Sabtu, 22 November 2014

dalam dikutuk bagai, kerja tetap kerja, bantu tetap bantu


menyokong tidak semestinya penulis menjilat, tatapi ini hakikat, maaf cakap mungkin segelintir melemparkan persepsi begitu begini kerana ada sifat phd yang tinggi, mungkin.

kerja tetap diteruskan bak kata orang, biarlah puaka mana dia nak kata, tapi mereka yang pandai bercakap tidak sikit bantu pun, pok pek pok pek je pandai.

persepsi buruk diberikan sebenarnya membuatkan dia lagi kuat bekerja, orang kata dia sombong tapi pernah berjumpa depan-depan dan bersembang? 

lagi sekali nak kata, turun padang dan bantuan untuk rakyat sememangnya umno dah buat sebanyak mungkin, dakyah pembangkang menganggap umno itu ini, sampai dikalangan haters dalam parti sendiri cukup suka dengar keburukan 24 jam tidak sikit pun mereka tahu apa kerja yang dah dilakukan oleh umno selangor untuk rakyat selangor.

tahniah ds noh sebab meneruskan kerja rakyat, biarlah orang nak kata apa, musuh lagi berbulu sekiranya ds noh turun padang membantu rakyat marhein.



ps: kepimpinan umno selangor kena lebih galak turun padang dalam membantu dan mengenali masalah rakyat dikawasan masing-masing. tak pe biarlah kena taji, kutuk, hina, caci, ludah, herdik dan pelbagai perkara yang tidak elok, kerja dan kebajikan tetap diteruskan, itulah umno.

2 ulasan:

  1. Makan Tetap Makan....!!

    BalasPadam
  2. MENGKRITIK pemimpin-LIBERAL yg. PENGKHIANAT dlm. UMNO, BUKAN bermakna bencikan UMNO; tetapi utk. MENGHALANG puak ni dari terus MENJAHANAMkan UMNO serta Islam dan hak umat Islam/Melayu!

    Memang aku dah muak dgn. si Islam/Melayu-ELIT-LIBERAL HIPOKRIT, yg. asyik nak kaya anak-beranak depa dan asyik nak tutup mulut rakyat biasa, kononnnya nak jaga "perpaduan kaum" - sedgkan si bangsa PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS asyik MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya! Dan juga, HAK dan TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita pun terus TERGADAI kat kaum PENDATANG tempatan dan asing – BUMIPUTERA Melayu sekrg. cuma memiliki 20% tanah kat Semenanjung Melayu ni; KEJAMNya PENGKHIANATAN ini! Aku berdoa agar ALLAH SWT akan BALAS di atas KEKEJAMAN ini!
    Lihat di - http://www.ismaweb.net/2014/10/hanya-20-peratus-tanah-di-semenanjung-dimiliki-oleh-melayu/ , Hanya 20 peratus tanah di semenanjung dimiliki oleh Melayu, October 26, 2014:

    KUALA LUMPUR, 26 Okt – Menurut sebuah kajian, tanah-tanah yang dimiliki oleh orang Melayu di Semenanjung secara keseluruhannya hanya 20%, manakala 80% lagi dimiliki oleh orang bukan Melayu.

    Mantan Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Koperasi Prof Datuk Dr Nik Mohd Zain Yusof berkata, kajian lain pula mengatakan daripada 32 juta ekar tanah di semenanjung, hanya 11% sahaja berstatus Tanah Rizab Melayu, iaitu bersamaan 8 juta ekar sahaja.

    Selain itu, satu kajian lain mendapati di Pulau Pinang hari ini tidak lagi wujud Tanah Rizab Melayu.

    Beliau berkata demikian kepada lebih 300 hadirin di Wacana dan Forum Isu Tanah Rizab Melayu petang ini di Dewan ISTAC, Persiaran Duta Kuala Lumpur.

    Tambahnya, dapatan kajian tersebut amat membimbangkan kita selaku orang Melayu di tanah air sendiri......

    (Teruskan membaca.....)

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam