MUSNAHNYA SEJARAH BANGSA MELAYU DI SINGAPURA!!


SEJARAH MELAYU SINGAPURA BAGAI DILANDA TODAK

Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj menyingkir Singapura dari Persekutuan Malaysia pada 9 Ogos 1965 setelah hampir dua tahun bersama. Satu kerugian yang tidak ada tolok bandingnya dalam sejarah moden negara. Ini adalah tarikh gelap bagi seluruh umat Melayu di negara ini. Tindakan tergesa-gesa dan unilateral oleh Tunku, Bapa Kemerdekaan, menyebabkan bangsa Melayu sekali lagi kehilangan pulau Singapura atau Temasek setelah berkurun lamanya menjadi jajahan Inggeris. Melepaskan peluang keemasan yang tidak mungkin kembali lagi. Orang Melayu seharusnya menangis setiap kali tibanya 9 Ogos mengenangkan nasib malang yang menimpa bangsa. Banyak faktor boleh dihujah, banyak sebab menjadi musabab, tetapi kehilangan tiada galang gantinya. Nasi sudah menjadi bubur, menangis darah sekali pun tiada gunanya lagi. Setelah keluar dari gagasan Malaysia, Singapura di bawah Lee Kuan Yew memperhebatkan lagi usaha untuk melenyapkan sejarah kerajaan silam Melayu yang bertapak di situ ratusan tahun.

Kesan-kesan sejarah awal, anak raja impirium Srivijaya, Sang Nila Utama atau Nilatanam atau Sri Tri Buana di pulau itu sudah pupus dan kalau ada sisa pun menunggu masa lenyap terus dari memori Temasek. Dalam bukunya From Third World To First- The Singapore Story: 1965-2000 Memoirs of Lee Kuan Yew, pemimpin Cina Singapura itu mendakwa Raffles yang mengasaskan negeri itu, sekaligus menafikan sejarah silam kesultanan yang berkait rapat dengan kerajaan-kerajaan di Semenanjung Tanah Melayu.

Kuan Yew hanya menyambung agenda penjajah Inggeris untuk menghapuskan segala yang ada hubung kait dengan Melayu di Singapura. Jika sesiapa berkunjung ke National Museum Singapore, boleh dikatakan tidak ada langsung perkara signifikan yang diperkatakan mengenai Melayu di pulau itu. Semuanya mengenai sejarah pendatang Cina - sejarahnya, pendidikannya, budayanya, pemerintahannya, ekonominya - Melayu hanya menjadi nota kaki sahaja seperti melukut di tepi gantang. Apa yang dipamerkan perihak Melayu hanya serpihan batu yang dilakar tulisan kuno disebut sebagai Batu Batang.

Hanya sebaris penerangan tanpa makna diberikan pada papan tanda untuk menutup sejarah penting dan rahsia di sebaliknya. Batu Bersurat Singapura atau Batu Badang dijumpai pada tahun 1819 disebuah tempat dipanggil Rocky Point (sekarang Esplanade). Pada asalnya batu bersurat yang dipercayai menceritakan sejarah paling awal Singapura berukuran 3 meter x 3 meter dengan ketinggian 10 kaki dan seberat 40 tan. Seperti biasa apabila mahu menutup sejarah Melayu, Ingggeris pun meletupkan batu bersurat itu pada 1843 atas arahan Kapten Stevenson untuk melebarkan muara Sungai Singapura dan memperbesarkan Pelabuhan Fullerton dan kuaters penginapan. Mujur Leftenan Kolonel James Low yang tidak bersetuju pemusnahan artifak itu sempat menyimpan tiga serpihan kepingan batu yang tertera inskripsi di atasnya. Batu tersebut mempunyai 50 ke 52 baris ukiran tulisan kuno seinci lebarnya. Maknanya tidak dapat ditafsirkan walaupun Raffles sendiri pernah cuba tapi gagal.

