Rabu, 24 September 2014

'langkah kajang' gagal atau memang nak azmin naik jadi mb? episod 3

korang satu malaysia kena liwat minda dengan aku, ada faham? hik hik hik

keadaan krisis mb selangor sebenarnya membuatkan pakar strategis dari bn pun tak mampu berfikir, kerana menganggap tindakan anwar ketum dan segerombolan mp yang menyokongnya untuk melantik wan azizah sebagai menteri besar atas dasar apa? apakah sebenar yang anwar ketum nak lakukan sehingga wan azizah terpaksa dijadikan kambing hitam sekali lagi.

ramai memberikan jawapan begini

1. kerana anwar akan masuk penjara, wan azizah adalah proksi boneka yang diperlukan untuk menjadi boneka sehingga anwar bebas nanti, mungkin jawatan dari wan azizah itu boleh ditukarkan kepadanya nanti, sebab cara begitu anwar dah buat dah pun di permatang pauh, wan azizah letak jawatan, prk berlaku, anwar bertanding dan menang.

2. strategi ini mungkin anggapan kita, pada awalnya nampak benar, sebabnya bukan main pemimpin pkr dan dap mencanangkan nama wan azizah, kecuali pas, sebab pas dapat rasa ada sesuatu tak kena dalam game mb ini.

3. adakah dikalangan strategis bn yang kena pedajal atau dalaman pakatan yang kena pedajal? drama ini cukup rempah ratusnya, serius, sampai mata tak terarah langsung terhadap azmin.

4. muktamar pas diadakan baru-baru ini di johor pun sebenarnya mengacau sedikit dalaman pas, itu yang wujud pasma tu, bertelagah sama sendiri sampai lenjun pas, hadi awang pun terang-terang nak dijatuhkan oleh golongan pro anwarinas. drama ini cukup rencah dilakukan. ada sebab hadi awang perlu dijatuhkan untuk matlamat menawan putrajaya.

jaja nama wan azizah, ibarat macam jual makanan segera, laku tak ingat

kalau kita faham, permainan politik si anwar ibrahim ketum ini cukup licik, memang perasan tak, nama azmin tak terlintas langsung dalam propaganda ini, bilamana nama wan azizah tunggal dipilih untuk diberikan kepada Sultan Selangor, kita sendiri tahu, wan azizah akan mudah ditolak mentah-mentah kerana awal-awal lagi serangan terhadap wan azizah dalam media pro bn bertalu-talu sampai kelayakan dia dipertikai, pkr memang tahu, wan azizah takkan layak punya menjadi menteri besar.

hari-hari bercerita berkenaan keadaan kritikal melanda pr, sampai seronok media pro bn termasuk aku mainkan, sebab bullet dah diberi dengan percuma oleh media pr sendiri

tu sebab media-media pro pr tiap waktu memainkan keadaan krisis ini menjadi berat nanang, memang sengaja ia dicanangkan supaya rakyat leka dengan krisis ini, dan nama azmin tidak langsung mereka sebutkan malah media pro bn tidak sama sekali mengaitkan azmin dengan jawatan menteri besar, nampak? keh keh...

memang tak nafikan keadaan kritikal pr berkenaan krisis mb ni sangat berat, anwar ketum korang kena faham, baca balik art of war dari sun tzu tu,

antara ayat-ayat falsafah sun tzu
1. Terlalu mempercayai akan menyebabkan pengikut mengambil peluang dan memperlekehkan pemimpin
2. Disiplin dan arahan yang keterlaluan akan menjadikan pengikut memberontak.
amacam, terbuka minda, ada lagi, baca yang ni

Perdaya Langit untuk melewati Samudera.

Bergerak di kegelapan dan bayang-bayang, menggunakan tempat-tempat tersembunyi, atau bersembunyi di belakang layar hanya akan menarik kecurigaan. Untuk memperlemah pertahanan musuh anda harus bertindak ditempat terbuka menyembunyikan maksud tersembunyi anda dengan aktiviti biasa sehari-hari.

mudah, lekakan musuh, kita le, pro bn, dengan situasi yang tak dijangka, tapi dalam hakikat, perihal itu adalah untuk mengekalkan dan menguatkan lagi benteng mereka, iaitu benteng pakatan.

 kah kah, dengan hang, dengan ketua-ketua hang, dengan pas sekali aku pedajal, kah kah kah..

jawapan dalam kekalutan itu, adalah dengan azmin ali menjadi menteri besar, mulanya anggapan menteri besar selangor berkemungkinan akan dipilih dikalangan adun pas, Istana Selangor memilih azmin kerana tidak mahu krisis ini berlarutan, maka azmin memang layak menjadi menteri besar selangor yang baru.

sedangkan sebelum ini,betapa garangnya pkr kerana tetap dengan pendirian nak juga wan azizah menjadi mb, sampai katanya nak merayu kepada Sultan supaya memilih wan azizah, permainan ini tidak sampai penghabisnya lagi.

sebelum nama azmin diwar-warkan bakal menjadi menteri besar, bukan main garang pkr,

nampaknya tak rugi sedikit pun pas meletakkan 3 nama, salah satu nama adalah azmin, pas letak untuk Sultan pilih,

nama azmin memang terpilih untuk ditabalkan menjadi menteri besar, sedangkan pada awal-awal krisis sekelumit ini, nama azmin tiak ada langsung, jadi berterima kasihlah kepada pas, atau memang anwar suruh pas yang letak? hehe.. 

sebab kenyataan mat sabu dalam mesyuarat pas pusat pada 17 hb ogos 2014, dalam mesyuarat yang tidak dihadiri hadi awang itu mengatakan bersetuju nama wan azizah dan azmin dipilih untuk calon menteri besar, amacam? hehe..

nama-nama yang telah ditemuduga oleh pihak istana untuk jawatan menteri besar selangor

ok bersambung lagi untuk episod 4.. lalalala..


4 ulasan:

  1. x gagal.coz pasti ada Plan B dan PLan C

    BalasPadam
  2. Semua cerdik pandai tapi x bijak kena main..nuar memang hebat..Screen smoke..yg pasti Anak dididik dia jadi MB dari Awal kita da nampak..wan jijah tu wayang aja..sebenarnya admin..umno yg nampak bijak pun kena kencing...Syabas bong niar..

    BalasPadam
  3. Azmin tau Anwar dah hentam Shamsida di Tivoli Bangsar kerana Azmin nak kedudukan sebagai setpol sanggup jual bini. Anwar dah terhuang budi kat Azmin kalau tidak cerita ini jadi hangat

    BalasPadam