Rabu, 2 April 2014

HOTEL QUALITY DI SHAH ALAM BAKAL DITUTUP, APA NAK JADI?

konon mereka memerintah selangor, mereka gah dengan kata kiri dan kanan merekalah paling hebat, kerajaan pusat pun tak sehebat mereka dalam memerintah, sampai 2 billion simpanan ada tau, kau jangan main-main, mau jadi sewel buih kalau mereka sembang.

ini terjadi, setelah penggal ke-2 kerajaan pr memerintah, isu-isu rakyat semakin terhimpit di selangor ini, dari sampah, air kena catu manjang, lesen naik, cukai naik, tempat tak pernah kena charge parking tetiba kena pulak, apa kejadahnya pakatan rakyat ini, kawan aku ada kata, orang selangor ini yang bertotokkan pakatan, dia kata ahh, pi lantakkan apa nak jadi, janji aku tak suka umno, walau keluarga aku merana sekalipun aku tetap takkan benarkan umno mengambil alih selangor ini, patutlah masa pru13 lepas mereka dah buktikan, so sanggup merana kerana dendam kesumat, walau dah macam-macam jadi.. fugima punya totok!! puih,


Selepas kemelut 30 kakitangan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) Holdings diberhentikan kerja Februari lalu, kali ini 105 kakitangan Hotel Quality Shah Alam, di bawah Kumpulan Perangsang Selangor Berhad yang juga anak syarikat kerajaan negeri bakal menerima nasib sama.

Nasib 105 kakitangan berjawatan tetap itu kini dalam keadaan terumbang-ambing selepas dimaklumkan terpaksa diberhentikan oleh Kumpulan Perangsang Selangor Berhad (KPS) berkuat kuasa 1 Jun ini.
Difahamkan pekerja hotel tersebut terkejut selepas dimaklumkan berita berkenaan dalam sesi taklimat kelmarin.

Tindakan drastik itu dikatakan terpaksa dibuat kerana prestasi kewangan hotel yang sudah beroperasi selama 26 tahun itu terjejas. Ketua Jabatan Perhubungan Awam, Media dan Tanggungjawab Sosial Korporat KPS, Amin Lin Abdullah berkata, keputusan untuk menghentikan operasi hotel tersebut dibuat selepas perbincangan tahun lalu.

“Perniagaan perhotelan di sini sememangnya menghadapi kesukaran untuk mendapatkan pelanggan mungkin disebabkan oleh faktor lokasi yang kurang strategik kerana jauh dari Kuala Lumpur.
“Jadi kita akan tutup hotel ini bermula 1 Jun,” katanya.

Ketika ditanya mengenai dakwaan mengatakan arahan penutupan tersebut dibuat oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim atas arahan Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Amin Lin menafikannya. Amin Lin menegaskan, keputusan tersebut tiada kena mengena dengan Anwar dan Abdul Khalid kerana ia dibuat berdasarkan perbincangan Pengurusan dan Lembaga Pengarah Perangsang Selangor berpandukan prestasi kewangan hotel yang tidak memberangsangkan.

Menurutnya, hotel itu tidak mampu menanggung kadar sewa baru mengikut kadar pasaran semasa.
Ketika ditanya sama ada bangunan berkenaan akan dijual sebagai aset, Amin Lin berkata, KPS tidak mempunyai sebarang perancangan untuk menjual Plaza Perangsang.
Menurutnya, hotel tujuh tingkat dari tingkat 18 ke 24 itu akan dibangunkan semula sebagai ruang pejabat.

Berkenaan nasib 105 kakitangan hotel, Amin Lin berkata, kesemua yang dihentikan itu akan menerima pampasan bernilai lebih RM5 juta. Menurutnya, pihaknya cuba sedaya upaya membantu mereka dengan menyerapkan mana-mana kakitangan ke bahagian di dalam KPS. “Selain pampasan RM5 juta, kita sediakan bantuan seperti nasihat temu duga, nasihat mencari pekerjaan, khidmat kaunseling, penggunaan komputer dan mesin fotostat untuk surat permohonan pekerjaan, mengeluarkan testimoni dan penawaran peluang keusahawanan,” katanya.

sumber selangor press

ps: kalau korang tanya dekat orang pr, huh, aahhh lantak la diorang kena berenti ke apa ke, itu bukan masalah aku, janji umno mati, ahhh umno mati, terus mulut berbuih, mata terbeliak... kesian..

10 ulasan:

  1. betul-betul...bagi penyokong pr ni,biar mulut berbuih , mata terbeliak , kaki terkangkang dan jatuh terduduk sekalipun namun hendak mengakui kelemahan-kelemahan dan kebejatan pr tidak sekali-kali....rela ditipu depan mata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-342-064-735) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT

      Padam
  2. totok pakatan tetap berpegang kepada ABU - Asal Bukan Umno. biar macamana bejat, jahat, keparat sekalipun takpe asal bukan umno. biar syaitan, iblis dan jembalang tanah sekalipun, ok je. kepala dah dipasak dengan taik, berbuih mulut bagitau tak akan memberi makna.

    BalasPadam
  3. Nasib lah , jadi lah penanam anggur macam aku di bumi Selangor. Aku ingat nak cuba cari kerja kilang kat kelantan atau buka warung makan kat penang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. MALASNYA BUDAK NI
      MESTI MAK BAPAK PUN BODOH MACAM BABI

      Padam
  4. Takpo..orang selangor mmg dah mindset kpd pakatan...umno takleh buat apa...hidup pakatan...he2

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama 10:39,
    Tak kena kat batang hidung hang..cuba hang salah sorang dari 105 yang bakal hilang pekerjaan tu..jangan sombong na..cakap berlapik sikit..sat lagi ALLAH bagi nasib yang sama kat hang apa hang rasa sama dak macam depa rasa..Jangan hebat sangat mendada dongak kelangit esok lusa pasti menunuduk melihat tanah yang di pijak.

    BalasPadam
  6. KANTOI MAHA MEGA BEB
    MEMBER SENDIRI KASI TOLONG KANTOIKAN MEMBER YANG SEKARANG TENGAH KEPANASAN MENUNGGU SAMAN

    WAN AZRI YANG MATI MATI TIDAK MENGAKU SEBAGAI PAPAGOMO DIKANTOIKAN OLEH HISHAMUDIN HUSSIEN

    TUNGGU SAMAN DAN TUNGGU BERDEPAN DENGAN PENJARA 7 TAHUN SEBAB BERI KETERANGAN PALSU DALAM MAHKAMAH.

    ITULAH: BERANI BUAT BERANI TANGGUNG

    AMACAM HEADBOMB? TU BARU HUKUM DUNIA, KUT AKHIRAT MACAMMANA LAH NANTI


    WAKAKAKAKAKKAKAKAKAKAKAKKAKAKAKAKAK.......DONT KILL THE MESSANGGER WAKAKAKAKAKAKAKAKAK ALASAN LOGHAT YANG DAH SANGAT TERKALUTNYA

    WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA

    BalasPadam
    Balasan
    1. dengan gomo yang entea takut buat ape, kah kah, bodoh gak macai dungu sorang ni kah kah,

      Padam
  7. Apa punya bodoh melayu hentam bangsa sendiri.

    BalasPadam