Selasa, 14 Januari 2014

pengarah jais dah ditukar dan kena mengikut sop dari menteri besar dan abe dap!! yahoooo!!!!!!

realitinya, cecuba korang bayangkan hal ini berlaku pada ketika selangor ini diperintah oleh bn, agak-agak koranglah kan paling sial siapa yang akan dok jaja bak panglima yang sanggup dibarisan hadapan demi keadilan Islam? mesti la pas, langau hijau, sampai ke satu negara ada ceramah tergempar pasal isu ini.

Tetapi kawan-kawan, kena faham sekarang ni pas dah lain dah, bukan macam dulu, kalau isu hal umat Islam, dah dah hal macam ni.. mereka tutup telinga, buat pekak badak dan sambil senyum kambing. terimalah kenyataan sekarang ni di selangor dengan pemerintahan pakatan rakyat, nasib umat Islam di celah gigi pemimpin dap, uish kalaulah korang leh dengar orang pas gelak pasal isu ni, korang mesti akan cakap, mangkuk ayun punya lebai pas, dulu korang lah hero, jaguh, sekarang ni korang jual kati ye, mencibai, perjuangan najis, pui..!!


ps: terimalah hakikat, pakatan rakyat mejual agama Islam dengan cara paling gempak, terbaek!!!

40 ulasan:

  1. tahniah melayu PAS & PKR di Selangor.........

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS BABI

      PAS BARUA KAFIRUN

      PAS KOPIAH SIALL SERBAN LANCAUU

      Padam
  2. Pr, jual agama.
    Bn, tak laksana islam sepenuh nya.......serupa ler tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa lagi agenda islam yang yang kene laksanakan untuk jadi 100% perfect?? Apakah diri saudara tu pulak adalah 100% sempurna???

      Padam
    2. Balik rumah nanti, cuba bukak kitab fekah manhaji, dan baca dari kulit ke kulit, kat sana lengkap cerita pasal islam.
      Dalam bab tasauf pulak bukak lah kitab penawar bagi hati, itu pon dah cukup dah.

      Memang islam aku, engkau dan saudara kita yang lain tidak sesempurna nabi dan para sahabat...cuma muhasabah lah, apa usaha kita kearah kesempurnaan itu?

      Padam
    3. Kalau kita belum laksanakn 100% hukum islam di Malaysia...sekurang2nya kite pertahankn ape yg ade dulu. Bkn buat pekak badak je dlm pelbagai isu berkaitan islam skrg ni. Slps dri itu....kite berusaha utk bersatu. Bekerja ke arah bersatu. Pastu bincang sesame kite cmne nk baiki lagi islam di malaysia. Kalau kita sesama benci membenci, smpi bile pn x dpt nk baiki islam dimalaysia sbb tiada kesatuan. Kalau kite bersatu...kuat...nk laksanakn hukum islam jadi lebih mudah sbb kite sepakat. Dlm keadaan skrg ni, apa manafaat dri PAS bekerjasama dgn DAP. PKR dh sah2 xde minat psl agenda islam. Jdi...ape kesudahan arah tuju PAS. Sekadar diberi kuasa dlm negeri selangor utk diselitkn unsur2 mengata pihak islam lain dlm siri2 ceramah agama atau khutbah. Setakat tu je. Setakat berckp je. Tpi pd peringkat perlaksanaan..... terus digari. Kuatkuasa skit undang2 islam....terus kena pecat...kena tukar. Ape kes nie?

      Padam
    4. tak dapat laksanakan sepenuhnya, jangan la jual semuanya. itu bodoh namanya.

      Padam
  3. KALAU BETUL DANBENAR TSJUK POST TU,,,
    MMG SIAL PUNYA PART HARAMI....
    HOI MELAYU SELANGOR YG UNDI PAKATAN HARAMJADAH...AMIK KO..
    ITULAH HADIAH PALING ISTIMEWA BUAT UMAT ISLAM TERUTAMANYA ORG MELAYU SOKONG KAKI LIWAT, KAKI GAY DAN KAKI MAKSIAT.. SAMAP ADA VIDEO PUN MASIH BUTA HATI... MMG BODOH KONG.. KEPADA DAP KAFIR.. KO MMG HEBAT KAT DUNIA.TP SELAGI KO KAPIR KO SENGSARA KAT NERAKA...ITU JAMINAN.. BUAT LA APA KORANG SUKA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau gini lah gaya bahasa engkau,
      semua orang tahu macam mana nilai diri engkau

      Padam
  4. dulu masa kempen, kalau pas menang, nak tutup kilang arak shah alam...abuk pun tarak...pas=penipu umat islam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bn pon sama jugak.
      dah lama perintah malaysia,
      bn pon tak boleh nak tutup kilang arak.
      umno/pas kan ramai melayu islam.
      kenapa xboleh nak buat apa2 pasal kilang arak ni?