Ada yang mengatakan tulisan tersebut adalah Pali, Tamil, Kawi, Sanskrit dan Jawa Purba. Pegawai Inggeris yang menjumpai batu itu beranggapan ia adalah batu yang pernah diangkat oleh seorang Melayu perkasa bernama Badang. Dikisahkan Badang yang mewakili Raja Singapura bertarung dengan Nadi Vijaya Vikrama bagi pihak Raja Benua Keling. Masing bertanding mengangkat batu besar di hadapan dewan raja bagi merebut hadiah 7 buah kapal penuh dengan harta. Vikrama hanya mampu mengangkat batu separas lutut tetapi Badang bukan sahaja berjaya mengangkatnya tetapi melontar batu itu ke muara Sungai Singapura. Seperti juga kisah puncak Borobudur yang hilang Raffles ketika menjadi Gabenor Jawa, Batu Bersurat Badang juga dihancurkan orang yang sama memerintah Singapura. Melayu dah lama tersiksa, Dijajah dan dijadikan hamba sahaya, Sampai sekarang kita hamba tarafnya, Bukan khalifah yang tegas dirinya, Bukan kebenaran hendaknya, Lembik dan lemah tiada berjiwa, Kalau ada jiwa itu bukan jiwanya, Jiwa Melayu tak gentar apa, Melayu panglimanya dunia, Atau kenapa kita alpa, Anak cucu diracun mati adanya, Tiada jatinya diri kita lagi, Sudah hanyut ditelan masa,

Telah bertukar sekelian namanya, Semua dah jadi arab, Tiada Melayu namanya, Kita dah tak serupa dulu adanya, Rupa Melayu nama Arab semua, Adakah nama itu agama jua, Hanya sekadar batang tubuhnya, Masuk ke tanah akhirnya, Hebat ke namanya kita, Hina ke nama Melayu diguna, Kenapa tiada berkata, Membisu sahaja, Yang mati mati jua, Yang hidup dah lama matinya, Yang Melayu dah jadi layu dirinya, Pada bangsa menjajah tubuhnya, Menjajah bangsanya, Menjajah hatinya, Menjajah budayanya, Menjajah anak bininya, Menjajah akan apa sahaja, Itulah tiada sedarnya akan kita, Merdeka apa jika Melayu tiada, Tanah ini untuk siapa milik siapa, Ingatlah sekalian Melayu yang ada, Kamu itu bangsa yang mulia, Wangsa pertama di atas dunia, Sebelum sekalian yang ada, Melayu sudah menjajah akannya, Melayu budaya yang memerintah adanya, Bukan dijajah begitu sahaja.

sumber klik sini

25 ulasan:

LAGI PENGHINAAN TERUK DARI KAFIR TERHADAP KITA ORANG ISLAM!! PAS TAK MARAH KOT!!

sebagai orang Islam, kita sekarang dah dibangsatkan oleh kafir-kafir radikal yang terlampau biadab terhadap agama kita, bila kita perjuangkan hak kang, mereka kata mana dia hak asasi, kamon la beb, makin lama makin teruk dah keadaan bumi Malaysia ni, hal agama dah di kotak katik macam sepak binatang dah kita ni kena,

cecuba korang tengok gambar ini, kurang ajar tahap bangsat ni...


ps: to much brother, kesabaran umat Islam ada had ni, kita diam dan diam, arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

22 ulasan:

HEBAT GILOS!! ORANG BUKAN ISLAM BOLEH MASUK CAMPUR URUSAN BERKENAAN ISLAM DI SELANGOR!! BRAVO!!

SEKALUNG TANIA CAI.. SEKALUNG TANIA... SEKALUNG RESPEK BUAT PEKAKAS PAS YANG DULU MEREKA ADALAH HERO UNTUK ORANG ISLAM!!

TETAPI SEKARANG SEMUA SUDAH JADI LAIN, KERANA MEREKA CINTAKAN KUASA, DAN TAK MAMPU PUN NAK BERDEHEM LEBIH-LEBIH, ALMAKLUMLAH, DAP LAGI BESAR KUASANYA DI SELANGOR NI, PEMIMPIN MELAYU HANYA JADI BONEKA TONGGENG BUNTUT UNTUK TUNJUK MEREKA ADALAH KELDAI TERHORMAT UNTUK MERUNTUHKAN SAKI BAKI KUASA ISLAM YANG ADA, SEKALUNG TANIA GUA UCAPKAN!!


DUA keputusan Exco Selangor semalam - memperketat SOP JAIS dan memulangkan Bible yang dirampas, adalah bukti jelas bahawa kerajaan Selangor hari ini dikuasai sepenuhnya oleh pelampau Kristian.

Cakap pasal perketat SOP JAIS, maksud lain baginya ialah JAIS kini perlu akur pada Exco Selangor (ada di kalangan anggotanya bukan Islam).  Cakap mudahnya, hasil dari keputusan mesyuarat semalam, bukan Islam sudah boleh masuk campur urusan Islam melalui kuasa Exco ke atas JAIS.

