Selasa, 24 Jun 2014

APA MASALAH WARDINA SEBENARNYA?

mungkin otak wardina ni dah kena sort letrik yang agak lama, tu pasal bila dia berbicara mengalahkan professor serba tau, almaklumlah, otak haluan kiri, konon dia ni ilmu dunia dan akhirat cukup lengkap, so bolehlah tiaw orang lain, yang jadi mangsa kerajaan, cakap pung pang pung pang, wardina ni kira calon boddo selepas abby abadi..


Kehadapan Ustazah Wardina.

Bila hati busuk, minda penuh kebencian memang nampak semua yang salah sahaja di Kerajaan.

Sebesar-besar Masjid yang Ustazah Wardina berhenti solat dibina Kerajaan, pun tak nak nampak kan? Jalan raya lapang, highway selesa mana nak nampak?

Anak-anak belajar agama di sekolah agama kerajaan mana nak nampak? Wujudnya lambakan sekolah agama kerajaan, wardina butakan mata & hati nak nampak semua tu. Sebab hati terlalu penuh benci pada kerajaan.

Saya tak anti golongan tudung labuh litup macam ustazah wardina, jauh lagi saya nak mengeji golongan yang baru mendekati agama tapi suka riak dengan ilmu sedikit. Setiap nafas penuh sifat holier-than-thou.

Alhamdulillah, anak-anak ustazah Wardina semua sempurna sihat. Suami ada, berlakun iklan pun banyak, duit banyak. Maka mudahlah ustazah wardina lantas mengutuk kekurangan orang lain.

Ustazah Wardina mungkin kurang buat lawatan di Rumah-rumah Kebajikan. Sebab tu ustazah wardina nampak satu kes je terus nak hentam kerajaan. Yelah, wardina kan perfect, ilmu agama lengkap, baru bertudung, dah kalah semua ustazah-ustazah tauliah lain. Kerajaan memang semua salah wardina. Yang beribu OKU dah dibantu tu apa la sangat, nak dibandingkan dengan seorang yang kerajaan terlepas, sebab kekhilafan si ibu yang tak berdaftar dengan JKM.

Diselamatkan budak itu, dihantar juga ke hospital kerajaan. Tapi yelah kerajaan tetap salah dan lemah. Apalah sangat nak dibandingkan negara kita dengan Acheh tempat Wardina tu? Maju kan Acheh tu, mana ada orang susah, sebab itu wardina cari makan di negara yang kerajaannya teruk ini kan.

Ibubapa ada anak OKU memang tertekan Wardina, tapi bila ada iman, semua tu boleh diatasi. Selama ini, tidak pernah saya dengar ibu bapa OKU salahkan kerajaan. Hanya Wardina seorang. Yela, Wardina kan sempurna, mana salah pandangannya.

Kita manusia baru belajar agama, baru tutup aurat ini memang suka tunjuk agama, sampai kita terlupa berapa pula dosa kita tambah atas nama agama kan? Kadang-kadang saya terfikir kenapa gadis rambut merah, pakaian menjolok mata lebih baik tutur kata, berlapang dada, bersangka baik terhadap yg lain berbanding yang bertudung litup. Tapi akhirnya saya tersedar, hanya kerana Wardina dan Ustazah segera seorang lagi tak baiklah saya nak judge semua begitu.

Sama macam kes, hanya sebab seorang budak tidak berdaftar dengan JKM, terus kita nak lupakan ribuan lain yg dibantu kerajaan selama ini?? Tidak adil bukan?

Cukup-cukuplah itu Wardina, bukan sekali, terlalu lantang bersuara, riak dengan ilmu tak seberapa. Semoga terbuka hati, kurang rasa benci. Semoga terus hidup dalam kesempurnaan di bumi Malaysia.