      Padam
    2. alamak bro. takde la pulak bn janji nak tutup kilang arak ni. yg janji hari ini menang esok kita tutup ialah parti panadol langau hijau. bila dah menang, tak pulak tutup. penipu tu munafik, ye tak.

      Padam
    3. usin
      memang parti umno tak pernah berjanji nak tutup kilang arak.
      tapi orang islam dalam umno tahu bahawa arak itu haram.
      dan apa saja yang bersangkut paut dengan arak adalah berdosa.
      kalau kita berjanji nak buat maksiat.
      kemudian kita memungkiri janji itu maka tidak ada dosa bagi kita.
      umno berjanji tidak akan tutup kilang arak,
      tiba-tiba umno memungkiri janji nya dengan menutup kilang arak.
      adakah berdosa perbuatan umno itu?

      Padam
  5. Dulu pas kata umno jual agama dan sekarang pas pun dah jual agama dan jadi kuda cina dap......terbaeeeeek pas......terbaik pok nik syurga.......semuanya doh jadi haru biru......mampus le nasib bangsa melayu islam kalu berterusan mcm ni.....

    BalasPadam
  6. Yg janji tutup kilang arak tu pas. Yg ko pi salahkan bn nape. Bodoh betul langau ijau ni la. Kalo layan lembu2 pas ni dgn kita2 pun jadi bodoh.

    jentayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. jentayu.
      kalau pas yang ta tutup, apa salah nya kalau umno yang tutup.
      kenapa tak boleh.?
      susah sangat ke nak tutup?
      tak kan umno nak takut macam pas?
      pas memang tak boleh harap dah.
      kalau umno pon tak boleh diharap macam pas, nak harap sapa lagi?

      Padam
    2. PAS ni parti maksum ke apa? Buat salah semua boleh dimaafkan, balik-balik nak salahkan org lain. PAS yg gatal mulut janji nak tutup kilang Carlsberg, bukan Umno atau BN. Apa takrif janji dalam Islam, dan apa Islam panggil org yg mungkir janji?

      Padam
    3. kan dah kata dah.
      pas memang tak boleh diharap.
      umno saja harapan kita.
      pas tak nak tutup.
      umno pon tak berani pulak nak tutup.
      apa nak jadi pas dan umno?

      mungkir janji memang berdosa.
      membiarkan perkara mungkar juga berdosa.
      arak adalah perkara mungkar.
      apa saja yang berkaitan dengan arak, adalah berdosa!

      Padam
  7. Kalau dah kafirkan UMNO sebelum ini. Kenapa pulak PAS nak salahkan UMNO.

    PAS sendiri pun tak mampu nak tegakkan Hudut bila berkuasa. Kalimah Allah pun sanggup dijual kerana habuan dunia, ini kan pula mendaulatkan Islam.

    PAS dibawah Mat Sabu tak ubah seperti bau burit MAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pas tak tegak kan hudud walaupon dahberkuasa, memang betul.
      umno yang paling berkuasa dalam malaysia pon tak berani tegak kan hudud.

      kalimah Allah terus diguna pakai oleh pihak kristian, apa yg umno boleh buat?
      kristian sabah/sarawak dah lama pakai, kenapa tidak dipertikai?

      umno dibawah najib, menyebabkan harga kangkong turun, ini sesuatu yang sangat membanggakan....

      Padam
    2. OK la. Mungkin sbb dulu disabah dan sarawak dikira terpencil...selagi x masuk semenanjung yg majoriti umat islam berada disini. Sebhg mungkin salah UMNO. Sekurang2nya kite pertahankn ape yg ade skrg ni. OOooo...kalau cmtu...dh UMNO pnuya pasal...korang lepas tgn le. Ini bkn kes padan muka UMNO. Ini tunggungjwb seluruh umat islam x kira parti ape. Songsang betul cara berfikir lebai2 ni.

