Selasa, 30 September 2014

pas dicabar oleh anak ikan anwar ibrahim melalui ngo lensa supaya keluar pakatan

kegilaan apakah berlaku keatas pr sekarang ini? mereka bertelagah ibarat macam bukan bertaut antara pakatan, masing-masing nak menunjukkan jaguh, pas berbalah dengan dap dan pkr, pkr dan dap pula suka pula menaji pas tanpa belas.

kali ini dengan lebih radikal, ngo lensa yang selamba langgar kawasan pas, mendesak pula pas keluar dari pakatan, ni kira ugutan la ni ye, haha.. apa pemuda pas takkan diam je kot, jangan bagi anak ikan si ketum ini buat suka hati dengan parti anda.

kalau datang dekat tempat umno, tak cukup tanah budak-budak kaki kunyit ni lari kena hambat.. belajar tak tinggi nak ajar parti pas yang dah lama dalam politik? jangan buat gila la.. pkr nak hancur lagi sembang nak gugat pas?

tapi pas, ni spisis degil, nak juga hauk kepala dengan pr, nak juga duduk dalam kandang naga, nak juga dibuli, dikeldai, di henyak macam orang takde maruah, wei lawan baliklah pas oi.. dengan umno bukan main garang macam ungka korang ye... haha..


Selepas menerima tamparan hebat termasuk kehilanggan satu kerusi Exco di Selangor serta pemecatan anggotanya sebagai ahli majlis dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang, kepimpinan Pas hari ini diberi kata dua oleh kumpulan badan bukan kerajaan (NGO) pro-pembangkang, Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa)

Lensa yang dianggotai bekas mahasiswa pro-pembangkang termasuk Safwa Anang iaitu bekas pengerusi Solidariti Mahasiswa (SMM), yang dihukum penjara 10 bulan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur kerana memberi ucapan berbaur hasutan, mempertikan kepimpinan Pas dan menuduh parti itu sebagai punca ketegangan dalam pakatan pembangkang.

Dalam memorandum yang diserahkan kepada wakil Pas di ibu pejabat Pas di Jalan Raja Laut hari ini, Lensa memberi amaran kepada Pas agar mengambil tindakan kepada kepimpinan dan ahli parti itu yang mencetuskan ketegangan atau keluar dari pakatan pembangkang.

Kordinator Lensa, Ekhsan Bukharee berkata, krisis Selangor yang berpanjangan menunjukkan Pas membelakangkan semangat setiakawan dengan tidak menyokong calon Menteri Besar Selangor yang telah dipersetujui oleh DAP dan PKR

Pas juga didakwa lambat bertindak serta beberapa kali membuat pusingan 'U' dalam kemelut berkenaan dan mengkritik secara terbuka calon Menteri Besar yang dipilih.

"Contohnya Ahli Parlimen Temerloh melebelkan Anwar Ibrahi sebagai mengamalkan nepotisme apabila isteri beliau dipilih sebagai calon MB baru.

"Selain itu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri dalam satu kenyataan terbuka di Terengganu melebelkan Datin Seri Dr. Wan Azizah sebagai lemah dan tidak mampu memimpin Selangor," kata Ekhsan.

Memorandum empat muka surat itu turut memetik kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan kepimpinan Pas termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Aziz yang didakwa sebagai pencetus ketegangan.

"Presiden Pas dalam ucapan penggulungan Muktamar Pas ke-60 menuduh PKR mencuri dua ADUN Pas yang menyokong Dr. Wan Azizah. Beliau juga menyifatkan tindakan tidak menyokong Dr. Wan Azizah kerana tidak mahu membawa ahli Pas ke neraka.

"Ahli Parlimen Pas Pasir Mas, Nik Abduh mengeluarkan kenyataan pada 28 September mendakwa Pas dibuli oleh PKR dab DAP," kata Ekhsan.

Menorandum itu mengemukan cadangan bagi memulihkan permuafakatan pembangkang termasuk mengesa Pas keluar dari pakatan pembangkang sekiranya gagal bertindak terhadap kelompok dalam parti itu yang mewujudkan konflik dengan DAP dan PKR.

"Lensa menyarankan Pas menyiasat dan mengambil tindakan terhadap ahli mahupun pimpinan yang bertindak mengeluarkan kenyataan yang mampu menggugat keutuhan pakatan pembangkang.

"Lensa juga berpendirian sekiranya Pas gagal bertindak tegas terhadap kelompok Pas yang berterusan mewujudkan konflik semasa pakatan pembangkang, maka Lensa mencadangkan agar Pas mengambil langkah berundur," kata Ekhsan. -UTUSAN





ps: nak kesian ke tidak dengan pas ni?

9 ulasan:

  1. Kami bangga jadi orang PAS. Biarlah orang kata PAS itu Parti Anjing Suruhan kami tetap bersama PAS. Di maki , dicaci dan dihina kami bersama bendera hijau bermata satu. Kita orang PAS ini memang muka tembok . Perasaan malu dah hilang .

    BalasPadam
  2. Itulah demo-kera si.Lama-lama tinggal gusi,makan tak boleh lagi,last-last nanti jadi tikus tengok besi.

    BalasPadam
  3. PAS SEBENARNYA TAKUT KESAORANGAN, NAK BERBAIK DGN UMNO MALU. JADI MEREKA SANGGUP DIBUAT APA SAJE ASALKAN TAK DITINGGALKAN OLIH KAPATAN RAKYAT.

    BalasPadam
  4. Kalau kami tinggal pakatan siapa mahu kasi pas undi.pikirla tarak otak punya umnok. Aku cakap betul tarak sembunyi2 nak harap orang melayu pegi jahanam serupa kapir tak solat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini pas hantu punya, kita pun solat juga maa. 7 hari kita makan limau epal pisang vegi puasa maa, kita takda sinar kita pasang lilin dan colok ganti sinar. Lepas solat kita sedekah kuah apam balik kasi makan orang susah ini simbolik niat ada faham ka,tak tau tanya la. Apa lu

      Padam
    2. Kereta mesedis kita boleh hantar sana, malas cerita la,pikir sendiri la pas, get out no undi 4 u anymore

      Padam
  5. kami tak rasa ,pas kalau keluar pakatan pas makin tak kuat sebab yang kami tahu orang melayu undi pakatan pasal nak bagi pas menag dan. sikit sangat orang melayu nak undi dap ...maklumlah parti cina . tengok pun jijik kecuali melayu yang yang gila kuasa lepas tu sekular. pkr plak parti syok sendiri konon2 ramai penyokong sebenarnya skit sangat.....dulu tk da pkr pun pas dok menang jugak kt kdah,ganu ,klate dan kt slangor pas menang terbanyak kerusi jadi apadahalpun kalau keluar.....orang melayu cuma ada pas dan umno je....pkrr parti sorryla...liberal,sekular ,sosialis.cauvinis dan pengemis

    BalasPadam
  6. Anon 6.33,
    Terima kasih kerana anda berani berterus terang.Tapi kalau saya saya akan cari budak hinggusan yang muka terpampang itu hingga ke lubang cacing.Banyak cara nak mengajar budakx kurang ajar ni.

    BalasPadam
  7. teori paling mudah; pas dipimpin presiden kuda kayu dan punahsihat sampah sejak bersekongkol dlm pr apa yg pas berhasil meneruskan agenda negara islam dan hukum hudud??? semua disembuunyi dalam jubah dan ditutup dgn serban, yg lain tenguk lihat pandang.............pas parti paling bodoh

    BalasPadam