Khamis, 21 Ogos 2014

KHALID SAMAD ANGGAP SULTAN TAK PERLU ADA KUASA MELANTIK MENTERI BESAR


nampaknya si pekakas liberal sorang ni nak lagak hero, sedangkan pas sendiri mengatakan tak mau ada konflik dengan sultan, tapi si khalid samad bangkai siamang ni bukan main sedap mulut dia dok pot pet nampaknya..
Sultan tidak sepatutnya diberi hak mutlak melantik menteri besar kerana sistem yang menjadi amalan di negara ini adalah sistem raja berperlembagaan, kata Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.
ni mesti kuat sangat jilat dan hirup lendir anwar dan dap kiasu ni, sampai lahanat ni sanggup keluarkan kata bodoh yang paling celaka...

Katanya, komuniti netizen mula membangkitkan perkara itu ekoran krisis menteri besar di Selangor selepas PAS menyerahkan dua nama kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk dipersembahkan kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

"Kita tidak sepatutnya memberikan kuasa mutlak kepada Sultan untuk menentukan menteri besar, kerana ini sistem raja berperlembagaan," katanya ketika ditanya mengapa PR tidak menyerahkan dua nama calon menteri besar kepada sultan.

"Pengguna Internet, ahli akademik dan Tun Dr Mahathir Mohamad yang kata seperti ini," dakwa Khalid pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam hari ini berkata,
Pakatan memutuskan menghantar nama Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, sedangkan sebelum itu PAS mencalonkan dua nama iaitu Dr Wan Azizah dan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali.

Pakatan kemudiannya sepakat menghantar hanya nama Dr Wan Azizah selepas Azmin memutuskan menarik diri demi memberi keutamaan kepada keputusan parti.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu berkata, meskipun mereka menghantar lebih daripada satu nama kepada sultan, pemerintah itu tetap hanya akan memilih satu nama.

sumber malaysian insider

5 ulasan:

  1. bangsat punya BABI lahanat..

    BalasPadam
  2. Khalid pun bukan anak Selangor.....tapi barua ni anak Kelante. Kalau berani tegur lah Sultan Kelantan.

    BalasPadam
  3. Orang bangsat yang cuba hendak masuk campur urusan kerajaan negeri Selangor. Penduduk Shah Alam bodoh (yang mengundi Pakatan Haram), dahlah bodoh jadi pecacai pula. Ikut sahaja cakap si Khalid Samad. Jika benar sayang Islam dan kerajaan Selangor, bangunlah bersuara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tak tau nak cakap samada penduduk shah alam bodoh atau apa sebab aku mengundi utk BN kat sana. tp apa aku dapat tgk masa buang undi tu byk muka2 cina bahkan hampir sama dgn melayu. bukan ke shah alam ni byk melayu totok? walaupun akhir2 ni mmg byk cina hijrah ke bandar tu bila rumah urut dan pusat judi dah mula ada. lps tu ramai anak2 muda yg jumpa kawan2 lama sembang2 sambil beratur nak buang undi maklumlah lama x jumpa. maksudnya mereka dah pindah keje dan duduk tempat lain tp balik shah alam hometown mak ayah utk ngundi. mmg dari gaya dan muka nampak dua2 golongan ni x sabar2 nak benam umno. diorg ni suka Khalid samad sebab dia ni anti establishment yg mana budak2 muda kan mmg suka org2 mcm ni utk diangkat jd pemimpin. kira mereka suka org yg melawan, yg trendy dan x ikut protocol. kalau boleh suma benda main langgar je. budak2 muda skrg mmg bodoh dlm berfikir panjang dan kebodohan ini terbawa2 walaupun dah kawin dan beranak pinak. at least budak2 muda zaman dulu walaupun ada yg anti establishment tapi bila dah bekerjaya, berkahwin dan ada family majority dah boleh fikir dgn waras dan x ikut perangai juburi. yg cina tu jgn kata la masing2 pun tau benci mereka pd kerajaan melayu.

      jentayu

      Padam
  4. tengok muka pun macam syaitan... perlu direjam dan dilaknat...

    BalasPadam