, korang takkan tau perangai jibrauk pr ni, mereka dah ajar seko-seko pak gendul otak para pekakas mereka apa itu mendengar cakap apa saja kata bang non, haha.. apa saja yang keluar dari mulut pemimpin mereka semua betul, apa bukti dari pemimpin mereka tu semua betul, hanya dari kerajaan walau bukti ke, fakta ke semua palsu, dan tidak asli, kah kah kah..

kena ingat brader-brader semua, taktikal nak burukkan malaysia adalah dengan cara begini, buat pertumpahan darah, dan akan dipersalahkan adalah polis, kerajaan dan perdana menteri, tengok hebat tak permainan mereka? ini semua taktik anarcis la beb, dah belajar dah, kalau nak buat havok pun ngadap polis malaysia dulu ye, kena ingat polis malaysia bukan cap ayam.. hehe..

kalau rasa anda terasa macam kena rasuk untuk ke dataran merdeka dan berniat untuk menjadi gerila riot, cadangan gua, ambil baldi, penuhkan dengan air, benamkan kepala anda ke dalam air tu, selam dalam 30 saat, lepas tu pandang cermin, bagi sedas penampar siam dekat muka, dan selepas itu mesti sedar, eh apa terjadi dengan aku ni, sebab anda di rasuk tu, haha..

ps: selagi malaysia masih aman mereka takkan puas hati!!

ANUAR BRAHEM MARAH PASAL HAL NI BEB!!

punya marah bang non, ye lah ingatkan kerja dia yang burukkan negara malaysia ni kat luar negara dah membolehkan ranking malaysia jatuh merundum, sampai orang luar anggap malaysia ni dah macam negara zomba, itu cara jijik bang non la kan, konon kalau dia jadi pm gerenti dia akan menaikkan malaysia ini setaraf korea, jepun, gohekgostan, kongostan dan tanjung rambutan.. hehehe...

pasal hal ni lah bang non sangat marah katanya.


jom baca gelagat anuar klik sini

Isnin, 30 Disember 2013

PENYAKIT PEKERJA KERAJAAN YANG SANGAT HAMPAS!!

KIRA KERAJAAN BN NI BAIK HATI LAGI NI, KALAULAH DAP YANG PEGANG TAMPUK KUASA, ESOK MAMAT 2 EKOR NI DAH SAH AKAN DIBERAMBUSKAN JAWATANNYA, TETAPI APAKAN DAYA, KERAJAAN BN NI DIA PUNYA TOLERANSI MAK AIH, WALAU SUMBER-SUMBER SULIT PUN CEPAT BENAR TERBONGKARNYA KERANA WUJUD MANUSIA PARASIT YANG ADA DALAM JABATAN KERAJAAN!!

NAK TANYA JUGA, APA TAK AMBIL KISAH LANGSUNGKAH PAK MENTERI YANG BERTANGGUNGJAWAB? HUISH KALAU DALAM PERANG SEBENAR NI, PERTUALANG PEROSAK DALAM TENTERA SENDIRI, DAH KENA HUKUM TEMBAK DAH NI, HAHA..

TAPI APAKAN DAYA, KERAJAAN BN BAIK SANGAT-SANGAT SEBAB TAK BERANI NAK AMBIL TINDAKAN DENGAN PEKERJA-PEKERJA KERAJAAN YANG CAP TAPAK KASUT, GAJI SEBAT, BONUS SEBAT, KERJA PUN BUKAN IKHLAS PUN, LOAN SENANG DAPAT, PUNYA SERONOK LOAN MACAM-MACAM, SEMUA SUAP, TAPI HAKIKAT DI SAILANG BAIK PUNYA, BEB RAMAI LAGI GOLONGAN YANG BERJUANG UNTUK KERAJAAN YANG BOLEH MENGALAS TUGAS PEKERJA YANG HAMPEH MACAM NI, KALAU AKU LAH AKU TUKARKAN JE DIA JAUH-JAUH DARI FAMILY, TUKAR JE KAT SARAWAK KE, SABAH KE, LETAK DEKAT PEDALAMAN, HAH BARU KAU ADA AKAL, KAH KAH KAH...


ps: apakan daya pemikir pak menteri dah dipucit telornya oleh orang pr, dengan pekerja bawahan pun tak berani nak ambil tindakan, hehehe

biasalah pakatan rakyat!! selagi tak berdemo, bukan pakatan rakyat namanya!!


Berhubung dengan tindakan segelintir NGO yang cuba menganjurkan perhimpunan haram pada 31 Disember ini.

Mas Ermieyati Binti Samsudin, Ketua Puteri UMNO Malaysia yang juga Ahli Parlimen Masjid Tanah membantah sekeras-kerasnya tindakan tersebut.

"Kita faham walaupun ianya dibuat kerana membantah atas kenaikan harga barang, tarif elektrik serta tol tetapi perhimpunan ini boleh menyebabkan keadaan huru hara", katanya.

"Banyak kaedah, cara serta saluran lain yang boleh digunakan utk menyampaikan suara mereka bukan dengan cara ini", katanya lagi.

Selaku ketua Puteri UMNO Malaysia beliau berharap serta merayu supaya ahli puteri dan anak-muda di luar sana serta mereka yang bercadang untuk menyertai perhimpunan tersebut agar tidak berbuat demikian.

Beliau juga khuatir ada pihak yg cuba mngambil kesempatan di atas kesempitan yg dialami oleh rakyat yang akhirnya akan merugikan dan menyusahkan diri mereka sendiri.

"Saya mendoakan serta berharap agar tahun 2014 ini memberikan lebih kebaikan dan kecermerlangan kepada rakyat Malaysia dari segi ekonomi negara dan kesejahteraan rakyat tambahan pula tahun ini Tahun Melawat Malaysia, mari kita semua mulakan dengan sesuatu yang lebih baik untuk tahun 2014" ujar beliau.

sumber : klik sini

ps: isu pprt di selangor yang naik menghumban orang miskin seko jibrauk beruk taknak guling-guling dekat jalanraya, hehehe.. inilah dia perangai sampah dari pr yang harus rakyat malaysia ambil tau, bukan semberono percaya bulat-bulat mereka buat persepsi!!

MOHON SEBAR-SEBARKAN LAH YE KAWAN-KAWAN!!

jom turun!!


ps: sebarkan

KALAU SESIAPA BELUM TENGOK INI VIDEO, JOM SAKSIKAN!!

HAHAHA... CAM HAMPES!!