SUMBER DARI FB SSTDMM

21 ulasan:

  1. Tong kosong kuat bunyinya

    BalasPadam
  2. minta d perhatikan, takut hilang glamer. ada hikmah yang menyedarkan semua masyarakat malaysia. menuding jari nan satu, empat lagi menunjur ke diri sendiri

    BalasPadam
  3. Astagfirulullah...Wardina meroyan apa? Jika ibubapa tak buat permohonan mempunyai anak OKU, macam mana JKM nak tahu ibubapa tersebut ada anak OKU ke tidak..contoh jika wardina ada 1 tan barang kemas dalam rumah adakah kerajaan tahu wardina ada sembunyikan barang tersebut? tentu tidak..!! Cuma Allah SWT yang Maha Mengetahui. Jangan dok salah kerajaan saja... Semua kerajaan nak kena tanggung.. dah jadi tanggungjawab ibubapa sara anak. kerajaan bukan boleh bagi semua rakyat hidup senang-lenang tanpa usaha mencari rezeki. Hang boleh la cakap itu ini bagai...tapi tak pernah hidup susah... negara maju tak sama dengan negara membangun... Last kali ayat WARDINA ialah "BUKAN NAK CARI KESALAHAN SESIAPA TAPI UNTUK MEMBUKA MINDA". Pandai2 kita nilai artis macam ni... susah cari bantuan kerajaan, bila dah senang fitnah yang bukan pada kerajaan... kenapa dia tak tanya hal PALESTIN yang ditindas di tanahair sendiri.... WARDINA buka minda anda seluas-luasnya... Jgn duduk dalam lingkungan BULATAN saja.. Wassalam

    BalasPadam
  4. Dia lupa nak minum susu..
    Tu sebab sel2 otak dia x berkembang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha..Terbaeklah..

      Padam
    2. Terlajak laris bro, memang terbaik, Kalau dah anak beranak ratu iklan, hidup senang je, tak yah piker orang lain punya susah payah, cam dia jee otak paling betul kat dunia. Bukak minda konon, laki bini pun tak serumah camlah ikut Islam sangat, esok lusa jadi cam nburul ijah baru tau.

      Padam
  5. Bila asyik nak cari salah orang tak nampak kelemahan diri

    BalasPadam
  6. sel sel otaknya tak berhubung

    BalasPadam
  7. Wardina bab kebajikan banding dengan ostolia,amerika,sweden,norway,jerman.Kalau harga minyak banding dengan arab saudi,iran,venezuela,brunei.

    Hebat species2 terlajak pandai ni.Sebab tu najib lantik jadi ahli MPKN.

    BalasPadam
  8. Minah ni tong kosong saya.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. maaf tong kosong saja bukan saya...

      Padam
  9. Nak tanya ustazah ni, apa sumbangan dia kepada oku, kalau stakat cakap sapa pn boleh, tunjukan prektikal ustazah dalam hal ini

    BalasPadam
  10. Wardina ini Pendatang aceh rupanya. hem hem hem

    BalasPadam
  11. OI anon 9.18pg, JGN. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI-CELAKA aaahh?! Lu jgn. nak hina saudara seBUMIPUTERA kami dari Melayu Acheh paham - si BETINABANGSAT tu cara pemikirannya lebih kebaratan (ikut bapa Australianya) dari mengikut budaya ISLAM Acheh yg. amat MENGHORMATI Islam dgn. Hukum Hududnya!

    PI BERAMBOS lu punya ekoq kat KANDANG si KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-CELAKA-si-RASIS-no-1!

    BalasPadam
  12. Si BETINABANGSAT ni, aku syak sgt. PENYAMAQ - ejen si Barat-ZIONIS!

    Nak kutuk masyarakat/Dunia ISLAM dan memuji negara KAPIR termasuk Australia dia (awatlah tak BERAMBOS lagi balik sana)! Yg. Australia - di bawah NATO, asyik serang Dunia Islam termasuk di Iraq, Libya dan Afghanistan - dan MEMBUNUH beramai-ramai dlm. GENOSID (Physical/Cultural Genocide)! umat Islam, termasuk KANAK-KANAK kecil, tak pula dia MELALAK mcm. ANJING KURAP!

