cina indonesia pelempang sedas bangsa kiasu di malaysia

Aku bukan rasis, tapi yang nyata sikap bangsa kiasu di malaysia ini memang berlagak, tak reti hormat orang lain, baru dapat kuasa dia punya mendabik dada merekahlah paling hebat. Yang nyata bangsa kiasu ini memang tiada hormat antara satu sama lain. Masalahnya sikap segelintir orang melayu itu sendiri membiarkan saja kebangsatan perangai kiasu-kiasu ini. Mana celaka? Kiasu ke atau pembangsat pertualang melayu?

Di bawah ini penulis ambil dari facebook Franky pengki s

14 ulasan:

Perli paling sinis dari lando zawawi untuk mb azmin kowiban

Konda kondi tu memang kelakar.. Kahkah..

Agak-agak pihak berkaitan takkan nak diam? Bersembang bagai nak rak, kata rakyat-rakyat kononnya. Berlakon macam-macam dah, turun bendang, turun longkang. panjat lori sampah... Eh eh... Berlakon mengalahkan artis... Tetapi pentadbiran hanya nak populis je....

Pigidah azminkowi... nanti akan keluarlah ayat hensem oleh pencacai PR.... Ahh umno yang sabotaj jalan ini kerana kepopularan azmin.. Kahkah..

ps : lando guna ayat kiasan pedih untuk kita fikir!

0 ulasan:

kepoyoan rafizi apabila kena saman dengan ds najib, takut le tu!

Rafizi dah kena saman, harap ajar si sotong kulup ni apa dia erti hormati orang, berpolitiklah cara matang, bukan berpolitik cara telor kulup yang cukup kotor. Inilah ajaran songsang pemimpin seperti dia, jadi kita tidak hairan sekiranya penyokong tegar perangai pun macam dia.

Mungkin rafizi anggap dia tidak boleh diusik, tidak boleh dijentik, sebab dia adalah pemimpin paling berpengaruh dalam pr. Tetapi hakikat dia hanyalah sampah busuk yang hanya mencari isu sensasi cara fitnah untuk mempopularkan dirinya.

Kalaulah pemimpin begini diangkat menjadi ketua dalam negara, jahanamlah negara, punahlah bangsa, rosaklah negara.

ps: pemimpin yang elok adalah datang dari perangainya.

3 ulasan:

Tahniah umno bahagian shah alam di atas penganjuran forum perdana

Syukur Alhamdulillah kerana lautan manusia memenuhi di majlis ilmu yang di anjurkan oleh umno shah alam, mungkin khalid samad akan jeles berganda dengan jumlah hadirin yang begitu ramai malam tadi.

Penceramah hebat yang memberi impak yang terbaik iaitu yang berbahagia ustaz kazim elias dan ustaz dato' najmuddin elias telah memberi aura positif bagi penduduk shah alam yang dahagakan forum sebegini.

Tahniah buat umno shah alam.

2 ulasan:

azmin sabotaj anwar ibrahim?

Anwar Ibrahim anggap perihal ini mungkin sabotaj?

Lantak komelah.... He he..

1 ulasan:

umno tak macam nyamuk aedes kata suee lin

Kalau umno tak macam nyamuk aedes adakah dap pula macam bab... Habis semua dirodoknya, hal keistimewaan orang melayu, agama Islam, perlembagaan dan pelbagai lagi perihal berkaitan orang melayu Islam, dap lah kepala tonyok yang dengki dan gila kuasa.

Kalau dituduh umno rasis, dap adalah bapa segala rasis. Suee Lin dan pemimpin dalam partinya hanya nak kuasa dan batakkan orang melayu. Muktamad

1 ulasan:

Air free 40 meter padu untuk "close demage" pertelagahan dap-pas?

Nampaknya azmin gunakan cara gula-gula free untuk mengekalkan kuasa pakatan di Selangor. Sejak dari bekas mb Khalid ibrahim , air percuma ini sudah digunakan untuk mengkhayalkan minda rakyat.

