Rabu, 17 September 2014

adakah berita ini membuatkan spisis kera anwarinas memberontak?


mungkin ada kebenaran, adakah ini perihal perpecahan pas dalam pakatan semakin melonjak kuat, semakin tersemai perpecahan paling dashyat dialami oleh pas, berpecah dua kerana seorang insan bernama anwar ibrahim aka ketum.

ni semua aku punya pasal, keh keh keh..

jadinya perpecahan ini berkemungkinan pas akan keluar dari pakatan, atau bersama dengan pakatan dengan dibahagi dua, pasma dan pas asal, agak-agak siapa yang kaut untung dalam perpecahan pas ini? ramai orang kata umno, tapi hakikat umno tak terkias langsung dengan apa terjadi dalam pas, sebelum ini umno tak kisah pun bergabung dengan pas, sebab paling utama ukhwah sesama Islam tu yang perlu dijaga, kuasa mutlak orang melayu Islam tu yang perlu dijaga, bukan mengikut kata kafir dan liberal, hah sekarang rasakan, dalam pakatanlah yang rosakkan pas.

kenyataan harun din ini akan membuatkan segerombolan pentaksub pas yang membenci umno tahap kritikal meroyan 24 jam, tengoklah... sampai pro hadi dan anwarinas dah berperang dalam alam maya sekarang ini.



ps: kalau pas bergerak sendirian sebenarnya lagi mengukuhkan pas atau menjahanamkan pas?

4 ulasan:

  1. Kalau Pas bergerak sendiri maka kuranglah dosa dia dan bertambah berkat parti dia. Kurang dosa subahat rosak akhlak meliwat dan menjahanamkan bangsa, agama juga Negara dia sendiri. Bila kurang dosa maka makin hampir dengan Tuhan dan mudah dapat hidayah serta boleh segera bertaubat...

    BalasPadam
  2. Doa pecah perut....doa mahazalim...kjan zalim era reformasi dah kena kat batang hidung sendiri.....melayu kena bijak undi kali ini...tolak pkr islam selamat....ingat pas ingat syiah....

    BalasPadam
  3. Dulu PAS doakan kehancuran kepada pendokong kebatilan ... kini doa mereka dimakbulkan ... Aku tunggu puak PAS sujud syukur beramai2. Ya la ... kan doa mereka dah dimakbulkan ... puak yang batil kini berpecah belah ... ala puak PAS yang amalkan hukum wat halal aku wat haram mu bukannya reti nak bersyukur pun. Kena kat orang bala kena kat depa dugaan ...

    BalasPadam
  4. Itu beza dgn umno...pas berijtihad pd paksi quran dan sirah nabi dan para sahabat....silap dpt pahala...betul dpt pahala. Islam tidak mengjalalan cara utk mencapai matlamat krn pas berprinsip. Kesilapan jemaah Islam selagi atas dasar tersebut menjadi rahmah kpd umat Islam di Malaysia pd masa akan dtg.

    BalasPadam