Rabu, 1 Januari 2014

SAH KITA DAH ADA PERDANA MENTERI BARU!! HEBAT!!

kerana perhimpunan guling menjadi bualan hangat malam tahun baru, malah peserta guling berjaya pulak tawan dataran merdeka, dengan ini sahlah barang-barang akan turun harga esok, dan paling penting kita dah ada perdana menteri baru.. yahooo...


tahniah cacai, tahniah, gempak tul korang ni, hehe..


31 ulasan:

  1. Lawak 2013......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abang... dah tahun 2014 dah ni... jangan la bermimpi lagi macam peliwat tu...

      Padam
  2. Haiwan sarkas terlepas zoo 2013...

    BalasPadam
  3. Sang Peliwat jadi perdana menteri baru utk para pendemo yg bodoh2 tu...

    BalasPadam
  4. sekarang demo jalanan dah Berjaya, acara sambutan ambang 2014 di batal, botol air terbang menuju pentas, polis dah cedera,.. now kita demand sipenipu turunkan harga barang,..boleh ke... atau menipu lagi...you are shit pak penipu..

    BalasPadam
  5. Yang bodoh telah berjaya diPERBODOHKAN LAGI....hehehehhe

    BalasPadam
  6. Menjelang tengah malam tadi negara Malaysia telah berjaya menjadi negara republik dan Presiden pertamanya dilantik didepan balairong seri Dataran Merdeka. Presiden itu bernama Anwar Ibrahim dengan gelaran Al-Juburi wal zina chinadolli. Arahan pertama Presiden Malaysia berkenaan adalah turunkan semua harga bilik hotel ke paras terendah dan perbanyakan kemasukan chinadoll ke Malaysia supaya dapat menjana sumber ekonomi Malaysia supaya lebih maju bersama lendir-lendir chinadoll tersebut....

    Eh, aku bermimpi la rupenye...

    Kah kah kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  7. perdana menteri dataran merdeka jangan lupa ada banyak lagi pasar-pasr malam, pasar borong, pasar ikan yang ramai orang boleh di takluki untuk mengembangkan tanah jajahan mereka. kebodohan ketara...

    BalasPadam
  8. yang pasti harga barang akan terus naik menjelang tahun baru cina ni!

    udang biasa RM 35-40/kg telah naik RM 60-70/kg dijangka mencecah RM 120/kg dua hari lagi tahun baru berdasarka harga tahun lepas
    bawal putih biasa rm 45/kg telah naik 60/kg dijangka mececak rm120/kg
    sementara jenahak dan kerapu telah diramalkan jejak rn65/kg tahun ni.

    pengalaman menjadi nelayan sambilan menjelang tahun baru cina lebih 20tahun tidak pula dengar cina-cina ni merungut dengan kenaikan harga.mungkin cina ni sedar hakikat sebenarnya harga tu yg membayarnya adalah melayu.

    BalasPadam
  9. 2X5 macam pembangkang, sebut hal yang sama dan bicara hal orang yang sama..

    BalasPadam
  10. He he pendemo otak beku yang di gerakan oleh NGO konon la telah berjaya membuat rakyat jelata khusus nya pelawat dataran merdeka malam tadi menambahkan kebencian terhadap PKR,PAS,DAP.ha ha ha mereka tentu akan terjemahkan melalui undi nanti.

    BalasPadam
  11. Ubahlah pola pemikiran kita. Ubahlah cara perbelanjaan kita. Ubahlah aktiviti harian kita.

    Manusia yang gagal dalam kehidupannya mempunyai 1,000 satu macam alasan untuk menyalahkan orang lain tetapi Manusia yang berjaya dalam kehidupannya adalah manusia yang akan mencari peluang diatas segala kekurangan yang ada disekelilingnya.

    BalasPadam
  12. BN = parti barang naik... Sumber hasil bumi bnyk, komoditi bnyk, high skill workers bnyk,.. Tp still ckp revenue xcukup.. Dasar tamak bin haloba.. say NO to BN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni la cth yang BANGANG telah DIBANGANGKAN LAGI...

      Padam
  13. eleh negeri kelate yg banyak hasil tu pun...pas dah perintah 23 tahun, jgn cakap soal ambil tanah kena tanya BN lak, semua bwah ketiak MB kelate. Naper ore kelate ramai duk cari makan luar??? cheh... siapa tamak? siapa baham balak kelate? siapa baham tanah atas nama ladang rakyat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti dah terhidang depan mata,orang kelantan terpaksa keluar untuk bekerja di kebanyakkan negeri yg ditakbir oleh BN atau hasil usaha kerajaan BN terdahulu ......tapi diorang yg kebanyakkan pas totok masih riak & sombong

      Padam
    2. Betul tu bukti memang dah jelas pon...
      Berbondong bondong orang johor pergi kerja kat singapore, termasuk ler aku sendiri, keja kat johor cuma cukup-cukup makan je...tapi keja singapore, koman-koman pon S$1200...tukar duit malaysia dah berapa beb...

