Sabtu, 18 Oktober 2014

jokowi cadang naikkan harga petrol dan diesel sehingga 50%


harga petrol dan diesel akan dinaikkan sehingga 50% di indonesia. kesimpulannya, tiada lagi harga murah untuk minyak petrol dan diesel di dunia ini? kecuali di negara arab, veneuzela dan lain-lain.

hakikat, di indonesia kalau diikutkan rakyat miskin tegar lagilah banyak dari negara kita, sistem disana berbeza, di sini rakyat pertengahan boleh dan mampu menjadi lebih baik kehidupan sekiranya pandai mencari peluang kerjaya dan perniagaan (tapi dikalangan anak muda disini diracuni fikirkan semua mengharap boleh dapat free).

di malaysia, kerajaan mengurangkan subsidi minyak sebanyak rm0.20 sen, di kalangan yang tak berpuas hati tu majoriti yang bekerjaya bagus, ada kereta besar, hidup ala ala orang atasan, senang cerita yang tinggal di bandar lah, sedangkan di bandar besar, peluang mencari peluang rezeki terbuka luas, sedangkan ada yang berniaga untung sehari beratus-ratus, beribu-ribu.

tapi ada juga yang agak susah mencari rezeki lebih, kadang-kadang rezeki lebih tu usaha pun kenalah lebih, ada jalan sebenarnya mencari rezeki lebih di malaysia ini, beruntunglah rakyat malaysia, kerajaannya kalau diikut beri subsidi bukan sedikit,  subsidi perubatan, makanan, pelajaran, itupun spisis yang komplen membuta tuli sebab dia tak leh nak jadi senang lenang dengan cara mudah, mungkin.

rakyat indonesia yang bekerja disini siap kata, untung orang malaysia, semuanya ada, kerajaan disini baik-baik, di indonesia kehidupan bukan semuanya indah pak.

nak mengajar minda rakyat supaya menjadi minda rakyat negara maju bukanlah senang, tapi bila ada rakyat betul-betul susah takde pulak dia betul-betul nak bantu, kutuk kutuk, maki, caci, hina, keji.. pelik gua dengan golongan komplen tak habis-habis ni,

ps:mungkin golongan komplen tak habis ini nakkan kerajaan bagi segala semuanya free, dari makan, belajar, keje tak payah, ibarat berak cangkung semua mau kena tanggung? pemalas. haha.. lagi satu percaya ke kalau pr tu memerintah malaysia mereka takkan naikkan harga petrol? keh keh.. hanya orang gila je percaya.

Jumaat, 17 Oktober 2014

rafizi terpaksa guna kerahan paksa rela untuk meramaikan perhimpunan 28 hb oktober ini?


nampaknya kerahan untuk meramaikan manusia berhimpun pada 28hb ni demi mencari keadilan untuk mr anwar ibrahim al ketum.

nampaknya rafizi terpaksa gunakan arahan paksa rela ini kerana sebelum ini demo-demo anjuran amk untuk mr ketum ku sayang tidak mendapat sambutan, malah memalukan kem pkr sendiri, memalukan dia juga sebab dah la strategi langkah kajang dah jadi trauma buat dia dan mr ketum.


sambutan dingin keatas perhimpunan untuk anwar ibrahim sebelum ini berbalik dengan kerakusan nafsu untuk meletakkan bini dia wan azizah dengan strategi jambu dari rafizi dengan langkah kajang.

macam ni punya ramai boleh buat kepala jadi sawan lah piji

pesan dari rakyat malaysia, berehatlah di penjara sg buloh, sudah-sudahlah mengheret rakyat dalam masalah yang dia cipta sendiri, untuk kepentingan diri, cukup lah, berundurlah.

lihat komen dipage anwar ibrahim sendiri bagaimana rakyat marhein membalun tanpa belas.


