Ahad, 28 September 2014

pengundi muda tak balik mengundi punca pas kalah di pengkalan kubor

hehe.. biasalah, kena cover, sebab kalau tak cover penyokong nanti bila berjalan tunjuk kemaluan yang amat sangat, malah nak ke kedai atau ke kenduri pun nanti kena pakai topeng, yelah pada awalnya mereka anggap pengkalan kubor memang boleh pas menang pun, sebab dah 3 penggal kawasan itu diberi kepada pkr, jadi anggapan sekiranya pas yang meletak calon, maka peluang bn akan dikuborkan di sana..

tapi hakikat pas kalah teruk disana, pkr gelak dalam diam, dap kata padan muka.

tapi perangai pas ini, ibarat tertelan buah durian, tercekik, tapi buat cool dengan mengatakan saya ok, tapi lepas tu mati tercekik, hehe.. orang panggil juga, ego tak kena gaya, cerita pun tak guna, cakap pun tak kena.


ps: buat bn, kerja keraslah memulihkan budak-budak muda yang disesatkan oleh pr, kali ini jangan duduk diam lagi, pru14 tak lama lagi, perpecahan pr ambillah ia sebagai modal untuk bn hentam pukul keliling sampai pr menangis dalam hati, amacam geng boleh? kita boleh, cuma kita banyak leka, itu je..

11 ulasan:

  1. Saya pengundi muda tak balik menmgundi. Kalau balik pun saya tak undi PAS. PAS lemah kena maki kena hamun dok tant tu juga. Dah tak pecaya PAS Nik Aziz pun cakap merapu. Tak tahu nak panggil ulamak ke apa ke/

    BalasPadam
  2. Memang sah.....PAS hanya harap ihsan dari pengundi muda yang berkerja di luar Kelantan untuk mereka menduduki kerusi empok di Kota Bharu. Kalau rakyat kelantan yang betul2 menetap di Kelantan rasanya dah lama TOLAK PAS ni....

    Alasan kekalahan ni hanya disandarkan kepada pengundi muda rasanya tak cukup. Calon yang PAS ketengahkan pun bukannya mampu nak berinteraksi dengan media, apatah lagi nanti dengan rakyat setempat...

    Memang patut kalah pun....!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  3. Kebanyakan pengundi luar hanya 'singgah' di kelantan 30 hari je, walaupun dia warga kelantan. Orang kt kampung susah, jalan berlubang tak di repair walaupun kerajaan pusat dah salur RM 139 juta, guna 30% untuk kerja repair, dekat RM100 juta 'lesap' ntah kemana. (Tu yang TPM nak sangat kerajaan mat yaakub di audit). Pengundi luar ni balik hanya utk mengundi, mereka senang lenang di luar, balik2 untuk susahkan rakyat, jika PAS menang, maka yg senang ialah YB, yang menderita rakyat ialah setempat, yang disalahkan ialah UMNO. sebab tu bos SPR panggil pengundi luar ini ialah Pengundi Hantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy tambah.. 30hari yg pengundi luar 'singgah' di kelantan ialah masa dalam setahun. 11 bulan lagi dok luar negeri. Memajukan negeri luar, senang lenang di luar, balik mengundi dan susahkan/tambah derita rakyat setempat.

      Padam
  4. Di Kelantan, yg menderita rakyat tempatan. Itu sebab ramai yg tolak PAS. Orang Kelantan dipertuan hidup senang lenang di negeri perintah BN. Jadi mana dia orang tahu susah senang rakyat kelantan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tepat sekali ulasan anda!
      ramai rakan-rakan sekerja saya mereka akan pulang ketika PRU dengan satu motto'SELAMATKAN BULAN'selepas mengundi mereka pun berbondong-bondong semula kenegeri yg diperintah dacing hingga dengan nada bergurau saya berkata' kau suka negeri kau diperintah bulan tapi kau x suka diperintah bulan.

      Padam
  5. PAS memang degil dan tak sedar diri... PAS semakin jauh sesat sejak bergaul mesra dgn Aljuburi dan kafir DAP... dgn UMNO, sanggup menghina mencaci... tapi dgn Aljuburi dan Kafir DAP, PAS sanggup dihina dan dicaci... tak bodoh ke tu???

    BalasPadam
  6. bodoh tahap tertinggi

    BalasPadam
  7. Kedengkian dan kebencian mengatasi kebodohan dan kebangangan.

    BalasPadam
  8. BODO SOMBONG ! SEBENO NYA.......EGO POLITIK TEBAL BEBENO !

    BalasPadam
  9. Pru 13 memang rakyat kelate dah tolak pas..kalu tak krn pgundi luar yg memang tak dok kat kelate dah sah bleh tukar. Org muda tak sedar yg dia mganiaya ore kelate sdiri.. Kelate maju pun dek krna rakyat kelate hok kijo kat luar.buat bisines sana sini.dah kayo lupo diri kat mana tempat hasil dapat..rumoh besar bglow sana sini pun ramai dimiliki oleh kakitgn awam. Demo ni ramai hok kijo luar..tapi di kelate PA ni rama jugak..kemajuan hok ada pun sbb kjaan pusat yg buat.harap PAS kelate jgn harap.make duit rakyat ado la..mana dia cntoh hok krjaan pas buat?tolong snaraikan apa mendanya..bazar tok guru?apa lagi?kijo tg nik aziz plak 24 jam 30 hari sbln 365 hr stahun asyik dok salahkan umno kijonya.dia igt dia tu tak ada salah sikit pong..tak sedar yg slama ni umno la yg dok tolong kelate.. Kalu petani tak leh bantuan subsidi dr krjaan umno..sudah tetu rakyat kelate tak leh nane padi.gitu juga sektor lain..semo pelu ko batue krjae pusat.mmmmm...mace2 karenoh.

    BalasPadam