Jumaat, 18 April 2014

AGAK-AGAK SIAPA YANG SOMBONG DAN BONGKAK?

orang nak bantu, janganlah angkuh bona, tu la pesen pemimpin pembangkang, mereka ni ada otak ke atau memang tak de otak? tapi tulah totok diaorang ni, peduli apa kalau pemimpin diaorang banggang ke, bahlol ke, ahhh janji aku takkan biarkan umno buat sesuka hati, dendam tu membawa sampai ke mati walau terang-terang kepimpinan pr hancus!!


SEREMBAN – "Jangan sombong sangat. Kalau tak nak, tak mengapa," kata Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan.Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menolak tawaran negeri itu untuk menjual 20 juta gelen air sehari kepada Selangor dalam usaha membantu menangani krisis air di negeri itu.

Menurut Mohamad, Negeri Sembilan tidak rugi apa-apa sekiranya Selangor enggan menerima tawaran itu, cuma beliau kasihan melihat rakyat Selangor terpaksa berdepan krisis air yang semakin meruncing.
"Kalau tak hendak tak apa, tapi jangan cakap air yang kita tawarkan itu terlalu sedikit. Fikir dulu sebelum bercakap.“Saya bagi tahu ini pun atas dasar kemanusiaan, memandangkan rakyat di negeri itu terpaksa angkat baldi dan menunggu air di tepi jalan. Kata negeri maju, takkanlah rakyat terpaksa angkat baldi untuk dapatkan air," katanya.

Menurutnya, setakat ini Negeri Sembilan ada kelebihan 20 juta gelen air dan boleh diberikan kepada mana-mana negeri yang memerlukannya.
“Saya boleh beri apa yang kita ada. Setakat ini kita ada lebihan 20 juta gelen, kalau tidak dapat liputi seluruh negeri Selangor, sekurang-kurangnya bekalan air itu boleh tampung di mana-mana tempat terdesak, misalnya Shah Alam, Subang atau mana-mana daerah difikirkan perlu," katanya di sini, semalam.

Mohamad berkata, beliau hanya mahu membantu setakat yang mampu dan bukan menyelesaikan masalah air di negeri itu secara keseluruhan.“Tapi kalau dia sombong sangat, tak kisahlah. Saya pun bukannya terhegeh-hegeh suruh dia beli. Lepas ini kalau dia melutut minta bantuan, saya tak akan bagi dan tidak akan layan. Pintu hati saya sudah tertutup," katanya.

Semalam, Sinar Harian melaporkan kenyataan Mohamad berhubung kesediaan Negeri Sembilan menjualkan air bersih kepada Selangor dan Wilayah Persekutuan sekiranya bekalan tersebut benar-benar diperlukan kedua-dua negeri berkenaan.Menurut Mohamad, kerajaan Negeri Sembilan sedia menjual air terawat maksimum 20 juta gelen sehari yang diperolehi daripada Loji Rawatan Air Ngoi-Ngoi.Bagaimanapun, tawaran Mohamad itu dibalas dengan kenyataan Abdul Khalid yang menyifatkan jumlah 20 juta gelen itu sangat sedikit untuk menyelesaikan krisis air di Selangor.“Jumlah 20 juta gelen air itu sangat sikit. Jadi tak payahlah,” katanya.

Sumber: Sinar Harian.

ps: air lombong pun dia tah kemana, berlagak macam tau semua, kimak punya mb pr, kau tau tak orang susah takde air, sejarah bagi aku duduk kat selangor ni, sampai pasaraya cam tesco, jusco, tutup tandas sebab takde air, woiii bodoh....

11 ulasan:

  1. Letih lah dapat MB cam ni..daripada tak ada langsung..dana berbillion bilion yang dia simpan tu nak buat pekasam ke? atau nak bawa kekubur..prestasi kerja menurun sebab tak mandi..bergaduh pagi pagi sebab rumah macam tongkang pecah..MB mana tau kesusahan rakyat..dia sedaplah semua depan mata..orang nak jual beli lah aje bukan dapat sorang semua merasa..bodoh..bebal..haramj**** punya MB..tension mana nak cari air oh air..

    BalasPadam
  2. Ini semua bala dari Allah kepada kerajaan selangor, hujan hari hari tetapi empangan semakin surut. Rakyat yg susah, org nak tolong salur air belagak nak mampus,Ini satu hal lagi majlis pembadaran selayang akan naik kan cukai pintu betul atau salah kita sama sama tunggu.

    BalasPadam
  3. tahniah lah kat org selangor yg pangkah PR nei..tak kirre lah melayu PAS. Melayu PKR atau sewaktu dng nye dpt MB yg pentingkan diri sendiri..betul kate MB N9..kate negeri maju tapi rakyatnye angkat air kat tepi jalan bawah naik guna timba..ADUSSS!!...pedehhh!!..pedehh!!!....menyusup kalbu huah..huah..huah..!!.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku pun ingin mengucapkan tahniah juga.....kepada semua pengundi PR dlm pru yg lepas sehingga menang majoriti 2/3 .......ini la hadiah ole ole buat korang semua dari kerajaan PR yg di kasihi...selamat menadah air.....

      Padam
  4. Tahniah orang Selangor Yang Undi PR.....anda dah betoi betoi dapat AIR PERCUMA sekarang...janji kerajaan PR telah dikotakan AIR PERCUMA....Selamat bawa tong dan bekas bekas air...memang percuma.

    BalasPadam
  5. berbaloi undi pr. sekarang mari ramai2 angkat baldi beratur tepi jalan. apa signifikannya lombong dengan sombong, khalid brahim je yg tahu..

    BalasPadam
  6. air percuma. syaratnya ambik sendiri tepi jalan. jangan lupa sediakan baldi ye (baldi dijual berasingan)...

    BalasPadam
  7. Yg peliknya mana muka2 kimak yg bantah projek langat 2 itu hari. Cuba keluarkan balik gambar 2 tu bagi kita orang tengok.

    BalasPadam
  8. dari depan cepat angkat baldi..!!!! kiri..kanan...kira..kanan.....

    BalasPadam
  9. Lama x jengok page headbomb, kabare kang headbomb, wes mangan?

    BalasPadam
  10. JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-321-606-847) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT

    BalasPadam