Jumaat, 21 Mac 2014

PAS SEMAKIN BERBULU DENGAN ANUAR IBRAHIM? UMUM KELUAR PAKATAN LEPAS PRK KAJANG?

wah makin berselirat ni, kesian pas, dah la pemimpin kena saman, anuar ibrahim tak tolong pulak, buat diam buta dia je, dok menyibuk jadi hero pasal kehilangan mh370 pulak, dah lah ketara jentera pas di kajang ni tak nampak batang idung, kenapa?

sama-sama mereka pun gaduh tu.. pkr balun pas, pas balun pkr.. ini semua kuasa, nampak depan konon baik, tetapi dalam hati, nak hentam satu sama lain, itu lah yang terjadi dekat pakatan rakyat ni..

adakah benar pas akan meninggalkan pakatan rakyat? kita tunggu dan lihat!!


PERBALAHAN..!!! PAS Mungkin Umumkan Keluar Pakatan Selepas PRK Kajang.

23 Mac 2014 kian menjelma. Sehingga ke hari ini jentera PAS Selangor mahupun jentera luar Selangor tidak kelihatan. Jika pergi ke Kajang, jentera PAS khususnya Pemuda PAS hanya duduk di rumah dan tidak endahkan kempen PKR.

Semakin hari semakin ramai dari dalam PAS menyatakan mereka sudah tidak menyokong Anwar dan Kak Wan. Mereka sudah rasa terhina apabila PKR seakan buat acuh tak acuh dalam kes saman Haji Hadi.

Mengosongkan kerusi DUN Kajang juga menjadi antara sebab PAS-PKR tidak sebulu lagi. Banyak isu yang mana pemimpin kecil di cawangan PAS sudah mula mengorak langkah menolak PKR mahupun DAP.

Kini hubungan PAS dan PKR sedang berantakan. Kesefahaman sudah tidak wujud lagi di bawah. Ahli-ahli biasa sudah mula tarik muka dan tidak bertegur sapa. Kalau ada yang nampak tegur, itu hanya drama menjaga air muka.

Akibat daripada itu semangat juang yang sentiasa tinggi terutama puak unit amal seakan tiada langsung di Kajang. Lakonan mereka untuk 'kononnya' terus menyokong Pakatan yang semakin rebah ini sudah tidak boleh diskripkan.

Kini para pemimpin PAS sudah mula berdiskusi sesama mereka. Mana yang pro-Anwarinnas mula tidak senang bontot.. Salahuddin Ayub dan Mahfudz antara yang panas bontot. Usul sudah dibawa ke Syura PAS.

Kita tunggu dan lihat apakah PAS akan keluar dari Pakatan sama seperti Barisan Alternatif dulu..???

SAMA - SAMA KITA NANTIKAN

sumber FB

6 ulasan:

  1. Parti Kian Runtuh

    BalasPadam
  2. Tak penting pun pas keluar atau tidak dalam pakatan pembangkang - ada kebaikannya untuk menjadi mata dan telinga umat Islam dari dalam.

    BalasPadam
  3. Insaflah wahai umat Islam... sampai bila nak sokong seorang peliwat, pembohong besar...

    BalasPadam
  4. APA??
    PAS NAK KELUAR PAKATAN??





    Ada wa kesah? Puak pas ni klu solo ke brpasangan ke apa ke tp perangai tetap xkan berubah, lu orang xingat ke lu orang dh dikapirkan idup2 oleh pas, puak ni mmg xde prasaan takot dgn Allah, yg ada cuma bongkak dan takbur.

    Satu-satunya parti yg mewakili Islam konon, ckup sempurna.

    BalasPadam
  5. Buat lah yang terbaik untuk agama,bangsa dan negara,kita manusia xpernah sempurna pasti buat silap tapi pikir lah mana yang lagi berdosa sama ada dari gejala rasuah bn atau isu murtad pap disingapura dan dap di pulau pinang.Renungan bagi bn,pkr,pas mahupun dap sendiri yang perlu sedar pasal isu ini,please be more respect with culture and religion.

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam