Ahad, 21 September 2014

99.99 persen azmin akan menjadi menteri besar?

mungkin ya..

mungkin tidak..

tapi pada pendapat ramai pemerhati, berkemungkinan Sultan akan memilih azmin sebagai menteri besar mengantikan khalid ibrahim.

tapi dalam kem pkr memang tak puas hati, nak merayu lagi sebelum majlis akad sumpah pada selasa ini, sekiranya menteri besar baru dilantik, nak tanya adakah tiada konflik lagi? atau dalam pkr bertelagah macam singa nanti.

anwar ibrahim mesti tak puas hati, tapi hakikat, azmin sebenarnya lebih kurang je kepala bana dengan anwar ibrahim tu, liberal dan otak sekular lagi teruk dari umno.

agak-agak pas tak kisah? pas pula pecah menanti belah, biarkan barah anwarinas berselerak dalam pas, biarkan, kita tengok sahaja drama apa lepas ini, yang nyata yang paling untung gelak dalam diam, adalah kiasu dap...


ps: tapi paling penting puak-puak haluan kiri ini takkan diam dalam mengacau institusi diraja, mereka ada agenda.. pesan buat puak-puak ini, jangan cari pasal.. itu je.. full stop!!

3 ulasan:

  1. jangan terkeliru dgn taktik PKR. mereka sebenarnya merencanakan Azmin untuk kekerusi MB. Jijah kipas hanyalah penyendal penyebab saja. Anwar al juburi dah sedia maklum, kalau di asaknya juga nama Azmin, sah sah sultan akan tolak. Lalu di asaknya nama jijah supaya sultan buka mata pada si Azmin. Ada percaturan disitu.
    Itu pandapat saya. Banyak berita dan cerita dari dalam PKR sendiri pasal isu ini. Dan sememangnya PKR adalah pakar dalam mencipta "move" sana sini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan sok selangor hancur sebab move diorang gak!

      Padam
    2. Kita tengok dululah macamana. Kalau hancur sok lusa, itu pilihan orang Selangor jugak. Yg pasti, Selangor sudah kering manusia untuk dipilih sbg MB hinggakan si Azmin pro anuar mabuk jugak dipilih.

      Padam