Jumaat, 20 Jun 2014

isu hudud yang pas gunakan untuk perangkap umno?

tak habis-habis kan? entahlah kalau diikutkan pas ni, apa sebenarnya yang mereka nak perjuangkan, dari hudud, berkebajikan dan bermacam-macam lagi isu yang mereka cuba mainkan demi mendapat sokongan.

diketahui memang benar, penyokong tegar pas ini dah diajar membenci umno sejak dari bangku sekolah, malah kalau baru pandai meniarap pun dah diajar membenci umno, sampai tahap kebencian itu boleh pecah belah masyarakat, tapi nak kata apa, kita sebagai orang Islam doakan sahajalah, mudahan pemimpin pas dapat melihat makna perpaduan sesama Islam itu sangat penting, demi masa depan umat Islam di malaysia ini.

isu hudud, pas jadikan ini sebagai modal bermusim, oleh kerana mereka dah banyak kali kantoi berkenaan isu hudud disebabkan rakan dalam pakatan sendiri menolak agenda hudud, pas menjadi serba salah, jadinya ikutkan saja, janji pas dapat jadikan umno kambing hitam, janji dap dan pkr kena jaga elok-elok walau mereka cukup sedar dap dan pkr lagi teruk dari umno, dap memang dominan dalam pakatan rakyat, jadinya apalah pas mampu lakukan? nak bersuara lebih-lebih, hurm.. sendiri mau ingatlah kan.

apa lah nasib umat Islam bila pas menjadi pemerintah malaysia? huh..


ps: makin berpecah umat Islam akhir zaman ini kerana politik!!

Rabu, 18 Jun 2014

MENGAPA UITM DISERANG OLEH MELAYU JUMUD?


Mengulas laporan Harakah mengenai Uitm Kayakan UMNO

Pembangkang sekarang menggunakan lidah rasmi Harakah untuk menghentam UiTM selepas calon DAP Teluk Intan menyerang UiTM sebelum ini.

Persamaan Harakah dan Dyana ialah keduanya Melayu dan mereka dipergunakan untuk menyerang dan mempertikaikan institusi milik Melayu ini.

Ini adalah agenda tersusun Pakatan Pembangkang yang mahu rakyat melihat bukan Cina,bukan India tetapi Melayu yang pertikaikan Institusi Melayu sendiri.

Apa yang diperbesarkan oleh Harakah ini adalah untuk menutup permasalahan yang dihadapi oleh Institusi Pengajian Tinggi yang diurus tadbir Kerajaan Negeri Pakatan Pembangkang.

Saya adalah bekas pelajar UiTM dan cukup kesal dengan Harakah apabila berterusan menyerang UITM demi memenuhi agenda Bukan Islam.

Apa yang disiarkan oleh Harakah mengenai UiTM alat Kaya UMNO adalah suatu yang tidak berasas sama sekali dan mempunyai niat yang kurang baik.

Sebenarnya mereka bukan sahaja mahu serang UiTM tetapi mahu serang UMNO.

Apabila mereka melihat situasi sekarang UMNO semakin kuat,sokongan kepada UMNO semakin meningkat mereka mencari jalan macam mana mahu jatuhkan UMNO. Sebelum ini mereka menyerang FELDA kerana bagi mereka FELDA sumber kekuatan UMNO. Ternyata mereka gagal bahkan mereka memohon maaf diatas segala pertuduhan yang dibuat.

Sekarang mereka menjadikan UITM pula sasaran. Dan saya percaya rakyat bijak menilai niat sebenar Pakatan Pembangkang.

Tidak mustahil selepas ini mereka akan menyerang banyak lagi Institusi yang bagi mereka kubu kuat UMNO.

Saya mahu ingatkan semua. UiTM ini BUKAN MILIK UMNO, UITM adalah milik RAKYAT dan UMNO lah Parti yang memperjuangkannya.

UiTM bukan mengkayakan UMNO tetapi UMNO lah yang berjuang "mengkayakan" UITM. Kaya disini ialah mengkayakan rakyat dengan Ilmu,mengkayakan rakyat dengan latihan keusahawanan,mengkayakan rakyat dengan latihan kemahiran.

Deen Qassim
Pengerusi Barisan Darul Naim Negeri Kelantan (BADAR)

sebarkan

apakah pas selangor memang nak melacurkan agama Islam?


semakin hari semakin liberal, dah macam perjuangkan agama kristian pulak kalau tengok pas selangor ni, apa tidak sekelumit rasa amarah ke penyokong tegar pas bila mp pas sendiri sanggup nak menghapuskan kuasa eksekutif majlis agama Islam selangor (MAIS)?

dulu kata sanggup mati kerana nak memperjuangkan agama Islam, sanggup labelkan siapa masuk pas Islam lagi kuat, sekarang ni apa cerita ni? apakah pas di selangor dah buang perjuangan? apa nak jadilah, bayangkan kalau mereka diberi kuasa mutlak menjaga umat Islam di Malaysia ini.

Empat MP PAS dari Selangor menggesa kerajaan negeri agar meminda undang-undang untuk menghapus kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), agar Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) tidak menerima arahan daripada majlis itu lagi.
Dalam sidang media bersama di lobi parlimen hari ini, mereka berkata MAIS adalah institusi yang dilihat rapat dengan Sultan Selangor. 
“Institusi yang rapat dengan Sultan tidak boleh dilihat mempunyai kuasa eksekutif. Ia akan mencemarkan institusi (Istana) itu sendiri,” kata ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad.
Turut hadir dalam sidang media itu Hanipa Maidin (PAS-Sepang), Siti Mariah Mahmud (PAS-Kota Raja), dan Che Rosli Che Mat (PAS-Hulu Langat). 
Mereka berkata demikian sebagai maklum balas kepada keengganan MAIS dan JAIS untuk memulangkan Bible bahasa Melayu dan Iban yang dirampas daripada Persatuan Bible Malaysia (BSM), Januari lalu. – Mkini

ps: kerana gesaan kafir, mudah benar mereka tunduk dan menyerang instusi agama Islam, sedangkan mereka tahu, sekiranya dibiarkan bible berbahasa melayu itu, boleh menyimpang akidah orang Islam, bila time umno, pas dia kalau marah, boleh runtuh gunung, tapi hal ini sekor tak berkata-kata, gila kulup!!