Isnin, 2 Jun 2014

PENGEBOM BERANI MATI RAKYAT MALAYSIA YANG MENJALANKAN OPERASI DI IRAQ


Allahyarham Tarmimi dengan gelaran Abu Ahmad Al-Malizzi telah diberi penghormatan oleh Media Rasmi Tentera Daulah Islamiah Iraq dan Sham (ISIS) dengan Tajuk Utama Mujahidin Malaysia Syahid Dalam Operasi Martyrdom yang disertakan gambar Ahmad Tarmimi. Al Fatihah Ahmad Tarmimi Maliki dan Takziah kepada ahli keluarga dan saudara mara Allahyarham.

Abu Ahmad Al Malizzi, Shaheed InShya Allah.. Conducted an Amaliyyah Istisyhadiyah (Martyrdom Operation) onto the HQ of Iraq’s SWAT Golden Squad at the frontline of Al Anbar.

 Mujahidin Malaysia Syahid Dalam Operasi Martyrdom

Serangan dalam Operasi Martyrdom itu dikatakan telah membunuh 25 anggota Skuad Emas SWAT di bangunan berkenaan setelah Mujahidin Malaysia Ahmad Tarmimi Maliki meletupkan dirinya bersama sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) tentera jenis Hummers sarat membawa beberapa tan bahan letupan sebelum disusuli serangan hendap oleh Pasukan Tentera Daulah Islamiah Iraq dan Sham (ISIS).

Rekrut Pengebom Berani Mati Malaysia

Ahmad Tarmimi Maliki, 26, adalah seorang pekerja kilang di Selangor namun di luar rutin aktiviti hariannya, beliau merupakan Rekrut Pengebom Berani Mati dan dipercayai menjadi rakyat Malaysia pertama terbunuh sebagai pengebom berani mati kerana sebelum ini terdapat beberapa kematian rakyat negara ini di luar negara dalam peperangan di Syria tetapi bukan sebagai pengebom berani mati,

Jihad Ahmad Tarmimi Maliki

Ahmad Tarmimi Maliki yang mengikuti Latihan ala Ketenteraan sebuah kumpulan militan di Port Dickson akhir tahun 2013 dan Jihad beliau tidak diketahui oleh ahli keluarga terdekatnya di Pahang.

Dalam pertemuan pihak Media dengan Halimah, 34, iaitu kakak kepada Ahmad Tarmimi memberitahu, keluarganya mengetahui berita tentang adiknya itu melalui Facebook yang dikongsi oleh rakannya beberapa hari selepas kejadian dan sangat terkejut kerana kali terakhir berjumpa Ahmad Tarmimi di kampung pada Mac lalu, adiknya itu hanya memaklumkan akan ke Asia Barat untuk mendalami ilmu agama.

Kami pada mulanya tidak percaya dengan berita kematiannya di internet sehinggalah pihak polis datang ke rumah (semalam) dan memaklumkan perkara berkenaan. Hancur luluh hati kami apabila mendengar berita itu.

Ahli Keluarga tidak tahu tentang penglibatan Ahmad Tarmimi di dalam mana-mana pertubuhan dan kumpulan militan yang mempunyai kaitan dengan anasir pengganas.

Allahyarham Ahmad Tarmimi Maliki menetap di Selangor sejak 2012 merupakan orang yang sederhana dan hanya bekerja di sebuah kilang. Beliau sentiasa tenang seperti biasa, cuma dilihat suka berzikir dan menyendiri ketika kali terakhir bertemu ahli keluarganya.

ps: pengebom berani mati, kalau mengebom tempat tentera, tentera mati, tapi kalau bom kawasan orang awam? orang tak berdosa yang mati? bagaimana tu?

jom klik

uncle muthu marahkan dap

14 ulasan:

  1. ini sama dengan perbuatan membunuh diri.

    nauzubillah!

    ini bukan dalam ajaran Islam.

    BalasPadam
  2. hanya Allah sahaja yang maha mengetahui.... semoga beliau ditempatkan bersama orang yang beriman... seperti kata admin "kalau bom kawasan orang awam? orang tak berdosa yang mati? bagaimana tu?"

    BalasPadam
  3. Dah la mati hancur berkecai - neraka sudah pasti tempat yang menanti si bodoh ni

    BalasPadam
  4. misi bunuh diri..!!?

    BalasPadam
  5. ini lah di kata "berani tak bertempat."

    BalasPadam
  6. Akal singkat

    BalasPadam
  7. pandai2 je ckp mati bunuh diri...x reti ape2 bab agama jgn berckp...kau bkn ahli agama..kau pakai akal fikiran je....die buat tu adela ulama yg membimbing die...ade fatwa dari ulama.....klu kau kne rogol kt malaysia ni sok sape nk tolg..org mcm ni lh...xde cra laian lg dh x sanggup tgok kau kne rogal gua pon letupkanla diri...mati menjaga maruah kau...ade faham

    BalasPadam
  8. tolong hormat arwah dan keluarga nya. cakap orang pandai bahasa bukan main cakap orang bunuh diri . tiada umat islam di syria yang bunuh diri. kat sana islam adalah syahid.dia bom diri dia bukan tempat awam .waktu tu di kawasan syiah . yang aku risau malaysia ni tak habis2 dok fitnah cakap orang sana sini. tak takut Allah ke?

    BalasPadam
  9. lagi bagus berani dari pengecut macam orang yang komen kat atas ni

    BalasPadam
  10. insyaAllah syahid.jng ckp sebarangan...lihat penjelasan ustaz Azhar Idrus di you tube

    BalasPadam
  11. Al-Baqarah:207 - Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya.

    BalasPadam
  12. Al-Baqarah:207 - Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya.

    BalasPadam
  13. Al-Baqarah:207 - Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya.

    BalasPadam
  14. ISIS adalah benar dan tidak sesat

    Al-Baqarah:207 - Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya.

    BalasPadam