Rabu, 22 Oktober 2014

SKANDAL DYANA SOFYA DAN ZAIRIL KHIR KERANA KEBODOHAN MEREKA SENDIRI?


tersebarnya gambar mesra yang kalau bini si zairil ni tengok boleh dikatakan bukan setakat peti ais terbang, malah pintu ruang tamu pun boleh terbelah dua ooo.. sebenarnya bibit cinta mereka mungkin dah lama, oleh kerana kesilapan teknik maka kemaluanlah yang dapat, merah padamlah keduanya nak nafikan, ades.

dah tau skandal yang pergi snap gambar baik punya buat apa, mungkin lim kit siang pening nak cakap apa dah ni, sebabnya dyana ni ikon perempuan melayu paling hebat diperkenalkan oleh dap, konon nak tunjukkan dekat pas, mereka juga ada ikon melayu.

tapi tak sampai setahun jagung selepas menjadi calon di prk teluk intan bulan mei 2014 lepas (kalah lak tu), dah terkantoi dengan hal paling badas dalam hidup dia, haha.. ai macam-macam.

dyana dan zairil diambang percintaan paling indah dalam diam rupanya, hehe, ye lah kot, nak kata gambar itu palsu, diedit, uish, kejadahnya sampai banyak gambar nak kena edit muka dyana tu, wakaka..

 kami peluk je, tak lebih dari itu tau

 caaaaayang abang zairil, muaah..


disebalik penafian dari zairil khir katanya ini taktik jahat dari pihak tertentu untuk menjatuhkannya dengan cara politik longkang, pigidah, politik longkang konon, tapi hakikat kekantoian telah terbukti dengan status di bawah ini, camne lah hai nak jawab, gasak gasak..


ps: asal tak senonoh mesti dari pr, baik pkr dengan sodomi, pas dengan spender putih, sekarang dap dengan skandal cium mulut, hahaha... ni baru politik ketahitan..

24 ulasan:

  1. Aku berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam
    Dengan nama Allah, Maha Pemurah Maha Penyayang

    [4.49] Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (memuji) diri sendiri? (Padahal perkara itu bukan hak manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuji) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.

    [4.50] Lihatlah (wahai Muhammad) betapa beraninya mereka mengada-adakan perkara-perkara dusta terhadap Allah? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.

    [24.13] Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.

    [24.14] Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu di dunia dan di akhirat, tentulah kamu dikenakan azab seksa yang besar disebabkan kamu turut campur dalam berita palsu itu; -

    SodaqAllahul'Adzim

    BalasPadam
  2. Firman Allah Subhanahu wa Taala lagi:

    Tafsirnya: “Yang suka mencaci lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk menjahilkan orang ramai).”
    (Surah al-Qalam: 11-13)

    Maksud ayat di atas ialah golongan yang suka mencaci dan menyebarkan fitnah untuk merosakkan orang lain dan ini tergolong di dalam perbuatan mengadu domba. Golongan ini tidak akan memasuki syurga sebagaimana yang diriwayatkan oleh Huzaifah Radhiallahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam bersabda:
    Maksudnya: “Tidak masuk syurga orang yang suka mengadu domba”
    (Hadis riwayat Muslim)

    BalasPadam
  3. Dalam peristiwa Isra‘ dan Mi‘raj, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam telah menyaksikan segolongan lelaki dan wanita yang memotong satu potongan daging daripada salah seorang dari mereka. Kemudian mereka meletakkan potongan daging tersebut pada mulut salah seorang dari mereka dan berkata kepadanya: “Makanlah sepertimana yang aku makan”. Nabi Shallallahu ‘alaihi wassalam bertanya: “Wahai Jibril, siapakah mereka itu?” Jibril ‘alaihisalam menjawab: “Mereka inilah pengumpat, pencela serta pengadu domba”.

