Khamis, 25 September 2014

'langkah kajang' gagal atau memang nak azmin naik jadi mb? episod akhir

setelah drama-drama berlanjutan krisis mb ini, masing-masing keronyok sana sini, pkr hentam pas, dap hentam pas, pas hentam balik, masing-masing keronyok sampai lebam, rakyat di selangor pun terlopong, malah bn pun dapat rasakan selesai hendaknya krisis mb ini bila Sultan memilih azmin ali sebagai mb baru.



bila azmin sah menjadi mb, dikalangan rakan parti dalam pr terus menerus sokong tanpa ada bantahan terutama dap dan pkr, sebelum ini bukan main garang nak juga wan azizah tetap tunggal menjadi mb, sampai tak peduli langsung dah arahan Istana dengan menghantar satu nama tunggal juga iaitu wan azizah.




goyang sana goyang sini, maksudnya pada permulaan pkr dan dap, anggapan mereka adun pas yang akan menjadi mb, maka perihal ini terpaksa juga mereka setuju sedangkan pada awal-awal memang sah azmin lah yang akan menakhodakan selangor atas tiket menyingkirkan khalid ibrahim.

gameplan anwar baik punya, walau selepas lantikan azmin, katanya kelibat anwar ibrahim ketum tak muncul, ramai tertanya mengapa, katanya dia agak terkejut sebab azmin yang dipilih bukan dikalangan calon pas, aik? haha.. baik punya gaul abe ketum...

tertanya-tanya juga, kalau dah memang wan azizah tak layak pada awal-awal lagi, kenapa tak promot sahaja azmin? ini orang panggil strategi memasang khayalan dijual merata-rata, diguna media pr sebaik mungkin, dijaja konon ada kelemahan, jadinya.... perihal drama ini bukan setakat habis disini. ada lagi...

drama setelah azmin menajadi mb.. legasi khalid akan dilumpuhkan sikit demi sedikit, ini bukan auta.


amacam? kita tunggu, adakah benar azmin bukan boneka anwar ibrahim atau dia nak langgar anwar ibrahim atau sah memang agenda utama pada awal-awal langkah kajang itu adalah sememangnya nakkan dia jadi mb atau dah memang rezeki dia kerana kerakusan anwar ibrahim dengan salah strateginya atau gameplan ini dah memang berjaya sepenuhnya, sebab paling utama duit simpanan dalam selangor tu, RM3 billion.

yang ni pulak amacam? ada lagi arahan yang kita anggap sah dia dengan anwar ibrahim dah berjaya dengan agenda merampas selangor dari khalid ibrahim.. licik dan berbaloi.


agak-agak siapa dah capai target untuk simpanan 3 billion tu? alah.. siapa lagi..

amacam strategi i? semua pakat terkena kan, kah kah kah...

ps: perang dan strategi itu mungkin nampak bodoh piang tapi hakikat matlamat dan impian itu terlaksa dengan cara paling brengset kerana langkah kajang duit rakyat, rakyat, pemimpin, tak kisah pr atau bn, melayu, cina, india dan segala bangsa dah terkena dengan mangkuk ayun ini.. iaitu ketum man.. siak..


tapi jangan seronok sangat macai ketum, ada lagi ceritera tunggu.... 

episod 'langkah kajang' gagal atau memang nak azmin naik jadi mb? tamat

4 ulasan:

  1. Azmin mmg adun la,tak perlu langkah langkah mcm org sewel,boleh pecat je TSKI dan lantik Azmin.yg sebenarnya Anwar dah kantoi tahap gaban....kahkahkah

    BalasPadam
  2. Yang xde dalam script ialah mempamerkan kebengapan PAS..
    Namun atas kebodohan PAS yg natural..tetap terserlah dgn episod Doa terpilih dan PASMA..

    BalasPadam
  3. Pilihan rakyat Selangor yang BONGOK BIN/BTE BAHLOL...

    Anwar Pendubur/Penzinah tegar

    Azmin kasi Aiskrim free dalam jamban

    Jijah Mak Cik Kipas Adun Selenger..

    Wahkahkahkahkahkahkah...

    BalasPadam