Khamis, 2 Januari 2014

rampasan kitab bible berbahasa melayu oleh jais, dap jadi sawan guling tak puas hati!!

di sebalik cai melayu tonggong berguling, puak kristian radikal dengan selamba ada sekaton kitab bible berbahasa melayu, wah wah.. langgar titah sultan ye, bukan main berani nampak, almaklumlah, berani kerana pemimpin keldai melayu liberal ramai kat selangor ni, kerana politik kerana kuasa, memang melampau dah puak-puak cari pasal ni, dah bagi tau tak boleh, faham ke idak? nak jadi langsi? nak jadi tailong? ok ok...



ps: adakalanya cara pas bermain taktik kerana kuasa selalunya akan mendogolkan mereka ke lembah hina!!

33 ulasan:

  1. Game mereka cukup halus.......hati hati apa apa pun tahniah JAIS ....lepas ni anwar ibrahim pun mula nak jadi champion dalam isu ini....sentimen membakar isu perkauman....tunggu parti.PAS ajaran syiah buat tindakan susulan....

    BalasPadam
  2. Fahami Rukun Negara. Fahami Perlembagaan Malaysia. Fahami undang-undang negeri. Apa tujuan dan niat hendak melanggar larangan dan perintah? Jangan cuba kelirukan orang Melayu Islam. Jangan sebar ugama lain kepada orang Melayu Islam. Bible tak perlu dalam bahasa Melayu. Bible tak perlu letak di bilik hotel. Hormati orang lain terutama bangsa yang tiada tempat lain selain di negara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya orang melayu islam yang tidak berilmu saja yang akan terkeliru.
      Islam lah kita berdasar kan ilmu, bukan islam sebab keturunan.

      Padam
    2. tak kisahlah ILMU setinggi manapun, tp bukankah menjadi KEWAJIPAN org yg ada ILMU utk membantu/melindungi org yg kurang ILMU dr diSESATkan?

      kerajaan yg berKUASA sudah berusaha meLINDUNGi rakyatnya yg KURANG ILMU.....takkan org yg berILMU nak mendabik dada sambil cakap

      "Hanya orang melayu islam yang tidak berilmu saja yang akan terkeliru. Islam lah kita berdasar kan ilmu, bukan islam sebab keturunan."

      TINDAKAN org yg berILMU TINGGI APA n MANA utk bantu yg kurang ILMUnya ini?
      rasanya KELUARGA SENDIRI takpayah nak tarbiyah sbb KONPOM ANAK BINI, CUCU CICIT juga TINGGI ILMUnya n KONPOM takkan MURTAD sampai BILA2

      Padam
    3. tak kisahlah ILMU setinggi manapun, tp bukankah menjadi KEWAJIPAN org yg ada ILMU utk membantu/melindungi org yg kurang ILMU dr diSESATkan?



      Sangat benar itu wahai saudara ku, yang berilmu cuma menyampaikan ilmu, masalah nya yang jahil itu sudah tahu dia jahi, tapi tidak mahu belajar.
      Cuba lihat berapa orang yang hafir ke kuliah maghrib, berbanding mereka yang hadir sempena tahun baru atau ke jom heboh?



      TINDAKAN org yg berILMU TINGGI APA n MANA utk bantu yg kurang ILMUnya ini?rasanya KELUARGA SENDIRI takpayah nak tarbiyah sbb KONPOM ANAK BINI, CUCU CICIT juga TINGGI ILMUnya n KONPOM takkan MURTAD sampai BILA2


      kalau ini prinsip kau, hanya nabi saja yang layak mentarbiyah kepada engkau, dan tunggu lah mudah mudahan akan turun seorang nabi untuk engkau..

      Padam
    4. kalau setakat MENUNGGU ORG HADIR baik tak payah....apa NABI/RASUL semua menunggu org dtg kpd baginda utk menuntut ilmu?....dah tahu org JAHIL ni DEGIL/PAYAH nak dtg masjid, buat apa nak diBUKA lagi ruang2 utk mereka senang diMURTADkan.....lepas tu kerajaan ambil tindakan, puak2 mcm hang yg TINGGI ILMU hanya berkata

      "Hanya orang melayu islam yang tidak berilmu saja yang akan terkeliru. Islam lah kita berdasar kan ilmu, bukan islam sebab keturunan."

      sepatutnya BERSYUKUR diLAHIRkan sbg Islam n BANTU PELIHARA keISLAMan org JAHIL yg lain.....ni tidak...

