Jumaat, 28 Mac 2014

UMNO MUNGKIN MENJADI PEMBANGKANG SEKIRANYA TIDAK BERUBAH - ZUL NORDIN


Selagi UMNO masih didalam sindrom penafian ini, selagi UMNO masih didalam zon selesa mereka merasakan Melayu perlukan UMNO, selagi UMNO tidak berubah menjadi parti yang meletakkan kualiti dan nilai pemerintahan berteraskan amanah, transparen dan akauntabiliti dan tegas memerangi unsur rasuah atau salahguna kuasa, selagi UMNO tidak berusaha menjadi parti yang inklusif dan terbuka dalam melakukan transformasi politik yang serius; selagi itulah UMNO akan terus ketinggalan dalam arus politik perdana yang makin mencabar.

Malah jika UMNO tidak mahu berubah, dan tidak juga berubah, kemungkinan untuk UMNO dan BN menjadi pembangkang selepas PRU-14 adalah satu kebarangkalian yang harus diambil serius oleh kepimpinan dan ahli akar umbi UMNO!.

baca seterusnya disini

13 ulasan:

  1. Memang betoi..... masa nak undi..... keluar segala macam mak nenek pelekat "Kami Keluarga BN'....Tang pengisian jawatan kosong ,,,bertimbun dengan kakitangan pro pembangkang.... terutamanya pengisian jawatan guru...... tu sebab politik pembangkang banyak di sekolah la nie....

    BalasPadam
  2. Sebab itulah, pemimpin UMNO harus sedaq agar JANGAN lagi BODEK pengundi Cina (lihat juga PENKHIANATAN berterusan MCA, termasuk psl. insiden MAS ini – di http://helenang.wordpress.com/2014/03/26/mh370-crisis-putrajaya-must-urgently-rethink-its-relationship-with-mca/ , MH370 crisis: Putrajaya must urgently rethink its relationship with MCA, Mac 26, 2014) ! Kalau tidak, bakal hancoq Tanah Melayu ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini dikuasai PENDATANG KAPIR! Tak guna kita, BUMIPUTERA ISLAM/Melayu terus TUNDUK-mcm-KULI pd. bangsa PENDATANG-yg- tak-sedaq diri! Umat Islam/Melayu yg. BUKAN elit., dh puas merana dgn. PENGKHIANATAN Melayu ELIT liberal, samada dlm. UMNO/PAS/PKR – hentikan MENGGADAI hak dan TANAH PUSAKA nenek moyang kami, dr. sebelum diJAJAH si KAPIR laknat British-ZIONIS lagi!

    Dan JANGAN kita TERPERANGKAP dgn. drama dan gertakan berterusan DAJAL si PENDATANG Cina-Cina RASIS dr. DAPBANGKAI/MCADALANDUAMUKA, mahupun dr. China yg. dah MENGAMOK psl. MAS itu!

    Dahlah P. Pinang dibanjiri berpuluh ribu PATI China termasuk pelacor-pelacor/GRO (di Sabah-S'wak & Johor, pun mungkin ramai!) - takut nanti dipaksa pula KDN agar JANGAN ambil tindakan terhadap PATI ini akibat insiden MAS ini! K’jaan China yg. baru ni pun mcm. dah jadi Dalang-Dua-Muka pro-US!

    Dan rejim Cina PAP ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009!

    Maka, kita sbg. NEGARA ISLAM; berhak memberikan KERAKYATAN pd. pelarian Islam - apa yg. kita takut sgt. sedgkan Israel dan S'pura, yg. sekutu kuat Barat pun, tak peduli lansung "undg-undg. antarbangsa" (yg. sebenarnya dicipta Barat-Zionis sendiri)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  3. itulah yang menjadi masalah. 70 peratus kakitangan kerajaan adalah pembangkang. org yang sokong kerajaan langsung tidak diberikan peluang. sbb 2 la pentadbiran kerajaan sekarang semakin lembab.harus diberikan perhatian..

    BalasPadam
  4. Baru padan muka Melayu sebagaimana Mantan PM Tun Dr. M
    UMNO sentiasa memantingkan kroni, dah lah tak berkelayakan akademik tapi masih diangkat jadi Pemimpin Mukim (Ketua Kampung). Habis segalanya dibolot tanah untuk anak beranak dan dipalam nama mereka yang berhak.
    UMNO kena buka minda dan mata jangan pentingkan kroni saja. Orang lain pun ahli UMNO juga. Kawasan yang dimaksudkan adalah UMNO Cawangan Chan Wing Bahagian Labis, Johor. Baru-baru ini Ketua Kampung sendiri mengetuai kroni-kroni dalam pembahagian gran tanah di Kpg Air Panas, Labis. SPRM mesti menyiasa perkara ini sehingga ke akar umbi agar ahli UMNO yang berhak tidak berpaling tadah di PRU 14 nanti. Jangan nanti nasi dah jadi bubur baru nak buka mata dan minda mencari kelemahan. Ini baru satu pendedahan di kawasan terpinggir dan mungkin banyak lagi yang Pucuk-Pucuk Pimpinan di Peringkat Atasan tidak tahu atau saja buat-buat tidak tau!!!!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru padan muka Melayu sebagaimana Mantan PM Tun Dr. M
      UMNO sentiasa memantingkan kroni, dah lah tak berkelayakan akademik tapi masih diangkat jadi Pemimpin Mukim (Ketua Kampung).SANGAT SETUJU DENGAN KENYATAAN INI. JADI KETUA KAMPUNG UNTUK BESARKAN TEMBOLOK SENDIRI DAN KAUM KERABAT SERTA NAK JADI KETUA SEGALA KETUA KAT KAMPUNG : PENGERUSI MASJID, TANAH WAKAF, PIBG, BADAN KEBAJIKAN SEKOLAH AGAMA DAN SEGALA-GALA..SEOLAH-OLAH DALAM KAMPUNG TU BAPAK /DATUK/NENEK DIA PUNYA!