    Firman Allah Subhanahu wa Taala yang menggambarkan tentang kecelakaan dan penghinaan bagi pengadu domba:
    Tafsirnya: “Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci dan pengeji.”
    (Surah Humazah: 1)

    Firman Allah Subhanahu wa Taala lagi:

    Tafsirnya: “Yang suka mencaci lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk menjahilkan orang ramai).”
    (Surah al-Qalam: 11-13)

    Maksud ayat di atas ialah golongan yang suka mencaci dan menyebarkan fitnah untuk merosakkan orang lain dan ini tergolong di dalam perbuatan mengadu domba. Golongan ini tidak akan memasuki syurga sebagaimana yang diriwayatkan oleh Huzaifah Radhiallahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam bersabda:
    Maksudnya: “Tidak masuk syurga orang yang suka mengadu domba”
    (Hadis riwayat Muslim)

    Cara Menolak Jika Didatangi Oleh Pengadu Domba

    1) Jangan mempercayainya, kerana orang yang suka mengadu domba adalah orang yang fasik. Orang yang fasik ialah orang yang ditolak kesaksiannya (syahadah). Allah Subhanahu wa Taala berfirman:

    Tafsirnya: “Wahai orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu mengenainya sehingga menyebabkan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.”
    (Surah al-Hujurat: 6)

    BalasPadam
  4. Dari Hudzaifah, beliau mengetahui laporan tentang adanya seseorang yang suka melakukan namimah (adu domba) maka beliau mengatakan bahawa beliau mendengar Rasulullah bersabda maksudnya;

    “Nammam (orang yang suka mengadu-domba) itu tidak akan masuk syurga” (riwayat Imam Muslim, no 303).

    BalasPadam
  5. Aku berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam
    Dengan nama Allah, Maha Pemurah Maha Penyayang

    [4.49] Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (memuji) diri sendiri? (Padahal perkara itu bukan hak manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuji) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.

    [4.50] Lihatlah (wahai Muhammad) betapa beraninya mereka mengada-adakan perkara-perkara dusta terhadap Allah? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.

    [24.13] Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.

    [24.14] Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu di dunia dan di akhirat, tentulah kamu dikenakan azab seksa yang besar disebabkan kamu turut campur dalam berita palsu itu; -

    SodaqAllahul'Adzim

    BalasPadam
  6. Dan janganlah engkau menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina (pendapatnya dan amalannya). Yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk memecah belahkan orang ramai).” (surah al-Qalam, ayat 10-11)

    “Nammam (orang yang suka mengadu-domba) itu tidak akan masuk syurga” (riwayat Imam Muslim, no 303).

    “Dan keduanya bukanlah diazab kerana perkara yang berat untuk ditinggalkan. Yang pertama, tidak membersihkan diri dari air kencingnya. Sedang yang kedua, berjalan ke sana ke mari menyebarkan namimah.” (riwayat Imam Al-Bukhari, no. 213)

    “Mahukah kalian jika aku memberitahu kepada kamu orang yang paling jahat di kalangan kamu?’ Maka jawab sahabat ‘Ya’. Lalu baginda bersabda lagi maksudnya ‘Orang yang suka mengadu domba dan memecah belahkan kasih sayang di antara manusia dan orang yang mencari keaiban orang yang tidak berdosa.” (riwayat Imam Ahmad)

    BalasPadam
  7. Hadiah untuk saudaraku Unknown:

    [4.49] Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (memuji) diri sendiri? (Padahal perkara itu bukan hak manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuji) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.

    [4.50] Lihatlah (wahai Muhammad) betapa beraninya mereka mengada-adakan perkara-perkara dusta terhadap Allah? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.

    [24.13] Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.

    [24.14] Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu di dunia dan di akhirat, tentulah kamu dikenakan azab seksa yang besar disebabkan kamu turut campur dalam berita palsu itu; -

    Allah dalam firmanNya: “Mereka hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut (ucapan-ucapan) mereka, tetapi Allah menolaknya, malah menghendaki menyempurnakan cahayaNya, walaupun ia tidak disukai oleh orang-orang kafir ”. [TMQ At-Taubah (9) :32 ].

    BalasPadam
  8. Hadiah untuk saudaraku Unknown:

    Firman Allah SWT, “Tidak ada sebarang keraguan dalam kitab al-Quran yang datang daripada Allah SWT melainkan menjadi petunjuk bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surat al-Baqarah, ayat: 2) Namun demikian, orang-orang kafir tetap menolak kebenaran al-Quran dengan mencari pelbagai alasan.

