Sabtu, 15 November 2014

[WAJIB BACA] TELEKUNG LYCRA TIDAK SAH DIPAKAI KETIKA SOLAT?

mungkin kerana terlalu nipis dan boleh nampak susuk tubuh, ye kot.. kita tanya yang lebih berhak lah kot, kalau betul-betul menutup aurat tak de masalah kan.

di malaysia ini lubuk pelbagai fesyen, sampai telekung pun ada, jadi umat Islam berhati-hat ketika menggunakan sesuatu fesyen baru kerana kalau main sebat aje, hal-hal begini pun nampak jelas.



ps: macam-macam, walau apa pun solat itu wajib!!

14 ulasan:

  1. semua tak boleh apa yang boleh???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terlalu banyak ustaz-ustaz mee segera. Macam-macam depa keluarkan pendapat mereka yang boleh mengelirukan. So, saya syorkan cari sendiri, guna akal yang diberi dan berpandukan AlQuran.

      Padam
  2. "...dan tidak mengikut bentuk tubuh!"

    Ada seorang sahabat bukan Islam berkata...."wearing something but shows everything". Sedangkan bukan Islam pun tahu membuat penilaian, takkan kita seorang Muslim/mah tak mampu memahami apa yang telah dilarang di dalam ajaran Islam?

    BalasPadam
  3. Memang dari mula saya tak setuju pemakaian telekung jenis kain lycra sebab kain ini melekap kat badan sehingga nampak bentuk badan. Sah-sah tak memenuhi syarat tutup aurat.

    BalasPadam
  4. Aku peliklah....orang pakai telekung ni buat tawaf...ok je. Macam mana boleh nampak bentuk tubuh sedangkan didalam ada lapisan baju lain. Tak tahu pulak kalau ada orang pakai telekung, berbogel didalam.
    Ramai pakai telekung ni buat tawaf. Kalau tak sah...kat depan kaabah dah dapat pertunjuk.
    Tolonglah....jangan jadi lebih islam dari hukum islam itu sendiri. Orang Msia je yg suka jatuh hukum...jijik aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita tanya yang lebih berhak

      Padam
    2. Oi anon 1.58pg, lu jgn. nak MENYAMAQlah!

      Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS DAPBANGKAI yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya, pakai tudung dsbnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

      PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

      Padam
    3. Oi manusia....senang2 panggil orang kafir.....tiap hari kumpul dosa ya ko. Aku orang islam yg pernah tawaf di kaabah. Aku cakap berdasarkan pengalaman.
      Sekarang ko ckp aku anjing kurap. Esok kat padang mahsyar....ko yang melutut mintak maaf mcm anjing kurap dengan aku....ingat tu.

      Padam
  5. Apahallah sembahyang pun nak pakai telekung yg. SONGSANG mcm. ni?! Inilah MO MUSUH Islam, ejen Barat-Zionis, nak terus MENJAHANAMkan akidah dan akhlak umat Islam!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  6. PEMBETULAN:

    Apahal sembahyang pun nak pakai telekung yg. SONGSANG mcm. ni?! Inilah MO MUSUH Islam, ejen Barat-Zionis, nak terus MENJAHANAMkan akidah dan akhlak umat Islam!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  7. kalau sekadar tulis di facebook, dan buat statement konon tanya rakan yang Ustaz maka terus keluarkan hukum,maka ia bukanlah jalan yang terbaik dalam hukum Islam.sekarang kat mufti pun ada facebook,apa kata tanya terus je persoalan kat facebook mufti.

    makcik sambal bodo jangan la dok paranoid sangat sikit sikit agenda yahudi zionis bagai.ni blogspot ni agenda yahudi zionis takmau tulis sekali ke?tak caya cuba tukar blogspot jadi blogpsot...

    sengal

    BalasPadam
  8. Oi si eengal-BANGANG; PI MAMPOS lu! Lu ingat aku tulis main-main - Dunia Islam makin diJAJAH lu ingat cerita dongeng?!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  9. PEMBETULAN:

    Oi si sengal-BANGANG; PI MAMPOS lu! Lu ingat aku tulis main-main - Dunia Islam makin diJAJAH lu ingat cerita dongeng?!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  10. Telekungnya bagus dan cantik, cocok dipakai buat mukena umrah :D

    BalasPadam