Semua ini boleh berlaku hanya dengan 4 orang dari golongan pelampau dan bakinya orang Islam bodoh yang mudah diperalatkan dalam Exco Selangor, dah cukup menjadikan kerajaan negeri itu pro Kristian.  Yang jalan tugas ikut undang-undang kena tegur, yang langgar undang-undang, lepas bebas macam itu saja.

Keputusan itu bukan sahaja menunjukkan Exco beragama Islam Selangor jadi tolol dungu patuh dibawah telapak kaki pelampau Kristian, malah dalam masa sama berani pula melanggar titah Sultan Selangor yang melarang orang bukan Islam dari menggunakan kalimah Allah dalam apa-apa penerbitan dan majlis mereka.

Enakmen 1988 negeri Selangor sendiri pun memperuntukkan perkara yang sama, orang bukan Islam dilarang dari menggunakan 35 perkataan Arab, antaranya kalimah Allah dan jelasnya Bible yang dirampas itu mengandungi semua perkataan yang dilarang itu.

Hairan, bagaimana Exco boleh buat tindakan yang berlawanan dengan titah ketua negeri dan undang-undang dalam negeri itu sendiri.  Tapi jadi tak hairan kerana kita tahu kekuatan pembangkang di Selangor adalah berasaskan undi orang cina beragama Kristian, waima di kawasan yang PAS menang pun.

Sebab itu Salehin Mukhyi pun ikut jadi dungu, kalau tak 13% cina dalam DUN Sabak beri undi solid pada dia, boleh ke menang dalam PRU13 hari tu, mimpila.

Ini bukan kali pertama yang berlawanan dengan Islam dan undang-undang negeri dirampas, kemudiannya diarah untuk dipulangkan semula kepada pemiliknya berlaku di Selangor.

2008 dulu, arak yang dirampas dari kedai menjualnya di Shah Alam (pada waktu itu Shah Alam tidak dibenarkan untuk menjual arak), diarahkan untuk dipulangkan semula oleh Ronnie Liu selaku Exco bertanggungjawab (Ronnie Liu adalah seorang Kristian).

Kini Bible pulak.

Bagaimanapun, selain campur tangan bukan Islam di dalam hal ehwal Islam.  yang tidak kurang penting kepada penulis sekarang ialah kerajaan Selangor nampaknya bersama-sama dengan pelampau Kristian, cuba mengalih perhatian dari isu sebenar yang membawa kepada serbuan tersebut - cubaan menyebarkan agama Kristian di kalangan orang Islam.

Sebab itu yang diperbesarkan ialah prosedur JAIS, rampasan bible dan sebagainya, sedangkan soal penyebaran agama Kristian di kalangan orang Islam (dengan menggunakan Bible bahasa Melayu), langsung tidak disentuh dalam mesyuarat Exco semalam.

klik sini

ps: dulu hal-hal gini mana ada, sebab apa jadi macam ni, sebab kebahlolan pengundi melayu yang berdendam dan konon bila mengundi pr kuasa melayu lagi kuat, woi kasi penampar sikit lu orang punya muka la wei!! pui...

7 ulasan:

haram sama sekali tulisan jawi di pulau pinang!!

ait? sekurangnya dap ni telus, dia kalau dah tak suka dekat Islam diaorang terang-terang buat, dan cai bahlol dari pas pun kata yes yes, tu pasal pemimpin dap sikit pun tak heran kalau nak usik tulisan jawi ke, azan ke, apa ke, roboh gerai orang melayu ke, tu pasal la jugak ketua menteri beli kereta mewah seko pak maun jenglot tak komen apa-apa, mengekor je, kata yes yes yes bosss... kah kah kah..

tapi bila hal umno, diaorang bising macam hilang anak bini dibuatnya, sampai kalau karate tiang letrik boleh bengkok lah hai, ni la realiti perangai puak melayu dari pr, yang otaknya dah kena mandrem dengan kafir dap, apa nak buat strategi kafir dalam kontrol habis orang Islam dah tercapai, inilah hasilnya... apa lagi baring tengok!!

hal barang naik korang baring macam dunia ni macam nak kiamat, tapi hal maruah agama, maruah bangsa korang diamkan, seluk tangan dalam seluar, garu telor, lepas tu bau, wangi juga bau dia, nilah pesen melayu pr, patut campak kan je kat lombong penuh dengan anakonda!! fucker!!


ps: bila burit melayu pr ketemu kote dap camni lah jadinya, sial!!