    Al-Quran hanya mengajar kebaikan dan merupakan panduan untuk mencapai kejayaan di dunia dan akhirat. Firman Allah SWT,
    “Sesungguhnya orang-orang yang ingkar kepada al-Quran ketika al-Quran diturunkan kepada mereka, mereka pasti akan celaka. Sesungguhnya al-Quran adalah kitab yang mulia. Tidak ada kebatilan dalam al-Quran baik daripada depan mahupun belakang. Al-Quran diturunkan daripada Rabb yang Maha bijaksana lagi Maha terpuji.”
    (Surah Fushilat, ayat: 41 dan 42)

    Al-Quran mengandungi kebenaran yang mutlak. Firman Allah SWT,
    “Dan sesungguhnya al-Quran benar-benar kebenaran yang diyakini.”
    (Surah al-Haqqah, ayat: 51)

    Maka ingatlah saudaraku:

    Firman Allah Subhanahu wa Taala lagi:

    Tafsirnya: “Yang suka mencaci lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk menjahilkan orang ramai).”
    (Surah al-Qalam: 11-13)

    Maksud ayat di atas ialah golongan yang suka mencaci dan menyebarkan fitnah untuk merosakkan orang lain dan ini tergolong di dalam perbuatan mengadu domba. Golongan ini tidak akan memasuki syurga sebagaimana yang diriwayatkan oleh Huzaifah Radhiallahu ‘anhu, bahawa beliau mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam bersabda:
    Maksudnya: “Tidak masuk syurga orang yang suka mengadu domba”
    (Hadis riwayat Muslim)

    BalasPadam
  9. Aku respek kesungguhan seekor bahlul PAS haramjadah di atas dgn susah payah google & copy paste segala hadis2 semata2 utk mempertahankan bahlul siyasi pemimpin mereka dgn parti harbi ibarat cuba tutup bangkai unta dgn daun kari.

    Tanpa sebarang kaji selidik bagi memperhalusi bukti yang sedia ada, ditolaknya mentah2 kononnya konspirasi UMNO. Bila diajak laksana hudud, dia kata UMNO nak sabotaj bahalol siyasi. Dah 26 tahun pegang Kelantan sampai ka rini hudud ntah kemana. Munafiq tahap Nirvana!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika kononnya konspirasi UMNO , tak takut ke Ustaz/Ustazah "copy and paste"dengan fitnah. UMNO tak ada kena mengena tentang hubungan sulit antara Diana dan Khir. Yang mula mula terbitkan berita sensasi ini adalah blog2 pakatan rakyat.
      Ustaz/Ustazah "COPY and PASTE' siapa yang fitnah sekarang ?
      Jangan jadi ORANG munafiq.
      Ini namanya CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

      Padam
    2. Bodoh punya pencacai tegakan benda yang salah.

      Padam
  10. Malu beb...guna hujah alquran utk pertahankan puak yg berbuat maksiat, yg bermuka muka, yg memusuhi islam secara terang terangan. Maksumkah dua makhluk tu? Tak mustahil dapigs yg google ayat2 suci al quran utk mempertahankan perilaku org diorg bagi membodohkan org melayu supaya matlamat merampas tanah melayu tercapai. Nauzubillah..

    BalasPadam
  11. taktik sikafir guna ayat quran nak pertahankan kebejatan..

    BalasPadam
  12. PASPR Laknatullah22 Oktober 2014 4:57 PG

    Celaka punya pencacai PAS.. punya sesat lagi menyesatkan.. masih nk membela perosak2 Agama?!!!

    Kenapa semasa PAS memaki hamun pemimpin UMNO dulu xde keluar pulak Hadith2 dan perihal dosa2 ghibah ini wahai anjing PAS Laknatullah?
    Ketika mana Tun Mahathir diserang bertubi2 oleh ostad2 PAS haram jadah..

    hampir setiap hari Tun Mahathir dicaci maki dalam ceramah dan paper Harakah Laknatullah.. difitnah dengan pelbagai macam.. mana dia hukum2 di atas? apakah puak2 kau berhenti dan takut pd Allah?

    Wahai munafiqun PAS Pakatan Haram, perosak atas segala yang rosak, rosaknya Agama kerana PAS laknatullah ini sekian lama menipu atas nama Agama.

    Apakah maksiat dan kejahatan puak2 Pakatan Haram tidak perlu dihukum, atau disebut2.. cepat2 mereka di perisaikan dgn menggunakan tafisrah hukum yang songsnag oleh pencacai PAS.. mcm tu ke cara korang jual dan main Agama?

    Tak takut ke dgn Allah? membela pembuat2 dosa terang2an.. pembuat2 maksiat dan pelingkup2 Agama mcm ejen2 DAP Laknatullah ini? Sudahlah ejen perosak Islam lepas tu kaki maksiat.. celakalah kau dan org2 yg membela puak2 jahat dan penipu ini!


    Semakin teruk sudah pencacai2 PR laknatullah.. hidup mereka tidak tentu arah.. mereka seperti bani Israel yg dibenci laknat Tuhan..

