Sabtu, 25 Januari 2014

PERANGAI YB MOHD JAAFAR (ADUN JABI) YANG TAK PERLU ANDA LIHAT!! HUH :(


APA PUNYA PERANGAI YB Mohd Jaafar (Adun Jabi) NI?

Pagi semalam, terdapat seorang makcik yang sedang duduk bersila tengah jalan dihadapan Klinik Kesihatan Jabi. Keadaan ini membahayakan diri beliau dan pengguna jalanraya yang lain.

Namun, YB Iskandar (ADUN JABI) yang kebetulan lalu untuk ke Program Dana Bantuan Sekolah telah memberhentikan kereta dan menghampiri makcik tersebut dan memujuk beliau untuk naik ke keretanya.

Setelah dipujuk, akhirnya makcik tersebut telah bersetuju untuk naik ke kereta dan YB Iskandar telah menghantar makcik tersebut ke rumah Pengerusi JKKK berdekatan kerana beliau terpaksa ke Program terlebih dahulu.

Apabila disiasat tentang asal usulnya, makcik tersebut tidak mampu memberitahu dengan jelas kat mana rumahnya.

Akhirnya, pihak YB Iskandar telah meletakkan gambar makcik tersebut didalam Facebooknya dan akhirnya ada kenalan makcik tersebut telah menyatakan lokasi rumah sebenar mak cik tersebut.

Makcik tersebut telah berjaya dihantar ke rumahnya dan akhirnya YB Iskandar telah sendiri menjenguk keadaan makcik di rumahnya di Kg Pengkalan kubur Tembila.

Alhamdulillah, sesungguhnya rakyat DUN Jabi telah memilih YB yang betul, tepat dan sangat rendah diri orangnya.

sumber klik sini

ps: lakukan sezarah kebaikan, walau kamu terasa berat melakukannya!!

9 ulasan:

  1. sebelum ada yg memPERTIKAIkan keIKHLASan perbuatan "TAK BERTANGGUNGJAWAB" Adun Jabi ni sbb masa tolong amik gambar n SEBARkan pulak, jgn MALAS utk KLIK SUMBER.....lagi satu, BACA satu persatu KOMEN yg PENGOMEN beri dlm SUMBER berkenaan n kamu akan FAHAM perkara sebenar

    kena inform awal2, maklumlah lumrah PEMBANGKANG, benda baik pun bila diorang touch up boleh jd BURUK.

    BalasPadam
  2. 'Pembangkang' kat malaysia tak layak di gelar PEMBANGKANG... tapi cukup sesuai di gelar PEMBANGANG...!!!!

    Kerja, idea, cadangan yang bangang-bangang kita serah pada mereka, pasti mereka akan laksanakan seperti guling sambil pegang bendera depan kereta sultan, melompat2 umpama beruk atas kereta polis, berlakon mati hidup semula banyak kali, jatuh sendiri tapi kata landrover polis yang langgar. Itu semua kerja orang yang WARAS atau kerja orang yang semulajadi BANGANG? Sudah terbukti pun....

    BalasPadam
  3. Pembangang memang mcm tu lah tabiat diorang, tak boleh nak terima perbuatan baik orang lain asyik diorang je betul, sebab apa? Sebab nafsu mazmumah bawaan kepimpinan Pakatan Roboh dah meresap ke seluruh tubuh dan jiwa diorang, percuma jadi tunggangan tak sedar diri lah! Jawabnya.

    BalasPadam
  4. bangkang sambil berguling-guling tepi longkang, memang bangang..

    BalasPadam
  5. dia berbuat begitu bukan bererti dia seorang yang baik
    sebab itu memang tanggungjawab dia sebagai adun,

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha......jd ADUN baru kena bantu org....selagi TAK JD ADUN, maka TIADA TANGGUNGJAWAB terhadap org lain.....jgn nnt kalau kau susah ke apa org tak bantu MENGUMPAT DLM HATI....ko kena faham, org tu tak bantu ko sbb dia belum jadi ADUN.....haaa, ingat tu sampai bila2....hahaha

      Padam
    2. otak geliga aku tahu kau dah ramai tolong orang susah,
      walaupon kau tak pernah bagitahu,
      tapi aku tahu kau memang suka tolong orang...


      membantu orang susah tanggung jawab semua orang,
      dan benda ni semua orang dah maklum dah.
      siapa pon kita kalau dah tolong orang,
      tak payah lah nak up load gambar kita yang tolong orang tu..
      buat lah sesuatu kebaikan bukan untuk dipuji,
      atau takut pada kejian,

      Padam
    3. Untuk nak tunjukkan diri berbuat baik kene jadi ADUN / MP dulu. Tapi MP Permatang Pauh kene jadi MP baru boleh buat onar dan huru hara. Perbezaan besar antara ADUN / MP BN berbanding ADUN / MP fuckatan..

      Padam
  6. Alhamdulillah, rakyat di Jabi dapat ADUN sebaik seperti YB ni. Kalau rakyat Permatang Pauh, usahkan dapat belaan dari wakil rakyatnya, asyik keluar negara je. Itupun nak isi borang visa tak reti2. Bodoh betul sape yang pilih wakil rakyat begitu..

    BalasPadam