      Padam
    3. To Tanpa Nama 3pm:
      Tolong bezakan antara NEGARA n NEGERI
      Kau kerja Singapore, balik JOHOR HARI HARIkan?
      Ore Kelate mendarat kat negeri lain, klik kelate hari2 ke boh?
      Ore Kelate dpt gaji kat negeri lain, klik Kelate kena tukar matawang ke ke dok?
      mu ngoyak biar rasional....ni mcm tak senter je
      Negeri n Negarapun masih KELIRU...itupun nak bangga keje kat sebelah tambak....hahaha.....org USpun berlambak kerja Malaysia la....hahaha

      Padam
    4. Berapa org us yg keja kat m'sia, gaji dia berapa...sama ke macam gaji kau?
      Memang aku hari2 balik...aku cuma nak bagi tahu kat malaysia ni harga barang mahal, tapi gaji terlalu murah...cuma cukup makan.

      Padam
    5. kata kerja kat SINGAPORE???....koman2pun gaji kata S$1200...kalau tukar duit Malaysia berapa?.....cukup2 makan pulak katanya.....DUDUK la Singapore yg ko banggakan sgt tu....CUKUP MAKAN ke TAK DPT MAKAN LANGSUNG berbanding duduk kat Mas?

      ko KERJA kat Malaysia ke Singapore?....ke nak EX je lebih?

      Padam
    6. Bawak bersabar wahai sahabat ku otak geliga, engkau kan orang yang bijak&pandai...cuma aku nak bagi tahu kat kau bahawa gaji dan harga barang keperluan dimalaysia tidak seimbang dengan tangga gaji dimalaysia ni.

      Jangan lah marah2...bawak bertenang.

      Padam
    7. kihkihkih....aku dok marah2, no worry....aku dah biasa dgn org mcm hang ni...lg dasat dr hang pun ada

      persoalannya di sini....hang nak samakan org Kelantan yg pi negeri lain cari rezeki dgn hang yg kononnya yg kerja kat Singapore tp duk Malaysia seolah2 mendapat NILAI MATA WANG yg SAMA....NI BUKAN MASALAH HARGA BRG KEPERLUAN HARIAN.....kalau betui hang JUJUR....hang kena guna duit SINGAPORE utk duduk di Singapore n bli brg keperluan harian Singapore.....barulah ADIL

      org Kelantan walau pi Sabah n Sarawakpun ttp guna RM....hang pulak kononnya guna DOLAR SINGAPORE....mana sama nilai RM n DOLAR....jgn main lari ke harga barangan pulak.

      lagi satu, org Kelantan keluar negeri sbb negeri depa KURANG KERJA...hang pulak NIAT sbb NAK GAJI BESAR lepas tukar nilai matawang.....jd please BEZAkan antara NEGARA n NEGERI...itu lebih afdhal

      Padam
  14. Dengar2nya HARGA BARANG menJUNAM TURUN bermula hari ni.....dgr cerita juga, GULA, LETRIK, PETROL, AYAM, IKAN, DAGING semua dah FREE berkat DEMO TURUN malam tadi.......mmg terBAEKKKKlah pengguling2 semua mlm td...TAHNIAH sbb pemborong Cinabeng n kerajaan mendengar hasrat anda semua utk beri bukan takat MURAH tp FREE brg2 tertentu pd 2014 ini....sekalaung TAHNIAH diucapkan.....:P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang melayu kena patuh pada UMNO, tak de UMNO memang habis orang melayu.
      Yang berdemo tu jenis melayu tak sedar diri.

      Padam
    2. patuh tapi jgn sampai jd LEMBU....patuh tapi biar fikiran BEBAS n RASIONAL

      pandai hang main reverse psycology noooo...hahaha

      Padam
  15. Fulamak! Kita dah ada PRESIBUNTUT. Haru biru lah rakyat. It is free for all.

    BalasPadam
  16. kalau hang nak barang murah dikedai cinebang atau pasaraya sebut je nama pak nuar yg berjaya stabilkan harga barangan, kalau nak free boleh terus jumpa pak nuar ...tapi mestilah ada pengerasnya...haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. pengeras yang keras

      Padam
  17. PAKATAN KERAS.......tak sangka pulak lama-lama pakai s clas no....

    BalasPadam