Ahad, 19 Januari 2014

bila geng-geng siamang kongkang nak buat hal di senawang di gagalkan!! haram jadah punya melayu pr!!

senang cerita, manusia ni beragama pakatankangkung ni, dalam kepala otak mereka, ambil kesempatan untuk memalukan perdana menteri sebaik mungkin kiranya ada peluang, mereka akan di anggap hero of the day dan akan dipuja oleh penganut agama pakatan rakyat, silap haribulan leh bermalam dengan bang non di hotel 5 bintang, haha..

situasinya di senawang semalam

 1. Gelagat 4 badut budak suruhan Parti Kangkung Rakyat diperhatikan oleh kelompok rakyat yang hadir di dalam Perhimpunan Penjaja Kecil dan Sederhana di Senawang semalam (18 Januari 2014).

2. Mana tidaknya, kegelisahan mereka sambil membawa sebungkus plastik berisi kangkung dipercayai mahu memalukan YAB Perdana Menteri Malaysia dapat diperhatikan dengan jelas.

3. Walaubagaimanapun, melihat kepada jumlah rakyat yang ramai yang mengerumuni YAB PM untuk bersalaman dengan beliau, 4 barua ini dilihat membatalkan hasrat mereka.

4. Dua daripada empat barua ini dikenali sebagai Eddy Noor Ridzwan (Jentera propaganda PKR) dan Sani Mad Shah PKR Rembau. 

5. Kesimpulannya, 4 barua PKR ini kantoi dengan krew-krew MHS semalam ketika mereka sibuk mencari jalan untuk memalukan PM!





sumber klik sini

8 ulasan:

  1. laaa kenapa tak bg je KANGKUNG tu....kan dah memBAZIR...kalau bg pun sure takda apa2.....PM kita ni baik, hal2 berkaitan keselamatan negarapun boleh kowtim, takkan hal2 org nak SEDEKAH kangkung nak diperBESAR2kan

    BalasPadam
  2. itulah 4 ekor melayu bodoh yg jadi anjing kpd puak2 kafir dan munafik DAP dan PKR... bodoh betoi 4 ekor melayu tu...!!!

    BalasPadam
  3. Memang jelas kebodohan mereka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodoh.
      mrereka bodoh.
      engkau pon bodoh.
      dia bodoh, engkau bodoh.
      maka sama-sama bodoh.

      Padam
  4. salin dan tampal19 Januari 2014 5:54 PTG

    Harga barang sengaja dinaikkan untuk burukkan BN

    http://pilihan-anda.blogspot.com/2014/01/harga-barang-sengaja-dinaikkan-untuk.html




    p/s: bn kena berwaspada, pembangkang sudah pegang ekonomi negara, sebab tu mereka boleh naik kan harga barang untuk buruk kan pM!

    BalasPadam
  5. Mana IBDIL & KHAIRY KJ..
    SYOK SENDIRI..Life style..

    BalasPadam
  6. salin dan tampal19 Januari 2014 9:34 PTG

    Harga naik: kerajaan cari mangsa, bukannya penyelesaian Datuk Seri Najib Tun Razak mengarahkan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan mengambil tindakan tegas ke atas peniaga yang bertindak menaikkan harga secara melampau. Jelas Perdana Menteri, tindakan tegas itu perlu diambil segera bagi memastikan rakyat tidak menjadi mangsa sikap tidak bertanggungjawab para peniaga yang hanya tahu mengambil kesempatan di sebalik kenaikan beberapa harga barang.

    “Saya telah arahkan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menggunakan apa sahaja akta yang ada kerana kita tidak mahu rakyat berasa tidak selesa. Kalau ada peniaga yang cuba mengambil kesempatan secara tidak bertanggungjawab, keluarkan surat (saman) dengan segera” katanya  semasa berucap dalam majlis Makan Malam Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) di Kuala Lumpur hari ini (16/01/2014).

    Setelah kerajaan bertindak zalim menaikkan harga minyak, gula dan juga menaikkan tarif elektrik, kini kerajaan mencari mangsa pula untuk dipersalahkan. Umum mengetahui bahawa kenaikan harga barang dan perkhidmatan yang berkesudahan dengan kenaikan kos sara hidup kebelakangan ini antara lain adalah berpunca dari kenaikan harga petrol dan juga tarif elektrik yang dikuatkuasakan oleh kerajaan baru-baru ini. 

    Dengan naiknya kedua-dua perkara tersebut, sudah tentu para pengeluar, pengilang, peniaga dan lain-lain terpaksa menaikkan harga barangan masing-masing bagi menyerap kos atau dengan kata lain mengalihkan kos kepada pengguna. Akhirnya, rakyat yang merupakan pengguna terpaksa menanggung beban atas semua itu.

    Walaupun seluruh rakyat jelata marahkan kerajaan di atas kenaikan ini, Najib bukan sekadar tidak merasa bersalah dengan kenaikan yang dilakukannya, malah kini para peniaga pula bakal menjadi mangsanya. 

    Nampaknya kesalahan dan kezaliman kerajaan menaikkan harga barangan dan perkhidmatan, kini cuba ditutup dengan “mengalihkan” kesalahan kepada para peniaga. 

    Najib sebagai Perdana Menteri sepatutnya menyelesaikan masalah rakyat, sebaliknya beliau  yang menimbulkan masalah kepada rakyat dan menyalahkan orang lain pula di atas penderitaan yang dialami rakyat yang terjadi hasil dari buah tangannya.

    Petrol dan elektrik adalah hak umum (al-milkiyyah al-ammah) yang sepatutnya dikelola oleh pemerintah untuk kepentingan rakyat. Inilah hukum Islam yang wajib diterapkan oleh pemerintah. Sebaliknya pemerintah Kapitalis menjadikan kedua-dua perkara tersebut sebagai bahan jualan kepada rakyat untuk mencari untung yang maksimum. Hasilnya pemerintah menikmati kemewahan melampau melalui keuntungan tersebut manakala rakyat terus ditindas dan menderita. Inilah salah satu bentuk kezaliman sistem kapitalisme yang diamalkan oleh pemerintah pada hari ini.

    Justeru, rakyat seharusnya menolak segala kezaliman ini dengan menolak sistem kapitalisme secara keseluruhannya dan menolak orang yang menerapkannya dan seterusnya menggantikannya dengan sistem Islam. Tidak ada cara lain di dalam melakukan perkara ini kecuali berusaha menegakkan sistem Islam melalui bingkai sebuah Negara Islam (Khilafah). 

    BalasPadam
  7. tiada nur islam diwajah mereka, hati busuk. moga mereka mendapat hidayah Allah tak kira lah mereka insaf krn musibah atau apa saja yg menimpa , yg penting manusia2 ini tidak lagi berhati syaitan

    BalasPadam