Jumaat, 26 Disember 2014

buat rakyat malaysia jauhi penyakit otak dangkal!

Itulah yang penulis nak katakan, apakah nilai kita sebagai hambanya bila ditimpa musibah dan kita tidak mampu menerima dan kita dengan pantas mencari salah orang sahaja!

Musibah banjir melanda pantai timur mungkin ada hikmahnya, tetapi wujud manusia mengambil kesempatan dengan menggunakan musibah ini sebagai bahan menghentam kerajaan, ibarat kerajaan tidak membantu, pemimpin kerajaan buat bodoh, tidak turun bantu langsung, nyawa orang dalam bahaya kononnya penyelamat tidak langsung membantu dan tolong dengan segera.

Kejahatan minda dajal mengambil kesempatan untuk keuntungan politik, sangat bangsat!!

Isu ds najib bercuti, berbakul hinaan dia dapat sedangkan dia dah kerahkan sebaik mungkin bantuan, malah rm50juta diperuntukan untuk bencana banjir ini. Penguatkuasa dan badan yang terlibat dikerah 200% untuk membantu mangsa banjir.

Mungkin pembenci nak melihat pm kita harungi banjir paras hidung dan menyelamatkan mangsa banjir, kalau pm buat begitu pun belum tentu memuaskan hati seorang pembenci.

Baca status dibawah ini sangat terbaik untuk beri pelempang siam untuk mereka-mereka yang otaknya bertahikan kebencian!!

5 ulasan:

  1. aku rasa otak ko ni yang dangkal...

    Dia tu Perdana Menteri...kena turun padang lah tolong mangsa banjir...apa peduli dengan apa pemangkang nak buat!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. jentera kerajaan dah buat.. biar ikut aturan.
      kalau hanya nak salahkan, nak tunjuk tunjuk..
      muhasabah diri, munaserawak otak..
      moga Allah membuka minda, yg menghina x semestinya mulia, yg dihina mungkin lebih baik..
      aminn

      Padam
    2. bapak ko kongkek jubo mak ko pun asik salahkan najib jugak.

      Padam
  2. Ada benda yang aku setuju dan tak setuju disini...Pada keyboard warrior...silalah jadi WARRIOR sebenar dgn pergi menolong serta hulurkan bantuan pada mangsa banjir...
    Sebagai PM rasanya wajar beliau kekalkn hubungan baik dgn negara lain...SO..ko fikir la sendiri..Malaysia ni kecikkkk jer k.
    Byk cerita whassup @ media masa wayang jer lebih..buat org lain mengamuk..bantuan tak hantar la..korang fikir kalau arus deras..senang2 ke nak hantar bantuan? Silap2 yg jd tukang hantar bantuan tu yg jadi mangsa banjir..lps tubolehla sipolan2 ni buat cerita baru...

    harap tak jmpa lagilah dgn tukang buat fitnah dan tukang sebarkan fitnah. Ajal Maut Jodoh pertemuan ditangan Allah SWT...percayalah pada qada dan qada.

    BalasPadam
  3. pm dah turun padang sblm ke us la bodo...mase tu anwar dh smpi new zealand dh pn...jgn la dangkal sgt...n tpm n menteri2 die pn dh turun membantu...

    BalasPadam