    Maka, yg. Barat tu mampu nak bagi "social welfare" kat rakyat dia (sebenaqnya, utk. memastikan yg. si miskin, yg. MAJORITI, tak MERUSUH; memang kebiasaan kat Barat)- adalah kerana sebahagian besar kemewahan si Barat, adalah dari hasil ROMPAKAN akibat PENJAJAHAN ke atas Dunia Islam yg. kaya minyak-gas-minerals terutamanya oleh syarikat-syarikat korporat minyak-gas-minerals mereka (yg. kena bayar cukai korporat)!
    Dan dahlah kat Australia, BUMIPUTERA Australia iaitu Aboriginal Australians asyik di PIJAK mcm. SAMPAH sampai sekarang oleh kaum PENDATANG/PENJAJAH, setelah dlm, sejarah, lebih sejuta bangsanya diBUNUH/DIROGOL/DI KRISTIANkan dgn. paksaan oleh penjaha British-ZIONIS [terutamanya melalui memisahkan anak-anak mereka dan di letakkan di institusi Kristian - sama spt. ke atas Bumiputera Canada "First Nation peoples/Native Canadians")], dlm. GENOSID!

    Makcik Sambal Belacan.


    BalasPadam
  13. dah berapa ramai wardinok tenok ni bantu orang-orang susah, OKU? tak pernah dengar pun. bila dlam iklan bukan main anak berank masuk iklan. macam bagusss jer. kalau ko nak puji sangat ostolia to k balik jerr sana. tak u naii flight dok acheh sna. sana ramai 0rang perlu pertolongan ko. ramai anak yatim kematian ibu bapak yang 0erlu 0ertolongan ko tu wardinok tenok

    BalasPadam
  14. Betul... kalau x daftar dgn JKM....cmne nk diambil tindakan selanjutnya. Mungkin mak die tidak mengetahui peranan JKM. Mungkin perlu diwar2kn dlm TV berkenaan anak2 OKU...dan bagaimana utk daftarkan...dan ape kemudahan boleh diperlolehi. Yg jdi masalah skrg ni....stgh2 kemudahan itu tidak diketahui oleh org ramai. Jdi tanggungjwb pihak kerajaan utk memberi info tersebut kpd org ramai.
    Kalau nk bandingkn dgn Australia...knp x bandingkn semua sekali. Jgn amik sekerat2. Cukai pendapatan diaustralia adalah tinggi. Itu membolehkn mereka memberi menyediakn kemudahan seperti itu kpd OKU. Di Malaysia....kalau ade cukai naik skit je....dh bising. Demo le dan pelbagai. PTPTN pn diminta free.. Kalau semua nk free...bayar cukai lebh xmau...nk korek mane duit. Cara setiap negara berbeza. Bkn mudah nk urus belanja mcm belanja dapur. Mungkin smpi ibu bapa diberi gaji utk jaga anak x ade dimalaysia, tetapi mmg ade kemudahan2 disediakn utk anak2 OKU. Cuma yg jdi masalah utama.... budak itu tidak didaftarkn dgn JKM. Harap Wardina pegi le JKM tu dlu....semak dan siasat ape kemudahan yg disediakn utk OKU. Kalau boleh beri cadangan membina....bkn mengutuk2 mcm tu. Harap Wardina boleh jdi lebih neutral dlm membuat komen atau cadangan. Skrg ni bnyk komen terlalu cenderung kpd sblh pihak. Tolong jdi lebih adil.

    BalasPadam
  15. SETAKAT BARU TAHU PAKAI TUDUNG DAN JUBAH JANGAN LE NAK TUNJUK PANDAI MENYALAHKAN ORANG ........

    INGAT KAMU TU BETUL KE .....TAK ADA SALAH YANG MANA ORANG LAIN PUN BOLEH PERTIKAIKAN AKAN PERANGAI KAMU.....

    DARI ITU FIKIR DAHULU SEBELUM MEMBERIKAN PENDAPAT KAMU....

    BalasPadam
  16. Meluat dengan ostazah ni.

    BalasPadam
  17. Wajah yang cantik tak semestinya memiliki tempek yang harum..apatah lagi hatinya......minah,lu berbau TUNGKEK!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  18. pergi tolong ambil budak tu sebagai anak angkat bagi wang untuk sara budak itu baru boleh bersuara bising2 macam kentut busuk buat apa

    BalasPadam