tapi kalaulah perhimpunan pada 28 hb oktober nanti ramai, agak-agak apa akan jadi ek? sebab takut nanti bila dah ramai, konon semangat, jadi macam perhimpunan bersih dulu, kereta polis terbalik. hehe.. banyak jadi beruk kena belacan.


ps: sudahlah, insaflah, berehatlah, rakyat malaysia sudah penat dengan permainan politikmu.

senangnya dalam hati, dana berjuta sudah turun di selangor, yb pakatan sahaja yang dapat?


patutlah bukan main seronok mp dap dan pkr yang meraikan pesta arak baru-baru ini, mereka suka dan gembira ada makna rupanya, mp pas pun suka dalam diam, terima kasih mb azmin ali, kerana tak kerana pas yang pilih nama dia untuk dinobat sebagai mb tempoh hari, tak merasalah bibit-bibit $$ yang turun ini.


adakah dana ni berjumlah RM8-10 JUTA hanya untuk infrastruktur kawasan yb yb yang diamanahkan? sebelum ini dana macam ni turun tak? sebabnya banyak lagi kawasan di selangor ni lopak dia dalam siap ada ikan, sampah pula ada yang tak diambil berhari-hari, jadi adakah dulu bekas mb tak turunkan dana ini?

adakah dana marris ini hasil terkumpul dari dana perseketuan yang disalurkan pada negeri selangor? hanya yb pr sahaja ke yang dapat? habis yb dari bn yang juga bertanggungjawab jaga kawasan yang menang tu takkan tak dapat? 

kalaulah dana yang diamanahkan ini tidak digunakan dengan baik, rakyat berhak tahu kemana mengalirnya duit tersebut, jalan-jalan yang dikatakan berlobang sana sini, cepatkanlah selesaikan, sampah yang berkoyan tak diangkut silalah settlekan, kebersihan taman-taman perumahan ambillah sikap turun padang, pasal tak dijaga wabak denggi di selangor ini adalah paling tertinggi, jangan nak sembang hebat kat dalam dewan je.

ps: selain itu rakyat selangor nak rumah murah dan mampu milik wahai mb azmin, sila ambil perhatian!!

Khamis, 16 Oktober 2014

yb rodziah ismail kata,peniaga uptown patut disaman oleh mbsa kerana mengabaikan keselamatan


sampai begitu ayat yang terkeluar dari mulut seorang seorang yb, ingatkan nak simpati ke, nak tolong ke, sudahnya dia nak peniaga yang menjadi mangsa kebakaran disaman, apakah yang sebenarnya yb ini nak lakukan sebenarnya? adakah kerana politik?

mengikut saranannya itu, macam ada cerita disebalik uptown shah alam tersebut, sampai terkeluar perkataan dari mulutnya begini

"turut mencadangkan pengurusan baru Uptown Shah Alam untuk tidak menyewakan tapak perniagaan kepada mana-mana peniaga yang dianggap telah maju."

ketahitan apakah niat dia nak menghalang orang yang dah berjaya dari berniaga di tapak uptown tu? dia nak letak kroni dia ke ganti? orang melayu berniaga ada saja nak buat macam-macam stament, tak kisah le orang tu berkiblat parti apa pun, tak payah dok kalut sangat sampai nak suruh itu ini, pergilah bantu, perniagaan larut malam adalah perniagaan yang cukup sinonim dan popular dengan orang melayu dan bangsa lain juga.

adakah kerajaan selangor yang baru ini tidak mesra kepada peniaga kecil? tak pun ada niat lain? tapak uptown tu bernilai ke untuk projek mega? mana lah tau kan, heh.


ps: yang berniaga orang melayu, yang beli pun orang melayu, apa kejadah niat sebegitu, kenapa dikalangan yb-yb pakatan tergamak nak melihat orang melayu tu menjadi kebelakang? nak jadi tuhik cina dap pun tak perlu jadi kenajisan untuk merosakkan ekonomi orang melayu, azmin dah jadi mb baru, dana pun banyak, 3 billion tu bantulah meningkatkan ekonomi orang melayu di selangor, jangan nak harap kerajaan pusat je.

