Jumaat, 6 Jun 2014

ADA LAGI PRK SELEPAS INI, MOVE DARI ANUAR IBRAHIM?

antara insan perosak negara

Desas desus di kalangan pimpinan PKR mengatakan akan ada ‘MOVE’ dibuat dalam masa yang terdekat ini. Move untuk resign dan kononnya memberikan peluang kepada muka baru untuk diberikan mandat oleh rakyat.

Kita kena semua faham, Anwar Ibrahim bekerja dengan strategi yang tersusun. Dia bukan main balun. Kalau ikut mapping Anwar, momentum Pilihanraya Kecil sangat perlu dalam mengecilkan kredibiliti Najib dan Kerajaan.

Pilihan kawasan mesti tepat. Anwar cuma sedikit kecewa kerana Teluk Intan tidak berjalan seperti diharapkan. Walaupun Izzah buat kenduri pulut kuning kerana Dyana kalah, Anwar tidak fikir begitu. Pada Anwar, momentum kemenangan PRK adalah segala-galanya. Sebab itu, pada Anwar jika Najib berhadapan dengan kekalahan PRK sebanyak yang mungkin, kedudukan sebagai Presiden UMNO/Pengerusi BN akan goyah.

DAP/PKR sudah siap sedia dengan key messaging jika Teluk Intan berjaya dimenangi Dyana:-

1. Najib, Muhyiddin Gagal
2. Bukti Rakyat Tidak Bersama Kerajaan
3. Majoriti 52 % Sudah Bersuara
4. Sabotaj Dalaman Punca Mah Tewas
5. Najib Terdesak
6. Dyana Bawa Harapan Orang Muda

Semua itu sudah siap dan dibuang sahaja ketepi dengan kekalahan DAP. Anwar memang kecewa, kerana DAP gagal kotakan janji untuk menang semua kawasan yang berhadapan dengan PRK. Ikut kiraan Anwar, ada 12 lagi kawasan yang akan berdepan dengan PRK. Termasuk beberapa kawasan di Sabah. Calon sudah dikenalpasti. Dana sedang dikumpul dan dicari. Untuk selesa dalam setiap PRK, dana RM3 juta adalah angka yang munasabah. Itu semua memerlukan modal yang besar. Katanya dana ‘Selangorku’ sudah tidak semewah dulu. Ada sekatan. Tidak mudah untuk digunapakai ikut suka. Modal. Sekarang masalah Anwar adalah modal. - GelagatAnwar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan