Khamis, 2 Januari 2014

baka-baka pertualang dah semakin ramai!! apalah nasib bangsaku

mereka bangga mereka berguling, mereka bangga kerana dapat kejutkan gergasi yang sedang tidur kata merekalah, mereka bangga walau mereka rakyat biasa tetapi mereka ada hak bersuara, dalam membantah, keluarga mereka tetap belasah BRIM, tetap hentam baucer buku, tetap sebat subsidi kerajaan bagi, manusia apakah yang patut di gelar kepada mereka?

kena ingat spisis begini dah wujud sejak 500 tahun dahulu setelah kota melaka di jajah dengan rakusnya oleh portugis, ramai tertanya, macamana kota melaka yang gagah perkasa, boleh jatuh dengan mudah?

runtuhnya kota melaka akibat dari orang melayu juga, dan ia makin tertonjol dengan adanya baka-baka pertaulang tersebut pada zaman kini.. biarkan, diamkan, meranalah badan, meranalah nasib, gelak ketawalah musuh Islam, ketawanya berdekah-berdekah.. kita? tetap tak beringat. oh bangsaku... sampai sudah masamu.

baka-baka pengkhianat ini dah semakin berani buat kepala bana sekarang ni!!




ps: dalam era moden ini, bangsa melayu kalau tak sedar, ia akan layu, selayu bunga yang kuyu, berpecah kita kerana pemimpin tak mengerti apa itu kesatuan, punah ranah kita kerana kita selalu termakan dengan doktrin kafir, sedarlah wahai melayu.

14 ulasan:

  1. Kalau pakai topeng,lagi mudah nak buat ramai orang gune photoshop.

    BalasPadam
  2. belacan tetap belacan2 Januari 2014 9:34 PG

    Wa xda apa nak komen cuma wa nak ucapkan KEPALA BUTOH pada melayu2 bau belacan mkn gaji jadi kuli pncacai kapir2 semalaysia tuh, ada otak simpan dlm kantong taik, ada taik simpan dlm tengkorak, lg skali KEPALA BUTOH lu orang.

    BalasPadam
  3. Pakai topeng tandanya tada BAPELER, macam pondan jak, buah dah bagi anjing makan, malangnya anjing pn tanak makan bapeler bkurap, kikikiki.

    BalasPadam
  4. Miskin malas keje2 Januari 2014 9:43 PG

    Mahasiswa miskin? KAHKAHKAHKAH! Miskin akal? KAHKAHKAHKAH!

    BalasPadam
  5. ANTI BARUA YAHUDI2 Januari 2014 9:54 PG

    Pic atas trdiri dari muka barua-barua yg penah kena saman polis krana parking melintang, ta dapat tender angkat taik, kena rejek projek, ta dapat permit teksi, gagal dlm prebutan jawatan bilal, atau senang cite tu muka2 yg ta dapat terima kenyataan.. HEHE.

    BalasPadam
  6. FAKTA yang menarik dan penting di poster itu. TAHNIAH BLOGGER.moh kita sebarkan fakta itu!

    BalasPadam
  7. kepandaian sebahagian generasi muda melayu setakat itu je.demonstarsi lain tak tau belajar tinggi2 otak letak kat lutut. hang buat demontrasi orang cina dan india jual air tepi jalan. bila dah letih memekik beli air kat cina. cina tekan sebotol mineral rm 3.00. tanya apasal harga naik ayo u buat demontrasi orang tak berani berniaga nanti polis tangkap kata cina tu. dan melayu bangang ini pun ingat logik gak jual mahal. last last cina gak kaya kalau kena tangkap berniaga tak salah leh panggil leteefa tolong. 10 kali demontrasi cina beli sebijik rumah. yang puak melayu ini puas demontrasi dapat letih, suara abih malam balik jalan kaki tu kata orang tua dulu dulu macam mat jenin menang sorak kampung tergadai. padan muka aku dan bangsaku. ha...haa........haaa.......haaaa

    BalasPadam
  8. Baik jadi Cina .. cerdik..
    Melayu .. layu
    Otak letak di kepala lutut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib baik aku ni orang islam...

      Padam
  9. kita punya pemimpin lemah, pasal tu la jadi semakin teruk ... hua hua kena tukar PM lain ni dah tak tahan hari2 melayu, islam kena maki.. kena gelak ..

    BalasPadam
  10. Apa sangat lah nak dibangga kan sangat bangsa melayu ni.....tulisan pon pinjam orang punya...
    Ahad, isnin, selasa, rabu, khamis dan jumaat...ini pon pinjam bahasa arab...

    BalasPadam
  11. so yang atas ni melayu nak jadi arab...sudah la labu...moh la kamu pindah sajer di kelantan....pok nik suka

    BalasPadam
  12. 1:55. Apa kena mengena aku dengan nik aziz?
    Tak boleh terima ke, yang melayu memang tak ada tulisan?
    Seteruk-teruk nepal, bangla, myanmar yang lebih jauh ketinggalan dari segala hal pon ada tulisan sendiri, begitu juga keling&cina.
    Orang melayu?....tulisan jawi pon tak ret baca!

    BalasPadam
  13. ramai umat mcm ni lagi cepatlah UMNO lingkup

    BalasPadam