      Padam
    3. memang tugas umno.
      kerana umno yang memikul amanah rakyat.
      bukan setakat jasmani rakyat saja yang perlu dibagi "makan".
      rohani rakyat juga perlu dibagi makanan yang sesuai oleh kerajaan yang memerintah.

      Padam
    4. Siapa yg berjuang guna tiket 'kami Islam yg betul'? PAS atau Umno? Kalau tak laksana, tak boleh nak laksana, atau tak reti nak laksana, jgn memandai nak berjanji macam-macam! Bila org Pas sendiri bertindak haramkan arak kat 7-11, kenapa Pas parti Islam kito buang dia? Siapa buang Hasan Ali, Pas atau Umno? Itupun salah Umno gak kan? Haha pejuang isle.

      Padam
    5. betul2 apa yang kau sebut itu betul belaka.
      umno jangan buat macam yang pas buat.
      umno kena buat apa yang pas tak pandai nak buat.
      umno kena buat apa yang pas cakap.

      Padam
  8. TERIMA KASIH LEPADA DS NAJIB DAN KERAJAAN KERANA :

    HARGA KANGKUNG TELAH TURUN



    wakakakakakakakakakakakakkakakakakakaka....cerdas ler rakyat Malaysia sebab tala kangkung siang dan malam. Prof kangkung pun berlambak


    Nasib kau le Kangkung

    Apapun TERIMA KASIH KERAJAAN BN.
    KANGKUNG MEMANG KEPERLUAN ASAS RAKYAT.
    HIDUP BN

    BalasPadam
  9. lenggang lenggang kangkung kangkung di tepi paya
    lenggang lenggang kangkung kangkung di tepi paya
    ingin nak makan jagung tapi sayang gigi tak ada
    ingin nak makan jagung tapi sayang gigi tak ada




    BalasPadam
  10. Carta Lagu Popular dARI radio ERA

    Minggu ini carta ERA mengumumkan bahawa lagu terpopular inggu ini dan sehingga PRU14 adalah LENGGANG LENGGANG KANGKUNG sempena meraikan penurunan harga kangkung di pasaran sebagaimana yang diumumkan oleh PM di Kemaman.

    Justeru, rakyat seharusnya mengucapkan Terima Kasih kepada Kerajaan BN yang berjaya menurunkan harga kangkung dengan penuh bergaya.

    Terima kasih BN
    Terima kasih PM
    Terima kasih Kangkung

    We love you

    p/s: bagi yang tak pernah melihat rupabentuk kangkung serta kegunaan sebagai bahan asas kehidupan rakyat Malaysia, sila layari google dengan rajinnya.

    Antara kegunaan kangkung yang dikenalpasti adalah sebagai pemampan kenaikan harga TOL dan petROL.........hehehehehehe

    BalasPadam
  11. Diharap.....tolong la. Lupakn isu kankung. Isu kristian nk porak perandakn umat islam x langsung diberi perhatian. ape leee korang ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baiklah en Salleh Kangkung

      wakakakakakakkakakakakakakakkakakakaka

      kau boleh buat apa en Salleh dengan isu ni? Baik bicara tentang ikatan semakin mencerut di pinggang.

      tapi jangan risau: Kangkung penyelamat

      Padam
    2. Encik salleh.
      kristian cuti hari ahad, kenapa ada negeri ikut sama cuti ahad?
      tak ikut kristian ke tu?
      orang kristian sambut hari lahir tiup lilin, pon ada sebahagian melayu ikut, tak malu ke?
      valetine day, tahun baru kristian, ramai melayu yang tak reti malu menyabut nya, mana prinsip orang melayu dalam hal ni?

      Padam
    3. nak beri jawapan dari puak jibrauk pas, mampus korang pun pening la bai, mereka ni semua dah kompem dah masuk surga, tu pasal hal duniawi baring pun takpe, keh keh keh,, gila najis siak perjuangan pas sekarang puih

      Padam
    4. Alhamdulillah bila headbomb mendoakan ahli PAS kompem ke syurga. Semoga Allah memakbulkan doa tersebut.