15 ulasan:

kali ini di pulau pinang dikatakan akan bercuti hari jumaat! yahooooo!!!

keh keh keh, setelah selangor, kali ini di pulau pinang pula, tahniah cai, kasi lompatttt!! yihaa, tapi kadang-kadang status empunya diri main ikut suka hati je tu, haha.. almaklumlah, keadaan orang melayu di sana dalam keadaan di sailang kaw-kaw oleh dap, keldainya pula pas dan pkr, hah elok tuan beso kiasu, yang jadi penjilat melayu pas dan pkr, kah kah..

ini lah realiti, mereka nak cover up, buatlah cerita gini supaya nak sedapkan hati nurani orang melayu, hal kalimah Allah sekor pak doyok pas tak mau komen, lagi sokong gereja adalah, dulu merekalah hero dan jaguh kalau orang Islam di henyak, malah menuduh umno tak Islam, mereka lagi Islam tahap tertinggi dari orang lain, tetapi bro, apa terjadi sekarang ni menunjukkan pas dah terjebak dengan kuasa dan duniawi, hal-hal berkaitan orang Islam mereka zip mulut je, tapi kalau hal umno mereka di barisan depan dulu, sesama Islam mereka jadi sawan, tetapi menjaga kesucian umat Islam mereka dah tak mampu buat apa-apa kerana telur kerandut mereka dah dipegang dengan kuat oleh abang beso dap. TAHNIAH!!


ps: dari ketua sampai ke anak buat buat cerita sengal memang terer!! pooodah!!

16 ulasan:

selangor pun bakal tukar cuti hari jumaat dan sabtu!! tahniah!!

hehe, semangat bukan main, mereka lupa siapa abang besar dalam pr, hehe, kasi tonggeng... perangai jibaruk pr biasalah, main sedap rasa bercerita cerita yang rasanya agak tak logik, hehe.. mungkin boleh, kalau buat undi sokongan pun, apakah mb selangor nak bagi, kena ngadap bai dekat abang beso dap, hehe..


ps: hal kalimah Allah seko pak maun dari pr yang dulu merekalah hero dan jaguh dalam hal-hal agama Islam, tetapi sekarang tidak lagi, mereka dah mula dihanyutkan dengan hal kuasa dan duniawi, isu kalimah Allah mereka kata itu tak penting, huh!!

8 ulasan:

dr maza sebar fitnah jet!! ada masalah jiwa kacau kot?

bila seorang ustaz bercerita perihal fitnah untuk memburukkan kerajaan, kenapa dah kronik benar perangai dia? apakah ada permasalahan jiwa yang melanda diri dia ni, entahlah, katanya posting yang dia buat dah dipadam, ait dah terkantoi padam ye, menjawab la kau dengan Allah dengan fitnah yang agak keterlaluan ini ye!!


ps: mesti alasan paling biasa, acc saya dihack oleh umno, hehe. pooodahh!

8 ulasan:

ISU BIBLE BERBAHASA MELAYU-STRATEGI DAP NAK TAWAN PRN SARAWAK LAGI 2 TAHUN!!



tahukah anda, sedar ke tidak, kita dah diambang kehancuran dan kegelapan dalam mengekalkan kuasa orang Islam, terima kasih kepada pas kerana mereka lah yang memberi jalan untuk kafir gelak ketawa melihat apa terjadi sekarang, kalau runtuh kuasa Islam. tidak ada sesiapapun akan mampu bangkit, hanya berserah, meratap sedih, itulah akan terjadi, tunggu je, lagi sekali aku ucapkan terima kasih pas, menjawablah kau dengan Allah, pemimpin rakus koranglah yang puncanya!!

taktikal ini dah dirancang, kena faham bai, sentimen ini saja dibangkitkan untuk keuntungan dap, dap memang nakkan malaysia ini, tu sebab modal bible berbahasa melayu dan kalimah Allah ini saja dipanaskan demi satu matlamat!!

baca kupasan RBF ONLINE KLIK SINI

4 ulasan:

fitnah untuk menaikkan amarah orang melayu!! sebarkan!!

fitnah dan pr berpisah tiada, aku harap mereka-mereka yang membuat fitnah ini akan di balas sebalas balasan yang paling keji untuk dirinya, aku percaya juga ini kerja si kafir laknat yang kerjanya nak rosakkan reputasi UITM.

kepada semua sila sebarkan matlumat ini, kerana cara fitnah ini dah menjadi satu hal wajib untuk mereka mencari sokongan, sialan punya pr, babi, bangsat.



ps: penyebaran info fitnah ini dah menjadi bualan, dan kepada yang prihatin sebarkan ini adalah fitnah jahat dari mereka yang busuk hati dengan UITM, memang tiada kenaikan dimaklumkan!!

