Isnin, 15 September 2014

ceramah hadi awang hanya dihadiri 50 orang sahaja?


kenapa? apa sebab? bukan ke kalau pas buat ceramah, bukan main powerfull croud yang datang, tapi hakikat mungkin dikalangan akar umbi dah tensen dengan keadaan pas yang berpecah 2, pas asal dan pasma, pro ulama dan anwarinas..

mungkin hadi sebaik mungkin nak kembalikan keadaan asal dalam pas, tetapi hakikat mereka bertelagah dari dalam, pkr dan dap hanya kerana arahan anwar ibrahim je diam membisu dari membalun hadi,

adakah unit anwarinas yang separuh dalam pas tu, akan menendang hadi secara halus selepas ini? siapa tahu, ini adalah politik, politik kebencian dibawa pas semakin memakan diri, kita kena faham, pas takkan boleh bersatu dengan umno, jadinya kita berserah kepada Allah supaya puak-puak pas ini terbuka hatinya menerima pernyatuan.

katanya masa ceramah hadi awang, kilat sabung menyabung, petunjuk Allah kita patut dalami dengan mendalam, walaubagaimana pun hadi ni, dia memang bagus dalam menelanjangkan anwar ketum dan sekutunya dalam pas.

ps: politik ini kadang-kadang bila sampai masa, penyatuan akan wujud dengan sendirinya, tapi entah bila tak tau.

11 ulasan:

  1. Yg hadir dgr ceramah tak penting. Yg mengundi tu penting. Dengar macam ramai bg sokongan, bila undi tak macam yg dtg dengar ceramah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup, aku cukup setuju... seperti di prk Teluk Intan. Yang ramai datang bila ceramah DAPig diadakan... tapi undi kalah juga. Sebab orang ramai datang nak tengok Dyana je.... bukannya nak undi dia pun.

      Jadi kalau kat pengkalan kubor nak bagi ramai datang ke ceramah PAS, jemput2 dyana dan rara berucap. Kalau yang ada belalai datang, lebih baik lupakan saja...

      Padam
    2. sama gak le dgn ah jib gor masa pru13. Cina2 mai dinner smpai ribu2 org tapi undi langsung hampeh.

      Padam
    3. Tp Najib dpt tubuh kerajaan dan jd PM.
      yg sekor baghal tua tu hanya mengenang pembohongan 16 Sept.. hari di bohong jd PM..

      hahaa..

      Padam
  2. tarik balik amanat baru bole brsatu, ni semua ulama duniawi, xde kbaikan utk Islam, hanya buat Islam diperlekeh oleh kafirun.

    BalasPadam
  3. Suatu hal yg harus disedari selera politik boleh berubah-ubah. Ianya akan berlaku apabila timbul rasa kecewa. Berbagai sebab dan alasan yg membolehkan perasaan kecewa wujud dikalangan ahli politik. Perbezaan perasaan kecewa diantara pemimpin teratas dan bawahan juga agak jauh berbeza. Biasanya pemimpin teratas akan kecewa bila yg dipimpin mula menunjukkan sikap berlawanan. Pemipin teratas biasanya jauh lebih matang dan berpengalaman dlm segala segi. Mereka juga berpandangan jauh serta dapat mengenal pasti sesuatu perkara dgn lebih jelas berdasarkan pengalaman yg dilalui. Berbanding kekecewaan golongan pemimpin bawahan, mereka kurang didalam banyak hal sesuai dgn pengalaman singkat mereka didalam politik kepartian. Mereka akan lebih gelojoh dlm membuat keputusan atau mempunyai agenda tertentu yg dikejar. Bilamana keinginan mereka tidak tertunai atau sukar dlm mencapai cita2, mereka akan dihantui perasaan kecewa. Bagi golongan atasan, bersara adalah jawapannya. Untuk golongan bawahan pula mereka akan memilih alternatif lain bagi percubaan seterusnya.

    BalasPadam
  4. Ceramah puak2 Munafik
    Hadi tu xsedar ke dia tu dh expired,
    tak malu ke nk ceramah sedangkan masalah besar membusuk dlm PAS.
    Selangor.. mendedahkan PAS dipenuhi org2 Munafik yg bertopeng Islam

    amanat dia telah trima kaffarah.
    PAS dh lunyai skrg.. nk ckp bab Islam mmh xde dh

    BalasPadam
    Balasan
    1. presiden pas berucap depan mayat. dia serupa presiden pkr quinkontrol dengan remote control. dua-dua dah sama tua duduk diam jaga cucu lagi baik, lain dap tak ada pon presiden tapi parti powerfull, tak malu ke MELAYU malaaun harap jer ada parti tapi habuk dan hampas.

      Padam
  5. 5 orangnje yg hadir....Bukan lima puluh.

    BalasPadam
  6. Hj Hadi dok popular di Kelantan.

    BalasPadam
  7. Tuan Guru, salahke kalau bergabung dgn UMNO??? Kenapa kata itu fitnah

    Bertahaluf siyasi dgn parti komunis yg terang terang tolak Islam dan melayu, boleh pulak...??

    Bertahaluf siyasi dgn parti PKR, parti pimpinan peliwat, penyokong kepada LGBT, menyokong penggunaan kalimah Allah,..boleh pulak???

    Inilah yg dikatakan, bila Allah dah matikan hati mereka, maka mereka tidak nampak siapa kawan yg sebenar. Lawan dikatakan kawan dan kawan dikatakan lawan...Nauzubillah min zalikk

    BalasPadam