      Harga KANGKUNG dah murah headbomb......
      Terima kasih kepada PM
      Terima Kasih kepada BN
      Terima kasih kepada Kangkung

      wakakakakakakakakakakakakakkakakakakakakakak....orang tgh sibuk tang harga melambung, headbomb sibuk pasal parti.

      Padam
    5. Headbomb.
      jawab lah apa yang saya tanya.
      bukan susah sangat pon.
      mungkin saya salah.
      tapi tak semestinya awak betul.
      kalau saya baik.
      bukan tentu awak buruk.

      marah sangat dengan kristian, tapi budaya kristian dijujung tinggi.

      Padam
    6. Anon 9.51

      Headbomb ni pekak badak sikit kalau dah jumpa KANGKUNG yang turun harganya.


      Terima kasih PM
      Terima kasih BN
      Terima kasih KANGKUNG

      wakakakakkakakakakakakakakakakakakak.. .. menyesal ke sebab barang naik?

      Padam
  12. Seperti negara ini sedang menuju kehancuran dgn wujudnya si dajjal mata lebam sebelah yg terlepas sangkar. Keamanan negara ini tergugat krn gila nak jd PM. Yang dah jd PM pulak bodoh piang. Ada bijak pulak kuat mengampu. kafir laknat yg ada dinegara tak sabar2 dah nak pegang kuasa melumatkan penduduk asal negara ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. cari silap kita sendiri.
      bukan cari silap orang lain sebab nak tutup silap kita.
      cuba fikir kenapa Allah takdirkan perkara yang sedang berlaku dinegara kita ini berlaku?
      muhasabah diri, dengan kesihatan dan kekayaan yang kita miliki, ada ia semakin mendekatkan kita kepada Allah atau kita semakin kufur?

      Padam
    2. Ulasan dari mereka yang terlalu gembira dengan penurunan harga KANGKUNG.

      Rupanya bila terlebih makan boleh membuatkan seseorang itu merapu.

      Terima Kasih PM
      Terima Kasih BN
      Terima Kasih Kangkung

      We love you

      Padam
  13. kalau BN jahat, tapi kepalanya sape..sume pggl abg besar, ni Pakatan sape abg besarnya..
    realitinya Pas dan Pkr adalah patung sekadar mengisi jawatan sahaja..dah tahu benda tu ada kaitan agama dan bangsa sendri, pikirkan la dengan hati-hati
    Jika UMNO jahat, rasanya siapa yang baik untuk take over?

    BalasPadam
  14. bodoh punya melayu.....korang bertekak sesama sendiri....PAS salah kan UMNO, UMNO salahkan PAS..apa korang dapat????....DAP, MCA, GERAKAN relaks jer...dua dlm kerajaan, satu luar kerajaan....dalam diam diam mereka bekerjasama memastikan Tanah Melayu ini bakal mereka control......sama mcm s'pore.....korang dapat apa bertekak ni?????
    sedar atau tidak, puak puak ni sengaja memainkan isu isu sensitive ini (mereka bukan tak tahu sensitive tapi sengaja) semata mata untuk melalai dan meleka kan umat melayu agar bertekak dan berpecah sesama sendiri sepanjang waktu, dan dalam diam diam mereka semakin ligat menguasai semua bidang ekonomi & politik negara.....insyaallah... PRU 14 nanti mereka akan dapat menguasai Malaysia.....mereka memiliki majoriti dlm parlimen dan masa tu baru la korang bangsa melayu tersedar....tapi sudah terlambat.....sekali lagi aku boleh katakan BETAPA BODOHNYA KORANG BANGSA MELAYU.....mcm mcm peluang pendidikan, latihan kemahiran, perniagaan depan mata korang x nak rebut, asyik nak bertekak sesama sendiri......BODOHNYA BANGSA KU......

    BalasPadam
  15. .. setelah mengalami sindrom kemurungan selama beberapa bulan kebelakangan ini akhirnya melayu Pas & PKR jumpa ubat bernama kangkung.. semoga ubat ini mengembalikan kewarasan dalam diri mereka.. mereka mereka ini belum pun minum holy water mabuknya sudah lebih dari katholic yang minum wine.. diharap Najib dapat memberi banyak lagi ubat ubat jiwa agar melayu melayu yang tersesat dan mabuk ini kembali kepangkal jalan bersama melayu melayu yang waras samada yang berada dalam umno mau pun melayu melayu dalam jemaah lain..

    BalasPadam