cerita pasal uptown shah alam

sini klik 
sini klik

APA NAK JADI DENGAN SHAH ALAM, APAKAH DAH TAK SELAMAT DUDUK DI SHAH ALAM NI?


kepada mp pakatan yang syok makan gaji mahal, jangan sedap duduk dalam office je, kawasan sendiri kasi tengoklah, ambillah tanggunjawab bekerjasama dengan pihak polis supaya diadakan program rukun tetangga ke, program banteras jenayah ke, janganlah nak letak sepenuhnya kes jenayah kepada pihak polis semata-mata, jangan anggap jenayah yang berlaku kerana kerajaan perseketuanlah puncanya.

dah diberi tanggungjawab jadi yang berhormat, bukan tunjuk muka masa pilihanraya sahaja, takkan dah kawasan anda menang pilihanraya, yang penat bekerja dari parti yang kalah, dah umno pulak kena lampirkan buat program macam-macam, habis peruntukan yang datang dari kerajaan selangor sebelum ini berbillion-lion apa cerita?


jangan hebat dekat dalam dewan bercakap pung pang pung pang, sekarang permasalahan masyarakat terutama komuniti di kota anggerik perlulah buat sesuatu wahai yb, turun padang lihat, jangan serahkan bulat-bulat masalah jenayah semata-mata tugas polis.

ambil tanggungjawab.. susah la aku nak cakap dengan perangai yb-yb pakatan ni, masalahnya mereka buat perangai yang gempak bangat, yang bedul dan tonggong tetap sokong dia juga, dah tahu masalah macam-macam, kerana dendam dengan umno, jawapan senang, ahhh asal umno tak berkuasa, kes rogol ke, kes sampah ke, kes masyarakat ke, pergi mampos.. adeh!!

kes bunuh di seksyen 7, wanita ditikam sampai mati



kes buang bayi juga di seksyen 7 shah alam, kawasan yb yaakob sapari ni beb.



ps: kadang-kadang pelik dengan orang kita, yang tak berkhidmat orang dok suka gila, orang yang betul-betul tolong dia anggap menyusahkan. jenayah memang ada dimana-mana, cuba cara kita nak membanterasnya, jangan nanti tak selamat kawasan shah alam nanti.

Rabu, 15 Oktober 2014

perangai mp pkr yang seronok memfitnah permata, siapa lagi kalau haniza talha

Naib Ketua Wanita PKR, Haniza Talha telah memfitnah Permata menerima peruntukan RM711 juta selepas kerajaan memotong subsidi petrol RON95 dan diesel sebanyak 20 sen pada 2 Oktober lalu. 
"Ini adalah fitnah yang terlampau yang cukup ganas yang boleh mengakibatkan sentimen kebencian.
biasalah perangai bebal mp pkr sorang ni kerana seronok nak popular dengan menyerang permata, malah segerombolan cybertrooper pr bukan main hebat mencaci datin rosmah mansur, memang inilah perangai jibrauk golongan pemimpin pr yang ketagih nak cari isu.

sekarang kau menjawab, report polis dah buat, segala fitnah dan tohmahan kau tolanlah ye, jangan nanti buat sidang media, minta maaf atas ketelanjuran memfitnah permata, memang kepala bana namanya.

nak cari isu buat fitnah, dapat kuasa, satu habuk tak boleh pakai, macam ni nak diharapkan menjadi harapan nak memerintah negara? jahanam.


ps: aaa trr trr trr.. berani buat berani le tanggung, nak jadi sengal jadi pengikut ketum pkr, silakan.