      Padam
  5. nak berubah mcmana lagi takan nk berubah prinsip hapuskan hak melayu....bodohla klu mcm tu........cina sokong PR kerana PAS BERSETUJU PERJUANGAN DAP UTK menghapuskan hak istimewa org melayu....sbb tu org cina beri undi pada PAS dr beri undi pada umno undi umno dpt apa undi Pas dpt mcm2......kalimah allah pun PAS tk kisah..klu nama allah pun PAS BOLEH JUAL TAK MUSTAHIL HAK2 KEISTIMEWAAN MELAYU PUN PAS SANGGUP JUAL....aku org melayu aku tk suka politik tapi trpaksa sokong umno....utk selamatkan malaysia dr dikuasai DAP yg menjadi majoriti dlm PR......PR dikuasai DAP paling ramai ahli parlimen bayangkan klu mereka berjaya jadi gomen tk mustahil malaysia ni mereka akan buat negara sekular lebih teruk dr umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak tau ke pemimpin PAS terima habuan masing2 dlm peranan masing. Mcm UMNO jugak. Bezanya buat salah baca doa dulu. Mana lebih hina?

      Padam
  6. Yang dapat tanah kasi kawin keluarga anak cucu makcik dia paakcik dia dengan yang tak dapat tanah.tak belajar agama ke,serban berekor janggut sekaki tak paham jihad ke. Kaji balik kisah anak kembar nabi adam. Majukan negeri masing masing. Kerajaan pusat bagi kuota setiap negeri ,yang bagi kat penyokong pembangkang buat apa,dia orang cerdik dan musuh pon cerdik. Si penipu pandai meminta mendesak komplain tak tahu memberi.kalau dulu dia bisnes billion boleh jugak bantu kelurga dia peneng tapi allah nak lihat.........nik aziz boleh sambung tulis saya bukan alamak.

    BalasPadam
  7. ada kebenaran tp PR pun apa kurangnya tengo saja di PP dan selangor.ini belum lg ada kuasa penuh sdh berani buat bayangkan bila ada kuasa. silap-silap 70% org melayu kerja dgn taukeh cina ataupun jd sampah masyarakat. ini semua angkara anwar yg mahu membuktikan dia lbh hebat dan boleh menghancurkan UMNO sehingga sanggup mengekspolitasi kelemahan negara kita.

    BalasPadam
  8. 70% kakitangan kerajaan adalah bumiputera samada melayu atau dari sabah, sarawak tp 70% jg drpd kakitangan ini tdk sedar diri kutuk kerajaan sepanjang masa. tiadalah perkara tg betul kerajaan buat.padahal mereka tdk sedar kerana dasar kerajaan sekaranglah mereka bumiputera dapat kerja hidup senang dapat beli kereta,rumah,laptop,broadband. kita sepatutnya memikirkan perkara ini secara serius.kalau cina bersatu,org bukan islam boleh bersatu kenapa kita orgmelayu tdk boleh bersatu


    BalasPadam
  9. benciPKRDAPAS29 Mac 2014 7:56 PG

    Jangan salahkan UMNO.. semuanya salah AL JUBURI..!
    Tanpa AL JUBURI, negara akan aman selamat sejahtera!

    BalasPadam
  10. Anak Bukit Jelutong29 Mac 2014 9:12 PG

    Aku amat setuju dengan benciPKRDAPAS.
    UMNO tak bersalah.
    Cuma aku berharap agar semua "teguran" dan pandangan yang dilontarkan amat penting diterima oleh semua pimpinan maupun ahli UMNO. Dari situ berubahlah segera demi kelanngsungan kuasa yang telah dihakiskan dan hanya tinggal sedikit sahaja lagi. itu.

    Aku menganggap semua perkara yang dilontarkan merupakan kebimbangan yang ikhlas yang sepatutnya ditelan oleh semua yang masih mempunyai jati diri Melayu.
    Bangsa MORO sederap melangkah ke hadapan. Bangsa MELAYU janganlah pula mengambil tempat mereka menjadi "hamba" di bumi sendiri. sekian lama.

    BalasPadam
  11. ANWAR IBRAHIM .. MEMANG DILAHIRKAN UNTUK MENMECAH BELAH PERPADUAN ORANG MELAYU ..
    DEMI PERJUANGAN UNTUK KELUARGA ..

    BalasPadam