Selasa, 4 November 2014

mb azmin buat-buat lambat beri bantuan untuk mangsa bencana baru-baru ini!!

i nak jadi jokowi tau - kata azmin

selaku menteri besar baru yang katanya nak menjadi jokowi ala malaysia, sepatutnya lebihkan rakyat marhein, selaku menteri besar yang konon mampu merubah lanskap politik selangor terutama sailang habis-habisan terhadap pkr yang proksi anwar ibrahim dan sekutunya, (merujuk kepada lantikan diri / lobi sendiri untuk jawatan mb selangor).

sepatutnya peranan mb kena pantas dari kilat, perlu prihatin macam jokowi, ini... nampaknya umno selangor yang kedepan dalam membantu awal-awal mangsa bencana di negeri selangor baru-baru ini.dimasa tragedi kebakaran uptown shah alam bulan lepas,ds noh dan umno bahagian shah alam, paling awal turun melihat dan membuat tindakan membantu peniaga melayu yang terlibat dalam kebakaran tersebut, dengan usaha ds noh juga peniaga mendapat pinjaman perniagaan melalui tekun, tak pasti mb azmin beri bantuan yang macamana untuk peniaga uptown tu, katanya sampai exco mb yang baru siap kata, mbsa patut saman peniaga uptown yang abaikan keselamatan dan peniaga yang dah berjaya tidak benarkan berniaga lagi, macam tu menyelesaikan masalah ke mb azmin oii?

selepas itu terjadi pula ribut di klang, cytro pr memainkan peranan memberi persepsi tak betul terhadap ds noh omar kerana pada masa kejadian katanya azmin yang datang awal melawat mangsa ribut, ds noh lambat sejam je pun, itu pun nak canang satu malaya, walaupun lambat, ds noh sebenarnya terpaksa menghadiri musyuarat kementerian pendidikan, selepas mesyuarat tersebut barulah ds noh hadir ke lokasi kejadian dan membantu apa yang mampu.

kes di bukit beruntung, kejadian tanah runtuh, mb azmin janji juga kepada mangsa nak bantu dalam bentuk kewangan, katanya mb azmin hanya bagi rm300 sahaja kepada setiap mangsa sedangkan umno selangor yang hanyalah pembangkang di negeri bermasalah ini, dapat juga memberi dalam rm500 juga.

kata nak jadi jokowi mb, tapi kadang-kadang nak beri bantuan kepada orang melayu macam berkira, udah kenapa? mb kan melayu juga, kasi lebih-lebihlah mb, selaku mb yang kononnya nak jadi macam jokowi, mb patut tanya yb-yb mb sendiri adakah mereka turun padang melihat rakyat?

umno tetap membantu rakyat walau difitnah macam-macam- ds noh omar

walaupun umno selangor dianggap pembangkang skala kecil di selangor, tetapi peranan umno dalam membantu rakyat bawahan tetap juga diteruskan, walau dimaki, dihina, ditikam belakang, dicerca,

bak kata ds noh omar

"selagi umno selangor boleh bantu kita akan bantu, kita tak pandang dari parti politk mana anda kiblatkan, janji sebagai pemimpin, kita wajib membantu rakyat dalam kesusahan walaupun kita sedar, umno hanyalah pembangkang di selangor"

ps: peranan umno selangor perlu diperluaskan diperingkat bawahan, sebabnya, rakyat melihat pemimpinya yang sentiasa ada ketika rakyat dalam kesusahan, rakyat didahulukan...

5 ulasan:

  1. Buat apa noh omar nak pergi melawat. Biarlah kerajaan negeri yg menguruskan sebab itu janji dan tanggungjawab mereka sebagai pemerintah.

    BalasPadam
  2. umno suka menyebok hal orang lain, itu kerja diorang sebagai kerajaan negeri, baik la umno jaga hal yang boleh kuatkan umno selangor tu.

    BalasPadam
  3. umno masih perasan sebagai kerajaan---- PR pula belum sedar sebagai kerajaan.

    BalasPadam
  4. bangang jgk cytro pr ni. mmg la azmin yg kena turun, takkan noh omar pulak. kan dia MB Selangor. patut terima kasih la pd noh n umno sbb sama2 bantu. cuba belajar berlapang dada skit. mcm shabery cheek kata terima kasih pd pas sbb bantu mangsa banjir kat kuantan dulu. wpun aku x brp suka noh omar tp keje baik kena la sokong.

    jentayu

    BalasPadam
  5. melayu shah alam tak bole pakai!

    BalasPadam