      "AKU DAH TUNGGU NAK BG CERAMAH MAGHRIB, SUBUH, ISYAK, ZUHUR, ASAR, tp takd org dtg...lantak hang la nak jd apa...tanggungjawab aku dah settle"

      dlm masa yg sama hang boleh BUKA JALAN UTK ORG KAPIAQ MEMURTADKAN ORG ISLAM yg JAHIL....hang mmg HEBAT!
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      "TINDAKAN org yg berILMU TINGGI APA n MANA utk bantu yg kurang ILMUnya ini?rasanya KELUARGA SENDIRI takpayah nak tarbiyah sbb KONPOM ANAK BINI, CUCU CICIT juga TINGGI ILMUnya n KONPOM takkan MURTAD sampai BILA2"

      ayat ni utk RIAK n TAKABBUR yg memandang rendah pd org JAHIL Agama yg berkemungkinan akan diMURTADkan setelah salah satu jalan murtad HANG SOKONG utk diBUKA.....jgn kaitkan NABI....hang yg kurang faham ayat aku

      Padam
    5. TINDAKAN org yg berILMU TINGGI APA n MANA utk bantu yg kurang ILMUnya ini?rasanya KELUARGA SENDIRI takpayah nak tarbiyah sbb KONPOM ANAK BINI, CUCU CICIT juga TINGGI ILMUnya n KONPOM takkan MURTAD sampai BILA2"




      Syarah sekali lagi ayat kau ni...aku xfaham lah?

      Padam
    6. nak bg aku syarah, bayaq la...semua nak free, mana neuron otak nak berfungsi...asyik SUAP je dia

      Padam
    7. Reti ke tidak, ke engkau tahu bercakap saja, tapi tak faham apa yang kau cakap

      Padam
  3. FAHAMI DAN HORMATI DULI YG MAHA MULIA TUANKU SULTAN SELANGOR!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sulatan selangot?
      Apa risalah yang dia bawa?

      Padam
    2. perlu bawa risalah utk dihormati?

      Sultan tu berusaha utk melindungi akidah umat Islam.....tu pun nak dipertikaikan.....kalau kau ni org KAPIAQ/Syiah/khawarij/wahhabi aku dok kisah sgt, tp kalau org Islam berLAKON utk jd KAPIAQ, yg tu terpaksa la org ramai kisah

      Padam
    3. Ooo gitu, yer lah aku dah faham dah.

      Padam
    4. kalau paham baguih la....jgn paham lepas tu mencebik....tukar mentaliti tu....mana tau, hang jd KETTUA KELUARGA, lepaih tu ANAK hang KURANG AJAR dgn hang sbb hang takda bawa risalah apa2

      Padam
    5. Aku dah faham engkau ni macam mana, cuma aku nak tahu apa yg engkau tahu dan aku dah tahu apa yg engkau tak tahu.

      Geliga yang aku cari itu tidak ada pada otak engkau yang geliga itu.

      Itu lah yang aku faham, tentu engkau faham...

      Padam
    6. baguslah kalau dah FAHAM aku ni mcm mana...sepatutnya kalau dah FAHAM aku ni mcm mana, kau PATUT TAHU apa yg AKU TAHU

      aku TAK PERLU nak memahami KAU, TP cukup utk aku MEMAHAMkan dgn apa yg sdg kita BINCANGkan.

      tak perlu susah2 mencari GELIGA dlm mana2 OTAK, carilah di kaki2 lima atau pd org2 Asli yg rajin masuk ke hutan....jgn susah2kan diri sendiri utk mencari GELIGA di OTAK manusia....:P

      Padam
    7. tak perlu susah2 mencari GELIGA dlm mana2 OTAK, carilah di kaki2 lima atau pd org2 Asli yg rajin masuk ke hutan....jgn susah2kan diri sendiri utk mencari GELIGA di OTAK manusia....:P





      Ini je geliga yang aku jumpa pada otak engkau!

      Padam
    8. tadi kata TAK JUMPA....ni kata JUMPA pulak....cakap PUNYA BELIT, ular sawapun surrender derrrrrrr....jgn marah aaaa.....hahaha

      Padam
  4. Boleh ke Paderi Andrew di anggap menghina Mahkamah?
    http://nasirwise.blogspot.com/2014/01/perkemas-dan-perjelaskan-undang-undang.html

    BalasPadam
  5. Dah tak sabo nampaknya puak kristian di malaysia ni nak merase penangan Melayu Islam..mmg diorang nak sangat2 dah tu... Klu KDN x ambil tindakan jgn terkejut kalu Umat Islam ambil tindakan sendiri...buat puak2 kristian..jgn sesal klu "bom" jangka Umat Islam di negara ini "meletup"..kami dah lama bersabar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. perangkap utk PRU Sarawak

      Padam
  6. Puak Islam yg menyokong kristian pun ada dalam perbincangan ni..itulah macai2 kristian yang akan menetang kita balik jika kita mempertahankan kalimah Allah...Begitulah mereka diperbodohkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ILMU AGAMA depa TINGGI MELANGIT....tu yg susah tu...kita ni ILMU sikit ja...tu yg risau ttg MASA DEPAN generasi Islam akan dtg.....depa makrifat tinggi dah tahu, TIADA ORG ISLAM akan murtad jika kalimah Allah diSELEWENG puak extremist Kristian

      Padam
    2. Aisyah tu murtad sebab apa?

      Yang ramai melayu perangai macam orang murtad, kenapa?













      Solat lima waktu - 80 peratus tidak mengerjakannya

      SOLAT atau sembahyang merupakan ibadat yang amat penting bagi setiap Muslim yang mukalaf kerana ia adalah fardu ain.Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0616&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm#ixzz2pKO57NN2 © Utusan Melayu (M) Bhd 

      Ini diperkuatkan dengan sebuah hadis Nabi yang bermaksud: Solat itu tiang agama, sesiapa yang mendirikan solat bererti mendirikan agama dan sesiapa yang meninggalkan solat bererti ia meninggalkan agama.Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0616&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm#ixzz2pKO7iaT4 © Utusan Melayu (M) Bhd 




      Kenapa ini boleh berlaku, puak mana yang menghalang mereka solat, mari sama2 kita perangi puak itu....

      Padam
    3. org bincang hal lain, dia KONA kat lain....tiba2 nak ajak perang...EKSYEN je lebih, si OKU berdehem, kencing merata2

      Padam
    4. Betul lah tu kencing merata2..

      Yang aku tanya tu macam mana?

      Padam
  7. Kenyataan Akhbar dr anak salah seorang Ulamak yg menubuhkan PAS berkaitan rampasan kitab bible BAHASA MELAYU/IBAN

    "2. Jika ada apa-apa bukti bahawa pihak tertentu menyebarkan atau menimbulkan kekeliruan kepada umat Islam dengan menggunakan kalimah "Allah" maka pihak yang terlibat hendaklah diambil tindakan kerana menyalahi semangat kebebasan agama dengan mengambil kira Islam sebagai agama rasmi Persekutuan. Hanya dengan tertera perkataan "Allah" dalam Injil bukan alasan untuk mengambil tindakan tanpa bukti kukuh unsur penyebaran dan menggugat akidah tauhid umat Islam."

    jika BIBLE diSAMAkan dgn INJIL oleh seorang yg berjawatan dlm PAS.....apa lagi yg nak diharapkan oleh org yg KONON TINGGI ILMUnya?....INJIL n BIBLE adalah sama....maksudnya BIBLE ni Allah turunkan pd Nabi Isa.....TINGGI ILMU ulama ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemimpi umno dah keluar fatwa, pas tu parti ajaran sesat, yang kau pandai sangat ambik fatwa dari mereka, siapa suruh?


      Sapa nama ulama pas tu, nak tengok jugak muka dia....P

      Padam
    2. hahaha.....masa bila aku amik fatwa dr dia?......aku PETIK ayat menyesatkan dr dia supaya kita semua lihat n nilai siapa sebenarnya yg menguasai PAS sekarang...amboi melenting dia....bak kata Ust Kazim, jgn mara aaaaa

      Padam
    3. oh ye......berkaitan nama si ANU tu....dia anak kepada Syeikh Yusof Rawa....rasanya dia mmg POPULAR sbg BENTENG extremist Kristian di Malaysia

      Padam
    4. Dah tahu ustaz tu menyesatkan, kenapa tak tangkap?
      Polis/askar kan ada....tak kan takut kot, lain lah pas...baru berdehem dah kencing merata3.

      Rindu sangat nak tengok orang kuat pas kena gari...K

      Padam
    5. mana boleh tangkap AHLI SYURGA....mau berdemo AHLI SYURGA yg lain nnt.....kita yg kecik2 ni kena la saling ingat mengingatkan....buat setakat yg termampu

      kalau nak ckp takut, tulis KOMEN tp guna TANPA NAMA nak panggil apa?...lg lah susah nak trace org TANPA NAMA ni.

      Padam
  8. Ermmm... semuanya tidak lebih dan tidak kurang...semua bermotifkan politik.... wahai sahabatku sekalian.... agak kurang enak bila kita pertikaikan sesuatu agama tanpa mendalami semua elemen dlm kristian mahupun islam..... kitab Injil mahupun Al-quran... Bagi sesiapa yg mempunyai keluarga yg menganut agama Islam mahupun kristian ... ataupun pada asalnya kristian dan menganut agama islam amatlah marah dan tertekan dengan apa yg terjadi ketika ini...... ermmmm..... inilah yg dikatakan agama dipolitikkan

    BalasPadam