KEBAKARAN UPTOWN SHAH ALAM! NASIB PENIAGA TERBELA


musibah melanda peniaga uptown shah alam, tiada siapa sangka bilamana pusat perniagaan larut malam popular di shah alam boleh terbakar. perkara dah jadi kan.

ds noh omar dan ketua umno bahagian shah alam, azhari shaari serta ketua pemuda shah alam, adzam shah turun ke tapak lokasi kebakaran pagi tadi, bantuan akan diberikan kepada peniaga-peniaga uptown bagi mengurangkan beban kerugian kepada mereka.



antara gambar-gambar kebakaran di uptown shah alam, sumber gambar dari blog omakkau





ps: kepada peniaga harap bersabar, buat kerajaan selangor jangan jadi buta lak, mentang-mentang kerajaan perseketuan nak tolong peniaga, nanti lepas tangan.. hehe.. azmin gunakan dana 3 billion untuk naikkan taraf lokasi uptown shah alam, baru rakyat sayang min.

Selasa, 14 Oktober 2014

RAFIZI KATA PEKERJA ASING SEMEMANGNYA LAYAK DAPAT SUBSIDI DARI KERAJAAN MALAYSIA!!


apa dia rafizi? heh, pekerja asing layak menerima subsidi? wah ni kira cadangan cerdik dari seorang pakar dalam segala bapak punya pakar, atas lagi dari pakar, pakar sembang kencang iaitu rafizi jambu si pemberi idea "langkah kajang" yang dianggap berjaya dalam perancangannya.

sebelum ini kata dia pasal petrol dan diesel serta lpg akan dikenakan gst, kerana kenyataan dia yang nak cari publisiti, jadi sawan macai pr, tapi realitinya tidak dikenakan gst pun dekat petrol, diesel dan lpg. jahat ooo perangai.

sekarang katanya rakyat asing perlu juga nikmati subsidi macam rakyat malaysia, kenyataan popular juga dia buat, tapi hakikat dia pun tahu, rakyat asing kalau membaham subsidi, berkoyan-koyanlah masalah datang nanti.

kalau buka mulut, konon hebat serba serbi tapi realiti, dalam pakatan pun dah naik menyampah dengan dia, hehe.. terutama pas.

akta hasutan jamin keselamatan dan keamanan negara - noh omar


sebenarnua isu mansuh akta hasutan ni memang disukai oleh puak pr, kerana kalaulah dah takde akta hasutan, senang macam setanlah mereka buat kerja, mereka sebenarnya mengambil peluang menerusi hak asasi manusia kononnya.

ramai dikalangan kiasu yang cukup lantang menjaja kononnya akta hasutan ini menganiaya orang tak bersalah, sudahlah kiasu dan melayu liberal, negara pujaan korang pun amalkan akta hasutan juga, malah lagi kejam dari apa yang ada di malaysia ini, bila dicanang perihal negara seperti singapura dan amerika mempunyai akta yang lebih dashyat dari akta hasutan di malaysia, tak berbunyi macai macai tersebut.

inilah hakikat, mainkan isu untuk menjadi popular dikalangan rakyat, konon merekalah hero, tapi hakikat bila dah dapat kuasa, terutama si kiasu, siaplah.. jangan sembang akta hasutan la, silap haribulan isa pun mereka laksanakan balik, mungkin lebih kejam.

kadang-kadang aku pelik dengan sikap melayu liberal bodoh kepala otak kecik, mereka jilat kiasu, tapi tak pedulikan nasib bangsa mereka sendiri.

golongan anarcis, komunis, liberal, homoseksual dan seks bebas suka sangat kalau akta hasutan di mansuhkan, contoh si alvin setan gondol ni, cuba dia ada dekat sini, tak cukup tanah lari rasanya, tapi hakikat sebenar, kerajaan kita memang lembut sangat dengan golongan kepala sakit macam ni, patutnya pasport dia ditahan, jangan dibiarkan lagi golongan kepala sakit ini buat onar, tolonglah keras sikit wahai kerajaan malaysiaku.


ps: kaisu ramai macam ni, berani belakang je, depan, pijak semut pun tak mati.