5 ulasan:

sekarang di selangor, kafir selamba kitai sultan, orang melayu ketab gigi takut!!!

apa nak hairan, sekarang kuasa melayu diambang jahanam, selangor adalah pusatnya, melayu dah mula kena sepak terajang, tidak siapa diantara orang-orang melayu yang ingin bersatu kerana hal paling berat untuk masing-masing pun boleh fikir.

melayu dah diambang kehancuran kerana bertelagah sama sendiri, pak lebai pas, dulu mereka lagi hero dari segala hero, tetapi sekarang merekalah hero kepada kristian, taktikal untuk menunjukkan pas semakin liberal, pakai kopiah, pakai serban, tetapi hal agama Islam mereka biarkan, hah umno kau settlekan lah, kami tak mau ambil tau, sambil pemimpin mereka gelak berdekah-dekah, ya terimalah hakikat wahai melayu, ceritakan kepada anak cucu anda yang melayu dulu adalah bachol, bachol kerana kalimah Allah pun tiada siapa nak ambil peduli mempertahankan, budak-budak muda ramai dah jadi otak bebas, hal-hal begini mereka dah didoktrinkan dengan perkataan hancur umno, benci bangsa sendiri, kita dah bebas minda.

aku tak mampu nak kata apa, sebab hal begini si kafir kiasu bastard dah mula tunjuk taring, sultan mereka langgar, kalimah Allah mereka usik, takda hal, mereka dah ada kuasa penuh dengan bantuan orang-orang melayu liberal yang ramai ini, tingallah kita terkelat-kelat dalam bercerita hal kebenaran, kesian kan bangsa melayu!!

melayu pun layu, terimalah hakikat!!

ramai melayu dah jadi liberal macam ni sebab kita lemah dan lemah, apa nak jadi wahai orang melayu, sedar-sedarlah gamaknya


ramai juga melayu jadi ustaz segera menghalalkan cara demi politik rakus, dendam, keparat dan seangkatan dengannya, demi cita-cita musuh politik di jahanamkan, peduli semua berkaitan kesatuan, MasyaAllah


itulah terjadi zaman ini rakan-rakan, masih kita dilamun mimpi, masih kita dilamun kekenyangan dengan duniawi, malah dengan sikit demi sedikit kita di belasah kiri dan kanan, sedih melihatnya keadaan umat Islam melayu jadi begini!!

Khalifah ‘Umar bin Khathab berkata:

عَنْ الزُّبَيْرِ بْنِ عَدِيٍّ قَالَ: دَخَلْنَا عَلَى أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ فَشَكَوْنَا إِلَيْهِ مَا نَلْقَى مِنَ الْحَجَّاجِ فَقَالَ مَا مِنْ عَامٍ إِلَّا الَّذِي بَعْدَهُ شَرٌّ مِنْهُ حَتَّى تَلْقَوْا رَبَّكُمْ سَمِعْتُ هَذَا مِنْ نَبِيِّكُمْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ

Dari Az-Zubair bin ‘Adi berkata: Kami berkunjung ke Anas bin Malik, kami mengeluhkan kepadanya perlakuan yang kami terima dari Al-Hajjaj, lalu ia berkata: Setiap tahun terjadi perubahan, dimana tahun sesudahnya lebih buruk daripada tahun sebelumnya, sampai kalian menemui hari kiamat. Aku mendengar ucapan ini dari nabi kalian. (HR. Tirmidzi)

Hadits ini memberikan gambaran yang jelas bahwa secara berangsur-angsur kaum muslimn akan mengalami keadaan semakin buruk sampai hari kiamat. Bahkan Rasulullah saw. juga mengingatkan terjadinya kelangkaan ulama penegak ajaran Nabi saw. secara murni dan muncul ulama-ulama gadungan yang menyebarkan kesesatan di tengah umat Islam.

sumber hadis dari blog klik sini

3 ulasan: