Khamis, 16 Oktober 2014

yb rodziah ismail kata,peniaga uptown patut disaman oleh mbsa kerana mengabaikan keselamatan


sampai begitu ayat yang terkeluar dari mulut seorang seorang yb, ingatkan nak simpati ke, nak tolong ke, sudahnya dia nak peniaga yang menjadi mangsa kebakaran disaman, apakah yang sebenarnya yb ini nak lakukan sebenarnya? adakah kerana politik?

mengikut saranannya itu, macam ada cerita disebalik uptown shah alam tersebut, sampai terkeluar perkataan dari mulutnya begini

"turut mencadangkan pengurusan baru Uptown Shah Alam untuk tidak menyewakan tapak perniagaan kepada mana-mana peniaga yang dianggap telah maju."

ketahitan apakah niat dia nak menghalang orang yang dah berjaya dari berniaga di tapak uptown tu? dia nak letak kroni dia ke ganti? orang melayu berniaga ada saja nak buat macam-macam stament, tak kisah le orang tu berkiblat parti apa pun, tak payah dok kalut sangat sampai nak suruh itu ini, pergilah bantu, perniagaan larut malam adalah perniagaan yang cukup sinonim dan popular dengan orang melayu dan bangsa lain juga.

adakah kerajaan selangor yang baru ini tidak mesra kepada peniaga kecil? tak pun ada niat lain? tapak uptown tu bernilai ke untuk projek mega? mana lah tau kan, heh.


ps: yang berniaga orang melayu, yang beli pun orang melayu, apa kejadah niat sebegitu, kenapa dikalangan yb-yb pakatan tergamak nak melihat orang melayu tu menjadi kebelakang? nak jadi tuhik cina dap pun tak perlu jadi kenajisan untuk merosakkan ekonomi orang melayu, azmin dah jadi mb baru, dana pun banyak, 3 billion tu bantulah meningkatkan ekonomi orang melayu di selangor, jangan nak harap kerajaan pusat je.

cerita pasal uptown shah alam

sini klik 
sini klik

5 ulasan:

  1. ni lg 1 ada bnda busuk kat dlm.

    BalasPadam
  2. Pakai tudung akal macam tahi

    BalasPadam
  3. Org selangor yg suka pakatan ni mabuk dgn ketum punya temberang.

    BalasPadam
  4. Betul ckp Rodziah tu. Majoriti yg niaga situ semua org Kelantan, patutnya bagi pulak peluang anak Selangor

    BalasPadam
  5. owang mlayu selangor tgh sdap tido, xcampur hal negara, sampaikn jwtn mb pn xamek kesah, lembek.

    BalasPadam