Isnin, 13 Oktober 2014

kerajaan melaka nafi lulus pesta arak!!


kalau betul tak luluskan kenapa tetap oktoberfest ini akan tetap diadakan, aku berpesan kepada pemimpin baik umno atau pas, jangan diikutkan terlampau hulur kepala dengan kiasu, walau konon ia untuk orang bukan Islam, ia tetap memberi impak negatif kepada kita semua, umat Islam.

pemimpin Islam tolongah... sudahlah korang menjilat perangai kiasu.. sudahlah.. 

kalau benar ia tidak diluluskan, batalkan sahaja pesta air setan ni.. aku risau dikalangan orang melayu dah hilang sabar ni, sampai minum arak nak terbuka luas, mencibai namanya.


pesta arak yang membanggakan yb-yb pakatan kiasu dari pkr dan dap


dalam keseronokan pemuda pas dan segerombolan pengikut tegar pr yang lain berdemo pasal minyak naik 20 sen, bukan main gempak anak muda katanya berdemo dekat sogo sabtu lepas, kemeriahan memegang sepanduk, seronok kerana demo minyak naik adalah dari rakyat marhein katanya.. ok ok pas.. nak bagi tahu satu je, dalam keseronokan korang berdemo, menjerit, mengkhinzir buta kata umno zalim, tapi tanpa sedar kebodohan korang dalam memberi dap lebih kurang ajar kepada kita semua, umat Islam dan melayu.


perangai otak sempit, asal hal berkaitan umno bukan main

sudahlah pas dengan taktik politik kuno wei.. aku dah naik menyampah cara bachul korang dengan umno bukan main, tapi dengan dap, macam musibat tikus mondok jadi tonyok, pemimpin pas semua dayus, jadi sampah otaknya, mengajar pengikut berdendam dengan musuh politik iaitu umno.

tapi hakikat kafir dalam pakatan bertindak kurang ajar dan biadab malah nak ajar kepada pas, dap sangat kebal dan superpower dalam pakatan.

inilah jadinya bila kepala mangkok ayun dalam pas menjadi macai kepada kafir kiasu, sembang tak guna cakap tak kena.. gila namanya, tak usah jajalah kata kerajaan yang berikan lesen untuk anjuran pesta arak oktoberfest tu, dalam umno kalau mca atau mic buat macam mp mp pakatan ini buat, aku percaya mengelinjang kaki baring, kaki siamang, kaki meloncat dalam pas, tapi sebab kerana mp pakatan dari dap dan pkr yang berani buat kurang ajar macam ni, zip mulut. kemam telor.. pundek lah.. politik sampah gini.


mana maruah kita bila perangai mp-mp kafir kiasu bertindak menganjing kita semua dengan bangga berpesta arak. kepada pemuda umno atau pemuda pas atau ngo-ngo, ada jangan diam bai, lepas ini katanya akan dibuat di melaka pulak, dulu tertutup, kali ini dah terseronok terang-terang kerana mereka ada kuasa seciput.

BUAT KERAJAAN MALAYSIA, JANGAN BIAR KESABARAN MELAYU ISLAM SAMPAI MEMUNCAK DENGAN PESTA-PESTA ARAK INI, CARA PESTA INI MACAM TAK HORMAT NEGARA INI SEBAGAI NEGARA ISLAM. MARUAH ORANG ISLAM MELAYU MACAM DISAMPAHKAN...

mereka dah tiada hormat kepada umat Islam di malaysia





ps: bayangkan mangkuk ayun kiasu ini memerintah negara, apa akan jadi dengan kita umat Islam? lu fikirlah sendiri bodoh!! beri lagi undi kepada kepala bana hipokrit mp-mp ni, masa dengan orang melayu siap pergi ke surau, masuk masjid, pakai baju kurung, pakai kopiah, pakai songkok, ceramah ucap sepotong hadis, bukan main pak lebai sahut, tapi hakikat mangkuk kiasu kafir ini nak kuasa sahaja,sedar ke tidak korang semua?