Selasa, 22 April 2014

MAT SABU ANGGAP TAK SALAH PUN TUNDUK HORMAT DEPAN MENDIANG KARPAL SINGH!!

sekiranya anda bertanya, apa perlu pemimpin pembangkang macam anuar ibrahim, mat sabu dan ada segelintir pemimpin Islam yang menunduk hormat di depan mendiang karpal sinng? jawapan yang akan diberikan macai pr, apa kesalahannya pulak? tak haram lah, umno mana pandai hukum, macam-macam cercaan mereka tujukan kepada yang bertanya...

tapi anda bayangkan kalaulah gambar tunduk hormat itu adalah pemimpin umno, agak-agak apa akan jadi, yang si pemberi hukum politik akan melenting macam orang hilang anak, terjegil mata beb memaki hamun sebab anggap perbuatan pemimpin umno tu haram disisi Islam, tapi itu kalau gambar yang kat dalam tu pemimpin umno lah, tapi sebab pemimpin dewataraya mereka, jadinya tak de hal, ok, fine, tak de salah pun, alah.. hal kecil, tak jatuh dosa pun.. merea suci, mereka di pilih Tuhan... ahhh.. macam-macam ayat back up mereka keluar..


Orang Islam yang menunduk dengan sengaja dengan bertujuan untuk memberi penghormatan terakhir kepada mayat orang kafir adalah hukumnya haram.

Firman Allahu Subhanawataala :

وَلا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ

"Dan janganlah kamu sekali-kali menyembahyangkan (jenazah) seorang yang mati di antara mereka, dan janganlah kamu berdiri (mendoakan) di kuburnya.
"Sesungguhnya mereka telah kafir kepada Allah dan Rasul-Nya dan mereka mati dalam keadaan fasik." {Surah At-Taubah Ayat ke-84}

sumber klik sini

5 ulasan:

  1. Macai PAS bodoh jangan jawab persoalan ini. Ulamak-ulamak PAS yang perlu jawab. Jangan jadi Syaitan Bisu bila kena pada orang sendiri. Yang haram tetap haram. Jangan kerana kepentingan politik yang haram pun jadi halal dan yang halal jadi haram.

    BalasPadam
  2. 2-3 hari ni dieorg diam je la, tgh cari kot ade gambar gambar lame pemimpin UMNO yg buat benda yg sama utk dieorg jadikan modal serangan balas. Kan best defence, attack back, tgh carik peluru la tu, takkan tak biasa taktik dieorg, pasal dieorg nak jwb mmg tak boleh jwb punya isu ni, terang terang salah, buat hadis palsu / mungkar pulak tu, mane ade yg berani bela, kalau agama Islam la, kalau agama lain tu tak tau le.

    BalasPadam
  3. Kalau tanya Mat Sabu mmglah semua tak salah..temasuklah tenyeh muka dkt pepet.

    BalasPadam
  4. Itu pasal cina sayang sangat kat puak puak ni....senang nak tarik hidong..!

    BalasPadam
  5. Agaknya sidia ni belajar ilmu agama sekerat jalan tak? Nampak sangat cetek agama, sebab tu kalau kita tengok dia berceramah pun tak sudah dengan maki hamun dan kata2 kesat.

    BalasPadam