Jumaat, 19 Disember 2014

APA MOTIF ASTRO BUAT UNDANG-UNDANG HARAMKAN NAMA AGAMA ISLAM DALAM PERMOHONAN?

bila terbaca status facebook BOIKOT BARANG CINA DAP ORI berkenaan dengan cara terbaru astro nak tolak ketepi perihal nama Islam dalam permohonan baru, apa semua ini? harap kita ambil berat perihal ini, kadang-kadang agak bangsat astro ini kerana syarikat ini tidak ada saingan langsung, kadang-kadang kerajaan pusat dan pak menterinya hanya diam membisu bila astro naikkan bill, servis macam sampah, tidak peka dengan pelanggan yang komplen, naikkan cas sesuka hati. APA MEMANG DIBUTAKAN KERANA ASTRO INI ADA PEGANGAN PENTING UNTUK KERAJAAN KE CAMNE?

penulis nak tanya, apa kita sebagai pelanggan tidak ada hak nak ambil tindakan terhadap astro? adakah pak menteri kita akan diamkan juga perihal biadab ini? tolonglah jangan sampai ada yang hilang akal terhadap astro nanti.

AMBIL PERHATIAN, SILA SEBARKAN!!



ps: berkemungkinan atasan astro ramai musibat-musibat dan keparat? mana dia pesaing astro? rasanya astro naik tocang kerana tiada persaingan!!

11 ulasan:

  1. saya dah lama berhenti langgana Astro. Anda bila lagi?

    BalasPadam
  2. Minta kerajaan melayu wujudkan pesaing ASTRO dengan membenarkan penggunaan stalite disc selain dari ASTRO !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. SOKONG, itu dikira jihad juga tu, sbb pertahankan Islam dr dimalukan ALLAHHUAKBAR

      Padam
    2. ni bukan menolak permohonan orang beragama Islam. Kalau faham dan baca betul2, tidak menunjukkan agama pemohon ialah untuk mematuhi akta perlindungan Data Peribadi. Akta ini Parlimen yang luluskan. Parlimen ini dikuasai oleh UMNO. Dan keperluan kata ini ada gunanya. Sekarang kalau kita mengisi borang apa apa, ugama kita tidak boleh diisikan sebagai mematuhi keperluan akta ini.
      Kalau orang kata bangang, janganlah marah...tapi lain klai baca betul-betul sdra penjual ASTRO. kalau tak faham, tanya kpd orang yg arif. Kita jadi Islam bukan atas borang, tapi dalam iman kita.

      sri hartamas

      Padam
    3. Abih tu, knp agama lain boleh pulak? Penganut agama lain x perlu dilindungi oleh akta ini ke? Siapa yg bangang sebenarnya....

      Padam
  3. rasaanya masalah agama ni betul. Saya ramai kawan2 di sarawak, namanya noraini binti blaa... (nama melayu) dan keturunan melanau tp kristian. Kalau sekali imbas, nampak mcm murtad tp mmg asalnya dah bukan islam.. Serupa juga penggunaan bin dan binti, sebelum Rasullullah pun byk golongan kuffar guna bin dan binti utk menggambarkan identiti anak kepada bapanya.. Wallahualam..

    BalasPadam
  4. Aku akan tamatkan astro. Masalahnya unifi kat kawasan aku tak ada. Nak tengok bola camno?

    BalasPadam
  5. Jom kita boikot astro ramai2

    BalasPadam
  6. Saya sudah... anda bila lagi?...

    BalasPadam
  7. Saya juga dah potong astro cekik darah tu.

    BalasPadam
  8. Saya dah lama guna HyppTV any time any where.Masih ada pilihan bagi sesetengah pengguna.

    BalasPadam