    Semoga laknat atas kau wahai makhluk anjing Pakatan Haram di atas.. kau paste byk2 hadith dan ayat2 Agama utk membela kemaksiatan semoga BALA MUSIBAH buat org2 mcm kau segera! Ameen!

    BalasPadam
  13. Buat Anon (Mangkok Ayun) 1:06 pagi - 1:13 pagi yang asyik dok bersyarah memberi nasihat tu - simpan lah nasihat tu semua untuk diri anda serta kroni kroni anda sendiri. Kita semua tahu gambar tu bukanlah satu bukti kerana diambil dari "besi" namun kamera yang dibuat dari bahan bahan yang boleh dijadikan bukti masih belum dikeluarkan oleh kilang PAS

    BalasPadam
  14. Ya Allah jauhkan bangsaku daripada dajal2 yg pandai menggunakan agama mu dan ayat2mu utk mempertahankan kaki maksiat dan kaki pungkok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin ya rabbal alameen.

      Padam
  15. Dia ni nak buktikan 'Keadilan yg di perjuangkan oleh DAP lebih dekat dgn Keadilan dalam Islam'.Ayat Quraan tersebut mereka gunakan utk mempertahankan geng mereka,tapi ayat-ayat tersebut tidak sesuai bagi mereka utk melindungi DS Rosmah dan PM Najib yg selalu mereka fitnahkan.Sama juga dgn Tahaluf sisai kalau mereka bersingkokol dgn DAP,tapi kafir pula utk Umno yg bersama MCA dan MIC.

    BalasPadam
  16. oi budak blum sunat, ko xpyh la nk copypaste ayt Quran dn hadis, ko pegi smbung blik belajar, belajar mngenal spesis2 manusia yg gunakn ayat2 suci dn hadis2 utk kpentingan dn nafsu sendiri.

    ko sruh la anuar kesayangan ko bsumpah laknat kasi bersih nama xbuat pkara mnjolok bontot dgn peler. ko xpenah bpikir ke atau xpndai bpikir?

    bsumpah ahli parlimen boleh tp bsumpah bersih nma xbole.

    ko xpnah bpikir ke yg si diyana dn ank cina tu akn pnggil 4 org utk saksikn mreka bcumbu atau anuar akn pnggil 4 org utk saksikn acara bejubor?

    jln tbaik adalah bsumpah atau paling sempoi pun buat repot polis.

    ada anuar buat repot polis?

    ada diyana dn gen cina tu repot polis kononnya difitnah?

    kelakuan mereka sndiri yg mnguatkn kesahihan pbuatan mereka.

    suruh bsumpah xnak, repot polis pn xbuat tp sibuk mntak 4 saksi.

    ko blajar blik la anon dn jgn lupa pegi sunat.

    ssh btol nk ajar bbdk xcukup umor nih.

    BalasPadam
  17. Munafik yg copy paste ayat al quran tu...

    BalasPadam
  18. Kepada Mamat yang dok cut & paste ayat Qur'an tu,

    Kalau nak tunjuk alim pun belajarlah sikit dulu. Ini hukum Hudud dan hukum Ta'zir pun tak tahu nak bezakan.

    Kenapa nak mintak 4 saksi pulak? Tak ada sorang pun yang tuduh Si Zairil & Dyana ni berzina sebab memang tak cukup bukti. Jadi persoalan nak cari 4 saksi tu memang tak timbul. Tapi kalau gambar-gambar tu bukan palsu, paling kurang pun mereka ni boleh disabitkan dengan berkhalwat.

    Pasal mengumpat dan mengadu domba tu, tak ke diorang berdua ni pemimpin? Tak salah dedah kesalahan pemimpin untuk megelakkan kemungkaran. Cuba Google sikit, Tok Guru Hadi anda sendiri yang pernah keluarkan fatwa macam tu.

    BalasPadam
  19. sumpoh xseh.
    bui DNA xseh.
    tangguh pbicara'e bepuluh kali.
    hasut rakyak berontak.
    dan bermace mace lagi.

    kalau mu ada otok mu pikir le sendiri.

    Allah bui mu Quran, Nabi bui mu Sunnah tapi mu lupo 1 bende... AKAL tok bfikir.

    sayang anon ustak tu tak gune akal tok bfikir.

    BalasPadam
  20. Ish3 . .beriya2 nak pertahankan pelaku maksiat dan pemecah belah bangsa

    BalasPadam