Rabu, 14 Mei 2014

AHMAD SAID KEMBALI SERTAI UMNO, PAS FRUST!!

itu kelebihan parti bn, dalam menyelesaikan isu besar, semua tak da masalah, small matter, dalam isu panas yang berlaku semalam di terengganu, pas paling awal nak kawtim dengan mat said, kah kah kah...

pantang depa, pantang ada peluang, tapi pendirian macam mat said, takkanlah kecewa macamana pun sanggup gadai prinsip dengan menyokong pas pulak, lainlah bekas mb selangor mat taib tu.. hehe..

ada rakan cyber yang kata, pr selalu berbangga sekiranya dapat menarik najis kumuh kepunyaan umno, yelah, bekas yang banyak problem, yang gila kuasa, yang takda disiplin, hah itu yang pas dan pkr dok kutip!!

sorry pas.. jangan jadi balaci dap...


ps: termencarut dikalangan pemimpin pas yang cuba ambil kesempatan didalam kemelut umno terengganu.. ceh!! kenapa mu said kenapa... hahaha...

INI SEMUA DRAMA JE, DRAMA DARI DAP!!

dap dah memulakan kempen untuk prk bukit gelugur, anak mendiang karpal..ramkarpal singh dan beberapa pemimpin pakatan mendapat sambutan hambar dari kawasan orang melayu, dikatakan hanya sekitar 100 orang sahaja yang hadir.


lokasi di flat kampung melayu, bukit gelugor, pulau pinang

hurm.. di prk kajang yang lepas, yang aku faham situasinya macam gini le juga, ceramah mereka buat hambar, nampak choi.. tapi bila time undi diaorang menang dengan majoriti mudah, dah memang tau dah, ini drama, orang kawasan mereka tu kalaulah kita cerita apa saja berkenaan dengan dap, walau terang-terang buruk, hancus, kaki buli, ahh macam-macam lah, mereka tetap dengan pendirian dap adalah ratu dihati mereka... dah-dah orang cina, takkan sama sekali meninggalkan sokongan terhadap dap...

KENA INGAT, ORANG CINA MEMANG ANGGAP DAP LAH PENYELAMAT BANGSA MEREKA, SEBAB JAWATAN PERDANA MENTERI TETAP AKAN MEREKA PERJUANGKAN DARI KALANGAN ORANG CINA

ORANG MELAYU PULA MASIH DIBUAI MIMPI... SENTIASA MEMBIARKAN DENDAM KESUMAT MERANTAI DIRI, HILANG KUASA BIARKAN, NASIB BANGSA DIANIAYA BIARKAN, JANJI LUNAS DENDAM ITU DAPAT DILAKSANAKAN!!

ps: mungkin benar kata pujangga, tidak kena lagi memang kesedaran itu tidak akan hadir, cuma betul-betul tergadai? apa nak dikata lagi?

ANAK DARA PERKASA,TENDANGAN TERBANG KALAHKAN PERAGUT!!


Gombak: Dara perkasa. Itulah gelaran layak diberikan terhadap seorang gadis berusia 21 tahun yang berani mengejar seorang peragut sebelum membelasah penjenayah lelaki terbabit hingga lembik di Taman Prima Gombak di sini, semalam.

Dalam kejadian 9.30 pagi itu, gadis terbabit dikatakan sedang minum bersendirian di sebuah restoran berhampiran lokasi kejadian sementara menanti kehadiran rakannya.

Sumber polis berkata, seorang peragut tiba-tiba muncul sebelum meragut beg tangan gadis itu yang diletakkan di atas meja makan.

“Mangsa yang berang dengan kejadian itu nekad mengejar suspek sejauh 100 meter. Suspek ketika itu dilihat cuba melarikan diri dengan motosikal yang diletakkan tidak jauh dari lokasi kejadian.

“Mangsa bagaimanapun melepaskan tendangan terbang mengenai tubuh suspek yang ketika itu cuba menghidupkan enjin motosikal. Tendangan kuat itu menyebabkan suspek terjatuh ke atas jalan raya,” katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

KLIK SINI

Selasa, 13 Mei 2014

APA HEBATNYA CYTRO PR DALAM MENYIMPAN ISU BESAR?

sebenarnya aku perasan kalau apa-apa hal sekali pun terjadi dan keburukan yang sangat busuk terjadi dalam pr, tidak satu pun hal itu dibesarkan oleh cytro pr, terutama isu pemilihan pkr yang terang-terang hampeh, rosak, jahanam, punah, meloyakan, tapi hebatnya mereka ini tidak sikit pun keluarkan cerita dalam blog, fb, twitter, pemimpin mereka senyap, hanya sinis-sinis sahaja... wave tu tak nampak, walau dikalangan cytro bn dah kaw-kaw keluarkan isu kebusukan pemilihan pkr tu... anda nampak?

tapi kita, termasuk aku la ni, kadang-kadang terikut dan ter ter over juga kalau sesuatu isu terjadi dekat bn/umno. isu buruk dalam umno dibantu oleh cytro macam kita juga... itu yang masalah, sebabnya.. isu tu kita yang panaskan, kita yang bongkarkan kita bakarkan, kita sebarkan, yang membaca dan yang bertepuk tangan adalah orang pr juga... sebab isu tu diaorang tak perlu publish lebih-lebih, kita cytro bn yang tolong buatkan... hah, nampak?


INI YANG TERJADI, MALAM TADI HEBOH ISU BESAR DALAM POLITIK DI NEGERI TERENGGANU, AMATLAH PANAS BERDENTUM, DAN PAGI INI TERSEBAR PULA KATA AKAN ADA RAMAI LAGI AKAN KELUAR UMNO, SEDANGKAN CERITA ITU TAK BETUL...

PALING SENSASI, RAMAI CYTRO BN DOK SEBARKAN KATA AKAN DIBUBARKAN DUN DALAM MASA TERDEKAT, SEDANGKAN PIHAK ATASAN TAK KATA APA LAGI PUN...

NAMPAK? TU PASAL RASANYA CYTRO BN LAH YANG SEBARKAN CERITA YANG TAK SEPATUNYA DISEBARKAN, YANG TEPUK TANGAN GELAK GARU PERUT SIAPA? HAH PAK LEBAI PAS LAH!!

apa lah nasib melayu, bertelagah sama sendiri kerana kuasa... sedih, sedih... huhu.. apalah nak jadi..

dah sudah!! terengganu bakal pas ambil alih dalam masa terdekat?

sebelum tu aku ucapkan tahniahlah kat penyokong pas, anda boleh tidur dalam senyum, senyum lebar yang kata-kata makian dan cacian terhadap umno dah menjadi kenyataan, kejayaan anda dah dibuktikan tidak lama lagi...

YAHOOOOO.... TERENGGANU BAKAL DIAMBIL ALIH PAS!! TAHNIAHLAH... BUAT DS NAJIB BUATLAH SESUATU... JANGAN ESOK... TRANSFORMASI KONONNYA, TAPI HANCUR LEBUR PULAK JADINYA PARTI UMNO...

AKU SAYANGKAN UMNO, TAPI AKU BENCI DENGAN PEMIMPIN OTAK CILAKAK DIDALAMNYA... JADI.. BUATLAH SESUATU, KRISIS UMNO TERENGGANU DAH SAMPAI KE TAHAP KRONIK NI!!

klik untuk besar!

bertepuk riang puak pas beb. ades.. kerana kerusi mb, habis negeri taruhannya... what the setanisme, tapi kadang-kadang strategi politik yang dibuat, orang biasa tak dapat baca game ini, apakah sebenarnya berlaku?


adakah percaturan yang konon dapat menyelesaikan masalah ini membolehkan perkara yang sangat baik akan berlaku? adakah ini taktik kerajaan perpaduan? maksudnya berkorban demi kerajaan perpaduan bersama pas?

serius tak pasti... dan tak mengerti.. bijak pandai, pandailah kau settlekan, mungkin cara ini yang digunakan bekas mb terengganu, mat said saja nak kasi jantung ds najib terkejang sebentar.. mana tau, dia saja je kot.. hati dah panas... 

ps: kadang-kadang aku dah naik menyampah dengan dunia politik, aku terfikir apa nasib bangsa aku, anak cucu aku pada masa akan datang, tu sebab aku masih berkecimpung dengan dunia politik walau tak da apa-apa jawatan... think tank!!