Rugi takpe, bukan kerajaan sgor yang tanggung, tetapi syarikat konsesi yang tanggung, sekiranya terjadi masalah air, bola tanggungnya tuju sahaja dekat ketidakcekapan syarikat air, bila kemarau, air empangan surut, mudah sangat kondemkan kerajaan pusat kerana mensabotaj kerajaan negeri. Amacam? Cerdik tak? Hehehe.

Terperangakap lagi BN di Selangor, sebabnya cara populis digunakan PR cukup licik demi kuasa, sedangkan azmin tahu, sekiranya berlaku lagi krisis air, tuju satu jari dekat musuh politik, macai mereka akan suka dan gembira sampai lupa diri. Manakala 3 jari tuju balik dekat diri sendiri. Bilamana duit pusingan untuk air terawat, untuk pengantian paip-paip lama hanya biarkan syarikat berkaitan settlekan... Licik permainanmu dajal.. Hebat.

ps: kita tengok apa kata pakar ekonomi?

1 ulasan:

APA KATA KERAJAAN BINA RUMAH KONTENA, JIMAT PUN JIMAT!!

Mungkin sudah masanya kerajaan fikirkan alternatif rumah untuk rakyat, sekiranya kos rumah begini hanya sekitar 50 ribu, itu sudah berbaloi rakyat pertengahan yang nak sangat rumah boleh memilikinya, bukan apa, kapitapis menggunakan kuasa harga pasaran untuk menidakkan golongan bawahan dan pertengahan supaya mereka boleh kaya sampai ke anak cucu, cicit dan piut.


Tidak dapat dinafikan, harga rumah di Malaysia semakin hari semakin mahal. Hal ini menyebabkan mereka yang ingin membeli rumah, lebih-lebih lagi golongan belia yang mahu membeli rumah pertama mereka, buntu untuk memiliki keperluan asas ini.

Memahami masalah ini tidak dapat dielakkan, seorang anak muda tempatan yang juga seorang web designer, Mohd Azree mengambil langkah alternatif iaitu dengan membina sebuah rumah kontena, trend rumah yang semakin popular di barat.


Rumah kontena, atau dalam bahasa inggerisnya, container house merupakan rumah yang terbina dari beberapa blok kontena, yang biasanya boleh dijumpai di atas kapal pengangkut barang. Kemudian blok-blok kontena ini disambungkan menjadi sebuah rumah yang selesa mengikut citarasa pemilik sendiri.



Apa yang paling menarik tentang rumah kontena adalah harganya yang murah dan juga ketahanannya. Sebab itu anda boleh melihat kontena ini digunakan oleh syarikat-syarikat pembinaan untuk dijadikan sebagai 'pejabat' di tapak pembinaan. Malah ada juga syarikat perhotelan yang menjadikan kontena sebagai bilik hotel mampu bilik.

baca selanjutnya disini KLIK

7 ulasan:

PAS VS DAP LAGI? ISU TIMBALAN SPEAKER 11 SEMAKIN PANAS!!

Apa nak buat, nak kritik lebih-lebih dekat dap nanti mau kena henyak kiri dan kanan oleh big masta dap. Cuma sergah manja je, itulah pas, hanya pandai menjadi macai ketika demonstrasi, dipergunakan macai-macai yang setia supaya tunduk dengan komrat dap.

Kasihan ohh kasihan, diperlakukan sebegitu pun masih menganggap dap adalah kawan yang mulia dari umno yang kafir, kata-kata biasa terkeluar dari orang pas sendiri. Dendam kesumat terhadap umno ibarat tidak boleh diubati lagi, biarkan sampai mati, impian melihat umno rebah itu matlamat walau terang-terang dinajiskan dap. Sampai begitu sekali.

Kita lihat je drama poyo buatan pakatan ini akan berlanjutan sampai mana. Dap ludah pas, pas jilat kasi bersih, pkr butuhkan pas, pas rela dibutuhkan sebab setiakawan.. Memang gila politik bawaan pas.

Drama-drama panas bakal menyusul... Tunggu..


ps: pas sepatutnya tunjukkan kegarangan untuk mengajar dap apa itu hormat menghormati antara rakan dalam pakatan, tunjukkan pas ini masih releven untuk orang melayu, kalau ada telurlah hentam dap tu. sekian

0 ulasan:

DAP BAPA SEGALA GILA KUASA, NAK JUGA JAWATAN TIMBALAN SPEAKER DUN SELANGOR!!


BILA DIKUTUK LEBIH-LEBIH DAP KEPARAT NI, ADA PULA PENJILAT MARAH, DAP DAH TUNJUK BELANG SEBENAR DALAM PAKATAN, DAP TUNJUKKAN YANG MEREKA ADALAH SUPER DOMINAN DAN BERKUASA DARI PAS ATAU PKR, PAS DAH SEDAR, TETAPI DALAM PAS DAH ADA DUA PUAK, SATU PASMA DAN SATU PAS ULAMA.

PENYOKONG MEREKA TERHIMPIT ANTARA DUA, MENYOKONG ULAMA ATAU PASMA CIPTAAN PENJILAT ANWAR IBRAHIM? SEKIRANYA PAS KELUAR DARI PAKATAN, DIKATAKAN PAS AKAN TERUK TERKEBELAKANG DALAM ARENA POLITIK, TU PASAL DIWUJUDKAN PASMA, DAP SUDAH PUKUL KELILING DENGAN MENYERANG PAS, UGUT SUPAYA TINGGALKAN PAKATAN.

INILAH STRATEGI LICIK DARI DAP DAN ANWAR IBRAHIM, SEMOGA PAS TERUS DALAM PAKATAN, SEBABNYA BIARKAN BARAH TU MAKIN KRONIK, BILA TERLEBIH KRONIK NANTI AKAN BUAT PAKATAN SEMAKIN TIDAK RELEVAN.

SETELAH JAWATAN TIMBALAN SPEAKER DUN DI PEGANG OLEH PAS, DAP TETAP DENGAN PENDIRIAN MANA BOLEH MEREKA DIKETEPIKAN, MEREKA ABANG BESAR DALAM PAKATAN.

PS: KALAULAH DAP INI DAPAT MEMERINTAH MALAYSIA, AGAK-AGAK MAT SABU JADI APA?

2 ulasan:

aku tabik spring dengan semangat perpaduan keluarga cina ini!! tabik teratas


hanya di malaysia, kita hidup bersama sudah lama bersama-sama, perpaduan antara kita pun sudah lama, kalau bukan zaman saya, zaman datuk nenek saya pun begitu, saya pernah diceritakan pada saya masa di kampung, ketika itu zaman penjajahan jepun, keluarga melayu selamatkan ramai keluarga cina, kerana jepun pantang jumpa orang cina, habis aniayanya, ini cerita benar, arwah nenek saya pernah ceritakan bila kampung kekurangan bekalan makanan, tokey cina di pekan-pekan agihkan makanan tanpa minta bayaran.

pernah juga diceritakan, kedaifan keluarga cina, keluarga melayu mengambil anak orang cina sebagai anak angkat, ada juga sampai kenduri kendara, tokey kedai runcit sponser beras berkampit-kampit, bila hari kenduri siap datang satu keluarga mereka.

bila perayaan pula, bila hari raya aidilfitri, hari raya pertama keluarga cina lah yang datang awal menyambut bersama-sama meraikannya, mereka suka rendang ayam.. ini sebahagian ceritera hanya berlaku di malaysia, orang cina yang sudah lama bersama dan hidup dengan orang melayu akan faham, perpaduan dan kerjasama saling menghormati itu adalah paling utama, sampai bahasa melayu mereka tidak pelat langsung, ini fakta.. serius.

harap dap lenyap pru14 nanti, sebab mereka mengajar orang cina sudah tidak hormat dengan orang melayu, orang melayu sudah pandang jengkel dengan orang cina, dituduhnya umno sebab utama perkara perkauman, tetapi mereka tidak sedikitpun mengaku merekalah bapak segala perkauman dalam malaysia ini, malaysia akan aman sekiranya dap tidak wujud, ini fakta.. bukan auta...


CERITA KELUARGA CINA PILIH KONSEP PERKAHWINAN ORANG MELAYU

ALOR SETAR: Pasangan pengantin Tionghua mencetuskan kejutan manis di kalangan penduduk Kampung Alor Rambai, Kepala Batas dekat sini hari ini bila mereka memilih konsep perkahwinan Melayu bagi meraikan saat-saat bahagia mereka.

Soo Sheng Leng, 28, begitu segak mengenakan baju Melayu bersamping dan songkok, sementara isterinya Goh Sok Chin, 27, cukup tampan dengan kebaya Kedah.

Kedua-duanya yang langsung tidak menampakkan rasa kekok, menyerikan lagi majlis perkahwinan berkonsepkan gotong-royong masyarakat Melayu.

Kira-kira 3,000 saudara mara, rakan dan jiran meraikan pengantin.

Soo Lian Heng, 58, bapa kepada pengantin lelaki berkata majlis perkahwinan anaknya yang berkonsepkan adat Melayu telah lama dirancang bersama keluarga dalam usaha merapatkan lagi hubungan keluarganya bersama penduduk kampung yang terdiri daripada kaum Melayu.

Pemilik kedai runcit itu berkata rancangan itu diterima baik oleh keluarganya dan keluarga pengantin perempuan, rakan serta jiran.

"Saya berterima kasih kepada rakan dan jiran bagi sokongan kepada saya. Tanpa sokongan mereka kenduri kampung ini tak akan berjaya," katanya kepada pemberita di majlis itu.

Pengantin lelaki Soo, pekerja sebuah syarikat swasta di Kulim itu berkata pada mulanya dia agak terkejut dengan rancangan bapanya itu namun tidak membantah.

"Saya amat bangga sebagai rakyat Malaysia. Saya dapat berkongsi kegembiraan ini bersama isteri, keluarga dan penduduk kampung," katanya.

Bercakap mengenai baju kebaya Kedah yang dipakainya, Goh berkata, "Saya sangat teruja dan ini kenangan manis dalam hidup saya dan suami.

"Pengalaman ini akan diingat sampai bila-bila," kata pekerja syarikat swasta di Kulim itu.

Penduduk kampung, Suraya Mat Lazim, 44, berkata dia agak terkejut apabila Soo menjemputnya sekeluarga menghadiri majlis kenduri kahwin konsep Melayu.

Majlis seumpama ini pertama kali diadakan oleh masyarakat Tionghua di kampungnya, kata beliau.
Katanya, sebagai jiran dia turut membantu keluarga tersebut pada majlis itu.

sumber dari astro awani

ps: moga malaysia akan aman, amin.

hayati iklan ini anda akan faham.

0 ulasan:

mat sabu anggap umno parti sangat rasis, dap pula parti kasih sayang untuk semua!!

Mat sabu bila meroyan buruk beno ghupenyer, tak habis-habis tutur Katanya tidak lebih adalah untuk menjilat tuan komradnya iaitu dap chuavanis tu, apa mat sabu faham istilah rasis?

Ohh bilamana umno memperjuangkan hak orang melayu,  ohh itu rasis, itu tidak adil, habis pertubuhan umno tu untuk siapa? Takkan bila perhimpunan umno diadakan nak cerita pasal pas, nak cerita hebatnya dap, nak cerita powernya pkr, apa kebodohnya si sabu ni.

Inilah masalah pemimpin macam dia ni yang bila kerandut telurnya dah dikemam oleh dap, berjuang untuk bangsa melayu haram, berjuang untuk kiasu harus, lanjiou mu sabu.

Baik jaga parti pas tu, dibalun oleh dap sampai terkincit pun tak berani nak lawan balik, bachul, dengan umno bukan main, bukan main garang. Pas ohh pas macamana orang begini kau angkat jadi pemimpin.

12 ulasan: