Jumaat, 3 Januari 2014

ISU RAMPASAN BIBLE BERBAHASA MELAYU-YB JIBRAUK NI KATA "SAYA TAK TAHU LAH"

perangai pas, hebat, diaorang serba serbi hukum tau, tapi bila bab meng handle masalah berkenaan maruah agama Islam, dah dah di selangor ni, jadi mentibang laut yang bisu, pui.. kalaulah hal ini umno punya kes, malam ni dah ada demo baring, guling, terpekik, hero munafiq cukup ramai, tapi bila hal mereka kantoi, hah jawapan senang je, sebab penyokong tuli mereka akan kata, tak pe kami tak amek tau, itu umno punya hal..

apa nak jadi, apa nak jadi, makin teruk peranan pas dalam menjaga hal ehwal agama Islam, tak leh nak handle mereka guna ayat ni, ini semua umno yang punya pasal, penyokong poyo mereka pun, kata ya kami percaya semua ini umno punya pasal, gila sial sekarang ni perangai bahlol umat Islam yang dah dirasuk otaknya oleh kafir!!


"SAYA TIDAK TAHU", itulah antara kenyataan Sallehin Mukhyi berkenaan serbuan oleh 20 orang pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas pejabat Persatuan Bible Malaysia di Damansara semalam yang turut merampas lebih 300 naskhah Bible bahasa Melayu dan Iban.

Bila ditanya wartawan tentang penangkapan ini, maka jawapan tidak tahu terus terpacul dari mulut Exco Hal Ehwal Agama Islam, Permodenan Pertanian dan Pembangunan Desa ini. Umpamanya beliau tidak menjaga dan tidak mengambil tahu tentang segala tindakan dan apa yang terjadi dalam JAIS itu sendiri. baca seterusnya disini klik

28 ulasan:

  1. tak hairan la...melayu/Islam yg ada dlm pakatan haram ibarat kerbau yg dicucuk hidungnya oleh para kafir... lagak macam berani dan ganaz tapi tunduk membisu bila berdepan dgn taiko2 kafir yg ada dlm pakatan haram tu...

    BalasPadam
  2. Melayu dalam pr memang gitu, mereka memang penakut dan menikusss...
    Kalau bukan UMNO lah yg perintah malaysia ni, memang tak tahu lah nasib orang melayu.

    BalasPadam
  3. Ramai Melayu bangang buta hati masih sokong PR

    BalasPadam
  4. Memang melayu bangang sokong pr

    BalasPadam
  5. TURUN

    aku sokong BN tak apa walau perut kena kancing
    aku sokong BN tak apa walau kena kencing

    wakakkakakakakakakakakkakakakakakakakkaka......sokong BN seperti mendokong Islam dengan menyokong konsert hiburan yang melalaikan dan maksiat.

    Yang benar
    Penokong PR yang "buta hati"
    wakakakakakakakakakakakakka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syyy....jangan sebut benda tu, tu kan konsert amal tu....

      Padam
    2. maksiat2 pun tak pa, kami ok, bible kes kecil, patutlah perangai setan2 pr macam bapak kepada bapak bapak setan keh keh keh

      Padam
    3. Headbomb....Cuba bagi senarai berapa ekor melayu telah termurtad akibat membaca kitab bible, berapa orang?

      Aku pon xsetuju kristian guna pakai nama Allah, dan terjemahkan bible dalam bahasa melayu....aku memang xsetuju.

      Padam
    4. fahaman headbomb............maksiat tak apa

      wakakakakakakakakakakakakkakakaakkaka
      pendukukung umno yang mereng

      kes bible ni nak lencong isu kenaikan harga la setan


      pendukung Islam aka pendukung UMNO yang kata:
      Maksiat...kami ok


      wakakakakakkakakakakkkakakakakkakaka....mampos aku layan jahiliyah ni

      Padam
    5. bukan BIBLE....tp INJIL kata pemimpin PAS
      Injil ni dah jumpa, rupa2nya extremist Kristian semenanjung yg PEGANG kitab Injil ni.
      2 kali mamposlah kalau layan kenyataan pemimpin PAS ni ek..:P

      Padam
    6. Yang kau ni sibuk sangat dengan kenyataan pas kenapa, bior lah mereka terus sesat!

      Bior le pas terus sesat!

      Ubah lah sikit, kalau kristian cuti minggu hari ahad, kita tak payah ikut macam kristian cuti hari ahad, kan hari jumaat hari kebesaran umat islam, kenapa tak cuti hari jumaat?....cuba kau sound sikit sultan selangor tu, atau najib razak...kan bagus satu malaysia cuti hari jumaat.
      Anda Marah kristian guna pakai nama Allah...ini suatu tindakan yang bagus, tapi cuti minggu ikut macam kristian...macam mana tu?
      Nanti najib pon boleh sekali sekala berkhutbah, sekali gus menjadi imam solat jumaat, bukan kah itu lebih baik dan bagus.




      -iQzero-

      Padam
    7. standard cai pas, hehe, dulu kita hero sekarang kita kuli dan senang, duit dap bagi, kaya kaya, haha

      Padam
  6. Org melayu memang bodoh,....mcm monyet,....bangang,bahalol,bongok.....jgn marah,....Lu pikirlah sendiri,.....org kafir harbi,.....gelak sakan,...ketawa ngilai,...nasib bangsa melayu,...kena bodoh dgn cina..

    BalasPadam
  7. dunia diakhir zaman, paksi bumi sudah beralih ada tanda2 matahari akan terbit dr barat, tanda kiamat kecil semua sudah lama lengkap yg blm nampak nyata kemunculan dajjal yg membawa fitnah terbesar yg tidak pernah diduga manusia sejak zmn nabi adam. adakah yg berlaku sekarang bibit2 awal fitnah dajjal? SubhanAllah tidak sanggup hidup dizaman kemunculan dajjal

    BalasPadam
    Balasan
    1. salin dan tampal4 Januari 2014 7:05 PG

      15 Perkara Mengundang Bala Allah

      Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. Rasulullah saw. Bersabda: " Apabila umat ku telah membuat lima belas perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu: 
      1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu. 
      2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan. 
      3. Zakat dijadikan hutang. 
      4. Suami memperturutkan kehendak isteri. 
      5. Anak derhaka terhadap ibunya, 
      6. Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya. 
      7. Ia suka menjauhkan diri daripada ayahnya. 
      8. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid. 
      9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka. 
      10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
       11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat. 
      12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki). 
      13. Para artis-artis disanjung-sanjung. 
      14. Muzik banyak dimainkan. 
      15. Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

       Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan dirobah menjadi makhluk lain 

      Antara punca lain:- 

      * Umat Islam sanggup mengikuti jejak langkah Yahudi dan Nasrani dalam tindakan, teladan, pertuturan dan cara hidup mereka. 
      * Muncul golong anti hadis (yang tidak dibendung). 
      * Umat Islam yang terlalu banyak bergelumang dalam keseronokan. 
      * Terlampau mewah. 
      * Ramai yang minum arak dan menamakannya sebagai bukan arak 
      * Golongan lelaki semakin sedikit dan golongan wanita semakin ramai. * Golongan lelaki yang menyerupai wanita dan sebaliknya. 
      * Bangunan pencakar langit
      * Menghimpun harta sebanyak mungkin (hingga lupa untuk menggarap ilmu agama).Apabila perkara yang disebutkan itu berlaku, maka kata Nabi, tunggulah ketika itu akan datang kepada manusia angin panas, ribut taufan, puting beliung dan bahaya-bahaya yang lain serta hingga berlaku penukaran corak dan rupa.


       Nau’dzubillahi min dzalik..

      Padam
  8. Nanti jadi macam kes Hassan ali rampasan arak , kena pulang kan balik pada tuannya, jangan sampai pisang berbuah dua kali, sama sama pertahankan titah sultan selangor ,kalau bukan kita siapa lagi nak mempertahankan

    BalasPadam
  9. Isu Kalimah ni, sesetgh ust pun jadi lg teruk dr kutu berahak kg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalimah Allah, orang kristian sabah/sarawak boleh pakai, kristian malaysia barat tak boleh pakai..itu fatwa muktamad.K

      Padam
    2. jgn nak menyamakan keadaan di SABAH/SARAWAK dgn semenanjung.....undang2 di Semenanjung dan Sabah/Srwk juga ada yg berbeza, inikan pula nak menyamakan adat/keadaan kedua-dua bhg.

      menggunakan agama utk dpt undi Kristian di Srwk?
      Belajar dr PAS?
      Kristian n PAS bagai adik beradik dlm mempeerGUNAkan agama masing2 utk UNDI

      Padam
    3. Setuju dengan otak geliga....mana2 kristian malaysia nak sangat pakai, pergi lah ke sabah/sarawak.
      Begitu juga yang nak arak, di malaysia arak ada dua jenis, begitu juga judi pon ada dua jenis,yang ada lesen di benarkan, dan yang tiada lesen diharamkan.

      Maka pilihan ditangan anda....

      Padam
  10. Kalimah allah orang kristian sabah/sarawak boleh pakai tapi di malaya tidak boleh pakai? Kenapa di sabah/sarawak boleh tapi di malaya tidak boleh. Apa perbezaanya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawapan itu kena carik pada pejuang/hulubalang/panglima dan pendekar umno.
      J

      Padam
    2. jawapannya LIHAT pd SEJARAH n ADAT di sana.

      kalau SETAKAT itu nak memBENARkan nama Allah diGUNAkan di semenanjung, mmg betul2 sengaja nak memudahkan agenda extremist Kristian....apa selama ini, Kristian di semenanjung TAK KUAT pegangan agama sebab tak guna nama Allah?

      tp KEPALA ATAS UMNO juga WAJIB diperSALAHkan....siapa lg kalau bukan DS Ah Jib Gor....buat keputusan RAHSIA yg meRUGIkan umat Islam...nasib baik masih ada SULTAN yg berani bersuara.

      Padam
    3. Maka itu lah natijah nya...
      Orang kristian selain dimalaysia boleh pakai, yang tak boleh orang kristian di malaysia sahaja.

      Padam
  11. MAKSIAT OK ... FATWA PENGANUT AJARAN SYIAH
    MELIWAT OK.... FATWA PENGANUT AJAKAN SYIAH
    BERZINA OK.... FATWA PENGIKUT MEMBABI BUTA PASPISPUS

    SEMUANYA OK .... BILA KEBABIAN DIUTAMAKAN OLEH ULAMA PASPISPUS


    MELAYU PKR PASPISPUS, CINA , INDIA, SINGH BERSATU UNTUK KRISTIAN

    MELAYU PKR PASPISPUS CINA INDIA SINGH BUDHHA HINDU BERSATU MEMBANGUN BERSAMA KRISTIAN



    DIMANA HARAMJADAHNYA DILETAKAN MEMBANGUN BERSAMA ISLAM DLM AJARAN KEBABIAN PASPISPUS

    HARUN DIN HARUS BERTAUBAT


    BalasPadam
  12. "Anjing-anjing sedang Menyalak di Malaysia"

    penganut Kristian Arab sebut God/Tuhan sebagai 'Ilahi, Ilaha atau Ilahu' dan bukan .. bukannya dgn kalimah 'ALLAH'

    Gereja dan paderi tolol tu saja nak rosakkan aqidah orang Islam/Melayu - cuba baca kisah sebenar di sini : http://www.scribd.com/doc/27367056/The-Dogs-Are-Barking-in-Malaysia

    BalasPadam
  13. Gaji rm20,250.00 beb...belum kira elaun.....bayang kan kalau gaji RM1.00 klaim elaun RM150,000.00.......hihihii...bila tanya hal ehwal islam semua tak tahu....bodo..bertingkek tingkek.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6:15.bior kan dia terus bodoh dan jangan tegur kebodohan nya, kalau boleh bior dia mati dalam bodoh.

      Padam