Isnin, 24 Mac 2014

APAKAH KEMENANGAN PKR DI KAJANG BOLEH MEMBANGGAKAN MEREKA?

pada 27 Januari 2014, satu pengumuman yang tak masuk akal apabila mp kajang meletak jawatan tanpa apa sebabnya, jadinya bila dia letak jawatan, dan secara automatik prk akan berlaku di kajang, jadinya perihal prk kajang ini dirancang oleh siapa?

baca disini mp kajang meletak jawatan klik sini


selepas kerusi dikosongkan, ada ura-ura mengatakan yang anuar ibrahim akan bertanding di situ? jawapan tak di pastikan lagi kerana sebab musabab dikosongkan kerusi itu untuk laluan anuar ibrahim menjadi next menteri besar?

strategi licik pkr untuk mengalihkan isu, mendapatkan perhatian rakyat, cukup licik! tapi sebab apa? adakah kerana keadaan politik di selangor makin bercelaru dengan perselisihan antara mb selangor, khalid ibrahim dan azmin ali?

adakah kerana nak tutup konflik ini dan mengalihkan isu yang semakin diperkatakan itu dengan menyuruh mp kajang meletak jawatan? banyak persoalan sebenarnya,



setelah kerusi kajang dikosongkan, maka jentera pkr dah awal-awal lagi mempromosi anuar sebagai calon di sana, maka bertepuk tamparlah dalam pakatan, pas dah mula bersuara, pas dah panas hati kerana pas juga ingin tahu apa sebabnya anuar ibrahim nak bertanding di kajang? adakah nak mengantikan mb selangor? kepanasan isu tu menjadi jadi dengan kritikan keras dari pemuda pas.



pkr sebulan lebih awal dari bn berkempen di kajang, ceramah sana sini, jadinya mereka bersungguh-sungguh nak jadikan kajang ini satu momentum yang positif untuk pakatan rakyat, walau pergolakan antara mereka tidak dapat disorokkan lagi.

pkr berkempen awal baca sini klik

selepas itu, terjadinya satu episod di mahkamah pada 7 mac 2014, anuar ibrahim telah dijatuhkan hukuman 5 tahun penjara kerana meliwat saiful bukhari


baca sini klik

bermulah satu episod baru, anuar ibrahim tidak boleh bertanding, jadinya dia meletak kan isterinya sebagai penganti calon di sana. maka bermulalah episod air mata demi kemenangan gemilang dan majoriti besar di prk kajang. kata pakar strategis pkr lah.


wan azizah calon n25 kajang baca sini klik

maka dengan itu bermulalah persaingan antara pkr dan bn untuk menentukan parti mana yang akan menang di kajang, malah keyakinan wan azizah mengatakan dia akan menang dengan majoriti yang sangat besar, maka jentera bn tidak sikit pun gusar kerana tahu, bn bertanding di sana bukan untuk menang, tapi nak beritahu, signal rakyat adakalanya bukan mudah nak di manupulasi.

wan azizah yakin akan menang dengan majoriti besar klik sini


pada 23 mac 2014, hari mengundi pun tiba, jadinya pemenang kita pun tahu, siapa lagi, kalau bukan wan azizah parti anak beranak tu, kemenangan mereka sudah dijangka, walau perihal di selangor ini semua orang tahu, kerajaan pr bukan bagus pun, banyak masalah, tetapi orang di kajang mood membenci bn dah tak boleh nak buat apa, buatlah baik, buatlah khidmat, mereka tak mau juga bn, benci tu dah ditanam di lubuk hati mungkin akan bergenerasi lamanya, realiti di selangor, kita tak boleh sangkal, minda mereka apa terjadi di selangor ini, denggi ke, air ke, masalah rakyat ke, jadinya mereka akan anggap kerajaan pusat tetap akan membantu, contoh, di kajang ada mrt, br1m 3.0 pun ramai orang selangor yang bertotokan pakatan rakyat dapat, kesimpulannya buatlah baik macamana pun, mereka tetap akan menolak bn. ini fakta!

tetapi kemenangan di kajang tidak dapat membanggakan pkr, sebab ramalan mereka wan azizah akan menang dengan majoriti besar, ada yang dah keluar stament katanya hampir 10,000 majoriti di sana tidak menjadi kenyataan.

wan azizah menang di kajang klik sini
prk kajang
pkr - 16,741
bn - 11,362

majoriti - 5,379 undi.
mengurangkan mojoriti - 1445 undi, sebab di pru13 yang lepas, pkr menang dengan majoriti 6,824 undi.

JADINYA PERSOALAN MANA PERGI AYAT-AYAT HEBAT KATA WAN AZIZAH AKAN MENANG DENGAN MAJORITI BESAR SAMPAI 10,000 UNDI?

MANA PERGI PENYOKONG TEGAR MEREKA? MAKSUDNYA PKR GAGAL, WALAU MENANG, DENGAN BERKEMPEN AWAL SEBULAN, GUNA TAKTIK AIR MATA, BERCERAMAH SANA SINI, BUAT KARNIVAL DI STADIUM KAJANG TU, REFORMASI SANA SINI, HANYA MAJORITI 5,379 UNDI SAJA DAPAT DI BANGGAKAN?

ps: bn bukan gagal, tetapi betullah kata orang, nak memulihkan minda yang dirosakkan bukan mudah, ia mengambil masa, memerlukan strategi ampuh, tak nafikan orang selangor nak berubah, tetapi penyokong sakit otak ramai sangat, mereka ni dah dijangkiti virus membenci yang susah nak ubat, boleh diubati tetapi mengambil masa, jadinya bn perlu cara berkesan untuk menarik kembali sokongan orang selangor, boleh.. cuma strategi kena cara lain.

5 ulasan:

  1. Bro ini ada sedikit nasihat la...tgk kelemehan diri sendiri dulu...jgn buat analisis nak s edapkan diri sendiri je.

    BalasPadam
  2. Seorang anak yang baru mengikuti kursus undang undang telah bercuti semester. Lalu berikut adalah diskusi antara si bapa dan anak..
    Anak: Bapa, bersumpah sering digunakan di dalam mahkamah, apa pendapat bapa?
    Ayah: Perlu, sebab orang yang bersumpah akan takut melanggar sumpah jika berbohong bila di soal oleh peguam.
    Anak: Jadi kenapa Si Anon tak nak naik dikandang saksi dan bersumpah untuk menyatakan dia bersalah?
    Bapa: Ini sudah menunjukkan dia bersalah?
    Anak: Tapi, ia perlu di buktikan, macam mana nak buktikan?
    Bapa: Guna tektik dan kepandaian sebagai seorang peguam.
    Anak: ooo.. si anak terdiam sejenak, ok boleh saya tanya bapa satu perkara?
    Bapa: Boleh....
    Anak: Mahukah bapa bersumpah yang bapa tidak pernah 'Melancap'?
    Bapa: Terkejut dengan soalan sianak, terdiam sejenak, lalu pantas menjawap.. bapa tak mahu bersumpah dan jawap soalan tu...
    Anak: Tersenyum, dan soalan sudah terjawap.... hanya yang bodoh akan terus bertanya soalan dan bersembunyi disebalik kebodohan nya sendiri jika tidak faham dengan situasi diatas....


    Wallahi, wabillahi , watallahi,... aku tidak pernah.....


    BalasPadam
  3. YA ALLAH! Pemimpin UMNO harus sedaq JANGAN lagi BODEK pengundi Cina! Kalau tidak, bakal hancoq Tanah Melayu ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini dikuasai PENDATANG KAPIR! Tak guna kita, BUMIPUTERA ISLAM/Melayu terus TUNDUK-mcm-KULI pd. bangsa PENDATANG-yg- tak-sedaq diri! Umat Islam/Melayu yg. BUKAN elit., dh puas merana dgn. PENGKHIANATAN Melayu ELIT liberal, samada dlm. UMNO/PAS/PKR – hentikan MENGGADAI hak dan TANAH PUSAKA nenek moyang kami, dr. sebelum diJAJAH si KAPIR laknat British-ZIONIS lagi!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  4. Naper ye dlm dok boikot cina,last last kita jadi barua mca.naper.naper mca buat derk sedangkan umno bertungkus lumus.aper perlu jd barua pd cina mca.

    BalasPadam
  5. Nape sanggup pakai serban lepas tu fitnah sesama islam dan akhirnya kantoi memang fitnah tak leh dari mulut orang berserban putih ni... Dan kenapa sanggup jadi barua cacai DAP...

    BalasPadam